۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

کلینتون: گفت‌‌وگوهای ‌هسته‌ای با ایران ۲۵ فروردین در استانبول برگزار می‌شود



هیلاری کلینتون،  وزیر امور خارجه ایالات متحده، که در ریاض به سر می‌برد روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران، روز ۲۵  فروردین ( ۱۳ آوریل) در استانبول برگزار می‌شود.

هیلاری کلینتون با بیان اینکه واشینگتن خواستار «نتایج ملموس» از این مذاکرات است، اظهار داشت که سیاست ایالات متحده «پیشگیری است و نه مهار.»

کلینتون که با همتای سعودی خود، سعود الفیصل، روز شنبه،‌ ۱۲ فروردین، در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود، گفت: «من می‌خواهم تاکید کنم که ... ایران  از فرصت نامحدود برخوردار نیست.»

دور پیشین گفت‌وگوهای ایران و پنج قدرت صاحب وتو بعلاوه آلمان، سال گذشته در استانبول برگزار شد و بدون نتیجه پایان یافت.

از آن هنگام تاکنون، کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده، دایره‌های تحریم‌های ایران را هر چه بیشتر تنگ‌تر کرده‌اند.

تحریم بانک‌های ایرانی از سوی آمریکا، و تحریم نفت و بانک‌ مرکزی ایران از سوی  اتحادیه اروپا از جمله این تحریم‌هاست که باهدف ایجاد تغییر در مواضع هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

این تحریم‌ها که شاهرگ‌های اقتصادی ایران را هدف گرفته، پول ملی ایران را تضعیف کرده است.

پیش از این ایران و ترکیه گفته بودند که مایلند گفت‌وگوها در  استانبول برگزار شود.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که روز چهارشنبه هفته گذشته در راس یک هیات بلندپایه از کنفرانس اتمی کره جنوبی به ایران سفر کرده بود، در کنفراس خبری خود در تهران گفت: «ترکیه آمادگی دارد مذاکرات در خصوص موضوع هسته‌ای ایران در استانبول انجام شود و این موضوع را در نشست کره جنوبی نیز مطرح کردیم و در این زمینه منتظر تصمیم نهایی طرف مقابل خواهیم بود.»

  غنی‌سازی اورانیوم و پروتکل‌های الحاقی پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی، از جمله  اختلافات ایران و غرب است.

اختلافاتی که در چهار قطعنامه تحریمی شورای امنیت و نیز گزارش‌های یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژ ی اتمی بازتاب یافته است.

چین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را رد کرد


وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد چین همواره با اینکه یک کشور بر اساس قوانین داخلی خودش تحریم‌هایی به یک کشور دیگر تحمیل کند مخالف است.
به گزارش فارس، منابع خبری چین خبر دادند پکن تصمیم اوباما برای تحریم کشورهای وارد کننده نفت ایران را قبول ندارد.
چین اعلام کرده است آمریکا از هیچ حقی برای اعمال مجازات‌های یک جانبه علیه سایر کشورها برخوردار نیست.
دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که قصد دارد تحریم‌های جدیدی را با هدف اعمال فشار بر صادرات نفتی ایران وضع کند.
چین یکی از بزرگترین وارد کننده‌های نفت ایران محسوب می‌شود.
 

اسکای‌نیوز: واحد ۴۰۰ نيروی قدس سپاه، طراح عملیات تروریستی در ترکیه

 اسکای نيوز روز جمعه، ۱۱ فروردین، از قول «منابع اطلاعاتی» خبر داد که «واحد ۴۰۰» نيروی قدس سپاه پاسداران ایران در ترکیه قصد انجام حمله تروريستی عليه اهداف غربی، اسرائيلی و يهودی را دارند.
منابع اطلاعاتی به شبکه اسکای‌نيوز در بریتانیا گفته‌اند که «واحد ۴۰۰» نيروی قدس سپاه در چند ماه اخير عمليات تروریستی مهمی را تدارک دیده و قصد دارد «خيلی زود» نقشه خود را به اجرا بگذارد.
 
نيروهای اطلاعاتی ترکیه در پی دستگيری و بازداشت اعضای اين شبکه تروريستی هستند.
 
به گفته اين منابع اطلاعاتی، «واحد ۴۰۰» نیروی قدس عمليات تروريستی در خارج از ايران را طراحی کرده، به اجرا می‌گذارد و از شبه‌نظاميان خارجی پشتيبانی می‌کند.

اسکای‌نيوز از حامد عبداللهی و مجيد علوی، از معاونان سابق وزير اطلاعات ايران، به عنوان فرماندهان «واحد ۴۰۰» نام برده است.

این منابع همچنین به اسکای‌نیوز گفته‌اند که «واحد ۴۰۰» قصد عملیات تروریستی در چند کشور اروپایی را نیز دارد.
 
اسکای‌نيوز در مورد مليت و مقام اين منابع اطلاعاتی و جاسوسی توضيحی نداده است.

منابع جاسوسی عمليات «واحد ۴۰۰» را در چارچوب «جنگ غيرمتقارن» جمهوری اسلامی در مقابل غرب و اسرائيل ارزیابی می‌کنند.
 
آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه، ۱۴ بهمن‌ماه، و در واکنش به شايعات حمله نظامی به ايران اشاره کرد که «ما هم تهديدهايی داريم که به وقت خود اعمال خواهد شد».
 
ايالات متحده و متحدانش به‌ويژه اسرائيل در بحث از پرونده هسته‌ای ايران و سر باز زدن جمهوری اسلامی از غنی‌سازی اورانيوم بارها اعلام کرده‌اند که در مقابله با برنامه اتمی ايران «همه گزينه‌ها روی ميز است»، به اين معنا که در نهايت حتی گزينه حمله نظامی هم از نظر دور نخواهد بود.
 
به گفته اسکای‌نيوز، منابع اطلاعاتی بين‌المللی می‌گويند که سپاه قدس تحت نظر آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، عمل می‌کند.

در همین زمینه يک مقام ارشد جاسوسی در مورد آيت‌الله خامنه‌ای به اسکای‌نيوز گفته است: «او همه چيز را رهبری می‌کند و احمدی‌نژاد فقط سروصدا می‌کند و توجه را به خود جلب می‌کند.»
 
ترکيه، در سال‌های گذشته، شاهد عمليات تروريستی عليه اهداف اسرائيلی بوده است.
در مقابل ايران نیز بارها آمريکا، بريتانيا و اسرائيل را متهم به طرح‌ريزی عمليات تروريستی در ايران کرده است.
 
به نوشته اسکای‌نيوز، اوايل ماه جاری ميلادی، تلويزيون ترکيه خبر داد که موساد در نامه‌ای به دولت ترکيه درباره عمليات تروريستی که از سوی تهران حمايت می‌شود هشدار داده است.
 
مقامات سفارت ترکيه در لندن در اين مورد گفتند که در حال بررسی آخرين گزارش‌های اطلاعاتی در آنکارا هستند.

رادیو فردا  :

۱۳۹۱ فروردین ۱۱, جمعه

غلام رضا شیردم بعد از سالها بلاتکلیفی در ترکیه لبهای خود را دوخت

غلامرضا شیردم پناهنده در ترکیه برای اعتراض به سازمان ملل لب خود را دوخته و در حال حاضر روبروی سازمان ملل ترکیه در حال اعتصاب می باشد 
از تمام فعالین پناهجوئی و سازمانهای حقوق بشری استدعا داریم به کمک این هموطن بشتابند 


مصاحبه فریاد سبز با آقای غلامرضا شیردم

منبع: فریاد سبز 

۱۳۹۱ فروردین ۱۰, پنجشنبه

جنتی : پیروزی اسلام رابه زودی با برپایی نماز در مسجد‌الاقصی جشن می‌گیریم


 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به زودی پیروزی اسلام را با برپایی نماز در مسجد‌الاقصی جشن می‌گیریم.
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد جنتی در حاشیه مراسم غبارروبی ضریح امام‌زاده یحیی بن زید واقع در میامی خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می رسد که با وجود ضربات سخت و مهلک ملت ایران در دوره‌های مختلف به استکبار، هنوز اسرائیل از خواب غفلت بیدار نشده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره تهدید نظامی غرب و اسرائیل علیه ایران، گفت: رژیم صهیونیستی هنوز هم در رابطه با ایران و جهان اسلام دچار توهم است. این رژیم به هیچ عنوان جرات حمله به ایران را ندارد و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی ادامه داد: بر اساس وعده‌های الهی، به زودی پیروزی اسلام را با برپایی نماز در مسجد الاقصی جشن می گیریم.
جنتی اظهار امیدواری کرد: طولی نمی‌کشد که آمریکا و تمامی زورگویان در سراشیبی که امروز قرار گرفته‌اند سقوط کنند و ما شاهد ذلت آن ها باشیم.
مهر:

بانک مرکزی ایران نقش تحریم ها بر گرانی دلار را تایید کرد


 نهمین روز سال ۱۳۹۱، با بازگشت قیمت دلار آزاد به تابلوی صرافی ها همراه شد. نیمه تعطیل بودن بازار ارز و بسته بودن برخی از صرافی های تهران مانع از افزایش قیمت دلار نشده است.
خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه، نرخ هر دلار را ۱۹۲۰ تومان اعلام کرده است.
یکی از فروشندگان ارز در گفت و گو با همین خبرگزاری، از فعالیت نسبی بازار ارز در روزهای اخیر خبر داد و میزان خرید و فروش انواع ارزهای معتبر را مناسب توصیف کرد.
قیمت فروش دلار در اولین روز کاری سال ۹۱ ( ۵ فروردین ماه )، ۱۸۹۰ تومان گزارش شد. بهای هر دلار در ظرف ۴ روز گذشته، ۳۰ تومان گران شده است.
در حالی که ریال بیش از نیمی از ارزش خود را در یک سال گذشته از دست داده است. شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، در شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران از رونق بازار ارز ابزار شگفتی کرد و گفت، «وقتی ناخواسته گروهی دارایی‌هایی را که می‌توان در بانک، بورس و تولید تبدیل به سرمایه‌های مولد کرد، وارد بازار ارز و سکه می‌کنند، عدم کارایی در اقتصاد را ایجاد می‌کند.»
این در حالی است که فردا نیوز، روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه، در گزارشی از در زمینه وضعیت بازار ارز و طلا نوشت، «به عقیده بسیاری از كارشناسان شرايط نابسامان بازار ارز و به پیروی از آن طلا را باید بیش از همه ناشي از سياست‌های ‌نه‌چندان اثرگذار بانک مرکزی و بعضا مدیریت های ناکارآمد سیستم اقتصادی دانست.»
هر چند محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر این موضوع که «وضعیت اقتصادی کشور در نتیجه تحریم‎‎های بین‎المللی غیرعادی شده» گفت، «تحریم‎‎های بین‎المللی بر بازار ارز در کشور بی‎تأثیر نیست و کسی نمی‎تواند این را کتمان کند.»
جهان نیوز، روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه، از قول رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نوشت، «اگر کوه اُحد هم باشیم، سیاست‎‎های ارزی کشور از این دست بحران‎ها اثر می‎پذیرند. تحریم‎‎های خارجی نقل و انتقال ارز را با مشکل مواجه کرده است؛ به‎طوری که انتقال ارز از طریق صرافی‎ها و بانک‎ها به ‎صورت حواله صورت می‎پذیرد و این، هزینه‎ها را افزایش می‎دهد.»
این اظهارات در حالی بیان می شود که بسياری از مسولان جمهوری اسلامی ایران، از مقام رهبری گرفته تا برخی از نمانیدگان مجلس، بر بی اثر بودن تحریم ها تاکید کرده اند. حتی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، تحریم ها را «کاغذ پاره» توصيف کرده است.
صدای آمریکا :

۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

بعد از اعدام خواهر و برادر حسین توسط رژیم سفاک آخوندی حالا نوبت سوئد است که با تحویل او به رژیم آخوندی مرگ او را رقم زند



دیروز به ما اطلاع دادند که دولت سوئد قصد مجدد دارد که روز شنبه ۳۱ مارس حسین جعفر علی‌ جاسبی را در معیت چند پلیس گردن کلفت به جمهوری اسلامی تحویل دهد. تلاش این نا انسانها بار اول به یمن فداکاری فعالین سوئدی و ایرانی و بویژه اقدام جسورانه اعتراض آمیز خود حسین در داخل هواپیما به شکست انجامید و خلبان هواپیما به مأمورین پلیس دستور داد که هواپیما را تخلیه کنند. هر بار که ما پوزه دولت سوئد و پلیسش را به خاک میمالیم این‌ها کفری تر و لجوج تر حتی با زیر پا گذاشتن قانون و عرف تلاش میکنند با تغییر تاکتیک  ما را در مبارزه مان برای دفاع از حق پاهندگی  شکست بدهند و سیاست‌های غیر انسانی‌ خود را به ما تحمیل کنند. تا به حال موفقیت زیادی  نداشته اند و شرایط سیاسی داخل سوئد به تدریج بر علیهشان تغییر می‌کند. امروز سیاستمدارانی که متعلق به گرایش‌های داخل حکومت هستند هم کم کم صدایشان در آمده و حتی کار به استیضاح وزیر و اعلام جرم علیه اداره مهاجرت می‌کشد. اما به اعتقاد ما دولت سوئد در کوتاه مدت تا زمانی‌ که از ما قربانی جدی نگیرد دست بردار نخواهد بود. طبق اطلاع ما پلیس سوئد این بار برای جلوگیری از اعتراض در داخل هواپیما، یک هواپیمای کوچک اجاره کرده تا حسین را ابتدا به آمستردام و سپس از آنجا با هواپیمای مسافربری به تهران بفرستد.  ما تصمیم نداریم قربانی بدهیم. باید آقای وزیر و دولت سوئد را متقاعد کنیم که نیروی انقلاب ایران، همان نیروی که ۲ سال قبل تا مرز سرنگونی کلیت رژیم اسلامی رفت و  جنبش انقلابی‌ جهانی‌ کنونی را بشارت داد حامی پناهجویان سیاسی ایرانی هم هست و در حمایت از آنها در هر کجا به میدان خواهد آمد. فردا در استکهلم تظاهراتی در دفاع از حسین، و دیگر پناهجویان در خطر دیپورت مثل ماکسیم و علی‌ برگزار خواهد شد. تظاهرات‌ها را باید به  شهر‌های دیگر و کشور‌های دیگر هم کشاند. مبارزه را باید در اشکال مختلف و با هماهنگی به پیش برد. نیرو‌های سیاسی مترقی سوئد و سایر کشور‌ها  را باید متوجه اهمیت حمایت از حقوق انسانی‌ نمود.امروز فرصت کوتاهی برای دفاع از حسین عزیز داریم. رژیم خواهر و برادر حسین را اعدام کرده و پدرش را سالها در سیاهچال‌هایش شکنجه کرده است. اجازه ندهیم آقای وزیر مهاجرت سوئد حسین را به جلّادان اسلامی تحویل دهد. به ما کمک کنید که جلوی دیپورت حسین را بگیریم. نامه زیر را برای آقای وزیر، مدیر دفتر ایشان و لیست بزرگ آدرس‌ها بفرستید. به این اقدام غیر انسانی‌ دولت سوئد اعتراض کنید.
لطف کنید و  به روی دکمه آبی‌ آقای وزیر و سکرتر ایشان جداگانه کلیک کنید. در سطر سابجکت یا موضوع  اسم و شماره کیس حسین جعفر علی‌ جاسبی
Hossein Jafar Ali Jasbi
 (case no. 11.421.539)
را نوشته، در  مسیج متن انگلیسی زیر را بچسبانید ، تاریخ بزنید و اگر خواستید امضا کنید و آدرس هم بدهید. این ۲ تای آخر دل بخواهی است همین. آقای وزیر طبق قانون باید این نامه را باز کند.
TAKE ACTION: A sample letter is provided below. Please act URGENTLY as there are only hours until Hossein’s deportation, set for TODAY, 28 March 2012.
SAMPLE LETTER:
Please urgently copy/paste this or your own version & add your own signature to the webforms for contacting Tobias Billström, Swedish Minister for Migration and Asylum Policy and his Press Secretary Linda Norberg.
Paste into SUBJECT line: Stop the Deportation of Jasbi and All Political Refugees to Iran!
Paste into TEXT BOX:
Open Letter to Tobias Billström, Swedish Minister for Migration and Asylum Policy, Regarding the Illegal Refoulement of Hossein Jafar Ali Jasbi (case #11.421.539)

متن نامه یا مسیج

To Tobias Billström, Minister for Migration and Asylum Policy, Sweden:
I am writing to you to demand an immediate halt to the deportation of Hossein Jafar Ali Jasbi, an Iranian asylum-seeker who has sought refuge in Sweden from persecution by the Islamic Republic of Iran (case no. 11.421.539). Hossein should be immediately released from detention and granted political asylum as is his right under international law.
1) Hossein Jafar Ali Jasbi has been visibly active organizing against the regime both inside Iran with his political party, Fedaeyin Minority, and as an activist during the 2009 post-election protests, as well as in Sweden as an individual activist speaking in broadcast forums against the regime. Anti-regime activists are usually charged by the Islamic Republic with “propagating against the regime” and “moharebeh,” which carries the death sentence in Iran. The case of Mohammad Amin Valian – sentenced to death for participating in the 2009 post-election protests (not to mention the thousands killed and raped in regime prisons during that period) underscores the threat to Hossein’s life (see: http://www.iranhumanrights.org/2010/02/valian-student-sentenced-to-death). It is obviously illegal under international law to return such an anti-regime political activist to Iran.
Notably, Hossein’s sister & brother were executed by the regime. Hossein’s non-politically-active father was detained for years on no charge by the same regime. It is obvious that his family has been targeted for state-sponsored violence, and it is based on a reasonable fear of persecution that Hossein fled for his life to Sweden, seeking asylum, which is his right. Yet the Swedish government has decided to detain him in preparation for an illegal refoulement on 6 March 2012. I do not accept this.
2) The Islamic Republic considers all Iranian political asylum-seekers to be criminals, deeming their quest for asylum as propagating against the regime. The Islamic Republic has on several occasions declared and applied its intent to prosecute returned political asylum-seekers, on the basis of Article 7 of the Islamic Republic’s Penal Code. Rahim Rostami, a teenaged Kurdish asylum-seeker returned to Iran by Norway and immediately imprisoned is only one such example. Hossein Jafar Ali Jasbi has sought political asylum and therefore, under the Islamic Republic, is subject to prosecution by the regime.
3) The Migration Office’s own Director for Legal Affairs “concludes that the Iranian regime has both a strong desire and the ability to monitor its citizens in Sweden.” Hossein Jasbi’s anti-regime views have been widely disseminated via numerous different radio stations and broadcasts, including broadcasts by known opposition radio stations. Under the Migration Office’s own admission, the Islamic Republic’s monitoring of activists has required a change in policy with regard to asylum-seekers who are active against the regime while in Sweden. Both the Swedish government’s own policies and Article 94 of international refugee law (“sur place”) require that Hossein Jasbi be granted asylum in Sweden.
4) It is illegal under international law for any country including Sweden to deport a person who has a legitimate fear of persecution in their home country. It is therefore undeniably illegal under the same international law for the Swedish government to participate in the crime of deporting Hossein Jafar Ali Jasbi to Iran, where he will be detained, tortured, and likely executed if he is returned to the blood-soaked hands of the Islamic Republic.
Nevertheless, the Swedish government has repeatedly violated the rights of asylum-seekers. On September 3, 2010, in the case of R. c. v. Sweden (application no. 41827/07), the European Court of Human Rights in Strasbourg found that deporting an Iranian dissident to Iran would be a violation by the Swedish authorities of Article 3 of the European Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms, “No one shall be subjected to torture or to inhuman or degrading treatment or punishment.”
Despite this finding, the Swedish government continues to illegally attempt to deport Iranian activists like Navid Mirpourzadih, Sanan Ashrafi, Marzieh Kamangar, Mehdi Maleki, Keivan Soufastaei, and others, all of whom are clearly and undeniably at risk not only of detention and torture by the Islamic Republic of Iran, but at unquestionable risk of execution.
We demand an urgent, immediate halt to Sweden’s intended illegal refoulement of Hossein Jafar Ali Jasbi, who is at clear risk of execution if returned to the Islamic Republic. We also demand the immediate release of Ali Azari Balsi (case #11 420529), an Iranian political activist detained in Sweden awaiting illegal deportation to Iran, and Mohammadreza Hamedian Esfahani (case #11 08445011), Christian convert facing 10 years in jail and 75 lashes should he be illegally returned to the hands of the Islamic Republic of Iran.
Given the the Migration Office’s blatant, repeated violations of international law regarding refugee rights, risking the lives of Iranian and other asylum-seekers, we demand that Sweden must not only immediately halt the illegal deportation of Hossein Jafar Ali Jasbi, but must immediately cease all deportations to Iran.

گروه ادرس‌های مهم برای ارسال کپی و افشاگری

Please also send to the following Scandinavian newspapers: david.stellini@europarl.europa.eu, michael.speiser@europarl.europa.eu, michela.laera@europarl.europa.eu, mercedes.alvargonzalez@europarl.europa.eu, ots@udi.no, 71000@aftonbladet.se, anita.nasberg@ltz.se, arne.lindh@folkbladet.se, bjorn.hedensjo@dn.se, chefred@svd.se, christer.sandberg@folkbladet.se, elisabet.rydell-janson@ltz.se, ettan@aftonbladet.se, gefle.dagblad@gd.se, insandare@hallandsposten.se, jonathan.falck@gp.se, kundservice@svd.se, malin.perk@folkbladet.se, marta.magnuson@gp.se, redaktion.gt@gotlandstidningar.se, redaktion@gotlandsallehanda.se, redaktion@halsingekuriren.se, redaktion@kkuriren.se, redaktionen@hallandsposten.se, redaktionen@hd.se, redaktionen@tt.se, tips@expressen.se, per-anders.broberg@expressen.se, redaktionen@gt.se, redaktionen@kvp.se, post@mfa.no, post@arbeiderpartiet.no, 2200@vg.no
منبع : missionfreeiran



انتقاد مکارم شیرازی از اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره فردوسی : مطرح کردن فرودسی به عنوان منجی اسلام ظلم بزرگی به اسلام است


یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سخنان یکی از مسئولان ارشد کشور (احمدی نژاد)  در مورد فرودسی گفت: مطرح کردن فرودسی به عنوان منجی اسلام ظلم بزرگی به علمای بزرگ اسلام است.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن یکی از مسئولان، مبنی بر اینکه اسلام توسط بنی امیه و بنی عباس خراب شده بود و فردوسی آمد و مکتب پیامبر را نجات داد، اظهار داشت: این سخن، ظلم بزرگی است به علمایی که از ابتدا تا امروز به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده و هستند.
وی افزود: یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و...، که سال‌ها زندان را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌ اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است.
وی  با بیان اینکه خود فردوسی نیز چنین عبارتی را تکذیب می‌کند، اظهار داشت: فردوسی گفته است که "بسی رنج بردم بدین سال سی/عجم زنده کردم بدین پارسی"؛ خود او می‌گوید که با تلاش‌های زیادی که در این سی سال متحمل شده‌ام، زبان فارسی را زنده کرده‌ام. بنابراین این که گفته می‌شود فردوسی مکتب پیامبر اسلام را نجات داده است،‌ ضدگفته او است.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشخص نیست اینها چه هدفی دارند، تصریح کرد: برخی می‌گویند که هدف از مطرح کردن این حرف‌ها، این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش آن را کم‌رنگ کنند.‌ همچنین گفته می‌شود که هدفشان قرار دادن مکتب ایرانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است تا ما را از سایر کشورهای اسلامی جدا سازند.
وی تاکید کرد: در شرایطی که با بیداری اسلامی، ارتباط ما با کشورهای اسلامی بیشتر و قوی‌تر می‌شود باید دقت بیشتری داشته باشیم. خوب است که این افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند که این گونه سخنان، چه آثار شومی درپی دارد.
گفتنی است  محمود احمدی نژاد در اجتماع ایرانیان مقیم تاجیکستان گفته بود که فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشته است.
مهر: 

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: ماموران امنیتی سوریه کودکان را هدف قرار می‌دهند


 کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیروهای امنیتی سوریه را به آزار عمدی کودکان متهم کرده است.
ناوی پیلای، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، در مصاحبه ای با بی بی سی، گفته است که نیروهای امنیتی حکومت سوریه همچنان به حملات خود علیه شهروندان غیرنظامی این کشور ادامه می دهند و افزوده است که "جنایت علیه بشریت در سوریه روی داده و همچنان روی می دهد."
خانم پیلای به خصوص نسبت به برخورد نهادها و ماموران امنیتی با کودکان در سوریه ابراز نگرانی عمیق کرده و گفته است که دولت سوریه "به دلایلی که برای خود دارد، به تعداد قابل توجه، کودکان را هدف قرار داده است."
این مقام سازمان ملل در مورد نحوه برخورد حکومت سوریه با کودکان گفته است: "شرایط خوفناک است؛ صدها کودک بازداشت و شکنجه شده اند، ماموران با شلیک گلوله به زانوی کودکان آنان را معلول می کنند، کودکان و بزرگسالان همراه با هم در شرایط غیرانسانی در بازداشتگاه ها زندانی هستند، کودکان از دسترسی به امکانات پزشکی برای درمان زخم هایی که برداشته اند محروم می مانند و به عنوان گروگان یا منبع کسب خبر، از آنها سوء استفاده می شود."
در پاسخ به سئوالی در مورد مسئولیت احتمالی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در قبال اقدامات خشونت آمیز علیه معترضان در آن کشور، خانم پیلای گفته است که "این یک موضوع قضایی است، از نظر مستندات عینی، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد که اقدامات نیروهای امنیتی با تایید و یا پذیرش از سوی عالیترین رده های حکومت صورت می گیرد."
خانم پیلای، که پیشتر از وقوع جنایت علیه بشریت در سوریه سخن گفته، افزوده است: "واقعیت این است که آقای اسد، رئیس جمهوری سوریه، می توانسته دستور توقف کشتار مردم را بدهد و در چنین صورتی، این کشتار متوقف می شد."
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل رئیس جمهوری سوریه را با خشونت تشکیلات و ماموران امنیتی علیه کودکان مرتبط می داند و می گوید که آقای اسد می توانسته است دستور آزادی کودکان بازداشتی را هم صادر کند تا آنان به خانواده های خود بپیوندند.
از خانم پیلای سئوال شد که آیا این خطر وجود ندارد که اصرار بر پیگرد قضایی بشار اسد به اتهام جنایت علیه بشریت و نقض حقوق اولیه مردم سوریه، به تلاش های جاری برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران سیاسی این کشور آسیب برساند؟
ناوی پیلای در پاسخ گفت: "به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، سئوال من این است که با کسانی که مرتک جنایات جدی شده و می شوند چه نوع مذاکره ای می توان داشت؟ و حاصل چنین گفتگویی را هم نمی توان راه حل نامید زیرا باید همیشه در صدد اجرای عدالت و جلوگیری از فرار مجرمان از مجازات بود."
در مورد لزوم اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای ارجاع پرونده حکومت سوریه به دادگاه کیفری بین المللی نیز، خانم پیلای گفت: "به اعتقاد من، در حال حاضر شواهد و مدارک قابل استنادی در اختیار شورای امنیت قرار گرفته به نحوی که بتواند موضوع ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط حکومت سوریه را به دادگاه کیفری ارجاع دهد."
لزوم پیگرد قضایی
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل آغاز تحقیقات و به جریان افتادن روند قانونی پیگرد مقامات سوری را "عنصری اساسی در جلوگیری از اقدامات آنان و ندایی برای توقف خشونت های جاری" توصیف کرد.
طبق اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی، این دادگاه می تواند وقوع جرایمی مانند نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را در کشورهای امضا کننده معاهده منجر به تاسیس این دادگاه مورد پیگیرد قرار دهد اما برای رسیدگی به این جرایم در سایر کشورها، نیازمند مصوبه شورای امنیت سازمان ملل است.
رئیس شورای حقوق بشر در عین حال مخالفان مسلح حکومت سوریه را نیز در مورد نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار داد و گفت: "هیچ بهانه ای نمی تواند به کسی حق بدهد تا افراد دیگر را به قتل برساند یا شکنجه دهد و ما بی هیچ ملاحظه ای، چنین اقداماتی را محکوم می کنیم."
اشاره خانم پیلای به گزارش های اخیر برخی سازمان های مدافع حقوق بشر است که گفته اند شواهدی در دست دارند که نشان می دهد مخالفان مسلح دولت سوریه به اقدامات تلافی جویانه علیه ماموران امنیتی مبادرت کرده اند و برخی از این گزارش ها حاکی ازشکنجه و حتی قتل ماموران امنیتی بوده است.
در مصاحبه بی بی سی با ناوی پیلای، سئوالی هم در مورد محاکمه و مجازات بشار اسد نیز مطرح شد.
خانم پیلای گفت: "تا آنجا که به من مربوط می شود، هر کس در هر مقامی که باشد اگر مرتکب آن نوع اقدامات خشونت آمیزی شود که در سوریه وقوع می یابد، باید مسئول شناخته شود و ما نیز سازوکارهای قضایی لازم را برای اجرای عدالت در مورد این افراد در اختیار داریم."
وی تاکید کرد که در این زمینه "هیچ محدودیت زمانی تعیین نشده و به این ترتیب، کسانی مانند او [بشار اسد] ممکن است مدتهای مددید به اقدامات خود ادامه دهند اما سرانجام، یک روز باید در برابر میز عدالت بایستند و پاسخگو باشند."
اظهارات خانم پیلای در محکومت اقدامات حکومت سوریه علیه معترضان در آن کشور در حالی انتشار می یابد که کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل، به نمایندگی از سوی این سازمان به تلاش برای خاتمه دادن به بحران سیاسی سوریه ادامه می دهد.
دولت سوریه تا کنون طرح آقای عنان شامل خارج کردن نیروهای ارتش از مناطق مسکونی و توقف حمله به غیرنظامیان را پذیرفته اما مخالفان حکومت گفته اند که با توجه به سابقه بشار اسد در نادیده گرفتن تعهدات خود، احتمال کمی وجود دارد که وی به این توافقنامه عمل کند.
به گفته برخی ناظران، حتی در صورت امضای توافقنامه ای برای اجرای طرح کوفی عنان، دولت سوریه همواره می تواند اقدامات خشونت آمیزی را به معترضان نسبت دهد و به بهانه آن، از اجرای تعهد خود سر باز زند.
حرکت اعتراضی در سوریه بیش از یک سال پیش با درخواست از بشار اسد برای برخی اصلاحات سیاسی و مبارزه با فساد آغاز شد اما با اعزام واحدهای ارتش برای مقابله با معترضان، به خشونت گرایید.
به گفته منابع سازمان ملل، حرکت اعتراضی مردم سوریه تا کنون بیش از هشت هزار کشته و صدها زخمی برجای گذاشته و هزاران تن نیز بازداشت و ناپدید شده اند.
دولت سوریه هم گفته است که حدود یکهزار تن از نیروهای امنیتی به دست مخالفان، که آنان را "تروریست و باندهای تبهکار" می نامد کشته شده اند.
بی بی سی :

۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

پرچم اسلام در اقصی نقاط جهان به احتزاز در می آید /عکس


انتقاد سنای افغانستان از اظهارات اخیر احمدی‌نژاد


 مجلس سنای افغانستان به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در مورد خروج نیروهای ناتو از افغانستان واکنش نشان داده است.
آقای احمدی‌نژاد در نشستی با حضور روسای جمهوری افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در شهر دوشنبه گفته بود که نیروهای ناتو باید از افغانستان خارج شوند و به مردم این کشور غرامت بپردازند.
او همچنین گفت که خروج نیروهای خارجی از افغانستان، زمینه را برای تامین استقلال این کشور فراهم خواهد کرد.
شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان این اظهارات را "مداخله آشکار" در امور داخلی افغانستان توصیف کرده اند.
از جمله گروه پارلمانی "اصلاح و عدالت" با انتشار یک اعلامیه گفته است که این اظهارات "غیرمسئولانه" است.
اعضای مجلس سنا همچنین از حکومت افغانستان انتقاد کردند که در مقابل احمدی نژاد سکوت کرده و به سخنان او واکنشی نشان نداده است.
یکی از اعضای سنا در جلسه عمومی مجلس سنا گفت: "این بار اول نیست که چنین اظهاراتی را (مقامات ایران) مطرح می کنند. اما همیشه از سوی حکومت افغانستان در این رابطه سکوت شده است."
او گفت: "ما از وزارت خارجه می خواهیم تا اعتراض خود را در این رابطه به (ایران) ابراز کنند."
'ویرانی افغانستان'
در جلسه علنی مجلس سنای افغانستان تصمیم گرفته شد که هیات اداری مجلس در این رابطه یک اعلامیه رسمی منتشر کند و در آن از مقام های ایرانی بخواهند تا از ابراز نظر در مورد مسایل داخلی افغانستان خودداری کنند.
اعضای مجلس سنای افغانستان همچنین به اظهارات اخیر مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ایران نیز اعتراض کردند که خواستار "استفاده از زور" در برابر نیروهای ناتو از سوی افغانها شده بود.
آقای جزایری گفته بود: "گسترش راهپیمایی ها و تظاهرات ملت مسلمان افغانستان، تشکیل هسته های مقاومت و ضربه زدن به منافع آمریکا از جمله اقداماتی است که هم اینک می تواند علیه متجاوزین سازماندهی و اجرای آن در دستور کار قرار گیرد."
این سخنان آقای جزایری بار اول در رسانه های داخلی ایران چاپ شد و به دنبال آن در رسانه های داخلی افغانستان بازتاب گسترده ای داشت.
نثاراحمد حارث، از اعضای مجلس سنای افغانستان گفت که این اظهارات، تلاشی است برای بازگردندن افغانستان به سالهای جنگ داخلی.
آقای حارث در جلسه عمومی سنا گفت: "ایران و پاکستان از یاد برده اند که در سالهای جنگ در افغانستان، کشور ما را بی رحمانه هدف قرار دادند و ویران کردند؟"
او افزود: "حالا ایران می خواهد دوباره در افغانستان جنگ را دامن زده و از این کشور ویرانه بسازد."
اظهارات اخیر مقام های ایرانی در رسانه های افغانستان نیز بازتاب داشته است. برخی از روزنامه های کابل این اظهارات را محکوم کرده و از حکومت افغانستان انتقاد کردند که در این رابطه واکنشی نشان نداده است.
بی بی سی :
 

افزایش دسته جمعی قیمت طلا، سکه و دلار

 همزمان با صعود نرخ جهانی طلا، بازار داخلی سکه و طلا نیز شاهد رشد قیمت ها بود.
روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی، 767هزار تومان، نیم سکه، 384 هزار تومان و ربع سکه، 202هزار تومان بود.
قیمت تمام سکه طرح قدیم هم با 15 هزارتومان افزایش به 785 هزارتومان رسید.
بهای هر گرم طلای 18 عیار هم از 77 هزار و 200 تومان به 78 هزار و 600 تومان رسید.
در بازار آزاد ارز هم قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز تهران با 14 تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به 1905 تومان رسید.
قیمت پوند هم با 20 تومان افزایش به 3050 تومان رسید. هر یورو نیز در برابر 2550 تومان معامله شد که نشان از رشد 25 تومانی داشت.
درهم امارات هم یک تومان بالا رفت و به 520 تومان رسید

خبر آنلاین:

مطهری: شرایط جهانی ایجاب می کند فعلا با احمدی​نژاد بسازیم والا استیضاح می​کردیم


 پرونده سوال از رئیس​جمهور اگرچه در واپسین جلسه علنی مجلس در سال 90 بسته شد، اما علی مطهری به او هشدار می​دهد تا «مراقب باشد خودش، خودش را استیضاح نکند».
علی مطهری، نماینده مجلس،  که معتقد است احمدی​نژاد به​گونه​ای رفتار کرد که کار به سوال از وی رسید، ادامه داد: ابتدا تعجب می کردم، کم کم به آن (عدم اجرای برخی قوانین مصوب از سوی آقای احمدی​نژاد) عادت کردم یعنی آقای احمدی​نژاد قبح قانون شکنی را ریخت و همه را به آن عادت داد. در مجلس هم گفت که قانونی را که قبول نداشته باشد اجرا نمی​کند. شرایط جهانی ایجاب می کند فعلا با ایشان بسازیم والا استیضاح می کردیم.
خبر آنلاین :

۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

عکس / آخوندها در تمایشگاه اسباب بازی قزوین!

نمایشگاه و جشنواره ملی بازی و اسباب بازی در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین آغاز به کار کرد. 






پیام روشن وزیر امور خارجه آلمان به ایران

 به گفته‌ی گیدو وستروله ایران باید از موقعیت خود برای ازسرگیری گفت‌وگوهای جدی و اساسی در مورد برنامه هسته‌ای‌اش استفاده کند. وزیر خارجه آلمان بار دیگر خواستار همکاری شفاف تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
آلمان همواره بر لزوم بهره‌گیری از راه‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی با غرب تأکید کرده است. وزیر امور خارجه‌ی این کشور روز دوشنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) در حاشیه‌ی نشست موسوم به "امنیت هسته‌ای" در کره‌ی جنوبی بار دیگر به مناقشه‌ی اتمی ایران اشاره کرد.
گیدو وستروله از تهران خواست «بر اساس وظایف‌اش مبتنی بر حقوق بین‌الملل به طور کامل و شفاف» با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری کند.
همزمان با حضور وزیر خارجه‌ی آلمان در نشست کره‌ی جنوبی مقاله‌ای به قلم او در پایگاه اینترنتی روزنامه "فرانکفورتر روندشاو" منتشر شده است. او در این مقاله از ایران می‌خواهد «از فرصت خود برای از سرگیری گفت‌وگوهای جدی و اساسی در مورد برنامه‌ی هسته‌ای‌اش استفاده کند». وستروله در مقاله‌ی خود از تهران خواسته است به تردیدهای به حق جامعه‌ی جهانی در مورد اهداف حقیقی برنامه‌ی هسته‌ای خود پاسخی قانع‌کننده بدهد.
وستروله می‌نویسد ایران از حق مسلم برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار است. این حق همزمان ایران را به چشم‌پوشی از تسلیحات هسته‌ای موظف می‌کند. این موضوع، از نگاه وزیر خارجه‌ی آلمان، نه تنها به امنیت اسرائیل و منطقه، بلکه به امنیت جهان مربوط می‌شود.
وزیر خارجه‌ی آلمان در سخنان روز دوشنبه‌ی خود در سئول همچنین تأکید کرد که باید کره‌ی شمالی را از آن بازداشت «که جهان را با برنامه‌ی هسته‌ای خود تهدید کند».
دویچه وله : 

یک نفتکش در خلیج فارس به گل نشست


یک کشتی نفتکش در میان مرجانهای سواحل جنوب جزیره کیش به گل نشست.
به گزارش مهر، یک فروند کشتی نفتکش با پرچم کشور آفریقایی توگو بامداد روز یکشنبه ششم فروردین ماه در حالی که از جزیره لاوان به سمت جزیره لارک در حرکت بود در آبهای جنوب جزیره کیش به گل نشست.
این کشتی نفتکش 180 متری با خود 30 هزار تن نفت کوره حمل می کرد و در حالی که قصد تحویل گرفتن تعدادی از قطعات یدکی را در جزیره کیش داشت به علت انحراف از مسیر خود در جنوب این جزیره و در میان مرجانهای جزیره کیش به گل می نشیند.
قاسم عسکری نسب رئیس اداره بنادر و دریانوردی جزیره کیش در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ساعت 20 دقیقه بامداد روز یکشنبه ناخدای کشتی به گل نشسته طی تماسی با برج کنترل جزیره کیش وضعیت خود را اعلام می کند و تیم بررسی سوانح اداره بنادر و دریانوردی کیش به همراه شناور ناجی بلافاصله به سمت موقعیت این نفتکش حرکت می کند.
وی ادامه داد: پس از بررسی های اولیه مشخص شد که این کشتی حامل 30 هزار تن نفت کوره است و قصد انتقال این محموله از جزیره لاوان به بندرگاه جزیره لارک را داشته که پس از 12 مایل دریایی در حالی که قصد تحویل گرفتن تعدادی قطعه یدکی از جزیره کیش را داشته به علت انحراف از مسیر در ساحل مرجانی جنوب جزیره کیش به گل می نشیند.
رئیس اداره بنادر و دریانوردی کیش با اشاره به خطرات زیست محیطی ناشی از به گل نشستن این کشتی نفتکش، بیان داشت: اگر تانکر این کشتی سوراخ می شد تمامی مرجانهای موجود در منطقه از بین می رفتند که به همین علت تیم بررسی سوانح برای بررسی آلودگی نفتی این کشتی بلافاصله مخازن آن را مورد بررسی قرار دادند و پس از بررسی میزان آلودگی نفتی آب دریا از عدم ورود نفت به دریا اطمینان کسب کردند.
عسکری نسب افزود: پس از بالا آمدن آب دریا و ایجاد شرایط مد این کشتی به سمت لنگرگاه جزیره کیش هدایت شد و پس از کسب اطمینان نهایی از سالم بودن مخازن، اجازه خروج از لنگرگاه به ناخدای کشتی داده شد.
وی تصریح کرد: طی این حادثه امکان وقوع یک فاجعه زیست محیطی بزرگ و مرگ مرجانهای جزیره کیش بر اثر آلودگی نفتی وجود داشت که خوشبختانه این مسئله واقع نشد.

۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

انتخابات درونی جمهوریخواهان آمریکا / وخامت حال چاوز


به گزارش تلویزیون سی ان ان، نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در لوئیزیانا حاکی از پیروزی نامزد فوق محافظه کار حزب جمهوریخواه است.
بنابراین گزارش، ریک سنتروم توانست با کمک آرای کاتویک ها و شهروندان مذهبی پیروزی را در لوئیزیانا به خود اختصاص دهد.
ریک سنتروم در این همه پرسی 56 درصد آرا را از آن خود کرد در حالیکه میت رامنی تنها 21 درصد از مجموع آرا را کسب کرده است.
با اینهمه میت رامنی از شانس زیادی برخودار است تا به عنوان نامزد اصلی جمهوریخواهان به رقابت با اوباما برود

وخامت حال هوگو چاوز
به گزارش سی ان ان، هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده است برای ادامه درمان بیماری سرطان و انجام عمل جراحی و رادیو تراپی بر روی تومور جدید خود به کوبا سفر خواهد کرد.
تحلیلگران نسبت به سرنوشت رئیس جمهور ونزوئلا در ماه های آینده با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آتی و اعلام آمادگی چاوز برای نامزد شدن مجدد در این انتخابات، ابراز نگرانی کرده اند.
به نظر میرسد حال عمومی هوگو چاوز بمراتب وخیم تر از آنچه که تلویزیون و رسانه های دولتی ونزوئلا عنوان میکنند، باشد.

شنبه ۲۴ مارس ۲۰۱۲، دومین سالروز جهانی حق آگاهی از واقعیت


 "شناختن حق آگاهی از حقیقت و برخورداری از عدالت در مرکز اقدام های لازم برای پایان دادن به مصونیت در برابر نقض فاحش حقوق بشر است... با احترام به این حق و رعایت آن باید افراد را متوجه کرد که موارد نقض حقوق بشر برای مدتی طولانی پنهان نمی ماند."
بان کی مون ، دبیرکل سازمان ملل متحد روز ۲۱ دسامبر سال ،۲۰۱۰ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۲۴ مارس را روز جهانی حق آگاهی از نقض فاحش حقوق بشر و حرمت به کرامت انسانی اعلام کرد.
علت این اقدام برآوردن هدف های زیر بود:
۱ـ حرمت گذاری به خاطره قربانیان نقض مستمر و فاحش حقوق بشر و تاکید بر اهمیت حق آگاهی از واقعیت و برخورداری از عدالت؛
۲ـ تجلیل از کسانی که جان خود را بر سر مبارزه برای بهبود و حمایت از حقوق بشر برای همه افراد بشر نهاده اند؛
۳- و بویژه ، قدردانی از ارزش ها و اقدام های مهم اسقف اسکار ارنولفو رومرو ، اهل ال سالوادور، که در ۲۴ مارس ۱۹۸۰ به خاطر افشاگری درباره نقض حقوق بشر علیه آسیب پذیرترین اقشار جامعه و دفاع اصولی از ارزش حیات و ارتقای کرامت انسانی، و مخالفت با اشکال گوناگون خشونت ، به قتل رسید.
مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه ای که به این مناسبت صادر کرد از همه کشورهای عضو ، سازمان های بین المللی ، نهادهای جامعه مدنی و تک تک افراد بشر خواسته است که این روز جهانی را، آن گونه که شایسته است، گرامی بدارند.
حق آگاهی از حقیقت ابتدا به موارد مفقود شدگان و ناپدید شدگان و حق آگاهی خانواده های آنان از واقعیت سرنوشت آنان بود. اما اکنون بی آن که اهمیت این حق در محاق قرار گیرد، دامنه اطلاق آن گسترش یافته و دیگر موارد نقض فاحش حقوق بشر را نیز در بر می گیرد.

صدای آمریکا : 

پیمان عارف، دانشجوی زندانی، پس از اعتصاب غذا به بیمارستان منتقل شد

به گزارش منابع دانشجویی، پیمان عارف، فعال دانشجویی که از چند روز پیش در اعتراض به نگهداری غیر قانونی اش در زندان اعتصاب غذا کرده بود، در اثر وخامت حال جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است.
به گزارش دانشجونیوز، پیمان عارف، فعال دانشجویی و روزنامه نگار که هفته گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی برای سومین بار بازداشت شده بود و چند روز پس از آن اعتصاب غذا کرده بود، اینبار خبرهای جدید حکایت از آن دارد که وخامت حال وی سبب شده که وی به بیمارستان منتقل شود.
گفته می شود این فعال دانشجویی در اعتراض به نگهداری غیر قانونی خود علی رغم صدور و تودیع کفالت اعلام اعتصاب غذا کرده بود.
پیمان عارف، از فعالان دانشجویی در ایران و عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی که پیش از نیز بارها بازداشت شده و به نهادهای امنیتی احضار شده بود، باردیگر هفته گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی بازداشت شده بود.
پیمان عارف پیشتر روز یکشنبه ۸ آبان (۳۰ اکتبر) نیز به همراه عسل اسماعیل‌زاده و شرر کنور تبریزی برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود. به گفته منابع خبری این سه نفر روز سه شنبه (۱۰ آبان ماه) برای پیگیری وضعیت‌شان به دادسرای زندان اوین مراجعه کردند که در پی آن پیمان عارف مجددا بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.
ییمان عارف، روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس پیشتر به اتهام توهین به رییس دولت از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی به تحمل دو سال و نيم زندان تعزيری، ۷۴ ضربه شلاق و محروميت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت مطبوعاتی و حضور در تشکل‌های سياسی محکوم شده بود.
گفتنی است دستگاه قضایی برای این فعال دانشجویی کفالت ۵ میلیونی صادر کرده بود که علی رغم تودیع آن از سوی خانواده اش نامبرده در بازداشت بسر می برد.

عکس / تظاهرات اسرائیلی ها علیه حمله احتمالی اسرائیل به مراکز هسته ای ایران / تل آویو 5 فروردین، 24 مارس








۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

تبریک سال نو



با خوبی ها و بدی ها، هرآنچه که بود؛ برگی دیگر از دفتر روزگار ورق خورد،
برگ دیگری از درخت زمان بر زمین افتاد، سالی دیگر گذشت روزهایتان بهاری و بهارتان جاودانه باد
خدا یا زمان در گذر است.

و مخلوقات در تغییر.

و سال جدید در شرف حلول.

و به ناچار 
تغییر تغییر تغییر....

پس برایتان ارزومندم که:

زندگیتان به بهترینها تغییر کند.

عید پیشاپیش مبارک.


ابطال گروهی شناسنامه های زندانیانی که در انتظار اجرای حکم اعدام هستند

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" ابطال گروهی شناسنامه های زندانیان عادی در انتظار اجرای حکم اعدام ، در دادگاه امور جنایی تهران .
از 4 هفته پیش تعداد زیادی از زندانیان عادی زندان گوهردشت کرج بصورت گروهی که گاها تا 30 نفر بودند و در روزهای متفاوت به دادگاه امور جنایی تهران برده شدند و در آنجا اقدام به ابطال شناسنامه های آنها نمودند.زندانیان فوق پس از تایید حکم اعدام آنها توسط دیوان عالی و به منظور اجرای حکم اعدام اقدام به ابطال شناسنامه های آنها نمودند.اکثر این زندانیان متهمان به قتل می باشند.
احکام اعدام در استان تهران توسط 3 شعیه کیفری  صادر می شود که عبارتند از؛ شعبۀ 71 که رئیس آن فردی بنام عزیز محمدی است ،شعبۀ 74 رئیس آن فردی بنام تردست و شعبۀ 113 فردی به نام همت یار می باشند. این سه جنایتکار علیه بشریت از عاملین اصلی صدور احکام تعداد بیشماری از مردم  در تهران می باشند.
یکی از دفتردارهای این شعب در پاسخ به سئوال ما علت ابطال شناسنامه چیست؟ چنین جواب داد: که قرار است پس از تعطیلات عید نوروز حکم اعدام آنها به اجرا در آورده شود. 

آمریکا آماده حمله به ایران می‌شود؟


نیروی دریایی آمریکا تدارکات مهمی را برای رویارویی با ایران آغاز کرده است. پنتاگون برای مقابله با قایق‌های تندروی ایران چندین ناو را تجهیز کرده و شمار کشتی‌های مین‌یاب در خلیج فارس را به دو برابر رسانده است.

آمریکا حضور نظامی خود در خلیج فارس را به صورتی آشکار تقویت کرده است. دریاسالار جاناتان گرینرت، فرمانده نیروی دریایی آمریکا با شرکت در سنای این کشور، آماری از تجهیزات و تدارکات ایالات متحده درخلیج فارس ارائه کرده است. دقت در جزییات این آمار نشان می‌دهد که آمریکا جمهوری اسلامی و تهدیدهای آن را بسیار جدی می‌گیرد.
در گزارش درباسالار گرینرت آمده که شمار قایق‌های مین‌روب آمریکایی در خلیج فارس از ۴ به ۸ فروند افزایش یافته است. قرار است این قایق‌ها در صورت بسته‌ شدن تنگه هرمز نقشی کلیدی ایفا کنند. ۴ فروند هلیکوپتر از نوع "ام اچ ۵۳" نیز که در پایگاه آمریکا در بحرین مستقر هستند، باید در صورت لزوم برای مواجهه با مین‌ها به کمک آمریکاییان بشتابند.
چند قایق کوچکتر هم که تعداد و نوع آنها قید نشده، عملیات مین‌روبی در خلیج فارس را پشتیبانی خواهند کرد. از طرف دیگر تمامی قایق‌های آمریکایی در منطقه مجهز به اژدرافکن‌های جدید خواهند شد.
در عین حال رزمناوها، ناوشکن‌ها و سایر کشتی‌هایی که ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس را همراهی می‌کنند، به ابزارها و سنسورهای جدیدی مجهز خواهند شد تا به هر حمله احتمالی سریع‌تر و دقیق‌تر پاسخ دهند.
دریاسالار گرینرت در گفتگو با روزنامه‌نگاران در واشنگتن، قدرت پدافند نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس را به سلاحی تشبیه کرده که کالیبری بس بالا دارد. وی افزوده که با این همه، آمریکا شاید در محدوده  خلیج فارس بیشتر به سلاح ساچمه‌ای نیاز داشته باشد.
شتاب نیروی دریایی آمریکابه رغم این گفته به نظر نمی‌رسد که آمریکا نیروی دریایی ایران را دست کم بگیرد. شاهد این مدعا افزوده شدن سه ناوچه، دو رزمناو و سه زیردریایی به زرادخانه ضد موشکی و پدافند زمین به دریای آمریکاست که می‌توانند از خاک یکی از متحدان آمریکا در منطقه به سوی اهدافی در خلیج فارس شلیک شوند.
به نظر می‌رسد که آمریکا برای تشدید حضور نظامی خود در خلیج فارس عجله دارد. این شتابزدگی میتواند بر این مبنا توجیه شود که از سوی ایران کوچک‌ترین نشانی از تسلیم در طرح‌های اتمی‌ به چشم نمی‌خورد.
علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون سیاست خارجی ایران در مجلس روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه اعلام کرده که نمایندگان مجلس اجازه یک قدم عقب‌نشینی به دولت را در این زمینه نخواهند داد.
طبق  اعلام رسمی ارتش آمریکا، قرار است چهارمین قایق یدکی مین‌روب از نوع "آونجر" در میانه ماه آوریل وارد آب‌های خلیج فارس شود. این قایق ۱۳۰۰ تنی به دلیل وزن سنگین خود سرعت محدودی معادل ۱۴ گره دریایی دارد و به همین دلیل قرار است توسط یک کشتی باری به منطقه حمل شود.
هراس از قطعی شدن حمله نظامی اسراییل به ایران تنها مربوط به کارشناسان دفاعی نیست. اعضای کمیسیون "نیروهای مسلح" سنای آمریکا نیز که به سخنان دریاسالار گرینرت گوش می‌دادند، از چنین احتمالی ابراز بیم کرده‌اند. کارل لوین رییس این کمیسیون از حزب دمکرات نیز با ابراز نگرانی از چنین حمله‌ای گفته است احتمال تهاجم نظامی اسراییل به تاسیسات اتمی ایران بسیار زیاد است.
دویچه وله :

۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

متوقف شدن خدمات سویفت با توقف ریال در امارات همراه شد



صرافی ها در امارات متحده عربی ، از مبادله با ریال خودداری می کنند.
به نوشته العربیه «خوددارى صرافى هاى بزرگى هم چون الانصارى و الإمارات ( UAE Exchange ) از حواله فرستادن و حواله گرفتن با ريال ايرانى و خريد و فروش واحد پول ايران، باعث شده است که ساير صرافى ها نيز از چنين تعامل هايى خوددارى کنند و تجار، شرکت ها و ایرانیان مقیم امارات را با مشکل مواجه سازند.» 
به گزارش همین منبع، تحریم های بین المللی از یک سو ، و سقوط آزاد ارزش ریال از سو دیگر موجب آن شده است، که داد و ستد با ریال در امارات متحده عربی به حاشیه رود. 

بر اساس آمار رسمی امارات متحده عربی «۸۴۰۰ شرکت ايرانى در زمينه هاى مواد غذايى، مواد خام، آهن و فولاد، دستگاههاى الکترونيکى، لاستيک ماشين، وسائل خانگى و خدمات مشغول فعاليت هستند. و حدود ۴۰۰ هزار ايرانى در این شیخ نشین زندگى مى کنند.»
ریال در حالی از صحنه داد و ستد در امارات متحده عربی کنار رفته است که بازرگان ایرانی وضعیت موجود را در ۳۰ سال اخیر بی سابقه توصیف می کنند، یکی از بازرگانان به العربیه گفته است: «که ۳۰ سال است که در امارات تجارت مى کنم ولى الآن بايد ماه ها بدوم تا يک حساب بانکى بازکنم.»
امارات متحده عربی در سال های اخیر، یکی از شریک های اصلی تجاری با جمهوری اسلامی ایران بوده است، و به گفته نهادهای دولتی در ایران، امارات دومين كشور عمده‌ مقصد كالاهاي صادراتي ايران است.
براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، «ميزان مبادله تجاري دو كشور ايران و امارات در ۸ ماهه امسال ۱۵ ميليارد دلار بوده است. از اين ميزان سهم صادرات ايران به كشور امارات ۳ ميليارد دلار و سهم واردات از امارات ۱۲ ميليارد دلار بوده است. 
»که بر این اساس نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني و ارزش به ترتيب ۲۲ و شش درصد كاهش داشته است.» 
مرتضی معصوم زاده ، رئیس هیئت مدیره شورای بازرگانان ایران در دوبی، با تاکید بر این موضوع که «تبادل تجاری ایران و امارات به شدت رو به کاهش است» به العربیه، گفته است: «حجم مبادلات دو کشور می رود که به ۵ میلیارد دلار برسد.» 
وضعیت موجود بیش از ۱۰۰ تاجر ایرانی را ورشکست کرده است.
واشنگتن از اواخر سال پیش تلاش گسترده ای را برای خارج کردن ایران از نظام مالی و بانکی جهان آغار کرد که نتیجه اش پیش تر در خودداری ارسال دلارهای نفتی ایران به وسیله بانک نور اسلامی؛ و همین چنین در قطع کردن روابط امارات متحده عربی با ۱۷ بانک ایرانی از جمله بانک های ملی و صادرات مشاهده شد. 
عرصه برای اقتصاد ایران تنها در این شیخ نشین تنگ تر نشده است، بلکه در راستای تحریم های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، سازمان جهانی نقل و انتقادلات بین بانکی، موسوم به سویفت 
swift از امروز ( شنبه ۲۷ اسفند ماه )، در اقدامی بی سابقه سیستم بانکی ایران را از دسترسی به خدمات خود محروم کرد. 
به گزارش آسوشیتدپرس، این تصمیم تقرییا نقل و انتقالات پولی بانک های ایرانی با دنیای خارج را از طریق راه های رسمی غیر ممکن می کند. 
بر اساس همین منبع «قطع خدمات سویفت برای بانک های ایرانی علاوه بر این که تاثیر بزرگی بر صنعت نفت ایران خواهد گذشت، زندگی ایرانیان خارج از کشور را نیز که به ایران پول می فرستند یا برایشان پول فرستاده می شود، تحت تاثیر قرار می دهد.» 
با این وجود پیمان قربانی، مدیر اداره بررسی‌ها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ادامه سیاست های فعلی پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی ایران در سال ۱۳۹۱ خبر داد. 
اظهارات این مقام روز شنبه ۲۷ اسفند ماه، در برخی از روزنامه های ایران از جمله، جهان صنعت، گسترش صنعت، جام جم و اعتماد بازتاب گسترده ای یافت. 

روزنامه اعتماد با اشاره به همین موضوع نوشته است «سياست‌هاي كلي پولي در سال ۹۱ تغيير نخواهد كرد، اما اين بسته زماني از سوي بانك مركزي تدوين و به بانك‌ها ابلاغ شده است كه هنوز سوييفت فعاليت‌هاي بانكي ايران را تحريم نكرده و بحث اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها هم مطرح نشده بود؛ از سوي ديگر پس از ابلاغ افزايش نرخ سود بانكي، هنوز هم دلار در سطح بالايي از قميت معامله مي‌شود؛ پس اين پرسش مطرح مي‌شود كه در شرايط جديد آيا نياز به تنظيم و تدوين بسته‌يي، مطابق با شرايط جديد نيست؟» 
پیش از این مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز ، در گزارشی با تاکید بر این موضوع که «تحریم ها در لایحه بودجه ۹۱ لحاظ نشده است» اعلام کرد:  بودجه فعلی توان مقابله با تحریم ها را ندارد. 
صدای آمریکا :