۱۳۹۱ اردیبهشت ۸, جمعه

در دوزخ ولایت فقیه نوزاد دختر دو روزه ای در خیابان به حال خود رها شد!+عکس


در دوزخ ولایت فقیه نوزاد دختر دو روزه ای در خیابان به حال خود رها شد!
جهان زن – در دوزخ جمهوری اسلامی ایران که رژیم زن ستیز ولایت فقیه با فرهنگ و روش های زمان برده داری و شترچرانی بر ایرانیان تیره روز فرمانروائی می کند هزاران بار دیده شده است که خانواده هائی که فرزندشان پس از زاده شدن دختر از آب درآمده است آنها را در خیابان ها به حال خود رها کرده اند! حتی جانوران نیز فرزندان خود را برای دختر بودن از خود نمی رانند، پس چنین کردارهای ستمگرانه ای ریشه در کجا دارند؟ ریشۀ همۀ این ستم ها از حجاب سیاهی و تباهی و نابرابری های حقوقی گرفته تا ستم های بی شمار دیگری که زنان ایرانی گرفتار آن هستند در خوار شمردن زن و زنانگی است که رژیم ایران ویران کن و زن ستیز جمهوری اسلامی بر پایۀ آن زنان ایرانی را به زنجیر کشیده است، نمونۀ تازۀ چنین ستمی دربارۀ یک نوزاد دختر به تازگی در شهر اهواز رخ داده است.
**************************************************
اهواز – خبرگزاری مهر: نوزادی که تنها دو روز سن داشت در منطقه ای در خیابان نادری در کنار یک مجتمع تجاری از سوی والدینش رها شد، به گزارش خبرنگار «مهر» صبح روز یکشنبه کسبۀ خیابان نادری با صحنه ای تألم برانگیز مواجه شدند و ضجه های کودکی دو روزه در کنار پله های یک مجتمع تجاری آه از نهاد همۀ عابران و اهالی و کسبۀ محل بلند کرد زیرا یک نوزاد دو روزه در حالی که در قنداق بود در این نقطه رها شد! در کنار این نوزاد شیشۀ شیر، شیر، پوشاک درون یک کیسه قرار گرفته بود تا هر کس آن را ببرد حداقل برای امروز برای نگهداری از این طفل معصوم مشکلی نداشته باشد! یکی از کسبه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: خانم جوانی نیز با دیدن این بچه قصد بردن و نگهداری از آن را داشت که اهالی محل قبول نکردند و به کلانتری شماره ۱۳ زنگ زدند، علی سراجی افزود: مأموران کلانتری نیز این بچه را بردند و به این زن گفتند دادگستری در خصوص این نوزاد می تواند تصمیم بگیرد و آنها در صورت ارائۀ مجوزهای لازم می توانند این کودک را در اختیار این زن جوان قرار دهند، وی عنوان کرد: نمی دانم والدین این کودک معصوم با چه نیتی و به چه دلیلی این نوزاد را رها کردند؟ ولی امروز اشک بر چشمان خیلی از کسبۀ محل جاری شد.
عکس خبری/ رهاسازی نوزاد دو روزه در اهواز













سردار حاجی‌زاده: غرق کردن و از کار انداختن ناو هواپیمابر آمریکایی کار راحتی است


 فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اخباری که مبنی بر انجام حملات احتمالی از سوی پایگاه‌های دشمن در کشورهای همسایه علیه ایران است، هشدار داد: در جلسات رسمی و غیررسمی هم به این کشورهای همسایه گفته شده اگر از هر نقطه‌ای بخواهد عملیاتی علیه ما صورت بگیرد، مربوط به هر کشوری که باشد، برای ما فرقی نمی‌کند و ما حتما با آن مقابله خواهیم کرد.

سردار امیرعلی حاجی زاده همچنین تصریح کرد: پایگاه‌های دشمنان در کشورهای همسایه نیز برای این کار کاملا شناسایی شده است.
غرق کردن یک ناو خیلی پیچیده نیست
 فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به حضور ناوهای آمریکایی در آبهای منطقه اشاره و تصریح کرد: ناوهای آمریکایی چه هواپیما‌بر و چه رزمناوها از گذشته به صورت سنتی در خلیج فارس حضور داشته‌اند و ما هم دقیقا آن‌ها رصد و کنترل می‌کنیم. البته حضور بی‌آزار آنها در آب‌های آزاد قانونی است، همانطور که ما می‌توانیم به محدوده سواحل آمریکایی‌ها نزدیک شویم ولی ورود به آب‌های هر کشوری ورود به آن سرزمین محسوب می‌شود و مجوز می‌خواهد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه این تصور غلط است که یک ناو هواپیمابر با غرق شدن از کار می‌افتد، خاطرنشان کرد: اولا غرق کردن همچین ناوی خیلی پیچیده نیست، دوما بقدری تجهیزات پیشرفته و ظریف و حساس در این ناوها به کار رفته که دوستان به مزاح می‌گویند اگر یک ترقه در عرشه این ناو بترکد حتما به یک گوشه‌ای از آن آسیب می‌زند یعنی با کوچکترین انفجاری در یک گوشه‌، این ناو قطعا از کار می‌افتد و مهمتر از خود ناو آدم‌های آن هستند که از کار می‌افتند.

حاجی‌زاده افزود: 6 هزار نفر آدم در این ناوها زمانی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند وحشت‌زده هستند و ترس دارند و آدم نگران هم نمی‌تواند کاری را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع تصویربرداری از ناوهای آمریکایی اشاره و تاکید کرد: کار شناسایی و تصویربرداری از ناوهای آمریکایی در خلیج فارس را با یک هواپیمای ابتدایی انجام می‌دهیم، هواپیمایی که کمی از هواپیماهای مدلی که در دانشگاه‌ها با آن کار می‌کنند پیشرفته‌تر است.

حاجی زاده تصریح کرد: برای اینکار از هواپیماهای خیلی پیشرفته استفاده نمی‌کنیم و آنها هم قبول دارند که این حق طبیعی ما است، زیرا اینجا خلیج فارس است نه خلیج مکزیک و آنها هم نمی‌توانند هیچ عکس العملی نشان دهند.

فارس :

۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

پیشنهاد تغییر پرچم جمهوری اسلامی در پی حماسه برزیل !+عکس



به افتخار کور کردن سوراخ فتنه توسط دیپلمات پیرو خط آغا در برزیل و فرو بردن میخ اسلام در سرزمین کفر، این پرچم برای جمهوری اسلامی پیشنهاد می گردد که هم پر مسمأتر است و هم دشمنان را از خشم و غضب الهی می ترساند.

مدیر انجمن اسلامی ایران در هند به اتهام جاسوسی اخراج شد


ونداد اولادعظیمی , دهلی :  روز گذشته یک سایت خبری هند خبر اخراج یک جاسوس ایرانی توسط پلیس شهر پونا را اعلام کرد.
طبق این گزارش پلیس ویژه شهر پونا در هند , یک ایرانی 40 ساله به نام حمید کشکولی دانشجوی دکترای دانشگاه پونا را از این کشور اخراج کرد.
اتهام وی جاسوسی اتباع اسرائیل و یهودیان ساکن شهر پونا اعلام شده است.پلیس شهر پونا می گوید جاسوسی این شخص برای پلیس امنیت ایران محرز است .
گفته میشود پلیس شواهدی از فعالیتهای غیرقانونی آقای کشکولی در مدت اقامت در این شهر که موجب اخراج وی توسط دادگاه و در ماه گذشته شده را اخیرا اعلام کرده است .
آقای کشکولی در قالب دانشجوی مقطع دکتری در سال 2007 وارد دانشگاه پونا شده بود
موضوع پایان نامه آقای کشکولی , سیاست خارجی جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی بوده است .
آقای کشکولی همچنین مدیر انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در پونا بوده و پلیس معتقد است که نامبرده به عنوان جاسوس مخفی دولت ایران و در پوشش دانشجو در پونا فعال بوده است . وی به بهانه تحصیل به در واقع مرکز یهودیان پونا را تحت نظر داشته است.
او اطلاعات مربوط به مراجعه کنندگان به مراکز یهودیان و کنیسه ها را برای مقامات امنیتی تهران ارسال می کرده است.
یک افسر امنیتی پلیس هند می گوید :
سوظن به وی زمانی بیشتر شد که  سفرهای منظم وی با ماشین شخصی به کنسولگری ایران در بمبئی مورد توجه قرار گرفت.
وی در این سفرها از راننده ای محلی استفاده می کرده که بعد از سوظن , توسط پلیس بازداشت شد .
این راننده که طی مدت استخدامش , به خوبی با آقای کشکولی آشنا شده بود , در دادگاه گفته است که وی کارمند دولت ایران است و مقامات عایرتبه دولت ایران برای دیدار و گفتگو با وی به  بمبئی سفر می کرده اند.
همچنین در این گزارش آمده است که مقامات امنیتی هند زمانی آقای کشکولی را زیر نظر گرفته اند که در سال 2011 و در بررسی ها مشخص شد که وی  طی 4 سال پیش از آن تاریخ قادر به گذراندن دوره دکتری خود نشده و گزارشی از پیشرفت کارش دریافت نمی شد.
تحقیقات بعدی از کنسولگری ایران هم بر نقش وی به عنوان کارمند دولت ایران صحه گذاشت  و با بررسی ایمیلهای وی نقش محرز وی به عنوان جاسوس ایران اثبات شد.
در بررسی ایمیل ها ارسال اطلاعات زیادی در رابطه با یهودیان ساکن در پونا و کسب و کار آنها و … و همچنین تصاویر زیادی در این رابطه توسط آقای کشکولی کشف شد . تحقیقات پلیس هند نشان داد که او در ارتباط با سایر ایرانیان در دهلی نیز فعال بوده و تحقیقات در اینباره همچنان ادامه دارد.
لازم به توضیح است که ماجرای دستگیری آقای کشکولی در سکوت مطلق خبری و مدتها پیش اتفاق افتاده و اکنون پس از حدود یکماه از اخراج وی , در یک سایت محلی جزئیاتی از ماجرا رسانه ای شده است .
به نظر می رسد یکبار دیگر مسائل اقتصادی و دلارهای نفتی سفارت ایران در دهلی تا حدودی کارساز بوده و تا حد زیادی از ابعاد افشای یک رسوایی دیگر برای سیاست خارجی ایران کاسته است.

۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

پلیس اسپانیا از انهدام باندی خبر داد که بابت قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا از آنان ۲۰ هزار یورو مطالبه می‌کرده است


پلیس اسپانیا امروز، سه‌شنبه، از انهدام باندی خبر داد که بابت قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا از آنان ۲۰ هزار یورو مطالبه می‌کرده است.
پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای از بازداشت ۲۲ عضو این گروه قاچاقچی انسان خبر داده است. آنها متهمند که مهاجران را با استفاده از کارت‌های اعتباری و گذرنامه‌های جعلی و از طریق پایگاه خود در جزایر قناری به طور غیرقانونی منتقل می‌کرده‌اند.

مطابق این بیانیه، مهاجران، که قاچاقچیان آنان را "حیوانات"، "احشام" و "گله" می‌خوانده‌اند، در آنجا آموزش می‌دیده‌اند که برای کسب اقامت قانونی باید در مرز بریتانیا چگونه رفتار کنند.به گفته مقامات، مهاجران خود را به جزایر قناری می‌رسانده‌، سپس عمدتا در جزیره‌های تنریف و فوئرته‌ونتورا اقامت می‌کرده‌اند تا به بریتانیا پرواز کنند.
به گفته پلیس اسپانیا، که با یاری مقامات اداره مهاجرت بریتانیا موفق به رخنه در این باند شده است، بزرگسالان باید برای انتقال به بریتانیا ۲۰ هزار یورو می‌پرداخته‌اند، کودکان از "تخفیف" بهره‌مند می‌شدند و قاچاق اطفال زیر دو سال به رایگان صورت می‌پذیرفته است.
در یورش پلیس به خانه سردسته گروه در تنریف چندین گذرنامه‌ جعلی و ابزار جعل سند کشف شده است.
این گروه علاوه بر اسپانیا اعضایی نیز در ایران، یونان، آلمان و اسپانیا داشته است.
بریتانیا یکی از مقصدهای عمده ایرانیان مهاجر است و مطابق آمار رسمی دولت بریتانیا، در سال ۲۰۰۹، ۵۸ هزار نفر ایرانی الاصل در این کشور سکونت داشته اند.

۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه

ابوالفضل قدیانی در دادگاه: خامنه ای طاغوت زمان است / او مردم ایران را میکروب خواند / اوست که کشور را ویران کرده

کلمه : ابوالفضل قدیانی که با توسل به شیوه های فریب کارانه توسط ماموران قضایی و به دستور قاضی مقیسه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب منتقل شده بود، جلسه دادگاه را تریبونی برای اعتراض مجدد به عملکرد رهبری تبدیل کرده و تاکید کرد: به جای ۳ پرونده که تا کنون برای من تشکیل داده اید ۳۰ پرونده، ۳۰۰ پرونده، ۳۰۰۰ پرونده تشکیل دهید و اصلا مرا به ۳ هزار میلیارد سال زندان محکوم کنید! اما دادگاه شما غیر قانونی است و تحمل زندان شما نیز تغییری در عقاید من ایجاد نخواهد کرد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این عضو دربند شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که به دنبال انتشار نامه ۹ دی ماه خطاب به رهبری به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به دادگاه احضار شده بود، پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل غیر قانونی دانستن دادگاه انقلاب و به رسمیت نشناختن آن از حضور در جلسه دادگاه خودداری می کند. اما ماموران زندان اوین روز ۲۹ فروردین ماه به بهانه انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان جهت مداوای بیماری قلبی، قدیانی را از بند ۳۵۰ خارج کردند و به دادگاه بردند.
با این حال آقای قدیانی ضمن اعتراض شدید به این شیوه فریبکارانه که به دستور مقامات قضایی به کار گرفته شده بود، بی‌اعتنا به حیرت و عصبانیت شدید قاضی مقیسه، جلسه دادگاه را به جلسه محاکمه متقابل دستگاه قضایی و مسئولان حاکمیت فعلی، و تریبونی برای اعتراض مجدد به عملکرد رهبری تبدیل کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه دادگاه که بدون حضور وکیل برگزار می شد، ابوالفضل قدیانی خطاب به مقیسه قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب گفته است: «این دادگاه غیر قانونی است، شما هم غیر قانونی و قانون شکن هستی و با برگزاری این دادگاه مرتکب فعل مجرمانه شده ای و مطمئن باش روزی به همین جهت محاکمه خواهی شد.»
قدیانی در پاسخ به این گفته ی قاضی مقیسه که «به هر حال شما متهم هستید و من موظفم اتهام علیه تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری را به شما تفهیم کنم» نیز تصریح کرده است: «بزرگترین مبلغ علیه جمهوری اسلامی آقای خامنه ای است. هم ایشان که در شهر قم مردم ایران را میکروب دانست. اوست که با عملکرد خود بزرگترین ضربه را به نظام وارد کرده است. اوست که کشور را ویران کرده و در دوران رهبری و مدیریتش دزدی ۳ هزار میلیاردی رخ داده اما به جای پذیرش اشتباهش در حمایت از دولت مستقر، از معترضین دزدی ۳ هزار میلیاری می خواهد که قضیه را کش ندهند!»
وی ادامه داده: «آقای خامنه ای طاغوت زمان است و من ۵۰ سال عمر خود را مبارزه نکرده ام که امروز او این گونه با خودکامگی سلطنت کند.»
این زندانی سیاسی در پاسخ به قاضی مقیسه که همین سخنان را مصداق توهین به رهبری دانسته بود نیز گفته است: «متاسفانه شما به عنوان رییس دادگاه، دست نشانده دستگاه امنیتی هستی و دستگاه قضایی اساسا استقلال ندارد، آقای صادق لاریجانی که قاضی القضات این مملکت است می گوید افتخار می کنم که امر بر و فرمانبردار رهبری هستم. شما اگر خود را مسلمان می دانید حتما خبر دارید که دادگاه امیرالمومنین و آن یهودی چطور برگزار شد، وقتی قاضی علی را با کنیه خطاب کرد، علی (ع) اعتراض کرد که عدالت و مساوات را میان او یک یهودی رعایت کند و اما آیا امروز دستگاه قضایی که قاضی القضاتش خود را فرمان‌بر رهبری می داند، می تواند آقای خامنه ای را به دادگاه بیاورد و به شکایت من از او رسیدگی کند؟»
ابوالفضل قدیانی در پایان دادگاه هم خاطرنشان کرده است: «من به شما می گویم که به جای ۳ پرونده که تا کنون برای من تشکیل داده اید ۳۰ پرونده، ۳۰۰ پرونده، ۳۰۰۰ پرونده تشکیل دهید و اصلا مرا به ۳ هزار میلیارد سال زندان محکوم کنید! اما دادگاه شما غیر قانونی است و تحمل زندان شما نیز تغییری در عقاید من ایجاد نخواهد کرد. من اگر چه شما را غیر قانونی می دانم اما صورت جلسه دادگاه را امضا می کنم تا بدانید این اظهارات در به اصطلاح دادگاه شما که با توسل به فریب و توطئه تشکیل داده اید بیان شده است.»
گفتنی است ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی ۶۷ ساله هم اینک به اتهام توهین به رهبری در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله خود در بند ۳۵۰ اوین است.
آقای قدیانی که در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بود، چندی قبل به ۳ سال زندان دیگر محکوم شد. دادگاه ۲۹ فروردین ماه سومین دادگاهی است که در طول ۳ سال گذشته قدیانی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به محاکمه می کشاند.
ابوالفضل قدیانی از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب بوده که در دوران ستمشاهی نیز ۴ سال زندان و شکنجه را تحمل کرده است.

بازداشت دو دانشجوی مقیم بلژیک هنگام بازگشت به ایران



 بهزاد طالبی و میترا رستمی گرجی دو دانشجوی ایرانی مقیم بلژیک هنگام ورود به کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهزاد طالبی و میترا رستمی گرجی هردو دانشجوی ارشد معماری در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ از مرز هوایی وارد خاک ایران شدند. مامورین امنیتی در‌‌ فرودگاه پاسپورت ایشان را ضبط و هردو را به اداره اطلاعات در خیابان پاسداران و سپس دادسرا ارجاع دادند.
در دادسرا بهزاد طالبی به اتهام اهانت به رهبری و شرکت در تجمعات سال ۸۸ و۸۹  و همکاری در برگزاری تجمع اعتراضی به قصد خدشه به چهره جمهوری اسلامی بازداشت شدند و همچنین نامزد ایشان میترا رستمی گرجی به اتهام توهین به رهبری و شرکت در مراسم یادبود محمد مختاری تحت بازجویی قرار گرفتند.
میترا رستمی گنجی پس از چندی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد ولی بهزاد طالبی همچنان بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.
شایان ذکر است هر دو این دوستان از هم دانشگاهی‌های محمد مختاری در دانشگاه شاهرود بودند.
بهزاد طالبی از فعالین دانشجویی و بازداشتی‌های سال ۸۸ است که در آن سال به حبس تعلیقی و شلاق محکوم می‌شود که پس از اجرای حکم شلاق آزاد می‌گردد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
  • بند ۱ ماده ۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هرکس حق آزادی و امنیت شخصی دارد. هیچ کس را نمیتوان خودسرانه دستگیر یا بازداشت کرد.
  • بند ۱ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هیچکس را نمی توان بمناسبت عقایدش مورد مزاحمت اخافه قرار داد.
  • بند ۲ ماده ۱۹ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کس حق آزادی بیان دارد. این حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار از هر قبیل بدون توجه به سر حدات خواه شفاهاً یا بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری یا به هر وسیله دیگر به انتخاب خود می باشد.
  • ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد.
خبرگزاری هرانا :

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

حضور اتباع افغانستان در نوشهر ممنوع شد

همن خواجوند٬ بخشدار مرکزی نوشهر اعلام کرد: "نوشهر شهری توریستی است و وجود افاغنه در این حوزه به شدت ممنوع است."
 
به گزارش خبرگزاری فارس، بهمن خواجوند در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی نوشهر با تاکید بر جمع‌آوری افغان ها از بخش مرکزی بیان داشت: "نوشهر شهری توریستی است و وجود افاغنه در این حوزه به شدت ممنوع است."
 
وی از دهیاران خواست نسبت به شناسایی شهروندان افغانستانی به اتفاق فرماندهان پایگاه‌های بسیج اقدام کنند و گزارش فعالیت‌های خود را به واحد سیاسی فرمانداری نوشهر اعلام کنند.
 
خواجوند ادامه داد: مازندران جزء استان‌های معین برای نگهداری افغان ها نیست و باید هرچه سریع‌تر آنها را براساس ضوابط از استان خارج کنیم.
 

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

دیپلمات‌های اروپایی: ارزیابی پیامدهای تحریم نفت ایران یک ماه به تعویق افتاد

 دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با درخواست یونان برای به تعویق انداختن بررسی اثر تحریم نفت ایران توافق کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داده است که پیشتر قرار بود تا اول ماه مه (۱۲ اریبهشت) کشورهای اتحادیه اروپا ارزیابی خود از تاثیر تحریم نفت ایران را بر اقتصاد اروپا و اقتصاد جهانی ارائه دهند که بدین ترتیب این ارزیابی یک ماه به تاخیر خواهد افتاد.

یونان، اسپانیا و ایتالیا که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند بخش قابل توجهی از نفت خام خود را از ایران می‌خرند؛ این کشورها از همان آغاز در تحریم نفت ایران اکراه داشتند و خواستار مهلت برای پیدا کردن نفت جایگزین شده بودند.

اتحادیه اروپا همسو با ایالات متحده بانک مرکزی ایران را تحریم کرده است؛ اروپا همچنین خرید نفت از ایران را تحریم کرده، اما کشورهای این اتحادیه و شرکت‌های نفتی، خواستار مهلتی دستکم شش ماهه برای اجرای این تحریم‌ها شده‌اند.

این تحریم‌ها قرار است ۱۱ تیرماه (اول ژوییه) به مرحله اجرا درآید.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید گرچه با درخواست یونان برای تعویق ارزیابی تحریم‌های ایران موافقت شده اما این تصمیم به احتمال زیاد تاثیری بر زمان اجرای تحریم‌ها در تیرماه نخواهد گذاشت.

یونان که زیر بار بدهی‌هایش کمر خم کرده، بیش از یک‌سوم نفت خود را از ایران وارد می‌کند و بنا برگزارش‌های منتشر شده، به خاطر بهای مناسب‌تر ترجیح می‌دهد نفت خود را از ایران وارد کند.

موافقت کشورهای اتحادیه اروپا با درخواست یونان، در حالی صورت گرفته که کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، شنبه گذشته، مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران را مثبت ارزیابی کرد.

سعید جلیلی سرتیم مذاکره‌کنندگان ایرانی و نیز علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه، لغو تحریم‌ها را از جمله انتظارات ایران در راه اعتمادسازی عنوان کرده‌اند.


رادیو فردا :

حمایت جنتی از شهرداری نهران در مقابل دولت : از مدیریت خوب شهرداری تهران در خصوص سیل اخیر تشکر میکنم


خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، با اشاره به ضرورت توجه ويژه‌ي سران سه‌ قوه در حمايت از توليد ملي گفت: بايد مسوولين اجرايي، آحاد مردم و سران قوا در اين زمينه هماهنگي و تفاهم داشته باشند.

به گزارش ایسنا،  جنتي، امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه شعار سال جاري، رگ حياتي اين مملكت است، اظهار كرد: دشمن مي‌داند كه اگر اقتصاد ما فلج باشد حاكميت اسلام از بين مي‌رود و دوباره قدرت‌هاي سلطه‌گر مسلط خواهند شد و اينها خواب‌هايي است كه دشمن مي‌بيند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران افزود: كشورهاي آمريكا و اروپا خود ماه‌هاست دچار مشكلات اقتصادي هستند و از اين روست كه اقتصاد آنها لنگ شده و به دست و پا افتاده‌اند.
 جنتی همچنین به حوادث اخیری که در تهران رخ داد اشاره کرد و افزود: سیلی که اخیرا در تهران آمد همه ما را غافلگیر کرد اما واقعا شهردار تهران همه تلاش خود را به کار بست تا برای کسی اتفاقی نیفتد و تا جایی که در جریان هستم شهردار تهران چند روز نخوابید و این سیل را به خوبی مدیریت کرد. بنابراین جا دارد همین‌جا از مدیریت ایشان تشکر کنم.
(این در حالی است که استانداری تهران، شهرداری تهران را مقصر سیل اخیر میداند و تصمیم به شکایت از شهرداری دارد.) 

کنار گذاشتن موقت قرارداد شنگن از سوی آلمان و فرانسه


 وزیران کشور فرانسه و آلمان قصد دارند با تشدید کنترل مرزها با مهاجرت غیرقانونی مقابله کنند. این اقدام به معنای کنار گذاشتن موقت قرارداد شنگن است که رفت و آمد آزاد میان ۲۵ کشور اروپایی را ممکن می‌کند.
۱۷ سال از نخستین قرارداد شنگن که میان آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند به امضا رسید می‌گذرد. در این مدت اغلب کشورهای اروپایی به جز کشورهایی چون انگلستان، ایرلند، بلغارستان، قبرس و رومانی به این پیمان پیوسته‌اند.
قرارداد شنگن گذشتن از مرزهای داخل اروپا را ساده کرده است. آلمان و فرانسه معتقدند برای بهره‌بردن از امکان رفت و آمد آزاد در داخل اروپا ضروری است که مرزهای خارجی این قاره بهتر کنترل شود.
کنترل مرزها در یک دوره یک ماهه
 موضوع کنترل بهتر مرزهای خارجی اروپا به ویژه در جنوب و شرق سابقه‌ای طولانی دارد. بنابر گزارش‌ها در آستانه‌ی دیدار وزیران کشور اتحادیه اروپا بحث در مورد این مسئله بار دیگر شدت گرفته است.
روزنامه آلمانی "زود دویچه" روز جمعه (۲۰ آوریل/ ۱ اردیبهشت) نوشت، وزیر کشور آلمان هانس پتر فریدریش در نامه‌ای به همتای فرانسوی خود پیشنهادهایی را مطرح کرده که قرار است در نشست هفته‌ی آینده وزیران کشور اتحادیه اروپا در مورد آن بحث شود.
به گزارش زود دویچه، هانس پتر فریدریش در نامه‌ای که سه روز پیش نوشته شده پیشنهاد می‌کند با تغییر قرارداد شنگن به آلمان و فرانسه امکان داده شود هر زمان لازم دیدند برای یک دوره یک ماهه مرزهای خود را کنترل کنند.
ضرورت بازنگری پیمان شنگن
 به گزارش خبرگزاری آلمان تصمیم‌گیری مستقل کشورها برای از سر گیری کنترل مرزهای ملی از مسائل مورد مناقشه در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. روزنامه زود دویچه به نقل از یکی از سخنگویان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا می‌نویسد، رایزنی بر سر پیشنهاد فرانسه و آلمان پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده انجام می‌شود اما تصمیم‌گیری در این مورد زودتر از ماه ژوئن نخواهد بود.
کنترل مرزها و مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران یکی از وعده‌های انتخاباتی نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه است. این کشور سال گذشته به منظور جلوگیری از ورود مهاجران کشورهای شمال آفریقا برای مدتی اقدام به کنترل مرزهای خود با ایتالیا کرده بود. دانمارک نیز تابستان گذشته مرزهای خود با سوئد و آلمان را کنترل کرد که با اعتراض این کشورها روبرو شد.
بر اساس قرار داد شنگن مرزهای داخلی اروپا باید به جز موارد استثنایی، مانند برگزاری مسابقات ورزشی یا کنسرت‌های بزرگ برای رفت و آمد شهروندان باز باشد. وزیر کشور آلمان چندی پیش گفته بود از آنجا که کنترل مرزهای جنوبی و شرقی اتحادیه اروپا دشوار شده پیمان شنگن محتاج بازنگری است.

دویچه وله :

۱۳۹۱ فروردین ۳۱, پنجشنبه

شعبده بازی در محور استانبول – بغداد - شاهین فاطمی


شش هفته پیش در نوشته ای در این ستون در مورد آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای یاد آور شدیم که این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی به خاطر فریبکاری و وقت کشی آماده است بار دیگر با حضرات پشت میز مذاکره بنشیند در حالی که هیچگونه قصد و نیتی در مورد ترک برنامه تسلیحاتی خود ندارد.
اما آیا آمریکا و کشورهای غربی تا این حد ساده لوح هستند که بدون داشتن هیچگونه دست آویزی برای موفقیت به این دوره از مذاکرات تن در دهند؟ از طرف دیگر این احتمال وجود دارد که آمریکا، یا بهتر بگوئیم دولت اوباما، بطور اخص، برای مشارکت در این شعبده بازی دلائل "انتخاباتی" خود را دارد.این دور مذاکرات در استانبول به پایان رسیده است شاید بهتر بتوان به بررسی انگیزه های نه چندان متفاوت دو طرف پرداخت.
همانگونه که در پایان نوشته پیشین نتیجه گرفتیم " این دور جدید مذاکرات برای هردو طرف از اهمیتی ویژه برخوردار است. هم برای جمهوری اسلامی و هم برای اوباما، فرصتی خواهد بود برای وقت خریدن و در انتظار فرصت نشستن بدون آن که هیچیک از دو طرف امید واقعی به سودمند بودن این گفتگو را در سر بپروراند." به عبارت دیگراز بد حادثه اوباما و خامنه ای هردوبه انجام این دور به اصطلاح "مذاکرات" نیاز مفرط دارند بدون آنکه هیچ یک حتی برای لحظه ای تصور موفقیت آنرا به خود راه دهند.
جمهوری اسلامی در محاسبات خود بدون شک محظورات وانتظارات انتخاباتی اوباما را از نظر دور نخواهد داشت. کاخ نشینان تهران نیک آگاهند که اوباما علاقه مند است که احتمال هر نوع حمله نظامی را چه از سوی اسراییل و چه از طرف آمریکا تا بعد از انتخابات ماه نوامبر آینده به تعویق بیاندازد و از سوی دیگر، به بهانه حساسیت مذاکرات، راه هرگونه بحث و انتقاد ازسیاست خارجی دولتش را در باره مسأله ایران برای رقبای جمهوریخواه خود مسدود کند. جمهوری اسلامی نیز به نوبه خود این محظورات دولت اوبامارا در دور جدید مذاکرات مورد استفاده قرار خواهد داد.
متقابلاً غربی ها نیز از اوضاع وخیم اقتصادی و سیاسی رژیم بی اطلاع نیستندو میدانند که رژیم تهران نیازمند بهانه ایست برای گریز هر چند موقت از شرایط بحرانی کنونی. پر واضح است که آمریکایی ها نخواهند توانست به خاطر چند دور گفتگوی بی حاصل همه تجارب تلخ و نا امید کننده خود را در ادوار گوناگون مذاکره و داد و ستد با رژیم اسلامی به فراموشی بسپارند. با این همه این دور مذاکرات که طی این هفته آغاز شد برای مدتی ادامه خواهد یافت زیرا طرفین مذاکره به تداوم آن نیازمندند. اوباما به دلیل آن که در پیآمد پیروزیهای رقیبش، میت رامنی،و اوضاع نه چندان امیدوار کننده اقتصاد آمریکا، میداند که انتخاباتی بسیار مشکل در پیش رو دارد، نمی تواند متقبل هیچ نوع اقدامی شود که از پیآمد آن مطمئن نباشد. برای او هیچ عاملی به سودمندی یک دوران کِش دار"مذاکره" نیست زیرا طی این مدت مخالفانش به علت حساسیت موقعیت مذاکرات وادار به سکوت خواهند شد و بدین وسیله خواهد توانست یکی ازآسیب پذیرترین مباحث سیاست خارجی خودو مؤثرترین حربه های مخالفین جمهوری خواه خود را بی اثر کند.
همزمان، خامنه ای نیز بیش از همیشه به علت فشار های اقتصادی و سیاسی درجمهوری اسلامی نیازمند رسیدن"فرجی ازغیب" است. شاید دستی از آستینی به در آید ومقام معظم رهبری رااز شر تحریم های به اصطلاح فلج کننده، بحران اقتصادی روز افزون،"فتنه" دشمنان و"انحراف" دوستان نجات دهد. خامنه ای سخت نیاز مند آنستکه دریچه امیدی، ولو مجازی و موقت، به روی مردم بگشاید و چند صباحی در انتظار دست یابی به توافق با غرب، باز هم به خیال خود مردم را فریب دهد.
جز چهار کشور غربی یعنی آمریکا،انگلستان،فرانسه وآلمان در گروه "پنج به اضافه یک،" روسیه و چین هم مشارکت دارند. روسیه احتمالاً بیشتر نگران از دست دادن بشاراسد و رژیم او در سوریه است واز این رو آماده هر نوع معامله ای با آمریکا برای نجات جلاد دمشق. نگرانی اصلی چین هم رویدادهای غیر مترقبه در ارتباط باحوادث کره شمالی و عکس العمل آمریکاوکره جنوبی به این رویدادهاست. از اینرواحتمال همراهی آن دو کشور با غرب در مورد ایران بیش از پیش است.
خامنه ای در موضع عقب نشینی؟
آیا باید شایعه تغییر موضع یکصد و هشتاد درجه ای خامنه ای و عواملش را در مورد مسأله هسته ای باور کرد؟ و یا صرفاً آن را یک عقب نشینی تاکتیکی خواند؟ آیااین احتمال وجود داردکه سرنوشت محتوم متحد سیاسی او در سوریه وی را نگران آینده اش کرده است و از این رو می خواهد با نشان دادن اندکی انعطاف یکبار دیگر خود را از مهلکه نجات دهد؟ شرایط این قمار سیاسی برای هردو طرف آن قدر سنگین است و هزینه شکست آنقدر سهمناک که نمی توان به سهولت از کنار آن گذشت.
در این معرکه نباید نقش روسیه و چین را نایده گرفت. ولادیمیر پوتین که اکنون خیالش از انتصاب مجددش به ریاست جمهوری آسوده شده نیازمند بازسازی روسیه است. اقتصاد روسیه به طرز خطرناکی تنها به صادرات نفت متکی شده است. هرنوع تقویت اقتصادی روسیه نیازمند کمک کشورهای غربی است واز این رو پوتین سعی خواهد کرد تا آنجا که بتواند روابط خود را با غرب بهبود بخشد. مسأله برنامه هسته ای جمهوری اسلامی یکی از مواردی است که بدون تحمل چندان هزینه ای روسیه می تواند غربی ها را راضی کند. از سوی دیگر چین هم نشان داده است که علاقه مند به بهبود روابطش با غرب است. برای اولین بار رشد اقتصادی چین از دو رقمی بودن به حدود هشت در صد در سال سقوط کرده است و برای زمامداران فعلی چین این زنگ خطری است که می تواند ثبات سیاسی آن کشور را متزلزل کند، از این رو احتمال همکاری چین با غرب در مورد پیشگیری ازبرنامه تسلیحات هسته ای در جمهوری اسلامی به مراتب بیشتر از پیش است.
اگر این برداشت با واقعیات سیاسی روز منطبق باشد باید دید چه امکاناتی برای حصول نوعی توافق میان دو طرف مذاکره وجود دارد. پاره ای از دست اندرکاران مسائل سیاسی ایران معتقدند که بر خلاف همه تبلیغات و مبالغه گویی ها جمهوری اسلامی دستیابی به بمب اتمی را برای اعتلای اسلام و جنگ با کفار تعقیب نمی کند زیرا با همه نادانی و جهالت منتسب به این نظام نمی توان باور کرد که آن ها آماده انهدام متقابل و خودکشی محتمل باشند. اگر قبول کنیم که آن ها بمب اتم را برای جهان گشایی و سلطه جویی نمی خواهند آنگاه تِز دوم، یعنی استفاده از بمب برای حفظ موجودیت نظام مطرح می شود. سال ها است جمهوری اسلامی کره شمالی را به عنوان نمونه موفقیت در برابر هر نوع تهاجم خارجی ستایش می کند. می گویند خامنه ای از سرنوشت قذافی درس عبرت گرفته است و معتقد است که اگر قذافی تسلیحات هسته ای خود را تسلیم نکرده بوداین چنین بی رحمانه مورد تهاجم قرار نمی گرفت.
شاید بشود این سؤال را مطرح کرد که آیا راهی وجود دارد که هم جمهوری اسلامی و هم غربی ها بدون جنگ و خونریزی به اهداف خود نایل آیند؟ در تحلیل نظری پاسخ به این سؤال مثبت است یعنی غرب دارای امکانات و وسایلی هست که بتواند چنین "تضمینی" را به جمهوری اسلامی بدهد و یا حداقل آیت الله را مطمئن کند که اگر دست از بازی با اتم بردارد غربی ها نیز به نوبه خود رژیم را اندک اندک تطهیر خواهند کرد و بدون هیچگونه توجهی به مسائل حقوق بشر با نظام جمهوری اسلامی ساخت وپاخت خواهند کرد. از سوی دیگر اگر هدف جمهوری اسلامی برای دستیابی به انرژی هسته ای حفظ موجودیت نظام باشد دسترسی به این هدف از مجرای دیپلماسی، هم کم خطر تر است، هم می توان بدون هیچگونه هزینه نظامی و سیاسی به آن دست یافت.
"تضمین" های هیلاری کلینتون
باید پرسید آیا اشاره هیلاری کلینتون طی روزهای اخیر به امکان ارائه "تضمین های لازم" به نظام اسلامی از همین نوع است؟ شاید دور از واقعیت نباشد که خوشبینی طرفین و تجدید مذاکرات بر همین نوع استدلال پایه گذاری شده است. آن چه از احتمال موفقیت چنین طرحی می کاهد واقعیات سیاست و اقتصاد جهانی است. در مرحله اول برنامه به اصطلاح اعتماد سازی(مورد نظر) برای یافتن راه حل مورد قبول هردو طرف کار ساده ای نیست. جمهوری اسلامی در محاسبات خود بدون شک محظورات آقای اوباما را از نظر دور نخواهد داشت. آقای اوباما علاقه مند است که هر نوع حمله نظامی را چه از سوی اسرائیل و چه از طرف آمریکا را تا بعد از انتخابات ماه نوامبر آینده منتفی محول کند بنابراین جمهوری اسلامی هر نوع کوتاه آمدن در دور جدید مذاکرات را برمبنای این فرض مورد بررسی قرار خواهد داد. متقابلاً غربی ها و به ویژه آمریکایی ها نخواهند توانست طی چند دور مذاکره همه تجارب تلخ و نا امید کننده خود را در داد و ستد با این رژیم نادیده بگیرند و بر حس عدم اعتماد خود چیره شوند.
به احتمال زیاداین، دور مذاکرات ماه آینده در بغداد ادامه خواهد یافت. زیرا هردو سوی مذاکره به تداوم آن نیازمندند. آقای اوباما به دلیل آن که انتخاباتی در پیش رو دارد و نمی تواند متقبل هیچ نوع اقدامی شود که از پیآمد آن مطمئن نباشد. جمهوری اسلامی نیز در برابر فشارهای داخلی، تحریم های به اصطلاح فلج کننده و بحران اقتصادی نیازمند آن است تا دریچه امیدی به روی مردم بگشاید و چند مدتی در انتظار دست یابی به توافق، مردم را سر گرم کند. اما ادامه این نمایش سیاسی چندان هم بی مخاطره نیست. دیر یا زود واقعیت بی محتوابودن نتیجه گردهمآئی استانبول بر ملاء خواهد شدوآنگاه برخورد سناتورهای مخالف ومطبوعات شکاک آمریکا ممکن است همه محاسبات و برنامه ریزی های پشت پرده را بی اثر کند.
پاریس:
18.4.201

احتمال برداشتن پرچم بولیوی از روی کشتی‌های رژیم


 ظاهرا ۱۵ کشتی ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها با تغییر نام و ثبت در بولیوی از پرچم این کشور استفاده می‌کنند. دولت بولیوی می‌گوید اگر این کشتی‌ها متعلق به جمهوری اسلامی باشند پرچمش را پس می‌گیرد.
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اغلب کشتی‌های خود را در کشورهای دیگر به ثبت می‌رساند تا با استفاده از پرچم آنها در آب‌های بین‌المللی رفت و آمد کند. از حدود دو سال پیش و با تشدید تحریم‌ها علیه ایران محدودیت‌های اعمال شده شامل اینگونه شناورهای نیز می‌شود.
ثبت کشتی از طریق شرکت‌های صوری
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه (۳۰ فروردین/۱۸ آوریل) گزارش داد پانزده شناوری که اخیر در بولیوی به ثبت رسیده‌اند و با پرچم این کشور فعالیت می‌کنند در اصل به کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت‌های تابع آن تعلق دارند. بنا براین گزارش این کشتی‌ها پیشتر با پرچم قبرس و مالت حرکت می‌کردند و پس از تغییر نام توسط دو شرکت صوری در بولیوی ثبت شده‌اند.
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سال ۲۰۱۰ میلادی و تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا محدودیت‌های فراوانی برای حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی به وجود آورده‌اند. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مظنون به حمل تجهیزات نظامی با کشتی‌های باری خود است.
تحریم‌های بین‌المللی به علت عدم شفافیت برنامه‌های هسته‌ای ایران و احتمال وجود ابعاد نظامی آن اعمال شده است. جمهوری اسلامی این اتهام را رد می‌کند و مدعی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است. اواخر ماه مارس سال جاری یک نفتکش ایرانی به جرم حمل غیرمجاز نفت از سوریه توقیف شد.
پرچم بولیوی به جای پرچم قبرس و مالت
مدیر شرکت بین‌المللی ثبت کشتی‌ها در بولیوی با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز گفته است هیچ مدرکی مبنی بر ایرانی بودن کشتی‌هایی که در چند هفته اخیر ثبت شدند در اختیار ندارد. او در عین حال تاکید می‌کند که چنانچه تعلق این کشتی‌ها به جمهوری اسلامی اثبات شود، ثبت آنها لغو می‌شود و حق استفاده از پرچم بولیوی را نخواهند داشت.
شرکت‌های کشتیرانی موظف‌اند شناورهای خود را در یکی از کشورهای جهان به ثبت برسانند و با پرچم آن کشور وارد آب‌های بین‌المللی شوند. بسیاری از کشتی‌های جمهوری اسلامی در خارج از ایران ثبت شده‌اند. اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد ۴۸ کشتی از ۱۴۴ شناور متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را که با پرچم مالت تردد می‌کنند شناسایی کرده است. گفته می‌شود دست‌کم ۱۲ کشتی دیگر در قبرس به ثبت رسیده‌اند. پس از افزایش فشار بین‌المللی بر این دو کشور ایران مجبور شد برای فرار از تحریم‌ها به کشورهای دیگری روی آورد.
قطع همکاری با کشتیرانی ایران
به نوشته ماهنامه اقتصاد ترابری (ترابران) جمال میاحی معاون فنی شركت ملی نفتكش در ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ به این نشریه گفته است «بیشتر كشتی‌های ناوگان ایران، تحت پرچم كشورهای دیگر قرار دارند.» او توصیه می‌کند که کشتی‌های کوچک نیز از این امکان استفاده کنند « تا چنانچه تحریمی اتفاق افتاد، بتوانیم از محدودیت‌های اعمال شده عبور كنیم.»
ماهنامه ترابران بهمن ماه سال گذشته نوشت برای بررسی پیامدهای كشیده شدن دامنه تحریم به كشتی‌های ایرانی تحت پرچم دیگر كشورها گفتگوی مفصلی با سعید ایزدیان معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی انجام داده که بخش بزرگی از آن به دلیل "مصلحت‌اندیشی‌های مرسوم" حذف شده است.
ایزدیان در بخش منتشر شده‌ی این گفتگو تایید می‌کند که «تعدادی از موسسات رده‌بندی خارجی ... که شناورهای تحت پرچم ایران را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دادند» تفاهم‌نامه‌های خود با سازمان بنادر را لغو کرده‌اند.
«نصب پرچم مصلحتی»
استفاده از پرچم کشورهای دیگر در کشتیرانی بین‌المللی امر نادری نیست و اغلب برای بهره بردن از معافیت‌های مالیاتی انجام می‌شود. محمد حسین داجمر، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی می‌گوید این شرکت پیش از اعمال تحریم‌ها نیز «بنا به برخی دلایل قانونی، مالیاتی، وام و ... با استفاده از پرچم دیگر کشور ها در بنادر توقف می‌کرده است.»
محمد حسین داجمر می‌گوید کشورهای غربی نیز از پرچم کشورهای دیگر استفاده می‌کنند و در اصلاح بین‌المللی به این اقدام "نصب پرچم مصلحتی" می‌گویند. چنین اقدامی در حالت معمول به صورت رسمی انجام می‌شود و هویت کشوری که کشتی به آن تعلق دارد آشکار است. جمهوری اسلامی متهم است که کشتی‌های خود را از طریق دو شرکت صوری در بولیوی به ثبت رسانده تا تعلق آنها به ایران را پنهان کند.
کشتی‌های تجاری دارای یک شماره ثبت بین‌المللی هستند که در صورت تغییر نام نیز ثابت می‌ماند و مبنای شناسایی آن است. مدیر شرکت ثبت کشتی‌های بولیوی می‌گوید این شرکت برای ثبت شناورها حساسیتی نسبت به مالکیت آن نشان نمی‌دهد و بیشتر بر مشخصات فنی و ایمنی تمرکز دارد. او تاکید می‌کند به رغم این، در صورتی که شماره‌ی ثبت بین‌المللی این شناورها در فهرست تحریم‌ها باشد بولیوی در تصمیم خود تجدید نظر خواهد کرد.

رادیو آلمان:

بان كي مون: رژیم اسد به طرح کوفی عنان پایبند نیست



دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه 19-4-2012 گفت:" رژیم اسد به ناظران سازمان ملل اجازه ورود به استان حمص را نداده است، لذا برای اجرای کامل آتش بس در این کشور، ارسال یک پیام روشن، قاطع و رسمی از سوی شورای امنیت به دمشق ضروری است.

بان کی مون افزود وضعیت آتش بس در این کشور بسیار شکننده است ورژیم سوریه تاکنون به آتش پایبند نبوده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین از ارسال 300 ناظر از سوی سازمان ملل متحد برای مراقبت آتش بس به سوریه خبر داد.

وی افزود ناظران سازمان ملل متحد به مدت سه ماه درسوریه مستقر خواهند بود و سپس گزارش خود را به سازمان ملل و شورای امنیت ارائه خواهند داد.

به گزارش العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه بان کی مون در رابطه با سرکوب اخیر درشهرهای حمص، ادلب و حماه گفت :" علی رغم ارسال ناظران از سوی سازمان ملل و قبول آتش بس از جانب رژیم سوریه و نیز مخالفان، خشونت وسرکوب در سوریه پایان نیافته است و رژیم اسد به طرح کوفی عنان برای آتش بس عمل نکرده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت:" رژیم اسد اجازه نداده است تا ناظران سازمان ملل از شهر حمص بازدید کنند."

بر اساس همین گزارش دبیر کل سازمان ملل متحد طی گزارشی، شورای امنیت را از عدم پایبندی رژیم اسد به برنامه آتش بس کوفی عنان آگاه کرده است.

این درحالی است که در 24 ساعت گذشته دست کم 48 نفر از مخالفان سوری به دست نیروهای امنیتی وارتش بشار اسد کشته شدند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه با وجود گذشت شش روز از اعلام آتش بس، و در حضور هیات ناظران بین المللی رژیم اسد هنوز از سرکوب وکشتار مردم سوری باز نایستاده است و آتش یبس را رعایت نکرده است.

همچنین روزگذشته بر اثر گلوله باران مناطق حمص، ادلب، درعا و عربين در حومه اطراف دمشق حداقل 48 تن کشته شدند.

بر اساس این گزارش 8 تن از نیروهای امنیتی بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه ورودی شهر ادلب کشه شدند.

نگرانی بین المللی از نقض آتش بس

به عقیده ناظران سیاسی نقض مداوم آتش بس از سوی رژیم اسد نگرانی جامعه بین المللی را دو چندان کرده است.

درهمین حال هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ضمن اشاره به برنامه آتش بس کوفی عنان گفت:" اسد آخرین فرصت را از دست ندهد."

وی افزود سوریه اکنون در برهه حساسی میان پیشرفت به سوی صلح و گسترش جنگ وخونریزی قرار دارد و بر رژیم سوریه است که یکی را انتخاب کند .

او اظهار داشت:" اعمال خشونت توسط رژیم سوریه در حضور ناظران بین المللی بسیار نگران کننده است."

کلینتون ضمن هشدار به بشار اسد اظهار داشت :" اگر رژیم اسد به خشونت ها پایان ندهد آمریکا راههایی برای وارد کردن فشارهای بیشتر بر دولت بشار اسد پیدا خواهد کرد."

درهمین حال جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز از "بی صداقتی" دولت سوریه و ادامه حملات آن به مردم بی دفاع شدیدا انتقاد کرد.

او از جامعه بین المللی خواست در صورتی که سوریه به خشونت های خود خاتمه ندهد، اقدامات دیگری را علیه این کشوراعمال کند.

رجب طیب اردغان وزیر خارجه ترکیه نیز از دولت سوریه خواست برای پایبندی به طرح کوفی عنان و اتحادیه عرب، توپ و تانک ها و اسلحه سنگین خود را که در سرکوب مردم به کار گرفته است، از شهرها خارج کند.

به گفته دیپلمات ها ی سازمان ملل متحد در نیویورک هنوز شرایط لازم برای فعالیت اصلی ناظران کاملا مهیا نشده است، زیرا رژیم سوریه هنوز اجازه ورود به همه مناطق را به آنها نداده است.


سرهنگ احمد حمیش رئیس هیئت ناظران بین المللی به سوریه روز چهارشنبه گفت:" برای تکمیل ماموریت ناظران و گفتگو با احزاب مختلف به زمان نیاز داریم.

نشست جدید دوستان سوریه

ازسوی دیگر امروز دوستان سوریه برای یافتن راهکاری جدید در صورت عدم پایبندی رژیم سوریه به طرح آتش بس کوفی عنان گردهم می آیند.

برهان غلیون رئیس شورای ملی سوریه در زمینه نشست جدید دوستان سوریه گفت:" این نشست گامی دیگر در راستای وارد کردن فشار بیشتر بر رژیم اسد و جلوگیری از خونریزی بیشتر وحمایت مردم سوریه برگزار می شود.

وی از جامعه بین المللی خواست تا برای حمایت از مردم سوریه گام های موثری همچون راه حل هایی که برای کوسوو و مناطق دیگر اتخاذ کردند در نظر بگیرند.
دبی-العربیه.نت

۱۳۹۱ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

گفت و گوی تلويزيونی احمدی نژاد لغو شد



همزمان با هشدار تعدادی از نمايندگان مجلس در خصوص  «غیر قانونی» بودن دستور احتمالی اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها توسط محمود احمدی نژاد در یک برنامه تلویزیونی، دفتر رييس جمهوری ايران اعلام کرد، گفت وگوی تلويزيونی محمود احمدی نژاد لغو شده است.

پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری روز سه شنبه  ۲۹ فروردين در بيانيه کوتاهی اعلام کرد: «گفت وگوی تلويزيونی امشب رييس جمهور با مردم که قرار بود پس از خبر ساعت ۲۱ از شبکه اول سيما انجام شود به زمان ديگری موکول شد.»

اين در حالی است که به گزارش خبرگزار ی دانشجويان ايران، ايسنا، محمدرضا رحيمی، معاون اول رييس جمهور  روز سه شنبه درباره زمان اجرای فاز دوم هدفمندسازی يارانه‌ها اعلام کرد: رييس جمهور امشب طی گفت‌وگوی تلوزيونی با مردم در اين زمينه اطلاع‌رسانی می‌کند.

به دنبال انتشار خبر احتمال اعلام  اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها در گفت وگوی تلويزيونی محمود احمدی نژاد ، تعدادی از نمايندگان در اين خصوص موضع گيری کردند.

محمدرضا باهنر، نايب رييس اول مجلس درباره احتمال اعلام رسمی اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها توسط محمود احمدی نژاد در گفت وگوی تلويزيونی شب سه شنبه ،گفت: در شرايط فعلی رييس جمهور نمی تواند مرحله دوم هدفمندی يارانه‌ها را اجرا کند، چون به مصوبه مجلس نياز دارد اما می تواند بگويد ما منتظر مصوبه مجلس برای اجرای اين مرحله از قانون هدفمند کردن يارانه ها هستيم.

احمد توکلی، نماينده مجلس و رييس مرکز پژوهش های مجلس، نیز گفته است: اگر محمود احمدی نژاد بخواهد امشب اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن يارانه ها را اعلام و و از فردا آن را اجرا کند، کار غيرقانونی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، احمد توکلی اضافه کرده است: اگر هم احمدی نژاد بخواهد امشب اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن يارانه ها را اعلام و از اواخر خرداد آن را اجرا کند، باز هم نمی تواند، چون قانون بودجه سال ۹۱ هنوز به تصويب مجلس نرسيده است.

به گفته احمد توکلی، محمود احمدی نژاد بايد «صبر کند تا ابتدا قانون بودجه سال ۹۱ در مجلس مصوب شود و بعد اقدام به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن يارانه ها کند.»

در همين زمينه، الياس نادران نماينده مجلس، در واکنش به احتمال اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها توسط  محمود احمدی نژاد روز سه شنبه گفت: اجرای اين مرحله بدون مصوبه مجلس غيرقانونی است.

الیاس ناداران اضافه کرد: البته اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها حتما به مصوبه مجلس نياز دارد و مگر می شود بدون مصوبه مجلس قيمتها را افزايش داد يا از مردم پول اضافی گرفت.

دولت محمود احمدی نژاد در زمستان سال ۱۳۸۷ طرح موسوم به هدفمندی يارانه ها را به اجرا گذشت. اين طرح  برنامه ای برای حذف يارانه ها است که بر اساس آن دولت همزمان با افزايش قيمت برخی کالاها نظير حامل های انرژی و مواد سوختی، مبالغی را به عنوان يارانه نقدی به خانوارها پرداخت می کند.

علی لاريجانی، رييس مجلس، در نوزدهم فروردين ماه سال جاری در نامه ای  به آيت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، از وی خواسته بود که بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی از اختياراتش برای توقف اجرای فاز دوم حذف يارانه ها استفاده کند.

برخی نمايندگان مجلس معتقدند دولت در اجرای اين طرح مرتکب تخلفاتی شده است. اين نمايندگان مجلس می‌گويند، دولت محمود احمدی‌نژاد، تنها يک بخش از قانون هدفمند کردن يارانه‌ها (دادن يارانه‌های نقدی) را آنهم با کسری بودجه اجرا کرده و بخش توليد را ناديده گرفته است.

روز  ۲۸ اسفند دولت محمود احمدی‌نژاد بدون مصوبه مجلس و در حالی که هنوز بودجه سال ۹۱ به دليل ديرکرد دولت، به تصويب نرسيده، مبلغ ۲۸ هزار تومان به عنوان «مابه‌التفاوت» فاز اول و فاز دوم  قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به حساب خانوار‌های واجد شرايط ريخت که با اعتراض نمايندگان مواجه شده است.

منتقدان محمود احمدی نژاد معتقدند، دليل «سراسيمگی» در اجرای فاز دوم يارانه‌ها را کسری بودجه دولت دهم است.  آنها می گویند، دولت محمود احمدی نژاد  می‌‌خواهد، با آزادسازی قيمت‌ها، در کوتاه مدت، اين کسری را جبران کرده و  بار بدهی ها خود را به دوش دولت‌های  آينده بيندازد.


رادیو فردا :

افزایش آمار تن فروشی خردسالان در جمهوری اسلامی


 تن فروشی بین خردسالان رو به افزایش است. میانگین سن شروع تن‌ فروشی نزدیک به 17 سال و بیشترین میزان سن شروع تن ‌فروشی بین 15 تا 17 سال است.
به گزارش سایت قانون، در پژوهشی که توسط چند تن از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام گرفته، آمده است که در مواردی سن شروع تن فروشی حتا 8 سال بوده است.
طبق این گزارش، میانگین سن کسانی که در کودکی به تن‌فروشی روی آورده‌اند، در زمان تحقیق صورت‌گرفته، 22 سال بوده است. بیش از 15 درصد از کسانی که در کودکی به روسپی‌گری روی آورده بودند در زمان تحقیق، (سال 1390) در سن زیر 18 سال قرار داشتند و بقیه در سنین 19 تا 44 قرار داشتند.
بیش از 40 درصد کودکان تن فروش تهران، غیر تهرانی اند و 70 درصد آنان از استا‌ن‌های کرمانشاه، گیلان، مازندران و خراسان هستند. 55 درصد از نمونه کودکان روسپی‌شده، حداکثر تا دوران راهنمایی، یعنی 8 سال، از تحصیلات بهره‌مند بوده‌اند. در میان آن‌ها 13 درصد موفق به کسب دیپلم و تنها 7 درصد تحصیلاتی بالا‌تر از دیپلم داشته اند.
21 درصد از زنانی که زیر 18 سالگی به روسپیگری روی آورده‌اند، علاوه بر تن‌فروشی، دارای مشاغلی با درآمدهای پایین مانند منشی‌گری، فروشندگی، آرایشگری، کارگری، مشاغل خدماتی و حتی شغل‌های کاذب و سیاه هستند که درآمدی زیر 97 هزار تومان در ماه عاید آن‌ها می‌کرده است.
بیش از 73 درصد کسانی که در کودکی روسپی شده‌اند، مجرد باقی اند و 15 درصد نیز ازدواج‌های ناموفق داشته‌اند و تنها 4 درصد کودکان روسپی‌شده در حال حاضر متاهل هستند. 78 درصد از شوهران آن‌هایی که ازدواج کرده‌اند، دارای سابقه سوء‌مصرف مواد مخدر بوده‌اند.

شهرزادنیوز:

۱۳۹۱ فروردین ۲۷, یکشنبه

يک شرکت ایرانی تور بازديد از جزاير سه گانه را «راه‌اندازی می‌کند»

در حالی که اختلاف ميان ايران و امارات بر سر جزاير سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک همچنان ادامه دارد يک شرکت ايرانی سرمايه گذار در امور گردشگری گفته است که قصد دارد در آينده نزديک، تور بازديد از اين جزاير ايرانی را راه اندازی کند.

جمشيد حمزه زاده، مديرعامل شرکت سرمايه گذاری هتل های پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا گفته که اين جزاير «بخشی از سرزمين های جمهوری اسلامی ايران محسوب می شوند و در نظر داريم که برای گردشگران جزيره کيش، تورهای دريايی سفر به اين جزاير را برگزار کنيم.»

وی رويکرد سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری را «توسعه گردشگری دريايی» عنوان کرده و تاکيد کرده که «جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هنديجان از جمله مقاصد اين تور گردشگری دريايی خواهند بود.»

آقای حمزه زاده افزوده است که «جمهوری اسلامی ايران جزاير متعددی در خليج فارس دارد» که به گفته وی، «برای بسياری از ايرانيان ناشناخته باقی مانده و برپايی اين تورهای گردشگری می تواند ضمن تحکيم وحدت ملی، سبب آشنايی مردم با فرهنگ ها و اقوام مختلفی شود که در اين جزاير ساکن هستند.»

برگزاری تور برای این جزایر در حالی اعلام می شود که جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک غیر مسکونی بوده و جزیره ابوموسی نیز فقط برای ساکنان آن قابل تردد است.

این سه جزيره از جزاير استراتژيک در خليج فارس محسوب می شوند و از سال ۱۹۹۲ تاکنون محل اختلاف ايران و امارات متحده عربی بوده اند.

در حالی که ايران بر اساس معاهده سال ۱۹۷۱ با امير شارجه که اکنون بخشی از امارات است کنترل جزيره ابوموسی را در اختيار دارد امارات می گويد که اين جزيره همراه با جزاير تنب بزرگ و کوچک از سوی ايران «اشغال» شده است.

روز چهارشنبه، ۲۳ فروردين ماه، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران از جزيره ابوموسی بازديد کرد که نخستين ديدار يک مقام بلندپايه ايران به این جزيره ظرف سه دهه گذشته بود.

اين اقدام با واکنش تند امارات متحده عربی روبرو شد و وزارت امور خارجه اين کشور، ديدار آقای احمدی نژاد از ابوموسی را «نقض آشکار تماميت ارضی» خود عنوان کرد.

امارات يک روز بعد سفير خود را از ايران فرا خواند و بازی دوستانه تيم ملی اين کشور با ايران را لغو کرد.

همزمان شورای همکاری خليج فارس با صدور بيانيه ای اقدام رييس جمهوری اسلامی ايران را «تحريک آميز» خوانده و آن را «محکوم» کرد. اتحاديه عرب نيز از اقدام رييس جمهوری ايران انتقاد کرده است.

حسين امير عبداللهيان، معاون عربی آفريقايی وزارت امورخارجه ايران روز پنجشنبه، ۲۴ فروردين، در واکنش به اين اظهارات، گفت: «موضوع بازديد محمود احمدی ‌نژاد از اين جزيره (ابوموسی)، موضوع داخلی است که در چارچوب سفر استانی وی انجام گرفته است.»

به رغم گذشت چند روز از بالا گرفتن اختلافات ايران و امارات، خبرگزاری ها گزارش داده اند که شورای همکاری خليج فارس قرار است روز چهارشنبه در نشستی اضطراری در دوحه قطر درباره اتخاذ اقدام های ديپلماتيک در قبال ايران رايزنی کند.

بر اساس گزارش روزنامه «گلف نيوز» چاپ امارات، اين شورا قرار است درباره «اتخاذ يکسری اقدامات ديپلماتيک در واکنش به تحريکات ايران تصميم گيری کند.»

جزيره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که تا سال ۱۹۷۱ زير سيطره بريتانيا قرار داشت، همزمان با عقب نشينی نيروهای نظامی اين کشور از خليج فارس و استقلال کشورهای زير سلطه آن، به کنترل ايران درآمد.

ابوموسی که تنها جزيره دارای جمعيت در ميان اين سه جزيره است، بر اساس توافقی ميان ايران و شيخ نشين شارجه که اکنون بخشی از امارات متحده عربی است به صورت مشترک اداره می شود.

اما امارات می گويد که ايران در سال ۱۹۹۲ کنترل کامل جزيره ابوموسی را در اختيار گرفته و اقدام به ايجاد فرودگاه و پايگاه نظامی در آن کرده است.

ايران اظهارات مقام های اماراتی درباره حاکميت بر سه جزيره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را بی اساس دانسته و اختلافات ميان دو کشور را «سوء تفاهم» خوانده است.


رادیو فردا  : 

عکس / یک باران و این همه دردسر : ترافیک در خیابانهای تهران

بارش باران در تهران باعث ترافیک و آب گرفتگی زیادی در برخی از نقاط مختلف معابر، ایستگاه های اتوبوس و خیابانهای تهران شد.