۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

قطع معاملات «بانک اسلامی نور» دبی با بانک‌های ایرانی



در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در مورد قطع روابط «بانک اسلامی نور» در دبی با جمهوری اسلامی ایران، این بانک بزرگ عربی اعلام کرد که خود پیش‌دستی کرده و در ماه دسامبر گذشته تمام روابطش با ایران را قطع کرده است.

روز چهارشنبه خبر رسید که «بانک اسلامی نور»، از بانک‌های مستقر در دبی، که نقل و انتقال حدود ۶۰ درصد از درآمد صادرات نفتی ایران از طریق آن صورت می‌گیرد تحت فشار ایالات متحده دادوستد تجاری خود با ایران را قطع کرده‌ است.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال روز چهارشنبه گزارش داد، که بانک اسلامی نور که پسر امیر دبی ریاست آن را بر عهده دارد محل دریافت حدود ۶۰ درصد از درآمد نفتی ایران شده‌ است. این روزنامه همچنین از قطع تازه روابط این بانک با ایران خبر داده‌ بود.

روز چهارشنبه یک مقام دولتی امارات و یک منبع در بانک اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز قطع روابط تجاری این بانک با ایران را تأیید کردند.

به نوشته رویترز، بانک مرکزی امارات متحده عربی طی سه ماه گذشته نظارت خود را بر بانک‌های اماراتی طرف حساب جمهوری اسلامی افزایش داده‌ و بانک اسلامی نور اولین نهاد مالی در دبی است که از سوی مقام‌های اماراتی در این ارتباط تحت فشار قرار گرفته‌ است.

خالد الغیث، معاون وزیر امور اقتصادی امارات متحده عربی، به رویترز گفت: «البته ما به عنوان دولت امارات از قطعنامه‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم» و افزود که مقام‌های اماراتی با طرف‌های آمریکایی در تماس هستند تا از زیان‌های احتمالی که در ارتباط با تحریم‌های ایران به سیستم بانکی امارات وارد می‌آید بکاهند.

بانک اسلامی نور در امارات متحده عربی در واکنش به این خبر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیش‌دستی کرده و در دسامبر سال ۲۰۱۱ یعنی نزدیک به سه ماه پیش رابطه‌اش را با بانک‌های ایرانی قطع کرده است.

در ای‌میل این بانک به خبرگزاری رویترز با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران آمده است که بانک اسلامی نور «در اقدامی پیش‌گیرانه» به رابطه تجاری خود با بانک‌های ایرانی فعال در امارات متحده عربی پایان داده است. 

یک مقام اماراتی پیش از این در پیوند با نگرانی‌های آمریکا از برنامه هسته‌ای ایران به روزنامه وال‌استریت جورنال گفته بود که «دولت امارات این نگرانی‌ها را بسیار جدی گرفته و در حل و فصل قضیه بانک اسلامی نور کمک کرده ‌است».

قدرت‌های غربی می‌کوشند با افزودن بر تحریم‌ها علیه ایران، جمهوری اسلامی را به توقف برنامه مناقشه‌انگیز هسته‌ای خود وادار کنند، برنامه‌ای که ایران آن را صلح‌آمیز دانسته و ادامه آن را حق مسلم خود می‌داند.

در این رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه ژوئن گذشته قانونی را تصویب کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند از طریق آن بانک‌های خارجی را که برای ایران معاملات نفتی انجام می‌دهند مجازات کند.

افزایش «هرچه شدیدتر و سریع‌تر» تحریم‌ها

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه خطاب به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت «با توجه به آن چه در داخل ایران در جریان است و به نظر می‌آید فشار زیاد اقتصادی را باعث شده و به نظر ما این امر بر روی جریان تصمیم‌گیری [آنها] تأثیر دارد، قصد داریم تا این تحریم‌ها را هرچه شدیدتر و سریع‌تر افزایش دهیم».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تأکید هیلاری کلینتون در پاسخ به نگرانی‌های کنگره آمریکا در این مورد بود که کاخ سفید ممکن است «به اندازه کافی» به نهادهای مالی که با بانک مرکزی ایران دادوستد دارند فشار نیاورد.

خانم کلینتون افزود که کاخ سفید و کنگره در موضوع ایران و تحریم‌ها در توافق هستند و افزود که «دولت آمریکا در سیاست خود در قبال ایران ثبات قدم داشته‌ است».

وی افزود: «با تلاش‌های خوبی که داشته‌ایم توانسته‌ایم تحریم‌های منندز-کرک را به تصویب برسانیم و در حال اجرای آن تحریم‌ها هستیم. تا به حال چنین موردی نداشته‌ایم که دنیا هم با آن موافقت کند.»

یک کمیته سنای آمریکا در راستای فشار بر شرکت‌هایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض می‌کنند، پیش از این با تصویب متممی هرگونه کمک بانک «صادرات و واردات» آمریکا به نهادهایی مانند صنایع ریلاینس هند که درحال فروش فراورده‌های نفتی به ایران است راممنوع کرد.

این متمم از سوی رابرت منندز، سناتور دمکرات از ایالت نیوجرسی، و مارک کرک، سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینویز، پیشنهاد شده‌بود.
رادیو فردا :



لاريجاني: آمريکا غلط کرده انتخابات سوريه را قبول ندارد


ایسنا : علي لاريجاني در نشست هيات‌هاي مذهبي استان قم، اظهار کرد: قدرت‌هاي غربي از مسئله بيداري اسلامي بوجود آمده در منطقه خاور ميانه ناراحت بوده و قصد دارند عصبانيت خود را بر سر سوريه خالي کنند، زيرا اين کشور بر خلاف ديگر کشورهاي بي‌غيرت عربي، مقاومت خوبي در مقابل اسرائيل داشته است.
لاريجاني تصريح کرد: گفتند که در سوريه دموکراسي برقرار شود، رفراندوم برگزار شود و قانون اساسي برگزار شود که در خصوص رييس جمهور، اين کشور نيز همين اقدام را انجام داد، ولي وزير امور خارجه آمريکا گفت ما آن را قبول نداريم خب غلط کرديد که آن را قبول نداريد، شما در منطقه منفوريد و به دنبال ماجراجويي در منطقه هستيد.

۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

تعداد کشته شدگان روز گذشته در حمص به 138 تن رسید


سازمان مردمی انقلاب سوریه اعلام کرد تعداد کشته شدگان روز گذشته در مناطق مختلف این کشور به 138 تن رسید.

بر اساس این گزارش اغلب کشته شدگان در منطقه " باباعمرو " در حمص جان خود را از دست دادند.

این منبع افزود افراد اغلب کشته شدگان ناپدید شده اند و در منطقه " باباعمرو " تنها 96 تن کشته شدند که از این تعداد 64 تن توسط نیروهای دولتی ربوده وتیرباران شدند.

دیگر قربانیان در استان های ادلب ، حلب ، ریف دمشق و حسکه کشته شدند.

دانشجویان دانشگاه حلب روز گذشته برای پشتیبانی از مردم حمص تجمع کردند و در مناطق ریف دمشق و کفر سوسه نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد.در درعا نیز اغلب مناطق آن شاهده اعتصاب عمومی بود.

در همین حال شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز سه شنبه در یک جلسه فوق العاده اوضاع سوریه را بررسی می کند.

ایران روز گذشته در یک درخواست کتبی با برگزاری این جلسه اعلام مخالفت کرده بود.

طرح فوق العاده بررسی اوضاع حقوق بشری در سوریه به درخواست اعضایه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا و آمریکا برگزار می شود
دبی – العربیه. نت

لیلا حاتمی در صدر «بدلباس»های اسکار


تعدادی از روزنامه‌ها و رسانه‌های آنلاین، به بررسی «خوش‌لباس»ها و «بدلباس»های روی فرش قرمز مراسم دیشب پرداخته‌اند. از این میان، لیلا حاتمی جزو برندگان رقابت «بدلباسی» است! یک کارشناس طراحی لباس در آمریکا معتقد است که لباس دیشب هنرپیشه فیلم «جدایی نادر از سیمین» زیبایی خانم حاتمی را به نحوی منفی تحت تاثیر قرار داده بود: «لباس خانم حاتمی با شالی کوچک و جمع شده و یا استفاده از تدبیر دیگری برای پوشاندن موهای‌شان می‌توانست زیبای خاصی‌ به ایشان ببخشد ولی‌ بزرگی‌ و پهنای شال و رها شدن آن بر روی لباس، تمام لباس و حتا زیبایی‌ ایشان را تحت سلطه خود درآورده است و از مجموعی زیبا و هماهنگ خارج نموده است.»‌
یکی از جلوه‌های شب اسکار در کنار محل اجرای مراسم، عبور ستارگان در مقابل دوربین خبرنگاران بر روی فرش قرمز است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از طریق شبکه‌های تلویزیونی، ستارگان و کارگردانان و تهیه کنندگان و دست‌اندرکاران ساخت فیلم‌های برتر را در حال عبور از روی فرش قرمز می‌بینند. یکی از مواردی که از سوی تحلیل‌گران و طراحان مد بررسی می‌شود، لباس و آرایش و موی هنرپیشه‌ها است.
هر سال بهترین و بدترین لباس‌ها و آرایش‌ها و حتی نحوه استفاده از سنگ‌های قیمتی از سوی رسانه‌ها معرفی می‌شوند. امسال اما به خاطر حضور فیلم «جدایی نادر از سیمین» یک هنرپیشه زن معروف سینمای ایران نیز از روی فرش قرمز عبور کرد و مورد توجه عکاسان و نیز تحلیل‌گران لباس و مد قرار گرفت.
طراحی و اجرای لباس دست‌اندرکاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» بر عهده Zegna و Escada بوده است. بسیاری از رسانه‌ها، لیلا حاتمی را جزو بدلباس‌ها معرفی کرده‌اند.


جلسه توضیح درباره لباس بازیگران و دست‌اندرکاران
یک طراح لباس در نیویورک (نام محفوظ) در باره نحوه انتخاب لباس مناسب به خودنویس گفت: «انتخاب لباس مناسب ،شامل مجموعه‌ای از لباس و زیورآلات می‌باشد که درنهایت با آرایش صورت و مو کامل می‌شود. مناسب نبودن هرکدام از اینها باعث زیبا بنظر نرسیدن شخص می‌شود.» این طراح در باره لباس لیلا حاتمی افزود: «لباس خانم حاتمی با شالی کوچک و جمع شده و یا استفاده از تدبیر دیگری برای پوشاندن موهایشان می‌توانست زیبای خاصی‌ به ایشان ببخشد ولی‌ بزرگی‌ و پهنای شال و رها شدن آن بر روی لباس، تمام لباس و حتا زیبایی‌ ایشان را تحت سلطه خود درآورده است و از مجموعی زیبا و هماهنگ خارج نموده است.»
این کارشناس می‌افزاید: «البته اضافه کردن یک موتیو یا نقش حتا بسیار جزٔ به لباس می توانست اصالت ایرانی به لباس ببخشد».
به‌نظر می‌رسد حساسیت‌های درونی کشور به فیلم و دست‌اندرکاران می‌توانسته موجب تصمیم‌گیری در نوع پوشش خانم حاتمی شده باشد.
خودنویس


۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

تحريم های تازه اتحاديه اروپا عليه حکومت بشار اسد



وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا روز دوشنبه در بروکسل بر سر تشديد تحريم‌ها عليه دولت سوريه به توافق رسيده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتندپرس، بر اساس اين تحريم ها، اتحاديه اروپا دارايی های بانک مرکزی سوريه و همچنين هفت تن از مقامات دولت اين کشور را مسدود می کند و خريد  طلا، الماس و فلزات گرانبها از سوريه ممنوع شده است.

ممنوعيت پرواز هواپيماهای باری از اروپا به سوريه نيز بخش ديگری از اين تحريم های تازه است.

در بيانيه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا آمده است: اين اتحاديه تاکيد می کند کسانی که مسئول خشونت ها در سرتا سر سوريه هستند، به خاطر اقداماتشان مورد تعقيب قرار خواهند گرفت.

در بخشی ديگری از اين بيانيه آمده است:«اتحاديه اروپا از مخالفان در سوريه در مبارزه اشان برای آزادی، کرامت انسانی و دموکراسی حمايت می کند.»

به گزارش آسوشيتدپرس، اتحاديه اروپا از زمان آغاز درگيری ها در سوريه تا کنون يازده بار اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. اين تحريم ها عليه بيش ۱۰۰ مقام دولتی و نظامی و همچنين ۳۸ نهاد و موسسه اين کشور اعمال شده است.

اين در حالی است که به گفته فعالان حقوق بشر خشونت در روز دوشنبه در سوريه ادامه داشته و دستکم ۱۵ نفر از جمله ۲ دو کودک کشته شده اند.

فعالان سياسی می گويند، از زمان آغاز نا آرامی ها و اعتراضات در سوريه از ۱۱ ماه پيش تا کنون دست کم ۸ هزار نفر کشته شده اند.

کمک های صليب سرخ به شهر حماه

در همين حال گزارش ها حاکی است که برای نخستين بار طی يک ماه گذشته کاروان کمک های صليب سرخ روز دوشنبه وارد شهر حماه شده است.

هشام حسن، سخنگوی صليب سرخ جهانی،  در ژنو گفته است:  يک تيم مشترک صليب سرخ و هلال احمر سوريه  کمک هايی شامل مواد غذايی و ديگر کالاهای ضروری را در اختيار ۱۲ هزار شهروند شهر حماه قرار داده اند.

شهر حماه طی ماههای اخير  شاهد اعتراضات ضد دولتی بود و نيروهای دولتی در اين منطقه دست به سرکوب شديد زده اند.

نتيجه «همه پرسی» قانون اساسی سوريه

در همين حال، تلويزيون دولتی سوريه رو ز دوشنبه اعلام کرده است بيش از ۸۹ درصد از رای دهندگان به تغييرات در اين قانون اساسی اين کشور رای «آری» داده اند.

به گزارش تلويزيون دولتی سوريه بيش از ۵۷ درصد از واجدين شرايط در «همه پرسی»  روز يکشنبه اين کشور شرکت کرده اند و تنها «۹ درصد» به تغييرات رای «نه» داده اند.

مخالفان در سوريه  اين انتخابات را  «نمايشی» خوانده و ان را بايکوت کرده بودند. به گفته آنها تنها راه خروج از بحران و ناآرامی‌ها در سوريه، برکناری بشار اسد است.

بر اساس قانون اساسی جديد، اگرچه حق حاکميت مطلق حزب بعث بر سوريه  و نظام تک حزبی در قانون اساسی حذف شده است، ولی همچنان بخش اعظم قدرت در حوزه اختيار بشار اسد، رييس جمهوری اين کشور، قرار دارد.


رادیو فردا :

استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه‌ های ترکیه


 فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در اروپا در اظهاراتی از استقرار نظامیان آمریکایی در محل پایگاه‌های رادار دفاعی در ترکیه خبر داد.
"مارک هرتلینگ" فرمانده نظامی آمریکا در اروپا از استقرار نظامیان آمریکایی در محل سیستم رادار دفاعی در جنوب ترکیه خبر داد.
بر اساس این گزارش، این نخستین بار است که فعالیت چنین سیستم راداری به طور رسمی توسط یک فرمانده نظامی تأیید می‌شود.
هرتلینگ افزود: «نظامیان ما هم‌اکنون در جنوب ترکیه در محل تأسیسات راداری مستقر هستند، همه کارها به خوبی پیش می‌رود و ما در حال نزدیک شدن به برنامه استقرار سپر دفاع موشکی هستیم.»
طبق برنامه سپر دفاع موشکی، علاوه بر سیستم رادار هشداردهنده ترکیه، قرار است یک سیستم رهگیر موشکی در رومانی و لهستان، ۴ ناو قابل دفاع در مقابل موشکهای بالستیک در پایگاه نیروی دریایی روتا متعلق به آمریکا در اسپانیا و یک مقر عملیاتی نیز در آلمان، مستقر شود.
این سیستم راداری توانایی آن را دارد که به کشورهای اروپایی در مقابل حمله موشک‌های بالستیک هشدار دهد.
برنامه استقرار سپر دفاع موشکی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی موشکی ایران طراحی شده است.

خبرگزاری فارس:

۵ سنديکای کارگری فرانسه مراسم همبستگی با کارگران ايرانی برگزار می کنند

 سنديکای کارگری فرانسه در بيانيه مشترکی اعلام کردند روز ۱۶ مارس، يک شب همبستگی با کارگران ايرانی را در شهر پاريس برگزار خواهند کرد.
 
به گزارش رادیو فردا، در اين بيانيه که از جمله به امضای سنديکای «س ژ ت» رسيده، آمده است که اين همبستگی برای دفاع از حقوق کارگران و آزادی های سنديکايی در ايران برگزار خواهد شد.
 
اين ۵ سنديکای کارگری اشاره کرده اند که کارگران ايران از حقوق اساسی، مانند حق اعتصاب، حق تظاهرات و حق ايجاد تشکيلات سنديکايی محرومند.
پیک ایران :

۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

رفسنجانی بی قدرت تر از همیشه وزیر علوم امشب حکم ریاست برادرش بر دانشگاه آزاد را امضا میکند


احمدی نژاد و رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حکمي انتصاب رييس جديد دانشگاه آزاد اسلامي (فرهاد دانشجو)  را به وزيرعلوم، تحقيقات و فن‌آوري تفويض کرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متن حکم دکتر محمود احمدي‌نژاد بدين شرح است:
« بسم‌الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي دكتر كامران دانشجو
وزير محترم علوم، تحقيقات و فن‌آوري
پيرو مصوبه «الحاق يك تبصره جديد به بند د ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي» كه در جلسه شماره 707 مورخ 25/11/1390 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است، بدين‌وسيله صدور حكم رييس دانشگاه آزاد اسلامي به جنابعالي تفويض مي‌شود.
محمود احمدي‌نژاد
----------------------------------------
به گزارش فارس،به احتمال بسیار زیاد حکم ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد امشب به نیابت از محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود.
(طبق قانون رفسنجانی میبایست بعنوان رئیس هییت امنای دانشگاه آزاد این حکم را امضا میکرد)

پرستو دو کوهکی روزنامه نگار آزاد شد/ بازگشت محسن آرمین به زندان برای تحمل شش سال حبس / رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام


پرستو دو کوهکی روزنامه نگار آزاد شد
پرستو دوکوهکی روزنامه‌نگار، از فعالان حقوق زنان و نویسنده وبلاگ «زن نوشت» با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.
پرستو دوکوهکی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۰ توسط مأموران امنیتی در منزلش در تهران بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» دوکوهکی در حالی از زندان آزاد شد که یک روز قبل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای با نام «عملیات چشم روباه» اتهامات سنگینی را متوجه وی کرده بود.
دوکوهکی با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
دو کوهکی از سال ۱۳۷۷ با مجله فمینیستی «زنان» همکاری می‌کرد. همچنین همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی چون یاس نو، اقبال، اعتماد ملی و شرق در کارنامه او است. وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاه سواز انگلستان و در رشته مطالعات رسانه دوره کارشناسی ارشد را گذرانده است.
وبلاگ او به‌نام «زن‌نوشت» در سال ۱۳۸۴ برنده جایزه بهترین وبلاگ ژورنالیستی دویچه وله شد.
بازگشت محسن آرمین به زندان برای تحمل شش سال حبس
محسن آرمین عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی امروز برای اجرای حکم به زندان اوین رفت.
به گزارش جرس، محسن آرمین که مجموعا به تحمل ۶ سال حبس و ۵ سال دوری از فعالیت های سیاسی – تبلیغی و عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شده بود برای اجرای حکم به زندان اوین رفته است.
دادگاه محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود .
این  فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۸۹ در منزل‌اش بازداشت شد. پیش از این نیز دوبار، یکبار بعد از انتخابات و یک‌بار بعد از حوادث عاشورا، ماموران برای بازداشت محسن آرمین به منزل وی مراجعه کرده بودند که در آن مقاطع وی در منزل حضور نداشت.
 محسن آرمین فعال سیاسی و مطبوعاتی پژوهشگر علوم قرآنی و فارغ التحصیل دانشگاه های لبنان و ایران و از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عضو شورای مرکزی و سخنگوی این سازمان است.
رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام
با رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، در کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران، این معلم زندانی در معرض اجرای حکم اعدام قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرضا قنبری معلم ادبیات فارسی یکی از مدارس پاکدشت، استاد دانشگاه و از بازداشت شدگان اعتراضات ششم دی ماه سال ۸۸ (عاشورا) است که به اتهام محاربه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به به اعدام محکوم شد.
وی سپس در روندی پر ابهام، بدون طی پروسه‌ی قانونی و توجه به حق اعتراض و فرجام خواهی‌اش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر در فاصله چند روز مجددا با حکم مرگ مواجه شد و قطعیت حکم خود را دریافت کرد.
این در حالیست که آقایی قنبری امید داشت با ارائه‌ی درخواست عفو به کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران با در نظر گرفتن تمام موارد نقض حقوق و محتوایی پرونده حکم صادره متوقف و مورد بازنگری قرار گیرد؛ اما با رد درخواست نامبرده این حکم هر زمانی پس از اخذ استیذان از رییس قوه قضائیه قابل اجرا است.
 

اگه الان نه پس كي؟


۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

فاجعه انسانی دیگری در سوئد در حال شکل گیری میباشد دیپورت حسین جعفرعلی جاسبی به ایران


در طی این یک ماه شاهد بازداشت هموطنانمان در سوئد توسط پلیس میباشیم ما خواهان توقف بازداشتها از طرف اداره مهاجرت و پلیس سوئد هستیم همگان میدانند در ایران فعالان سیاسی و وبلاگ نویسان در معرض اعدام هستند و این را دولت مودراتها به خوبی میداند ولی باز فعالین سیاسی در سوئد را به کام مرگ می کشاند باخبر شدیم پلیس سوئد قسط دارد یک فعال سیاسی به نام حسین جعفرعلی جاسبی را به جهنم جمهوری اسلامی دیپورت کند ما از تمامی هموطنان آزادیخواهمان میخواهیم به کمک او بشتابند طبق اطلاعی که به دست ما رسیده او 6 مارش از سوئد به ایران برگردانده خواهد شد ما دست کمک به طرف هموطنان خوبمان دراز میکنیم  و خواهان نجات یک انسان هستیم.

لازم به ذکر است که او هم اکنون در فوروار پلیس در مشتا میباشد


لفطا برای نجات جان جاسبی  به ارگانهای زیربط ایمیل فرستاده و از او و تمام پناهندگان سیاسی دفاع کنید.
info@amnesty.se
email to Fredrik Reinfeldt, via the senior registry clerk

نویسنده  :  رشمی

زمستان سرد انتخابات و بی تفاوتی مردم مردم می گویند: کدام انتخابات؛ زیربار گرانی و مشکلات له شده ایم

همه جا دیده می شوند: ردیف های بی پایان از تابلوهایی که برای تبلیغات به ظاهر انتخابات برپا شده است. تابلوهایی که در برخی نقاط پر تبلیغ از نام و شعار هستند و در بسیاری نقاط سفید باقی مانده اند. سفیدی هایی که از زمستان انتخابات نه تنها در میان مردم بلکه بین دست اندرکاران انتخابات نمایشی این دوره حکایت دارد.
 
از تکرار بدر و خیبر تا خلیج فارس و…
 
با این حال کم نیستند پوسترها و تابلوهای کوچک و بزرگ تبلیغاتی که بر در و دیوار و سطح شهر آویزان شده اند. هر یک با نام و شعاری پرچمی علم کرده اند. یکی خود را به لباس بصیرت درآورده و دیگری از تجزیه اصولگرایی! سر برآورده ، آن دیگری به نام ملت مقابل دولت قد علم کرده و آن یکی هم صورت خود را از دل کارگر گرسنه ای سر برآورده که سالهای سال است در ایام انتخابات نام و نان نداشته اش شعار برای کسب رای می شود. ائتلافی نام و نشان سه نفره خود را بر درخت ها و گاردریل های شهر پیچ و گره کرده و جبهه ای نوید تکرار بدر و خیبر را داده است .
 
گروهی با عکس سید حسن نصرالله آمده و آن دیگری پای خلیج فارس را به انتخابات باز کرده است. آن یکی با تقویم ۹۱ و ذکر ایام هفته و چهارده معصوم آمده و آن سوتر از نام و کلام امام خرج شده است. گروهی دم ازاستقلال زده و در ائتلاف های مختلف هستند و حاضران دیگری هم شعار بیایید ..بیایید… راه انداخته اند و جمیع حاضران هم یک پسوند ولایت به نام و جبهه زده اند. این روزها نام مردم درپوسترها و بنرها و تبلیغات اهمیت یافته و در کنار نداشته هایی چون کار و رفاه و معیشت و وحدت و انسجام و عدالت و برادری و پاکی و خدمت و اخلاق وحدت ملی ردیف شده است در قالب کلکسیونی از جبهه ها و ائتلاف های کاغذی کنار هم آمده اند.
 
پرچم هایی که از یک سو آشفتگی اردوگاهی را به نمایش گذاشته که فرمانبر و فرماندار آن معلوم نیست و از دیگر سو برای گدایی مشارکت از هیچ شعار و رنگ و لباس و نامی مضایقه نکرده است.
 
دیوارهایی که یک سو از “صدای ” ملتی عاریه گرفته که حتی تاب ” سکوت ” آن هم نیست که اگر حتی وعده ای برای سکوت هم دارد پاسخ آن باتوم و نیروهایی تا دندان مسلح است.
 
بنرهایی که با طول و عرضی طویل اخراجی هایی را تمام قد تصویر کرده که امروز بر ساز و نوای جدیدی بر حضور در قدرت پایداری و سهم خواهی می کنند.
 
دیوارهایی که نام به ظاهر متحدان اصول گرایی را عرضه کرده که اگر چه افسانه اتحاد و اصول در سر می پروراند که در این ایام بیش از همیشه هم اتحاد نداشته اش از کف رفت و هم کوس رسوایی بی اصولی اش را بیش از قبل بر سر زبان ها انداخت.
 
آن دیگری چهره اش را بر دل کارگرانی نقش زده که در تمام این سالها فقط خانه ای و نامی از آنها یدک کشیده و خود اگر سیلی ای را سرخ تر نکرده باشد زخمی را مرحم نبوده است.
 
هر یک برای سهم بیشتر از خانه ای که هیچ گاه به نام ” ملت ” نبوده پسوندی بر آن به نفع خود مصادره و سوار کرده اند.
 
آن سوی هیاهوی تو خالی …
 
هر چه هست هویداست، نمایش جدال میان به اصطلاح خودی هایی که هنوز شاخ و شانه کشیدن‌شان برای کسب کرسی بیشتر از مجلس داستان دنباله داری است که باید نظاره گر آن بود.
 
مجموعه ای که نمایشی از شلختگی و بی قوارگی را عریان کرده. نام ها و اسامی و پرچم هایی کاغذی که از قضا هیچ چشم نوازی و دلبری هم از مردمان خسته این شهر نمی کند که اگر هم نجوایی از مردم هست گلایه و شکایت از سختی های این روزهای کشور است.
 
بله؛ آن سوی این هیاهوی تو خالی، نام ها و تصاویر است که سر از جوی یا سطل زباله در می آورد. زیر پای دل زدگی و بی تفاوتی و گلایه مردم لگدکوب می شود و که اگر جایی هم عکسی بالارفته این بی حوصلگی و تلخی و قهر زمستانی سردتر از آن است که بخواهند نیم نگاهی به آنها بیندازند.یا اگر عکس ها وتبلغاتی بر درمنازل می رود حکایت همان تبلیغات قبل را دارد که یک جا به دور ریخته می شود. سردی که گاه با تکان دادن سری همراه می شود و گاه گلایه ای هم چاشنی آن است.میل و رغبتی نیست ،شور و هیاهویی نیست.
 
صدای ما به جایی نمی رسد
 
ورودی مترو پایش را که بر روی یکی از صدها تراکت پخش شده بر زمین می گذارد که با او در مورد تبلیغات انتخاباتی صحبت می کنم. می گوید مردم آنقدر گرفتاری دارند که حوصله این بزک بازی ها را ندارند.
 
ادامه می دهد مگر آنها که تا به حال مجلس رفتند برای ما چه کرده اند که بخواهیم به فکر انتخابات باشیم.
 
می گوید: اینها حقوق میلیاردی می گیرند و پای شان که به آنجا می رسد برای مادام العمر زندگی خود را تامین می کنند. چه می فهمند درد مردم چیست؟
 
شهروند دیگر را در مورد انتخابات و تبلیغات سطح شهر مورد سوال قرارمی دهم، مکثی می کند و می پرسد برای چه رسانه ای است. می گویم چه فرقی می کند که بدون پاسخی عبور می کند.
 
شهروندی می گوید اینها انتخاب شده اند و دیگری هم برای گریز از جواب می گوید شناختی از آنها ندارم.
 
یکی بی‌سوادی را بهانه می کند و دیگری هم سوالاتم را بی پاسخ می گذارد.
 
یکی می گوید کدام یک از شعارهای انتخاباتی را محقق کردند و دیگری از گرانی و بیکاری گله می کند. می گوید ۳ فرزند فارغ التحصیل بیکار درخانه دارم و ما هستیم و حقوق بازنشستگی. مگر بقیه که رفتند چه گلی به سر ملت زدند که …
 
دانشجویی می گوید همین بساط در دانشگاه ها هم بر پاست. مردم دیگر گول نخواهند خورد. یعنی امیدوارم همین طور باشد. هر چند مردم همیشه غیرقابل پیش بینی هستند.
 
خانم میانسالی نیز با این جمله که “همان ها که ۲۲ بهمن آوردند در انتخابات هم شرکت می کنند.” ادامه می دهد: کسی که به فکر نیرنگ کسی باشد اول از همه خودش به آن نیرنگ گرفتار خواهد شد. اینها هم از درون در حال متلاشی شدن هستند و حتی به تلاش ما هم نیازی نیست.”
 
شهروند دیگری هم به این جمله اکتفا می کند که مردم زیربار گرانی و مشکلات له شده اند. چه انتخاباتی؟
 
پیرمردی هم این گونه پاسخ می دهد که اینها جیب هایشان را باز گذاشته تا به مجلس برسند و آن را پر کردند. درگیر خود هستند.. به مشکلات ما که رسیدگی نمی کنند.مردم الان برای نان روز گرفتارند. فکر این هستند که یک روز رو چطور با این گرانی به شب برساندد.صدای ما هم که به جایی نمی رسد.
 
هر چه به ظاهر اصولگرایان و مستقل و حامی که به نام هر شخص و طیفی در این دوره خود را به نمایش گذاشته بر اصول و اتحاد و پایداری و بصیرت و گفتمان انقلابی نداشته بدمند اما این ملت، روز جمعه صدایی برای انتخابات نخواهد داشت. صدایی که از این ملت شنیده می شود سکوتی بیش نیست. سکوتی که همان ” نه ” به انتصابات پیش روست. کافی است تا شما هم گشتی در شهر بزنید تا این سردی را لمس کنید.
زهره نقیبی


کلمه : 

پارلمان اروپا در تدارک برگزاری جشن نوروز



 در حالی که ايرانيان و ديگر مليت ها خود را کم کم برای انجام آيين ها و مراسم مقدماتی نوروز سال ۹۱ خورشيدی آماده می کنند، از پارلمان اروپا هم خبر می رسد که اين مجلس اروپايی برای نخستين بار در حال تدارک و برپايی اين جشن بزرگ است.

پس از نشست ها و بحث های فراوان، تلاش فراکسيون حزب سبزهای پارلمان اروپا سرانجام به نتيجه رسيد و اين مجلس اروپايی هم پذيرا شد که از سال ۹۱ خورشيدی ، نوروز را در شهر بروکسل به جشن بنشيند.

انور ميرستاری، عضو فعال حزب سبزهای بلژيک که به نمايندگی از سوی اتحاديه انجمن های ايرانی در اروپا، سرپرستی تدارک جشن نوروز را در پارلمان اروپا بر عهده گرفته، در گفت و گو با راديو فردا از سخنرانان جشن نوروز در اول فروردين ماه سال ۹۱ خورشيدی در اين مجلس اروپايی اين طور می گويد:

چهار تن از نمايندگان سبزهای پارلمان اروپا در اين مراسم سخنرانی خواهند کرد و نوروز را شادباش خواهند گفت.مثلا خانم ايزابل دوران که معاون پارلمان اروپا و از حزب سبزهای بلژيک است، سخنرانی خواهد کرد.

خانم تاريا کارامبرگ که رئيس امور ايران و اروپاست، صحبت خواهند کرد. همچنين دو شخصيت ديگر که يک خانم از فرانسه و ديگری از آلمان است نيز در اين مراسم سخنرانی خواهند کرد.

رئيس کل احزاب سبز اروپا، آقای دانيل کوهن بنديت هم پيامی برای اين مراسم خواهند فرستاد و از شخصيت های ايرانی هم اميدوارم خانم شيرين عبادی بتوانند آن روز در اين مراسم حضور داشته باشند و همچنين از خوانندگان مختلف دعوت خواهيم کرد که در اين مراسم حضور داشته و صدايشان را به گوش ملت ايران برسانند.

به اين ترتيب آقای انور ميرستاری، باتوجه به صحبت های شما، علاوه بر سخنرانی ها که احتمالا کوتاه هم خواهد بود، برنامه نوروز در پارلمان اروپا جشنی سراسر شادی و سرور و رقص و موسيقی و آواز و شعرخوانی خواهد بود.

بله کاملا همين طور است. اين برنامه کاملا فرهنگی است. جشن نوروز به هيچ حزب و گروهی تعلق ندارد چون اين جشن فقط برای ايرانی ها نيست.

درست است که ما در حال تدارک اين برنامه هستيم ولی خيلی دوست داريم در سال های آتی در کنار دوستانی که در همسايگی ايران زندگی می کنند، مثل تاجيکستان و کشورهای ديگر بتوانيم دسته جمعی در شهرهای بزرگ اروپا کارناوال نوروزی راه بياندازيم.

اگر چه برگزاری جشن نوروز سال ۹۱ خورشيدی در پارلمان اروپا با تلاش همه احزاب سبز در اروپا صورت گرفته، با اين امور اما از لحاظ اجرايی و سازماندهی جشن بزرگ نوروز را اتحاديه انجمن های ايرانی در اروپا بر عهده گرفته است.

اتحاديه انجمن های ايرانی در اروپا به من خيلی کمک می کنند ، دوستان من که در بروکسل هستند و هر سال با کمک آنها نوروز را در اينجا جشن می گرفتيم و تجربه آن را دارند، دارند برای تدارک سفره هفت سين و بابا نوروزی که خواهيم داشت ياری می رسانند.

در کنار بابا نوروز به خاطر اهميتی که مسئله زنان برای ما دارد، يک خانم هم در کنار بابا نوروز که شايد بشود اسمش را «مامان نوروز» گذاشت برنامه اجرا خواهد کرد.

علاوه بر هنرمندان ايرانی، نوازندگان، خوانندگان و رقصندگان ديگر کشورها و مليت هايی که نوروز را همه ساله جشن می گيرند، در نخستين جشن شادی آفرين نوروز در پارلمان اروپا شرکت دارند.

از نمايندگان پارلمان اروپا، کارکنان اين مجلس اروپايی و همچنين برخی از چهره های سرشناس اروپايی نيز دعوت شده تا در مراسم جشن نوروز ۹۱ خورشيدی در شهر بروکس حضور يابند.
شهرام میریان


رادیو فردا  :

۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

بازداشت یک وبلاگ نویس ویک فعال سیاسی ایرانی توسط پلیس سوئد و خطر دیپورت به ایران



دیروز مطلع شدیم که یک پناهجوی ایرانی به نام علی آذری بالزی توسط پلیس سوئد دستگیر و به بازداشتگاه در شهر jonköping منتقل و طبق قرار پلیس در روز بعد وی را به فروار منتقل کنند.
این فعال سیاسی از جمله فعالینی بود در زمان اعتراضات پس از انتخابات 88 در شهرستان رشت دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت و خانواده وی با گذاشتن قرار وثیقه  وی را آزاد نموده و پس از رهائی از
بند به اجبار مجبور به ترک وطن شد و در سپتامبر 2009 وارد خاک سوئد شد و تقاضای پناهندگی کرد علی از بدو ورود همچنان به فعالیت سیاسی ضد نظام جمهوری اسلامی ادامه داد و در چندین تظاهرات شرکت نموده از جمله شرکت در تظاهرات جهانی آزادی زندانیان سیاسی در 5 نوامبر http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Mb0kBtGVaic
به سازماندهی میشن فری ایران و برگزار کننده تظاهرات 12 فوریه در شهر jonköping  و چندین مورد دیگر و همچنین مصاحبه تلویزیونی با شبکه kbc آمریکا با سر کار خانوم محبوبی سرپرست کمپینآزادی زندانیان سیاسی http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V35nK00SRd0 .
علی آذری به دفعات از طرف عواملین رژیم ایران در سوئد مورد تهدید قرار گرفته است .
علی آذری نویسنده چند وبلاگ پربیننده میباشد http://aliazaribalsi.wordpress.com و http://aliazaribalsi.blogspot.com
وhttp://arian20news.wordpress.com و این وبلاگ توسط عواملین سایبری مسدود شده است http://aliazaribalsi.blogfa.com/ و با این شرحیات باز هم اداره مهاجرت
تصمیم به دیپورت وی به جهنم جمهوری اسلامی گرفته است.
قابل ذکر است 14 سال پیش پدر وی یکی از فعالین حزب کمونیست کاری در ایران بوده که به تیر خصم رژیم گرفتار و اعدام شد . طبق اطلاعات دقیق و موثق هفته گذشته منزل مسکونی مادرش را

مصادره نموده و مادر وی اکنون در شهر دیگری پنهان شده و ممنوع الخروج شده است .
در اطلاع رسانی بعدی که به دو زبان منتشر میشود و از تمامی انسانهای آزاده و آزادی خواه و مدافعین حقوق بشر عاجزانه تقاضا داریم به کمک این فعال سیاسی بشتابید.
با تشکر : misson free iran

آژانس بار دیگر از برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد



یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارشی دیگری  از برنامه ‌هسته‌ای ایران تسلیم شورای حکام آژانس و  شورای امنیت سازمان ملل متحدکرد.

در این گزارش آمانو، به اشاره به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، که ناظر به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، تاکید کرده به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تصمیم‌های شورای حکام آژانس و شورای امنیت برای ایران الزام‌آور است.

به گزارش رادیو فردا، در مقدمه این گزارش با اشاره به سفر اخیر هیات بلندپایه آژانس به ایران آمده است که ایران به این هیات اجازه بازرسی از  منطقه نظامی پارچین در تهران را نداده است.

آمانو می‌نویسد که هیات آژانش گفت‌وگوی فشرده‌ای با ایران داشته اما نتوانسته درباره  شفاف‌سازی موضاعات حل نشده، با ایران به توافقی دست یابد.

آمانو می‌افزاید بنا به درخواست آژانس ایران ۱۵ سایت هسته‌ای و ۹ منطقه در بیرون از این تاسیسات را که در آن فعالیت‌های هسته‌ای صورت می‌گیرد، برای آژانس مشخص کرد.  

آمانو می‌افزاید با این حال برخی از فعالیت‌هایی که در این تاسیسات صورت می‌گیرد مغایر با درخواست شورای حکام آژانس و  شورای امنیت است.

در این گزارش بار دیگر تکرار شده که ایران به رغم خواست شورای حکام آژانس و شورای امنیت به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و در عین حال ذکر کرده که همه تاسیسات اعلام شده ایران زیر نظر آژانس قرار دارد.

دو مرکز غنی‌سازی نطنز

کارخانه غنی‌سازی نطنز و مرکز غنی‌سازی تحقیقاتی نطنز و  تاسیسات غنی‌سازی فردو، سه مرکزی است که آژانس می‌گوید ایران در آن به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

آژانس تایید می‌کند که ایران  از فوریه  ۲۰۰۷ تا ۱۶ اکتبر سال  ۲۰۱۱ به میزان ۵۵۶۳۸ کیلوگرم هگزا فلوراید اورانیوم  طبیعی به  آبشارهای غنی‌سازی تاسیسات غنی‌سازی نطنز خورانده است که حاصل آن ۴۸۷۱ کیلوگرم هگزا فلوراید اورانیوم غنی‌شده تا سقف ۵ درصد (اورانیوم ۲۳۵) بوده است.

آژانس می‌افزاید که از ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۱ تا چهارم فوریه امسال به گفته ایران، حدود ۵۸۰ کیلوگرم دیگر هگزا فلوراید اورانیوم را تا سقف ۵ درصد به اورانیوم ۲۳۵ تبدیل کرده است.

به گفته آژانس در مجموع  ایران ۵۴۵۱ کیلوگرم هگزا فلوراید اورانیوم را به تا سقف ۵ درصد در تاسیسات غنی‌سازی نطنز غنی کرده است که زیر نظر آژانس بوده است.

در  مرکز غنی‌سازی تحقیقاتی نطنز نیز آژانس تایید کرده که ایران از سال فوریه ۲۰۱۰  تاکنون نزدیک به ۹۵.۴ کیلوگرم هگزا فلوراید اورانیوم را تا سقف ۲۰ درصد غنی کرده است.

 تاسیسات غنی‌سازی فردو

در مورد تاسیسات غنی‌سازی فردو نیز آمانو گزارش داده است که ایران فعالیت غنی‌سازی خود را آغاز کرده و بنا به گفته ایران در حدود ۹۹.۳ کیلوگرم هگزا فلوراید اورانیوم تا سقف ۵ درصد به اورانیوم ۲۳۵ تبدیل شده و  ۱۳.۸ کیلوگرم هگزافلوراید اوارنیوم تا سقف ۲۰ درصد به اورانیوم ۲۳۵ تبدیل شده است.

‌آمانو می‌گوید ایران هنوز باید اطلاعات مورد نیاز را برای اهداف تاسیسات فردو در اختیار آژانس قرار دهد.

 اطلاعات بیشتر

آژانس می‌گوید ایران باید در مورد برنامه خود برای ساخت ۱۰ مرکز غنی‌سازی اورانیوم و همچنین درباره فناوری غنی‌سازی لیرزی که در سال ۲۰۱۰ از آن خبر داده بود، توضیح دهد.

 تاسیسات اراک

آژانس همچنین بار دیگر از ایران خواسته طبق خواسته شورای حکام و  شورای امنیت ساخت رآکتور آب سنگین و کارخانه تولید آب سنگین  اراک را  متوقف کند و اجازه دسترسی بیشتر به این تاسیسات را برای بازرسان فراهم کند.

 تاسیسات اصفهان

آمانو می‌گوید، به رغم درخواست شورای حکام و  شورای امنیت، ایران همچنان به فعایت‌های هسته‌ای خود در تاسیسات یو. سی. اف و تاسیسات تولید سوخت اصفهان ادامه می‌دهد.

تولید سوخت

آژانس تایید می‌کندکه ایران تا فوریه امسال ۱۴ صفحه سوخت ۲۰ درصدی و ۱۲ میله سوخت ۳.۳۴ درصدی تولید کرده است.

 ابعاد نظامی احتمالی

 مانند گزارش‌های دیگر آژانس، یوکیا آمانو بخشی دیگر از گزارش خود را به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران اختصاص داده است.

آمانو می‌نویسد، از سال ۲۰۰۲ ‌آژانس به طور فزاینده‌ای از وجود ابعاد نظامی فاش نشده در برنامه اتمی ایران ابراز نکرده که از جمله آنها فعالیت‌های مربوط به ساخت خرج هسته‌ای موشک است.

آمانو با ارجاع به گزارش پیشین خود می‌افزاید اطلاعاتی که آژانس در مورد فعایت‌های نظامی هسته‌ای به دست آورده در مجموع معتبر است و  منابع آن آژانس، کشورهای عضو آژانس، منابع مستقل و خود ایران هستد.

آمانو می‌نویسد، این اطلاعات نشان می‌دهد که تا پیش از سال ۲۰۰۳ این فعالیت‌های نظامی برنامه‌ای مدون بوده و برخی از آنها پس از سال ۲۰۰۳ ادامه یافته و برخی ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

پروتکل‌های الحاقی

آمانو بار  دیگر با ارجاع به شورای احکام و  قطعنامه‌های شورای امنیت خواستار اجرای پروتکل‌های الحاقی از سوی ایران شده است، پروتکل‌هایی که به گفته مقام‌های ایرانی اجرای ایران توسط کشوری عضو ان پی تی الزام‌آور نیست.

آمانو یادآور شده است که ایران هنوز برخی اسناد و مدارک را در اختیار آژانس قرار نداده و  اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای نداده است.

 بازرسی از نیروگاه اتمی بوشهر

آمانو می‌نویسد، بازرسان آژانس در ۱۰ ژانویه  سال ۲۰۱۲ از نیروگاه بوشهر بازدید کردند و در آن هنگام رآکتور بوشهر خاموش شده بود.
 
نتیجه‌گیری

یوکیا آمانو در نتیجه‌گیری خود می‌نویسد، از آنجا که ایران  همکاری لازم را با آژانس ندارد، و از جمله پروتکل‌های الحاقی را به اجرا نگذاشته این آژانس نمی‌تواند «اطمینان واثق» بدهد که برنامه هسته‌ای ایران هیچ فعالیت و مواد اتمی اعلام نشده‌ای در برندارد.

آمانو می‌افزاید که آژانس همچنان «نگرانی‌های جدی‌» در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران دارد و یادآور می‌شود که ایران هنوز نگذاشته بازرسان از منطقه نظامی پارچین دیدن کنند.

در پایان یوکیا آمانو از ایران خواسته، غنی‌سازی را متوقف کرده، پروتکل‌های الحاقی را به اجرا درآورد و  درباره موضوعات حل نشده به ویژه درباره ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای خود با آژانس همکاری کند.
رادیو فردا :