۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

خبر مهم :ارتش آزادی سوریه مانع فرار خانواده اسد از سوريه شد



افراد گروه اپوزیسیون موسوم به “ارتش آزادی سوریه” یکشنبه شب از تلاش اعضای خانواده “بشار اسد” رییس جمهور این کشور برای فرار از سوریه جلوگیری کردند. این مطلب را سایت روزنامه “المصری الیوم” با استناد به یکی از فرماندهان ارتش آزادی سوریه گزارش داده است.
این افسر سابق ارتش سوریه گفت: “یکشنبه شب کاروان خودروهای دولتی تلاش کرد بسوی فرودگاه بین المللی دمشق حرکت کند اما گروههای ارتش آزادی سوریه جلوی این تلاش را گرفتند”. وی خاطرنشان کرد میان گروههای مسلح اپوزیسیون و محافظان کاروان تبادل آتش رخ داد. سپس یک بالگرد به کمک محافظان شتافت و کاروان خودروها را از هوا تحت حمایت خود قرار داد و به دنبال آن تمام خود روها به عقب برگشته و بسوی اقامتگاه بشار اسد در دمشق حرکت کردند.
به گفته این عضو ارتش آزادی سوریه کاروان فوق الذکر خود روها از جمله حامل همسر، مادر و فرزندان رییس جمهورسوریه بود.
ریانوستی :یادآور می شود سوریه از اواسط ماه مارس شاهد موج گسترده ای از ناآرامی هاست و تظاهرکنندگان خواستار استعفای بشار اسد رییس جمهور این کشورهستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سیاسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامین آزادی های اساسی برگزار می شود. در جریان سرکوب تظاهر کنندگان توسط ارتش و پلیس سوریه تا به حال تعداد زیادی از مردم کشته، زخمی و بازداشت شده اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، شمار کشته ها بیش از 5 هزار نفر بوده است. اخیرا نبرد های مسلحانه میان دولت و مخالفان نیز شدت پیدا کرده است. مقامات سوریه می گویند بیش از دو هزار نفر از نظامیان و ماموران پلیس این کشور در جریان نبردها با جنگجویان بخوبی مسلح کشته شده اند.
پارس دیلی نیوز

دست یافتن هکر سعودی با نفوذ به ایمیل بشار اسد به اسناد حمایت ایران از سوریه


 یک هکر سعودی به نام سلمان العنزی با نفوذ به پست الکترونیکی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به اسناد و مدارکی دشت یافته است که می گوید برخی از آنها حمایت مستقیم ایران از رژیم سوریه را نشان می دهد.
وی ادعا می کند که پیش از این توانسته بود با نفوذ به پست الکترونیک وزارتخانه های بزرگ سوریه به اطلاعاتی مهم دست یابد.
به گزارش روزنامه سعودی "المدینه" هکر سعودی رئیس جمهور سوریه را تهدید کرده است در صورتی که شرط وی را نپذیرد تمام این اطلاعاتی را که از پست الکترونیکی وی به دست آورده و حجم آنها به 4 گیگ می رسد، منتشر خواهد کرد.
العنزی می گوید این اطلاعات حاوی "رسوایی های " بشار اسد و معاونانش و نیز اسناد و مدارک حمایت ایران از رژیم سوریه ، می باشد.
پیشتر یک هکر سعودی با حمله به اطلاعات اینترنتی مؤسسات اسرائیلی نگرانی های برای مقامات این کشور بوجود آورده بود.
این هکر که خود را " ایکس عمر " معرفی کرده است در آخرین حمله خود با نفوذ به صفحه فیس بوک دانی ایالون معاون وزیر کشور اسرائیل که تهدید کرده بود " عمر" را دستگیر کند ، خطاب به وی نوشت : " دانی تو مرد نیستی و شما نمی توانید به من دست یابید."

 
العربیه :

طرح پیشنهادی دو سناتور آمریکایی: تحریم‌های بیشتر اقتصادی و سیاسی علیه ایران


 دو سناتور آمریکایی، "تیم جانسون" از حزب دموکرات و "ریچارد شلبی" از حزب جمهوری‌خواه طی لایحه‌ای تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بیشتری علیه ایران را خواستار شدند. این تحریم‌ها هم شامل برنامه اتمی ایران می‌شود و هم ناقضان حقوق بشر در این کشور را در بر می‌گیرد.
تحریم‌های پیشنهادی از سوی این دو سناتور آمریکایی شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن حساب بانکی افراد و شرکت‌هایی است که تکنولوژی سرکوب مثل گلوله‌های پلاستیکی و ابزار کنترل و مراقبت به تهران منتقل می‌کنند. محدودیت‌های مشابهی نیز برای اعضای سپاه پاسداران و شرکت‌هایی در نظر گرفته شده که با سپاه همکاری می‌کنند، از جمله مسدود کردن حساب بانکی اعضای سپاه و ممنوعیت سفر آنها به ایالات متحده.
تحریم‌های جدید همچنین افراد و شرکت‌هایی را در بر می‌گیرد که به گسترش برنامه مشکوک اتمی ایران کمک می‌کنند و یا در بخش‌های انرژی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همچنین شرکت‌هایی که در پروژه‌هایی برای تولید یا انتقال اورانیوم به ایران در هرکجای دنیا سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز مورد تحریم قرار خواهند گرفت.
شرکت‌هایی که مایلند با دولت ایالات متحده قرارداد ببندند از این به بعد باید ثابت کنند که هیچگونه ارتباط تجاری و کاری با سپاه پاسداران ایران نداشته‌اند.
این لایحه همچنین به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، این اختیار را می‌دهد که تحریم‌های جدیدی را علیه شرکت‌های غیر آمریکایی اعمال کند که در بخش انرژی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مثل مسدود کردن حساب آنها در آمریکا و ممنوعیت سفر اعضای آنها به ایالات متحده.
این تحریم‌ها همچنین شرکت‌هایی را نشانه می‌گیرد که آگاهانه به ایران کمک می‌کنند تا موادی را که مورد نیاز تولید سلاح‌های کشتار جمعی است، تهیه کند. در صورتی که شرکت‌های تابع، قوانین تحریم آمریکا علیه ایران را نقض کنند، مسئولیت شرکت اصلی در برابر زیر پا گذاشتن ‌قانون تحریم‌های ایران افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سناتور جانسون گفته است: «ایران به دلیل بی‌توجهی به تعهدات حقوقی ‌و نیز عدم پاسخگویی درباره برنامه اتمی‌اش باید بیش از پیش منزوی شود».
سناتور شلبی نیز اظهار داشته که این قوانین "پیام روشنی" برای ایران است که باید "برنامه ساخت سلاح هسته‌ای و نیز حمایتش از تروریسم بین‌المللی" را متوقف کند.
دویچه وله :

ویدئوی کامل جایزه هانری لانگلوا به فاطمه معتمد آریا


التهابات بازار ارز دامن واردات دارو را گرفت


رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر سه ماهه دولت در ارائه ارز مرجع به واردکنندگان دارو و مواد اولیه تولید دارو از نامه کمیسیون به احمدی نژاد خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه خود با مسئولان سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی، شیمیایی و بسته بندی و اتحادیه واردکنندگان دارو از عدم ارائه ارز مرجع به این سندیکاها در طول سه ماه گذشته برای واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو در داخل کشور خبر داد.

وی با اشاره به نامه کمیسیون بهداشت به  احمدی نژاد گفت: در این نامه تاکید کرده ایم اگر بانک مرکزی هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل نکند و ارز مرجع را در اختیار واردکنندگان دارو قرار ندهد مشکلات زیادی برای بیماران به وجود خواهد آمد.

شهریاری افزود: ارز مرجع برای تامین داروی بیماری های خاص، صعب العلاج و سرطان و تامین مواد اولیه داروهایی که در داخل تولید می شود مورد نیاز است.

شهریاری در ادامه از نامه های متعدد سندیکاهای وارد کننده دارو به  احمدی نژاد و رئیس کل بانک مرکزی خبر داد.

سودابــه سرخیــل نیز برهنه شد !



تابــوشکنی زنان و دختــران ایرانی ادامــه دارد:
اینبار سودابــه سرخیــل برهنه شد
تابوشکنی زنان و دختران ایرانی ادامه دارد. پس از برهنه شدن علیا ماجده المهدی دختر مصری در راستای اعتراض به نابرابری جنسیتی علیه زنان در مصر و حجاب اجباری، برخی از زنان و دختران ایرانی از جمله فیروزه بذرافکن، زیبا ناوک و اخیرا گلشیفته فراهانی نیز در حرکتهایی نمادین و تابوشکنانه برهنه شدند. در همین راستا سودابه سرخیل دختر ایرانی پناهجوی ساکن نروژ هم عکسی نیمه برهنه از خود را در فیسبوک قرار داد.
وبلاگ نویسان مختلف حامی او این کار وی را در جهت «حمایت از علیا ماجده و فرهنگ آزادی بدن و جنبش برهنگی» اعلام کرده‌اند .سودابه در صفحه فیسبوک خود نوشته است:
«وقتی تخم مرغ به وسیله یک نیرو از خارج می‌شکند، یک زندگی به پایان می‌رسد. وقتی تخم مرغ به وسیله نیروئی از داخل می‌شکند، یک زندگی آغاز می‌شود. تغییرات بزرگ همیشه از داخل انسان آغاز می شود!
بیایید اجازه ندهیم ما را از بیرون بشکنند وقتی که قدرت شکستن از داخل را داریم. شکستن تابوها آغاز زندگی دوباره است. آغاز بازگشت به انسانیت. ما را از خود بیگانه کرده اند. گویا فراموش کرده‌ایم حق زندگی داریم و انسان هستیم.»
وی در جای دیگری مینویسد:
«دین اسلام دین نابرابری هاست دینی که حتی قوی‌ترین منطق‌ها را از کار انداخته است. علم ریاضی می‌گوید که 1 به اضافه 1 می شود 2. اما اگر در اسلام زن یک واحد باشد و مرد یک واحد از جمع این 2 واحد هرگز 2 حاصل نخواهد شد. حاصل جمع می شود 1.5 یا شاید هم کمتر! و ما باید امروز به دنبال پس گرفتن همان نیمه‌ای باشیم که در اسلام و حکومت اسلامی پایمال شده است. زیرا ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور همین حق ناچیز هم از زنان گرفته شود.»
آدرس وبلاگ سودابه سرخیل

دعوت شورای راه سبز امید به «پیاده‌روی سکوت» در ۲۵ بهمن



شورای هماهنگی راه سبز امید در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه، ۱۰ بهمن، منتشر شد از «تمامی همراهان جنبش سبز» ایران خواسته است روز ۲۵ بهمن‌ماه، دو هفته دیگر، در تهران و شهرستان‌ها در راهپیمایی سکوت شرکت کنند.

آن طور که در اعلامیه این تشکل آمده است، «پیاده‌روی سکوت» روز ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حد فاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، برگزار خواهد شد.

این تشکل همچنین محل این راهپیمایی سکوت را در شهرستان‌ها خیابان اصلی هر شهر اعلام کرده، اما در عین حال آن را به تصمیم «فعالان محلی» واگذار کرده است.

شورای هماهنگی راه سبز امید مناسبت این «پیاده‌روی سکوت» را «سالگرد حضور خیابانی مردم به دعوت موسوی و کروبی و همچنین سالگرد آغاز زندان خانگی» این دو رهبر جنبش سبز ایران عنوان کرده است.

روز ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی تظاهراتی در تهران و چند شهر ديگر ايران در حمايت از قيام مردم مصر و تونس برگزار شد که در طی آن، به گفته مقامات انتظامی ايران، در تهران دو نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

پس از این تظاهرات بود که حصر خانگی این دو رهبر جنبش سبز عملا آغاز شد، از میزان ارتباط آنان با جهان بیرون کاسته شد و اکنون نزدیک به یک سال است که آنها تنها چند بار توانسته‌اند با نزدیکان خود دیدار کنند.

در بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید هدف از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن اعتراض به «حاکمیت دروغ و سرکوب، شرایط سخت زندگی، گرانی روزافزون نیازهای اولیه‌ و تنگناهای معیشتی، سلطه ناکارآمدی در اداره کشور، گسترش ناامنی، و فروپاشی ارزش‌های اخلاقی» عنوان شده است.

اردشیر امیرارجمند، مشاور سابق میرحسین موسوی و سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در گفت‌وگو با رادیوفردا در این باره گفت: «این مسائل باعث می‌شود ما تلاش کنیم تا وضعیت را تغییر دهیم، مردم را به صحنه بیاوریم تا حق تعیین سرنوشت آنها ملاک قرار گیرد و مردم بتوانند اعتراض خود را با روش مسالمت‌آمیز به گوش حکومت برسانند.»

۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

جدیدترین سوتی جنتی – ۳۰ دی‌ ماه


سو تفاهم تمام شد؛ سلام بر دلار عنقریب ۲۰۰۰ تومانی!

تمام حدس و گمانها و چه کنم ها پس از اعلام سود سپرده ۲۱ درصدی به پایان رسید و تقریبا همه فهمیدند که دولت قادربه کنترل نرخ ارز و طلا نیست. دلار و طلا دوباره زبانه کشیدند تا یکبار دیگر بفهمیم ریال ایران بی ارزش است و دراین اقتصاد ویران راهی جز تبدیل آن به کالاهای سرمایه گذاری وجود ندارد.بنابر این نزدیک شدن دلار به ۲۰۰۰ تومان و احتمالا سکه به یک میلیون تومان اصلا تعجب آور نخواهد بود. سو تفاهم تمام شد. سلام بر دلار عنقریب ۲۰۰۰ تومانی!

خشم عربستان از اظهارات یکی از نزدیکان خامنه ای


 در اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، هیات پارلمانی عربستان در اعتراض به صحبت‌های اکبر ناطق‌نوری که این کشور را متهم به ظلم و رواج نابرابری کرد، جلسه را ترک کردند. روابط ایران و عربستان به یکی پرتنش‌ترین دوران خود رسیده است.
اعضای هیات پارلمانی عربستان سعودی در اعتراض به سخنان علی‌اکبر ناطق‌نوری، جلسه اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را ترک کردند.
وبسایت «خبرآنلاین» با اعلان این خبر نوشته است که علی‌اکبر ناطق‌نوری، نماینده و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که بنیان‌گذار اتحادیه بین‌المجالس اسلامی است در سخنان خود عربستان را متهم به «اشاعه ظلم و نابرابری» کرد.
علی‌اکبر ناطق نوری در بخشی از سخنان خود گفته است:«چه شد مدینه النبی که قرار بود مظهر عدالت، پایگاه عدل و برابری باشد در کمتر از یک دوره صدساله تبدیل به محل استقرار ظلم و نابرابری شد؟»
ناطق‌نوری که در حال حاضر سمت ریاست دفتر بازرسی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، گفته است اگر مسلمانان از نقاط ضعف و لرزش‌های تاریخی خود درس نگیرند، در مرحله فعلی باقی خواهیم ماند.
او تاکید کرده است:«به عنوان فردی که در یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های قرن اخیر حضور جدی داشته‌ام و برای مدت‌ها رئیس مجلس ایران بوده‌ام، می‌گویم ملتی که از تاریخ خود درس نگیرد، با خطرات مکرر مواجه خواهد شد.»
هیئت پارلمانی عربستان سعودی در اعتراض به صحبت‌های علی‌اکبر ناطق‌نوری جلسه را ترک کرده و جو جلسه برای دقایقی متشنج شده است.
علی‌اکبر ناطق‌نوری همچنین مقاومت‌های مردم لبنان و فلسطین را در "نتیجه‌ی آموزه‌های انقلاب اسلامی در ایران" دانسته و گفته بود انقلاب اسلامی است که الهام‌بخش بسیاری از مردم منطقه در مقاومت‌ها و مبارزه‌های خود علیه نظام‌های ظالم شده است.
این انتقاد علی‌اکبر ناطق‌نوری در شرایطی مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته تنش میان دولت عربستان و جمهوری اسلامی ایران بالا گرفته است و روابط این دوکشور به نقطه‌ای بحران‌آمیز رسیده است.

اوج‌گیری تنش‌های میان عربستان و جمهوری اسلامی
عربستان سعودی در سال‌های گذشته نگران قدرت‌گیری جمهوری اسلامی و تلاش ‌آن به شکل‌دهی "هلال شیعی" در منطقه بوده است. این نگرانی بیش از همه خود را به صورت رقابت‌ها و چالش‌های دو کشور در صحنه سیاسی عراق، لبنان، بحرین و سوریه نشان داده است. برنامه هسته‌ای ایران نیز از سوی عربستان با نگرانی بسیار دنبال می‌شود. در هفته‌های اخیر عربستان در هماهنگی با تحریم کشورهای غربی علیه ایران اعلام کرده است که تولید روزانه نفت خود را افزایش خواهد داد تا کاهش صادرات نفت بعد از تحریم ایران جبران شود.
علی النعیمی، وزیر نقت عربستان سعودی گفته بود که ظرف ۹۰ روز این کشور تولید نفت خود را می‌تواند به میزان لازم برای جبران کاهش صادرات نفت ایران برساند و گفته بود:«تنها کافی است شیر فلکه‌ها را باز کنیم و تولید را به میزان لازم برسانیم.»
پیش از این نیز در فوریه ۲۰۱۱ وزیر امورخارجه‌ی عربستان در نشستی با هیلاری کلینتون گفته بود:«خطر ایران راه‌حل‌های فوری‌تری از تحریم‌های اقتصادی ایران می‌طلبد.» سعود الفیصل بعدتر مدعی شده بود که منظور او از این صحبت‌‌ها احتمال حمله نظامی به ایران نبوده است.
.هفتم بهمن ماه ۱۳۹۰ نیز آیت‌الله علم‌الهدی، خطیب نمازجمعه مشهد در خطبه‌های خود مدعی شد که ایران می‌تواند کشتی‌های عربستان سعودی در تنگه هرمز را محاصره کند.
از سوی دیگر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه، موضوع دیگری است که اختلاف میان عربستان و ایران را تشدید کرده است. عربستان سعودی نیز به همراه دیگر کشورهای عضو اتحادیه عرب، ناظران خود را از سوریه بیرون کشید و در ماه‌های اخیر از خشونت‌ها و کشتارهای رژیم بشار اسد انتقاد کرده است.
عربستان سعودی به همراهی قطر دو کشور عربی هستند که برای حل بحران سوریه خواهان دخالت و کمک از سازمان ملل متحد شده بودند. الفیصل، وزیر امور خارجه‌ی عربستان در ماه دسامبر ۲۰۱۱ جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت و کمک‌های تسلیحاتی به رژیم بشار اسد کرده بود.
رادیو آلمان:

تظاهرات لختی های اوکراین در مقابل مقر فوروم اقتصاد جهانی



عکس از خبرگزاری فرانسه: اعتراض فمن به فوروم اقتصاد جهانی

شهرزاد نیوز: سه تن از زنان عضو جنبش "فمن" اوکراین، با وجود سرمای سخت در داووس سوئیس، بازهم با بالاتنه عریان، دست به یک اقدام اعتراضی علیه فوروم اقتصاد جهانی زدند.
به گزارش فوکوس آنلاین، آن ها روز شنبه 28 ژانویه، در برابر نرده های آهنی محل برگزاری فورم و در مقابل دوربین ای گزارشگران، ایستاده و با پلیس درگیر شدند. آن ها بر بالاتنه خود، به رنگ سیاه نوشته بودند: "فقر به خاوطر وجود شما"، "بحران ساخته شده در داووس" و "ضیافت گانگسترها". شاهدان عینی از خشونت بیش از حد پلیس به هنگام دستگیری این زنان گزارش دادند.
اعضای فمن می خواستند از نرده ها در ورودی شمال شرقی محل کنفرانس، از نرده ها بالا رفته و وارد محل اجتماع شوند، که با دخالت پلیس مواجه شدند. یک سخنگوی پلیس که حاضر نشد در رابطه با خشونت نا متناسب در برخورد با زنان فمن سخن بگوید، تنها اظهار داشت که دستگیر شدگان، پس از احراز هویت آزاد شده اند.
جنبش "فمن" در سال 2008 به منظور دفاع از حقوق زنان اوکراین تشکیل شد. اینا شوشنکوُ، از فمن به روزنامه سوئیسی بلیک گفت که عریانی وسیله خوبی برای جلب افکار عمومی است.


خامنه ای این هفته در نماز جمعه : تهدید "دشمنان" داخل یا خارج یا هر دو؟

ستاد نمازجمعه تهران معمولا روزهای چهار شنبه اسم امام جمعه هفته را اعلام  میکند ولی این هفته به خاطر خامنه ای امامت وی را امروز ، دوشنبه اعلام کرد. حضور خامنه ای بعنوان امام جمعه این هفته تهران نشانه آن است که وی سخنان مهمی برای گفتن دارد. این سخنان هر چه که باشد بخشی از آن به تهدید "دشمنان" داخل و خارج اختصاص خواهد داشت تا بار دیگر به اطرافیان در حال آب رفتن خود قوت قلبی بدهد.

نوشداروی بانکی اثر نکرد ؛ تب تند ارز و طلا


روز دوشنبه ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) دلار آمریکا با ۵۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل به قیمت ۱۸۸۰ تومان معامله شد. این در حالی است که هفته گذشته سیاست یکسان‌سازی قیمت‌ها از سوی بانک مرکزی اعلام شد. بر اساس این تصمیم قرار بود ارز با نرخ یکسان ۱۲۲۶ تومان معامله شود.
محمود بهمنی ‌رییس بانک مرکزی روز چهارشنبه ۵ بهمن اعلام کرد که دلار ۱۱۲۹ تومانی با ۹۷ تومان افزایش تنها با یک نرخ ارائه خواهد شد. وی افزود همه صرافی‌ها موظف‌اند ارز را با قیمت مصوب بانک مرکزی معامله کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، صرافی‌های رسمی بر روی تابلوهای خود قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب ۱۲۲۶ و ۱۲۳۸ تومان درج کرده‌اند، اما از معامله با این قیمت خودداری می‌کنند. آن‌ها دلار را با قیمت آزاد (در حدود ۱۸۸۰ تومان) در اختیار خریداران قرار می‌دهند.
قیمت سکه طلا نیز که هفته گذشته با چند صد هزار تومان کاهش به ۶۸۰ هزار تومان رسید، بار دیگر افزایش یافت. سکه بهار آزادی طرح قدیم امروز در بازار تهران ۸۵۵ هزار تومان معامله شد.
سیاستی که شکست خورد ؛ خطر در کمین مسکن
به نظر می‌رسد سیاست بانک مرکزی در افزایش نرخ بهره بانکی و تک نرخی کردن قیمت ارز در کنار تهدیدهای امنیتی دلالان و صرافی‌ها، تنها برای چند روز توانست تب تند بازار سکه و ارز ایران را کاهش دهد.
خبرگزاری مهر نوشته است که "عدم نظارت بانک مرکزی بر بازار و سودجویی دلالان" می‌تواند در بازار موثر باشد، اما به باور کارشناسان اقتصادی ریشه مشکلات در جای دیگری است.
شرایط نا مناسب اقتصادی، نا امنی سرمایه‌گذاری در بورس و صنایع مولد، تورم مالی و کاهش ارزش سرمایه، در کنار افزایش تحریم‌های بین‌المللی، از مهمترین دلایل کاهش ارزش پول ملی ایران ارزیابی می‌شود.
در این شرایط صاحبان سرمایه‌های در گردش بازار طلا و ارز را پر بازده و امن‌تر از سایر زمینه‌های سرمایه‌گذاری قلمداد می‌کنند. در همین حال برخی از کارشناسان پیش بینی می‌کنند که بازار مسکن نیز به زودی شاهد افزایش قیمت‌ها خواهد بود.
بر اساس این ارزیابی‌ها، در صورت تداوم جو امنیتی و افزایش برخورد‌ها با فعالان بازار طلا و ارز، این احتمال وجود دارد که سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن سرازیر شود و افزایش چشمگیر قیمت‌ها را در این رشته به‌دنبال داشته باشد.
دویچه وله :

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

اعزام یک پایگاه شناور نظامی آمریکا به خاورمیانه


 آمریکا با اعزام یک پایگاه شناور درصدد تقویت نیروهای ضربتی خود در خاورمیانه است. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست این سکوی شناور با استقرار واحدهای ویژه رزمی درصدد مقابله با تهدیدات ایران، القاعده و دزدان دریایی است.
آمریکا درصدد ساخت و اعزام یک سکوی شناور به خاورمیانه است. روزنامه "واشنگتن پست" با استناد به مدارکی نوشت که این سکو (پلاتفرم)، پایگاه شناوری برای عملیات نظامی آمریکا در منطقه‌ی خاورمیانه خواهد بود.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا با سرعت زیاد سرگرم تجهیز این پایگاه شناور است. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه دولت آمریکا را مجبور به واکنش کرده است. تهدیدات ایران برای بستن تنگه هرمز، ادامه فعالیت‌های القاعده در یمن و حضور دزدان دریایی در سومالی ضرورت این پایگاه شناور را دوچندان کرده است.
پنتاگون با انتخاب یک ناو جنگی قدیمی و نصب تجهیزات جدید بر روی آن قصد دارد که از این واحد شناور به عنوان پایگاهی اصلی استفاده کند. ناوچه و قایق‌های تندرو و هلی‌کوپترهای رزمی و لجیستکی بخشی از واحدهای عملیاتی این پایگاه شناور خواهند بود.

خلیج‌فارس و تنگه هرمز محل احتمالی پایگاه شناور
گرچه منابع رسمی درباره محل دقیق این پایگاه شناور سخنی نگفته‌اند، اما بر اساس برخی مدارک نیروی دریایی آمریکا، خلیج‌فارس احتمالاَ می‌تواند حوزه عملیاتی آن باشد.
مقامات جمهوری اسلامی پیشتر تهدید کرده بودند که در صورت تحریم نفت ایران، تنگه هرمز را خواهند بست. در یک پژوهش نظامی که در ماه دسامبر ۲۰۱۱ منتشر شده، خلیج‌فارس به عنوان مناسب‌ترین محل برای این پایگاه شناور پیشنهاد شده بود.
بنا به گزارش "واشنگتن پست" تهدیدات رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز می‌تواند از طریق مین‌گذاری در این آبراه عملی شود. گرچه ناوگان پنجم آمریکا در منامه به همراهی دست‌کم دو ناو هواپیمابر در خلیج‌فارس قابلیت مقابله با هر تهدیدی را دارد و اعزام یک پایگاه شناور تغییری مهم در توان دریایی آمریکا بوجود نمی‌‌آورد، اما این پایگاه شناور اهمیتی ویژه برای عملیات مخفی آمریکا خواهد داشت.
رادیو آلمان:

آیا بهمن آینده شاهد سقوط دیکتاتور بزرگ خواهیم بود؟


 حسین علایی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سال‌های جنگ و نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران که چندی پیش انتشار یادداشتی از او درباره «سقوط دیکتاتورها» موجب اعتراض نزدیکان آیت الله خامنه‌ای شده بود، در شماره شنبه روزنامه جمهوری اسلامی یادداشت مشابهی با تیتر «بهمن، ماه زوال دیکتاتوری‌ها» منتشر کرده‌است.
حسین علایی در این یادداشت با اشاره به اینکه «بهمن‌ماه برای بسیاری از ایرانیان و اخیرا برای کشورهای عربی ایام پرخاطره و نشاط‌آوری است» به سال‌های پایانی حکومت شاه اشاره کرده و نوشته «گرچه سکوت قبرستانی بر این دوران حاکم بود ولی بسیاری از مبارزین منتظر ایجاد جرقه‌ای بودند تا بساط ظلم و طغیان را از سر کشور برچینند.»
این فرمانده پیشین سپاه پاسداران رسیدن به «آزادی»، «برقراری حکومت دلخواه مردم» و «برگزاری انتخابات آزاد و سالم» را دو هدف انقلاب سال ۱۳۵۷ توصیف کرده و نوشته «از فردای همین روز بود که فضای آزادی در ایران طنین‌افکن شد و مردم توانستند احساس کنند که حال می‌توانند حکومت دلخواه خود را با رفتن بر سر صندوق‌های رأی و با انتخاباتی آزاد و سالم بر سر کار آورند.»
در یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی، حسین علایی ضمن اشاره به سقوط شاه و نیز سقوط بن علی و حسنی مبارک دیکتاتورهای تونس و مصر، معمر قذافی در لیبی و خروج علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مادام‌العمر یمن از این کشور نوشته «عمر نظام‌های استبدادی در جهان به پایان رسیده‌است و دیکتاتورها نمی‌توانند با خودکامگی بر مردم فرمانروایی کنند» و ضمن تاکید براینکه از سال ۸۹ باردیگر بهمن، ماه سقوط دیکتاتورها شده پرسیده که» آیا بهمن ماه سال آینده شاهد سقوط دیکتاتورهای دیگری چون بحرین، سعودی و... خواهیم بود؟»
انتشار یادداشتی از حسین علایی دربار واپسین سال حکومت محمدرضا شاه در شماره ۱۹ دی روزنامه اطلاعات با اعتراض هواداران علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و هجوم و تجمع ماموران لباس شخصی و اعضای بسیج در مقابل منزل حسین علایی منجر شد و شماری از فرماندهان سپاه طی نامه‌ای به حسین علایی هشدار دادند.
تجمع‌کنندگان در مقابل خانه حسین علایی از این فرمانده سپاه در سال‌های جنگ که تاکنون با عنوان «سردار» از او یاد می‌شد به عنوان «سردار بی بصیرت» نام بردند. نزدیکان آیت الله خامنه‌ای ادعا کردند که حسین علایی که سال‌ها ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را نیز بر عهده داشت در یادداشت خود بر مشابهت‌های سال پایانی حکومت شاه با وضعیت فعلی جمهوری اسلامی انگشت گذاشته و به طور ضمنی سرکوب مخالفان از سوی نهادهای تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی را با اشتباهات شاه در سال‌های ۵۶ و ۵۷ مشابه دانسته و به آیت‌الله خامنه‌ای هشدار داده که این اقدامات به سقوط منتهی خواهد شد.
رادیو فردا:

عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی


مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی
مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی
مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی
مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی
مرژانو - عکسهایی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی

* مخالفان دخالت در ایران و سوریه در لندن دست به اعتراض زدند * دستگیری عامل تیراندازی به نیروهای ارتش در خرم آباد


مخالفان دخالت در ایران و سوریه در لندن دست به اعتراض زدند
صدها نفر امروز شنبه(۲۸ ژانویه) با تجمع در مرکز لندن مخالفت خود را با هرگونه دخالت غرب در ایران و سوریه اعلام کردند.
به گزارش بی بی سی، این تجمع با سازماندهی اتئلاف موسوم به "جنگ را متوقف کنید" در بیرون ساختمان سفارت آمریکا در لندن برگزار شد.
معترضان با حمل پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهای "به ایران حمله نکنید" و "در امور ایران و سوریه دخالت نکنید" مخالفت خود را با هر گونه جنگی علیه ایران و سوریه اعلام کردند.
درجریان این تجمع سخنرانی هایی در مخالفت با جنگ ایراد شد.
دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد/ 18 گلوله برای انتقام جویی
خرم آباد - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری عامل تیراندازی به نیروهای ارتش در خرم آباد خبر داد و گفت: ضارب برای انتقامجویی دست به این حرکت زده و در این فرآیند 18 گلوله شلیک کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار کاظم علیزاده ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به حادثه حمله مسلحانه به چند نفر از نیروهای ارتش در خرم آباد، اظهار داشت: این حادثه در ساعت 6 و 27دقیقه صبح اول بهمن ماه اتفاق افتاد که منجر به کشته شدن یک نفر و همچنین زخمی شدن یک نفر دیگر شد.
وی با بیان اینکه فرد مسلح ظهر روز پنجشنبه، ششم بهمن ماه دستگیر شده است، یادآور شد: در کمتر از 10 ساعت پس از دستگیری، قاتل به جرم خود اعتراف کرد.

گزارش سی‌ان‌ان از تهران: فشار تحریم‌ها بر مردم شدید است

بسیاری در غرب به دنبال آن هستند که ایران به خاطر پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای‌اش به شدت مجازات شود. اما ساکنان شهر تهران می‌خواهند که غرب نگاهی هم به زندگی آنها بیاندازند و ببینند که این تحریم‌ها چه فشاری بر آنان وارد می‌کند.

خبرنگاران شبکه خبری «سی‌ان‌ان» از سفر خود به تهران و از خلال گفت‌وگو با مردم این شهر می‌نویسند که زندگی مردم عادی به شدت تحت تاثیر تحریم‌های خارجی قرار گرفته‌است. هر چند اکثر کسانی که با این خبرنگاران صحبت کرده‌اند در هراس از بدرفتاری رژیم حاضر نشدند هویت کامل خود را آشکار کنند ولی همگی از افزایش شدید قیمت‌ها، تورم بی‌سابقه و کاهش قدرت خرید مردم شکایت دارند.

فرهاد یک راننده تاکسی می‌گوید وی و خانواده‌اش از ماه‌ها پیش بیرون غذا خوردن و یا مهمان دعوت کردن را کاملا کنار گذاشته‌اند. یادشان نمی‌آید آخرین باری که لباس نو خریدند کی بود و دیگر لباس‌های خود را به خشک‌شویی نمی‌فرستند. حساب پس‌انداز آنها به سرعت دارد خالی می‌شود. پسر ۲۱ ساله آنها در کنار تحصیل در رشته کامپیوتر مجبور است کارهای پاره‌وقت انجام دهد.

فرهاد می‌گوید: «ما همه منتظر لحظه‌ای هستیم که شاید دوباره اقتصاد جانی بگیرد و وضعیت بهتر شود. اما هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه خواهد شد.»

به گفته وی در این شرایط تنها راه برای پسران او این است که سرنخ‌هایی از تماس با بازاریان بانفوذ پیدا کنند و از طریق کارهای دلالی و خرید و فروش ارز درآمدی کسب کنند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» یادآوری می‌کند که استدلال دولت‌های غربی این است که تحت فشار تحریم‌ها حکومت ایران احتمالا ناگزیر می‌شود برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کرده و یا مذاکره را بپذیرد. اما بسیاری از کارشناسان شک دارند که حکومت ایران تحت فشار چنین مجازات‌هایی موضع خود را تغییر دهد.

در این میان فشار اصلی تحریم‌ها به مردم عادی ایران وارد می‌شود هر چند که شرایط آنان هنوز به وخامت وضعیت مردم عراق در سال‌های طولانی تحریم نفت آن کشور نرسیده‌است.

محمود احمدی‌نژاد دور اخیر تحریم‌هایی را که پس از انتشار گزارش جدید آژانس در ماه نوامبر اعمال شده‌اند شدیدترین و پردامنه‌ترین تحریم‌های اقتصادی در طول تاریخ جمهوری اسلامی توصیف کرد. وی گفت: «هر روزه تمام سیستم بانکی، فعالیت‌های تجاری و معاملات خارجی ما کنترل شده و یا مسدود می‌شوند.»

ارزش برابری ریال در برابر دلار طی سه سال اخیر تقریبا نصف شده و فقط در دو ماهه اخیر ارزش دلار از ۱۴ هزار ریال به بیش از ۲۰ هزار ریال رسیده‌است. تحت تاثیر این وضعیت بهای اکثر کالاهای وارداتی به شدت افزایش یافته و در این دور باطل کالاهای ساخت و تولید داخلی نیز به شدت گران می‌شوند.

یک شهروند ۵۹ ساله تهران به نام یعقوب می‌گوید در کنار حقوق ناچیز بازنشستگی ناچار است انواع و اقسام کارهای پاره‌وقت را انجام دهد و در نهایت درآمد ماهانه او شاید به ۲۰۰ دلار در ماه برسد. حتی با وجود ۱۳۵ دلاری که به خاطر سه عضو خانواده از حکومت دریافت می‌کند زندگی با قیمت‌های فعلی ناممکن است.

وی می‌گوید که از مدت‌ها پیش خرید میوه را کنار گذاشته و به ندرت می‌توانند گوشت بخرند. قیمت گوشت و بسیاری از فراورده‌های پروتئینی طی یک سال اخیر بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته‌است و بنابراین در منزل یعقوب اکثر وعده‌های غذا سبزیجات و حبوبات است.

همزمان افزایش بهای خدمات شهری مثل آب، برق و گاز فشار مضاعفی به اقشار متوسط و کم‌درآمد وارد می‌کند. همسر یعقوب به شدت نگران است که تحت تاثیر همه این فشارها یک روزی شوهرش دچار حمله قلبی شود. آنها می‌گویند اگر نتوانند هزینه‌های روزانه خود را تامین کنند مجبور خواهند شد به آپارتمان کوچکتری نقل مکان کرده و یا به روستای زادگاه همسر خود بروند.

داوود ۳۹ ساله می‌گوید که وی و همسرش هر دو مدرک کارشناسی دارند ولی در حال حاضر تنها کاری که پیدا کرده‌اند پادویی در یک دفتر است. با حقوق اندکی که می‌گیرند نگران آینده خود و به خصوص آینده دختر ۵ ساله خود هستند.

داوود می‌گوید اگر اوضاع بهتر نشود مجبور خواهند شد تهران را ترک کرده و به شهر کوچکتری بروند تا بتوانند حداقل هزینه تحصیل فرزند خود را تامین کنند.

رزا یک پرستار بازنشسته که تنها منبع درآمدش حقوق بازنشستگی است می‌گوید که به خاطر احتیاط از آنچه که ممکن است در ماه‌های آینده اتفاق بیافتد مقداری مواد غذایی ذخیره کرده‌است. او می‌افزاید که به خاطر داشتن خانه خودش جزو خوش شانس‌هاست. به گفته وی اخیرا یکی از دوستانش به خاطر ابتلا به یک بیماری جدی و پرداخت هزینه بیمارستان مجبور شد تمام دارایی خود یعنی حدود ۱۱ هزار دلار را هزینه کند.

خبرنگاران شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در پایان گزارش خود از قول کارشناسان می‌نویسند که احتمالا حکومت ایران به شدت نگران گسترش نارضایتی عمومی در سطح کشور است. کما اینکه در جریان اعتراضات سیاسی سال ۲۰۰۹ معضل بیکاری و رکورد اقتصادی نیز دخیل بود.
رادیو فردا : 

یورش به خانه یک فعال کارگری / محکومیت یک شهروند بهایی درسمنان به سه سال حبس / قطع تماس تلفنی و بی خبری از فاطمه خردمند


یورش به خانه یک فعال کارگری
کانون مدافعان حقوق کارگر :  ساعت نه و نیم امشب، شنبه هشتم دی 1390 ماموران پلیس امنیت، به خانه علی اخوان، فعال کارگری و اجتماعی و از اعضای كانون مدافعان حقوق كارگر، رفتند و وی را بازداشت کردند.
ماموران پلیس امنیت، برای بازداشت اخوان، به حکم یک سال و نیم حبس تعزیری وی اشاره کردند و مدعی شدند که اخوان، متواری است! ماموران گفتند که اخوان را به زندان اوین خواهند برد.
قابل ذکر است که ماموران امنیتی، نیمه شب سیزدهم خرداد 1389 هم در همین خانه و در حضور همسر و کودک اخوان، وی را بازداشت کرده بودند. متعاقب آن بازداشت و در نهایت در دادگاه تجدید نظر، اخوان را به "یك سال و نیم حبس تعزیری به اضافه یك سال و نیم حبس تعلیقی" محکوم کرده اند
محکومیت یک شهروند بهایی درسمنان به سه سال حبس 

الهام روزبهی شهروند بهایی ساکن سمنان از سوی دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، الهام روزبهی، شهروند بهایی ساکن سمنان به حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. نامبرده در ۲۱ اسفند ماه سال ۸۹ در حالیکه باردار بود به همراه چند شهروند بهایی دیگر بازداشت که پس از مدتی به قید وثیقه آزاد گردید.
الهام روزبهی سپس در مهر ماه ۹۰ بار دیگر با احضار تلفنی مورد بازجویی قرار گرفت که حکم صادره براساس آن صادر شده است.
قابل ذکر است در حال حاضر علی احسانی، بهفر خانجانی، افشین ایقانی، سیامک ایقانی و نادر کسایی در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان سمنان هستند.
هم چنین منیژه نصراللهی (منزویان) شهروند بهایی دیگر اهل سمنان هم در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله در زندان اوین می باشد.
قطع تماس تلفنی و بی خبری از فاطمه خردمند
مسعود لواسانی همسر فاطمه خردمند  از ادامه بی خبری از همسرش درپی قطع تماس تلفنی او در۸ روز گذشته خبر داد.
وی به بی بی سی فارسی گفت:همسرم ۸ روز گذشته پس از اینکه حالش بد شده بود تماس تلفنی داشت  و با من و پسر ۴ ساله مان  صحبت کرد.
لواسانی افزود:همسرم درآن روز گفت  که ممکن است در روزهای آینده برای مراقبت از وضع سلامتی اش به سلول دو نفره منتقل شود تا اگر نیمه شب ای دچار حمله شد، هم سلولی اش نگهبان ها را خبر کند. تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.
 وی با بیان اینکه پس از آن تماس در ۸ روز گذشته تماس تلفنی همسرم قطع شده است افزود: حتی امکان مراجعه  به دادسری اوین و پیگیری از مسئولین هم وجود ندارد و در رایانه  زندان هم مقابل اسم وی همچنان کلمه ممنوع الملاقات نوشته شده است.
 همسر فاطمه خردمند گفت: با توجه به وضعیت نگران کننده و  داروهای خاصی که همسرم مصرف می کند این بی خبری به شدت خانواده را آزار می دهد.
همسر فاطمه خردمند پیش از این نیز از بیماری صرع وی خبر داده بود.فاطمه خردمند اواسط دی ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.مسعود لواسانی همسر وی نیز از زندانیان دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات است  که درشهریور ماه سال جاری آزاد شد.

۱۳۹۰ بهمن ۷, جمعه

به زودی این اتفاق در تهران خواهد افتاد !


حرکت به سوی جنگی ناخواسته در خلیج فارس


 با افزایش تنش سیاسی میان ایران و غرب خطر جنگ شدت گرفته است. بنا به تفسیری در روزنامه آلمانی "تاتس" انتخابات آمریکا امکان توافق در مذاکرات اتمی در سال ۲۰۱۲ را ناممکن کرده و هر گونه خطایی می‌تواند آتش جنگ را شعله‌ور کند.
افزایش تنش‌های سیاسی و مشاجرات لفظی میان جمهوری اسلامی و آمریکا نگرانی از بروز یک جنگ ناخواسته را بیش از پیش تقویت کرده است. هم‌سویی اتحادیه اروپا با آمریکا در اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه نفت و بانک مرکزی ایران به این رویارویی افزوده است.
به‌رغم اینکه مقامات رسمی ایران تحریم نفت را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند و وانمود می‌کنند که به آسانی خریداران دیگری خواهند یافت، برخی از سیاستمداران ایرانی این مرحله جدید را نوعی اعلان جنگ می‌دانند. محسن رضایی، دبیر شورای تشخیص مصلحت نظام، در مقاله‌ای مرحله کنونی را "جنگ اقتصادی و فرهنگی" خوانده است.
مقامات جمهوری اسلامی نیز پیشتر تهدید کرده بودند که تحریم نفت و بانک مرکزی ایران در عمل اعلان جنگ علیه کشور خواهد بود و در مقابل بستن تنگه هرمز را به عنوان اهرم فشار علیه سیاست‌های غرب مطرح کردند. روزنامه آلمانی "تاتس"، چاپ برلین، در تفسیری شرایط کنونی در آستانه انتخابات در آمریکا، ایران و فرانسه را بسیار حساس و خطرناک ارزیابی می‌کند.
در تفسیر روزنامه "تاتس" آمده است که آغاز جنگ علیه ایران احتمالاَ می‌تواند ابعادی جهانی یابد و پیامدهایی به مراتب مخرب‌تر از جنگ اعراب و اسراییل در منطقه داشته باشد.
با نگاهی دقیق به شرایط سیاسی و اقتصادی در دو کشور به نظر می‌رسد که جنگ، خواست هیچ یک از کشورهای ایران و آمریکا نیست. به نظر مفسر روزنامه "تاتس" ایران و آمریکا هیچ منفعتی عینی برای شروع جنگ ندارند.
آمریکا در عراق یکی از طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها در طول تاریخ عملیات نظامی خود را تجربه کرده است. جنگ در افغانستان نیز بر خلاف تصورات سیاستمداران و نظامیان آمریکا تا کنون جریان داشته و نتایج آن نیز هنوز روشن نیست. بر اساس گزارش روزنامه "تاتس" هر دو جنگ (عراق و افغانستان) بر شدت بحران مالی در آمریکا افزوده و تا کنون نیز راه برون‌رفتی از آن مشاهده نمی‌شود.
اما از سویی دیگر رزمایش دریایی ایران در خلیج‌فارس و تنگه هرمز نشان داد که توانایی و كارآیی نظامی ایران تا چه اندازه است. این مانور دریایی برخلاف انتظارات ایران به خوبی بیانگر برتری نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه بود. "تاتس" می‌نویسد: «جنگی احتمالی که از سوی نیروهای دریایی و هوایی آمریکا علیه ایران آغاز شود به نابودی گسترده زیرساخت‌های حتا غیرنظامی ایران منجر خواهد شد. این شرایط می‌تواند به شورشی علیه رژیم بدل شود و به سرنگونی حکومت ایران بیانجامد. رهبران جمهوری اسلامی نیز از این وضعیت آگاهی دارند.»

«جمهوری‌خواهان تنور جنگ را گرم نگاه می‌دارند»
تحریم‌های آمریکا علیه نفت و بانک مرکزی ایران از اوایل ژوئیه به اجرا گذاشته خواهد شد. بدین معنا هنوز زمان کافی برای تخفیف تنش‌ها از هر دو سو وجود دارد. کشورهای آلمان، بریتانیا، فرانسه و آمریکا خواهان توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم در ایران هستند، خواستی که جمهوری اسلامی تا کنون بارها آن را غیرعملی و مردود خوانده است.
در حال حاضر به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که آیا مذاکرات اتمی با حسن ‌نیت طرف‌های درگیر و بدون پیش‌شرط‌ برگزار خواهد شد یا خیر. به نظر تحلیل‌گر "تاتس"، «شانس بسیار کمی برای دستیابی به یک توافق میان ایران و کشورهای غربی در سال ۲۰۱۲ میلادی وجود دارد».
دلیل عمده این بن‌بست سیاسی وجود انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا است. نامزدهای حزب‌جمهوری‌خواه می‌کوشند سیاست‌های اوباما را ناکارآمد جلوه دهند و تحریم‌ها را ابزاری ناتوان برای تغییر برنامه اتمی ایران بدانند. اغلب نامزدهای جمهوری‌خواه سخن از حمله نظامی به ایران می‌رانند.
بنا به ارزیابی تحلیل‌گران سیاسی، ایران یکی از موضوعات مهم در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان اوباما و رقیب جمهوری‌خواهش خواهد بود. بدین خاطر اوباما نمی‌تواند به سیاست مداراجویانه در آغاز زمامداریش درباره ایران از یک‌سو و صلح میان فلسطین و اسراییل از سوی دیگر بازگردد. «شاید تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران تنها در سال ۲۰۱۳ با شروع دور دوم ریاست‌جمهوری اوباما قابل تصور باشد.»

خطر جنگ در سال ۲۰۱۲ افزایش یافته است
شرایط در ایران نیز متفاوت از وضعیت آمریکا نیست. انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران در تابستان ۲۰۱۳ برگزار خواهد شد. به احتمال زیاد نامزدهای احراز این پست همچون احمدی‌‌نژاد برای مقابله با "شیطان بزرگ" از هر ترفندی استفاده خواهند کرد.
در فرانسه نیز انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است و نیکلا سارکوزی در امور داخلی و خارجی با مشکلات عدیده‌ای روبرو است. نظرسنجی‌های کنونی نشان می‌دهند که رقیب سوسیالیست‌اش از وی پیشی گرفته است. سارکوزی برای تغییر این شرایط تا آوریل امسال مجبور است برخی مسایل سیاست خارجی را به خدمت گیرد، همان‌گونه که از جنگ لیبی برای مقاصد سیاسی خود بهره برد.
دولت‌های آلمان و بریتانیا به دلایل اوضاع داخلی و ناتوانی سیاسی نمی‌خواهند یا نمی‌توانند به تخفیف تنش ‌میان ایران و جامعه جهانی یاری رسانند. به نظر مفسر "تاتس" همه این شرایط داخلی و خارجی «خطر جنگ در سال جاری میلادی در خلیج‌فارس را پررنگ‌تر می‌کند».
بنا به ارزیابی این گزارش، «خطرناک‌ترین زمان چهار ماه نخست پس از اجرایی شدن تحریم‌ها کشورهای غربی علیه ایران است. یعنی از اوایل ژوئیه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر».
در گزارش روزنامه "تاتس" آمده است: «هر گونه خطا یا درگیری کوچک، همچون دست‌گیری ملوانان بریتانیایی توسط مرزبانان ایرانی در سال‌های گذشته، می‌تواند آتش جنگ را در خلیج‌فارس شعله‌‌ور سازد.»
رادیو آلمان:

مردم ونزوئلا از دختر چاوز خشمگین شدند



در حالیکه مردم عادی در ونزوئلا می توانند در سال فقط ۳۰۰۰ دلار آمریکا را تبدیل به «بولیوار» کنند دختر ۱۴ ساله ی چاوز با دلار ژست گرفته است.
وبسایت «دیلی میل آنلاین» در مطلبی تحت عنوان باباخوشحال نخواهد شد، عکسی از دختر هوگو چاوز رهبر ونزوئلا انداخته است که در یک سایت به اشتراک گذاری عکس با نام اینستاگرام گذاشته شده است و در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.
در این عکس دختر چاوز در حالیکه دلار در مقابل صورت خود گرفته است دیده می شود. مردم ونزئلا پس از انتشار این عکس خشمگین شده‌اند. یکی از شهروندان ونزوئلایی اعلام کرده است که من حتی یک دلار را هم نمی‌توانم نگه دارم چرا که دستگیر خواهم شد.
مادر او که در سال ۲۰۰۳ میلادی از چاوز جدا شده است در توییتر از دخترش دفاع کرده است.
این بار دومی است که عکس‌های این دختر چاوز از پشت پرده‌ی زندگی چاوز، رونمایی می‌کند. پیش از این نیز عکس همین دختر چاوز با خواننده ی معروف و محبوب نوجوانان «جاستین بیبر» در محافل خبری دنیا و ونزوئلا سروصدای فراوانی بلند کرده بود.
ظاهرا فرزندان دیکتاتورها چندان هم به گفته‌های پدرانشان عمل نمی‌کنند.
خودنویس :

بانک‌های اروپایی «راه صادرات غلات به ایران را بسته‌اند»



گزارش‌ها حاکی است که در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا، بانک‌های بزرگ در این اتحادیه معامله غلات با جمهوری اسلامی را متوقف کرده‌اند. این در حالی است که ایران از واردکنندگان بزرگ ذرت در جهان به شمار می‌رود.

یک منبع بانکی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز گفت که بانک‌های بزرگ این اتحادیه راه صادرات محصولات کشاورزی «به ایران را بسته‌اند» و از این پس هر معامله جدیدی باید در مقادیر کوچک صورت بگیرد.

یک تاجر غلات اروپایی نیز در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری، با اظهار این‌ که در حال حاضر «هیچ بانک اتحادیه اروپا» وارد تجارت «غلات و دانه‌های روغنی» با ایران نمی‌شود، گفت: «مسئله اصلی این است که تجارت با ایران از طریق سیستم‌های بانکی بسیار دشوار است. برخی خریداران ایران به دنبال راه‌های پرداخت دیگری هستند و سعی دارند وجوه مالی خرید خود را نه از طریق صدور اعتبارنامه، بلکه به طور مستقیم پرداخت کنند، اما این روش برای محموله‌های بزرگ کارایی ندارد.»

به گفته شورای بین‌المللی غلات، ایران سالانه ۴.۵ میلیون تن غله وارد می‌کند. ۳.۵ میلیون تن از خرید سالانه غلات ایران به واردات ذرت اختصاص دارد، دانه‌ای که در تغذیه احشام نقش اساسی دارد.

ایران در میان ۱۰ کشور بزرگ واردکننده ذرت است و بخش عمده نیاز خود را از کشورهای برزیل، آرژانتین و اوکراین خریداری می‌کند.

با این ‌حال به گفته رویترز در حال حاضر تحت‌تأثیر تحریم‌‌های اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران، تصفیه حساب‌های مالی با ایران دچار مشکلات بسیاری شده و تجارت غلات نیز از این امر مصون نمانده است.

در همین زمینه یک تاجر غلات روز پنج‌شنبه به رویترز گفت: «تا آنجا که من اطلاع دارم، در حال حاضر شش کشتی بزرگ و سه کشتی کوچک‌تر حمل غلات به دلیل مشکلات پرداخت مالی، قادر نیستند بار خود را در بنادر ایران تخلیه کنند.»

کشتی‌های بزرگ حمل غلات قادر به حمل حدود ۵۵۰ هزار تن بار است و کشتی‌های کوچک معمولا ۳۰ هزار تن غله حمل می‌کنند که با این احتساب خبرگزاری رویترز تخمین زده است که در حال حاضر تخلیه حدود ۴۲۰ هزار تن غله در بنادر ایران به حال تعلیق درآمده است.

یک تاجر دیگر نیز در گفت‌و‌گو با رویترز گفته است: «تجارت با ایران با توجه به کاهش ارزش ریال و مشکلات پرداخت که موجب تأخیر در تحویل بار شده، دچار آشفتگی شده است. نمی‌توان به طور دقیق گفت، اما صحبت از تأخیر‌های ۶۰ روزه در میان است.»

یک منبع صنعت صادرات اوکراین نیز اظهار کرده است: «برخی (شرکت‌ها) تعدادی کشتی به ایران فرستاده‌اند و آمادگی ارسال محموله‌های بیشتری را نیز دارند، اما در انتظار هستند.»

اتحادیه اروپا به همراه سایر قدرت‌های غربی، قصد دارد با اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ایران، با برنامه اتمی جمهوری اسلامی مقابله کند، برنامه‌ای که غرب معتقد است دارای ابعاد پنهان نظامی است.

با این‌حال جمهوری اسلامی همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تأکید دارد و در چند وقت گذشته در صدد بوده است تا از طریق افزایش همکاری خود با کشورهای دوست، از فشار تحریم‌های اقتصادی بکاهد.

“فریاد پناهجویان ایرانی در سوئد” ما برای حقوق سوسیال دولت سوئد خاک خود را ترک نکردیم



سیاستهای ناشفاف دولتهای اسکاندیناوی و دیگر کشورهای اروپایی موجب شده است که اخیرا جنبشهای پناهندگی حرکتهای هدفمندتر ومنسجم
تری را علیه رفتارهای غیردموکراتیک این کشورها انجام دهند. کشور سوئد که آوازه دموکراسی و رعایت اصول حقوق بشری در این کشور زبان زد خاص و عام است.اخیرا به عناوین مختلف پناهجویان بی دفاع ایرانی وغیرایرانی را تحت فشار قرار می دهد. یکی از دلایل اصلی گسترش چنین رفتارهای غیردموکراتیکی از سوی این کشور رشد پی در پی و بی وقفه ی مساله ی (راسیسم) است. راسیسم و نژاد پرستی یکی از مسایل ضدبشری است که یادآور رفتارهای نازیها در جنگ جهانی دوم می باشد
و دهه ی 30 نازیهای آلمان رفتارهای غیرانسانی خود را در قبال مردم بی دفاع به نمایش گذاشتند به طوری امروزه در سده ی بیست ویک روشنفکران آلمان آن رفتارها را تقبیح می کنند و نادرست می پندارند اما جای بسی تاسف است امروز پس از گذشت هفتاد سال از جنگ جهانی دوم، دولت سوئد دوباره همان رفتارهایی را با پناهجویان بی دفاع انجام می دهد که نازیها در 7 دهه ی گذشته انجام می دادند. پناهجویانی که برای داشتن زندگی بهتر و نیز رعایت عدالت اجتماعی، دیار و کاشانه ی خود را رها کرده و جان خود و خانوادهایشان دستخوش حوادثی کردند تا شاید به مامنی امن برسند اما آن چه که نصیب این پناهجویان شده حمله پلیس سوئد است که همراه با سگ و سوار بر اسب به چادر معترضین پناهجو یورش می برد. …
به همین جهت خبرنگاران فعال انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه که خود قربانی سیاستهای ضد بشری دولت ایران و دولت ترکیه شده اند این بار قلم خود را به سوی دولت سوئد و راسیسمها و نژادپرستهای این کشور به حرکت در می آورند و تلاش می کنند تا مشکلات پناهجویان بی دفاع ایرانی را درسوئد به تصویر بکشند.
گزارش زیر یکی از تازه ترین گزارشات این تشکل پناهجویی است که امید است بتواند گوشه یی از دردهای پناهجویان بی دفاع را در سوئد به تصویر بکشد.
گزارش از :
سیروان عنایتی /خبرنگار انجمن…دکتر گرشاسپ/همکار انجمن….دکتر مریم محمدی /همکار انجمن ریحانه زرگر/همکار انجمن
کشور سوئد به گونه یی در میان کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان از لحاظ دموکراسی شناخته شده است متاسفانه سیاست های غلط این کشور سبب شده که در سالهای اخیر سیاست خارجی ستیزی و راسیسم در میان مردم و پارلمان این کشور رشد بی سابقه ای داشته باشد. طی این سیاست افراد وگروههایی که تمایل به نژادپرستی دارند اخیرا در پارلمان این کشور نفوذ کرده اند وبا ترویج نژادپرستی و این که خاک سوئد وامکاناتی که در این کشور وجود دارد صرفا ملک قانونی مردم سوئد است در تلاش هستند تک تک شهروندان غیرسوئدی را سرکوب کنند. گزارشات اخیر واعتراضات گسترده ی جنبش پناهجویی که فدراسیون سراسری یکی از بخشهای آن است به جامعه ی جهانی ثابت می کند که در این کشور به شدت مساله ی راسیسم رشد یافته و همین مساله موجب شده است که دستاوردهای بشری در سده ی بیست ویک در این کشور یکی پس از دیگری به دست فراموشی سپرده شود.
در همین رابطه کمال محمدی به خبرنگاران انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه گفت:
بدون هیچ تردیدی دولتهای اروپایی ناجوانمردانه و صرفا به خاطر داشتن ارتباطات پنهانی وپشت پرده به عناوین مختلف در تلاش هستند که مصالح سیاسی و اقتصادی خود را بر مسایل حقوق بشری در اولویت کار خود قرار دهند. در مواردی که با دیپورت فعالین سیاسی و روزنامه نگاران مطرح روبه رو شده ایم، مقامات سیاسی ایران در پشت پرده از این دولتها در خواست کرده اند که افراد مورد نظر را به ایران دیپورت کنند. در موارد بسیاری دولت ایران با دولتهای اروپایی مراوده ها زیادی داشته اند و دولت ایران با دادن وعده های پی در پی به این دولتها در تلاش بوده است تا فریادهای اعتراضی را در خارج از ایران سرکوب کند.
سعید بهرامی یکی از فعالین کارگری در رابطه با مشکلات پناهجویان سوئد می گوید:
ما بارها وبارها در برابر پارلمان سوئد در استکهلم تجمعات اعتراضی داشته ایم و به همین جهت تلاش کرده ایم مقامات سوئد را در جریان وضعیت اسفبار پناهندگان قرار دهیم. اما همین دولتهایی که تا دیروز ادعای حقوق بشر را داشتند با اسبها و سگهای خود به داخل چادرهای پناهجویان یورش برده اند و در موارد بسیاری پناهندگان زیر لگد اسبهای پلیس نروژ و سوئد جان خود را از دست داده اند. بارها دیده ایم که چگونه پناهندگان در برابر یک کلیسا در نروژ در داخل یک چادر اعتصاب کرده اند و خواستار حق قانونی خود شده اند، اما پلیس های سوار بر اسب نروژ به چادر پناهندگان حمله ور شده اند وپناهجویان زیر لگد اسبهای پلیس زخمی شده و حتی جان خود را از دست داده اند.
دشتی جمال (دبیر دفاع از حقوق پناهندگان عراقی) گفت:
جنایتهای دولتهای اروپایی مانند سوئد تنها و تنها محدود به کشور ایران نمی شود و بسیاری از پناهجویان کرد عراق زمانی که به این کشورها پناه آوردند و زمانی که بسیاری از این پناهجویان در دریای یونان خوراک کوسه ها شدند و با تمام مشکلات خود را به این کشورها رساندند این دولتها ناجوانمردانه با امضای قراردادهای پنهانی با یکدیگر به جان پناهجویان می افتند و یکی پس از دیگری آنها را از سوئد ودیگر کشورهای اروپایی مدعی دموکراسی اخراج می کنند.
هیرش رضایی با اعتراض به روند سیاست دولت سوئد گفت:
تاکنون دیده ایم که صرفا با دخالت مستقیم فدراسیون توانسته ایم این دولت در موارد اضطراری تحت فشار قرار دهیم تا پناهندگان را دیپورت نکنند. کشور سوئد که در بسیاری از نشستهای ساختگی در برابر جامعه ی جهانی اعلام می کند که مقامات سیاسی سوئد از رفتار غیرانسانی دولت ایران در تهران ودیگر شهرهای ایران نگران است و باید به دانشجویان و کارگران احترام گذاشت اما خودشان با دست خودشان پناهجویان سیاسی و فعالین حقوق بشر را باهواپیماهای کشورسوئد به تهران دیپورت می کنند تا در شکنجه گاههای اوین خوراک برنامه های ضدبشری شوند.
لیلا کمالی از فعالین کارگری ومخالف حکومت جمهوری اسلامی می گوید:
ما بارها وبارها به دولت سوئد خاطر نشان کرده ایم که بسیاری از پناهجویان ایرانی نه تنها سربار دولت سوئد نیستند ومصرف کننده گی را دوست ندارند بلکه نقش تولید کننده را بازی می کنند و آنچه را که شهروندان سوئدی تخصصی توانایی انجام آن را ندارند ما با هزینه های کمتری برای دولت سوئد انجام می دهیم .ما بارها وبارها در برابر پارلمان سوئد با صدای اعتراض آمیز فریاد زده ایم :
ما خواستار حقوق سوسیال دولتها نیستیم. ما برای حقوق سوسیال دولت سوئد خاک خود را ترک نکردیم.آنچه موجب شده است ما پناهجویان از ایران بگریزیم، نبود دموکراسی است و نبود آزادی باورها و عقاید است.دولت سوئد خوب می داند که حکومت دیکتاتوری جمهوری اسلامی از سوی گزارشگران بدون مرز به عنوان دشمن قلم و دشمن اندیشه و تفکر شناخته شده ست و حقوق روزنامه نگاران و مطبوعات در این کشور به رسمیت شناخته نمی شود و درب ساختمان انجمن صنفی روزنامه نگاران پلمپ شده است.
آیا این کشورهای مدعی حقوق بشر نمی دانند که پناهندگی هم بخشی از حقوق بشر است و کسانی هم که در بخش پناهندگی کار می کنند فعالین حقوق بشرند؟
اگر پاسخ دولت سوئد مثبت است وخود را حامی پناهندگان به شمار می آورد پس چرا با ارتباطات پشت پرده با رژیم فاشیست جمهوری اسلامی هر روز حکم دیپورت یکی از ایرانیان را صادر می کند؟
چرا دولت سوئد مراقبتهای پزشکی که در اختیار شهروندان سوئدی است در اختیار پناهجویان ایرانی ودیگر کشورهای بی دفاع قرار نمی دهد؟
چرا پس از پذیرفته شدن به عنوان پناهنده ی رسمی باز هم پناهنده بودن ما را به رسمیت نمی شناسند وبا ترویج فرهنگ ضد بشری راسیسم تلاش می کنند تا ما پناهجویان بی دفاع را تحت فشار قرار دهند و در چنین شرایطی هیچ یک از پرانسیپهای حقوق بشری دیده نمی شود و ما از کمترین حقوق اجتماعی در این کشور پرادعا برخوردار نیستیم؟
فاضل رضایی یکی از پناهجویان در سوئد که از پناهجویان (یارسانی) است وبه خاطر مشکلات متعدد مدت زیادی را در کشور عراق سر می کند وبا اینکه اصالتا ایرانی است نه شناسنامه ی ایرانی دارد ونه شناسنامه ی عراقی وهمسر وفرزند این پناهجوی کرد در کشور نیوزیلند هستند و پس از آنکه فاضل از عراق با هزاران مشکل به سوئد فرار می کند پس از سالها زندگی پنهانی سرانجام چند هفته قبل پلیس سوئد وی را دستگیر و به زندان می اندازد.
در همین ارتباط خبرنگار انجمن پناهجویان ایرانی در ترکیه با دایی (فاضل رضایی) در سوئد تماس گرفته و درباره ی مشکل وی و همچنین نوع رفتار پلیس سوئد با فاضل رضایی گفتگوی تلفنی صورت گرفت:آقای محمد علی درباره ی مشکلات متعدد خواهرزاده اش می گوید:
دولتهای سوئد و نیوزیلند حاضر نیستند به خاطر مشکل شناسنامه اش وی را به عنوان پناهنده بپذیرند و از سوی دیگر خطر دیپورت وی به ایران وجود دارد. پس از فشار رسانه ها سرانجام پلیس سوئد ناچار می شود وی را آزاد کند اما هفته یی یکبار از وی امضا می خواهد.
فاضل رضایی و دیگر خویشاوندان یارسانی وی در سوئد و دیگر فعالین در (جنبش دموکراتیک یارسان) از تمامی رسانه های جهان می خواهند به خاطر چنین پرونده های پناهجویی در سوئد به دولت سوئد هشدار دهند. تنها روش برای کمک به این گونه پرونده ها اطلاع رسانی و همکاری رسانه ها و فشار مطبوعات است.
در همین زمینه مدیر سایت جنبش دموکراتیک یارسان (آقای بشیر امیرخانی) که یکی از خویشاوندان فاضل رضایی است از تمامی نهادهای حقوق بشری وسازمانهای فعال در بخش پناهندگی و نیز خبرنگاران متعهد می خواهد تا با تهیه ی گزارشات پی در پی از وضعیت اسفبار فاضل رضایی و دیگر پناهجویان یارسانی در سوئد و دیگر کشورهای اسکاندیناوی به یاری آنها بشتابند.
محمد.م یکی دیگر از پناهجویان در سوئد ومعترض به سیاست خارجی ستیزی و نژادپرستی دولت سوئد در رابطه با رشد فرهنگ راسیسم و نژادپرستی در پارلمان این کشور درباره ی اعتراضات گسترده ی جنبش های گسترده ی پناهجویی که فدراسیون یکی از حامیان این جنبش انسانی است به نقل از (فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی) به خبرنگاران انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه گفت:
تنها در روز3 دسامبر2011 در چند شهر مختلف سوئد چندین اعتراض گسترده و منسجم در دفاع از حقوق پناهندگان علیه دیپورت و اخراج پناهجویان به کشورهای نظیر جمهوری اسلامی ایران وهمچنین در اعتراض به راسیسم وخارجی ستیزی برگزار شد.
در استکهلم جمعیتی بالغ بر 300 نفر با وجود باران شدید تجمع کرده و سپس به محل پارلمان سوئد یک راهپیمایی گسترده واعتراض آمیز انجام دادند. این حرکت اعتراضی از سوی شبکه ی (جنبش پناهندگی) که فدراسیون یکی از اعضای این جنبش است سازماندهی شده بود. سخنرانان متعددی هر یک از زوایای مختلف سیاستهای غیرانسانی دولت سوئد در زمینه ی پناهندگی را مورد نقد قرار داده و خواستار توقف حکم اخراج پناهجویان واتخاذ یک سیاست انسانی تر برای پناهنده پذیری در کشور سوئد شدند. تظاهرات کنندگان اعتراض گسترده خود را از (راسیسم /خارجی ستیزی ونژادپرستی) به نمایش گذاشتند. در شهر بورس نیز شبکه ی جنبش پناهندگی با برگزاری یک تظاهرات هدفمند شروع تازه یی را آغاز نمودند. در تظاهرات روز دسامبر بورس نمایندگانی از شاخه ی جوانان حزب سوسیال دموکرات و حزب چپ سوئد و همچنین نماینده ای از سوی حزب سوسیال عدالتخواه سوئد سخنرانی کردند.
امید صالحی از سوی فدراسیون سراسری پناهندگان به ایراد سخنرانی پرداخت : پلیس چنان با پناهجویان رفتار می کند که گویی سوئد در جنگ جهانی به سر می برد.رفتار پلیس سوئد با پناهجویان زمانی که با آنان مانند مجرمین برخورد می کند یادآور اعمال نازیستها در دهه ی 30 است..
دکتر زینب محمدی یکی از زنان ایرانی معترض به رفتارهای غیر دموکراتیک سوئد در حق پناهجویان در این کشور به خبرنگاران انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه بیان کرد:
یکی از برگهای برنده برای ما پناهجویان غیرسوئدی این است که بتوانیم مردم سوئد را علیه راسیسمهای این کشور به حرکت واداریم. اگر صدها اعتراض از سوی ما پناهجویان خارجی و غیرسوئدی علیه دولت سوئد، صورت پذیرد به اندازه یی مهم نیست که یک خبرنگار مطرح سوئدی در برابر دوربینهای (بی.بی.سی)و(سی.ان.ان) علیه دولت سوئد و رفتارهای غیردموکراتیک آن اعتراض کند. به بیان دیگر اگر ما پناهجویان بتوانیم با روشهای دموکراتیک و از طریق اطلاع رسانی در تشکلهای پناهجویی و با زبانهای انگلیسی و سوئدی و دیگر زبانهای جهان کاری کنیم که روشنفکران و اساتید دانشگاهها و روزنامه نگاران مطرح در عرصه ی بین الملل به عناوین مختلف از طریق رسانه ها مقامات سیاسی سوئد را که بر اساس خط ومش راسیسم حرکت می کنند به چالش بکشانیم، بدون تردید فشار رسانه ها و دوربین خبرنگاران می تواند مقامات سوئدی را در پارلمان این کشور که راسیسم را ترویج می دهند تحت فشار قرار دهند و این فرهنگ ضد بشری وپناهنده ستیزی را برای همیشه متوقف کنند.
تهیه و تنظیم : سیروان عنایتی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
Anjoman.help.ir@gmail.com
فاضل رضایی که در این گزارش به وی اشاره شد به شدت نیازمند است.آدرس ایمیل مدیر سایت جنبش دموکراتیک یارسان آقای بشیر امیرخانی در اختیار شما قرار داده می شود و از شما بزرگواران می خواهیم تا برای کمک به وی با مدیر سایت یارسان در ارتباط باشید:
آدرس ایمیل آقای بشیر امیرخانی
yarsan-dm-site@hotmail.com