۱۳۹۱ آذر ۱۰, جمعه

عکس: تیتر جالب روزنامه تامین اجتماعی

روزنامه خورشید، وابسته به سازمان تامین اجتماعی در شماره دیروز خود تیتر اول را به شکل جالبی به سخنان اخیر محمد جواد لاریجانی اختصاص داد.


بهای دلار به ۳ هزار تومان نزدیک می‌شود

دویچه وله : پس از کاهش نسبی بهای ارزهای خارجی در بازار آزاد ایران قیمت‌ها بار دیگر روندی صعودی پیدا کرده‌اند. یک سایت خبری نزدیک به دولت احتمال می‌دهد "نرخ دلار دوباره به بالای ۴ هزار و ۵ هزار تومان برسد."
بانک مرکزی روز پنج‌شنبه ۹ آذر بهای هر دلار آمریکا را در مراکز مبادلات ارزی ۲۴۵۷ تومان اعلام کرد. خبرگزاری فارس صبح جمعه گزارش داد قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۹۰۰ تومان رسیده است. ظاهرا این رقم مربوط به معاملات ظهر پنج‌شنبه بوده است.
گزارش‌های رسیده از بازار ارز در تهران حکایت از افزایش دست‌کم ۴۰ تومانی بهای دلار نسبت به روز چهارشنبه دارد.

«بالا رفتن بهای دلار طبیعی است»

بالا رفتن بهای دلار در بازار آزاد در حالی صورت گرفته که نرخ تعیین شده در مرکز مبادلات نسبت به روز چهارشنبه ثابت بوده است. قیمت سکه‌ی طلا نیز به رغم کاهش قیمت‌ها در بازار جهانی افزایش داشته و در پایان معاملات روز پنج‌شنبه به حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش گفته بود: «میزان تقاضا برای ارز بالا رفته، محدودیت‌هایی در پی تحریم‌ها برایمان در نقل و انتقال ارز وجود دارد، قیمت‌ها در سطح جهانی بالا رفته و در داخل نیز همچنان شاهد تورم دو رقمی هستیم.»

بهمنی می‌گوید: «در چنین شرایطی بدیهی و منطقی است که قیمت تعیین شده برای دلار باید بالاتر از رقم پیشین تعیین شود چرا که در غیر این صورت یارانه ارزی به واردات از حجم بالاتری برخوردار خواهد شد.»

عدم تحقق وعده بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی شهریور ماه سال جاری شایعات مربوط به ثبات بهای دلار در حدود ۳ هزار تومان را تکذیب کرد و به خبرگزاری ایلنا گفت: «نرخ ارز در بازار آزاد به طور یقین طی روزهای آینده با روند نزولی مواجه می‌شود و نرخ دلار در بازار رسمی تا مرز یک هزار و ۵۰۰ تومان كاهش پیدا خواهد کرد.»

برخلاف این ادعا گزارش یکی از سایت‌های اینترنتی نزدیک به دولت حاکی از آن است که کاهش ارزش برابری ارزهای معتبر خارجی در برابر ریال نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن دیگر شاخص‌ها اقتصادی ادامه یابد.

سایت بولتن نیوز نهم آذر ماه در گزارشی نوشت: «اگر طبق گفته کارشناسان، بپذیریم که نرخ ارز متناسب با نرخ تورم ۱۵ سال گذشته باید چیزی حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان باشد، نمی‌توان انتظار داشت که نرخ ارز کمتر از ۲۵۰۰ باشد زیرا در آن صورت بر تصمیم صادرکنندگان و فعالان عرصه صادرات اثر خواهد داشت.»

هشدار در مورد دلار ۴ تا ۵ هزار تومانی

بولتن نیوز در ادامه می‌افزاید: «اگر سیاست ارزی بدون توجه به سود تاجر باشد و منافع تجارت را در نظر نگیرد نه تنها کمکی به تعادل بازار ارز و کاهش نرخ ارز نمی‌کند بلکه عدم تعادل در بازار کالا و قیمت‌ها را نیز تشدید می‌کند.»

در این گزارش به دولت توصیه شده: «در شرایط تحریم اقتصادی نیز دولت باید توجه داشته باشد که سیاست‌های کنترلی تاکنون موفق بوده اما بعد از این نباید دچار خطایی شود که علامت اشتباه و نگران کننده به بازار بدهد و بازرگانان نگران ناامنی آینده باشند و احساس آزادی عمل اقتصادی نداشته باشند.»

بولتن نیوز که دیدگاه‌های نزدیکان دولت را منعکس می‌کند هشدار داده است: «‌اکنون این تصور وجود دارد که نکند زمینه شیفت بعدی نوسان نرخ ارز در راه است و ممکن است که نرخ دلار دوباره به بالای ۴ هزار و ۵ هزار تومان برسد. دولت و بانک مرکزی، ضمن این که باید همچنان اولویت‌های معیشت و تولید کشور را مورد توجه قرار دهند، باید از هر سیاستی که مانع آزادی ورود و خروج ارز شود پرهیز کنند.»

دستگیری گسترده کولبران کُرد در مناطق مرزی


خبرگزاری فارس: قاچاقچیان کوله‌بر در مناطق مرز نشین غرب کشور با اقدام ضربتی و بی‌سابقه نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

نیروهای انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در یک اقدام ضربتی چند ساعته تمامی کوله‌بران در مناطق مرزی غرب کشور را دستگیر کردند.
این در حالی است که اخیراً میزان قاچاق کالاهای کوله‌بری در این مناطق به علت نامعلوم بودن سرنوشت مرز‌ها برای از سرگیری تجارت چمدانی و بیکار شدن شمار زیادی از فعالان این بخش،‌ نسبت به دو، سه ماه گذشته افزایش نسبی داشته است.
بنا بر این گزارش، تمامی مرزهای این شهرستان به روی تاجران چمدانی بسته است.

حمله به دفتر پرس تي وي و العالم در دمشق


باشگاه خبرنگاران (خبرگزاری امنیتی وابسته به صدا و سیما) : دفتر شبکه های پرس تی وی و العالم نیمه شب جمعه دهم آذر ماه با انفجار یک بمب که توسط فردی بر روی یکی از ماشین های دفتر چسبانده شده بود ، هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
در این حمله به چندین ماشین متعلق به دفتر از جمله ماشین ارتباط ماهواره ای (sng) به شدت آسیب رسید . این حمله تلفاتی نداشت.
حمله به شبکه های پرس تی وی و العالم در دمشق در حالی صورت گرفت که نمایندگان سنای آمریکا همزمان با این انفجار پیشنهادی ارائه کردند که سازمان صداوسیما و رییس آن را در لیست سیاه تحریمهای آمریکا قرار داده و دارایی های آنها را بلوکه می کند.
این پیشنهاد که در چارچوب لایحه سیاست دفاعی آمریکا مطرح شده است همچنین شرکت هایی را که با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران کار می کنند به این لیست سیاه اضافه می کند.
این پیشنهاد به سنای آمریکا تحویل داده شده است و منتظر بررسی و رای گیری سناتورها و سپس مجلس نمایندگان خواهد بود . همچنین باراک اوباما امضا کننده نهایی خواهد بود.

۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

بخشنامه جدید تلویزیون برای مجریان مسابقه‌ تلفنی: تفکیک جنسیتی حتی از پشت تلفن

بعد از قانون اخیر تلویزیون مبنی بر آنکه مجریان مرد و زن در برنامه های ترکیبی نباید با مهمان جنس مخالف رو به رو شوند و به صحبت بپردازند، به تازگی یک دستورالعملجدید نیز در همین باره صادر شده است. دستوری که تا حدودی غیر منطقی به نظر می‌رسد و احتمالاً اجرای آن با معذوریت‌هایی از سوی برنامه سازان مواجه خواهد شد. هر چند قانون قبلی نیز بیشتر در پنج شبکه اصلی رعایت می‌شود و شبکه های استانی و حتی شبکه های تازه تأسیس سیما نیز چندان الزامی برای در نظر گرفتن آن ندارند.
 
به گزارش کافه سینما به نقل از بانی فیلم، اما در دستورالعمل جدید از سازندگان مسابقات تلفنی خواسته شده تا مجریان مرد، پاسخگوی شرکت کنندگان مونث نباشد و بالعکس.‌
 
اگر اجرای این قانون با جدیت پیگیری شود، مسابقاتی چون «اتاق فرمان» شبکه سه یا «دو راهی» شبکه دو که به ترتیب از مجری مرد و زن بهره می‌برند، از یک مجری دیگر نیز دعوت به همکاری کنند، اما بد نیست بدانید قانون قبلی که همچنان در حال اجراست، اخیراً موجب شده تا شرکت یک مهمان خانم در یکی از برنامه‌های زنده شبکه سه که یک آقا اجرای آن را بر عهده دارد، با وجود حاضر بودن وی در استودیو منتفی شود.
 
وی که از جمله بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون و همسر وی نیز گریمور و بازیگر است، در پشت صحنه برنامه حاضر بوده اما به وی اطلاع می‌دهند که امکان حضور او در مقابل دوربین وجود ندارد و از او عذرخواهی کرده‌اند.

این تیم اقتصادی حریف یک مهدکودک هم نمی شود، چه رسد به تحریم ها!


بازتاب : تصمیمات من درآوردی و بی ثبات تیم اقتصادی دولت که در ابتدا مورد انتقاد کارشناسان و فعالان اقتصادی قرار می گرفت، اکنون به سوژه لبخند تلخ افکار عمومی به وضعیت تصمیم گیری اقتصادی کشور، آن هم در شرایط دشوار تحریم تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛ در دو ماه گذشته با تشدید تحریم ها و بحران ارزی، تیم اقتصادی دولت، به ویژه سه تفنگدار اقتصادی: «حسینی، بهمنی و غضنفری» که عملا گردش پول و کالا در کشور تحت مدیریت آنها صورت می گیرد، با تصمیمات خلق الساعه و یک شبه خود، آن قدر به التهاب و نوسان بازار دامن زد که دیگر فعالان اقتصادی نه چندان توجهی به تصمیمات دولت دارند و نه حتی اگر بخواهند توجه کنند، از این تصمیمات سردرمی آورند.
در اوایل این روند در مهر ماه، ظرف چند روز، تصمیم گیری در مورد چگونگی فروش ارز و ورود کالا انجام می شد، سپس چند روز این تصمیم به مدیران و افکار عمومی توضیح داده می شد تا کاملا جزئیات آن روشن شود و زمانی که جزئیات روشن می شد، تناقضات و اشکالات و پیامدهای آن که قاعدتا قبل از تصمیم گیری باید بررسی گردد، برای مسئولان شفاف می شد که نتیجه آن تجدید نظر در این تصمیم بود که آن هم نیازمند چند روزی وقت می شد و این دور ادامه می یافت.
اما کم کم با مهارت یافتن تیم سه نفره دولت در تصمیم گیری، این سیکل از چند روز به یک روز و اخیرا به چند ساعت کاهش یافته است؛ به نحوی که اخیرا شب تصمیم گیری می شود و صبح اول وقت تصمیم نقض می شود.
نمونه های سیکل اول را ماه گذشته در ممنوع اعلام کردن ورود هرگونه لوازم کامپیوتر به کشور که موجب بروز بحران در بازار کامپیوتر شد، مشاهده کردیم که پس از کش و قوس ها و نوسانات شدید در بازار، مسئولین محترم اعلام کردند منظورشان از قطعات کامپیوتر، فقط قوطی های فلزی کیس بوده است.

یا با اعلام خبر ممنوعیت واردات خودرو که با توجه به واردات ده ها هزار خودروی خارجی در سال به کشور به ارزش هزاران میلیارد تومان، سود میلیاردی را برای کسانی که خوردوی های وارداتی را قبلا ثبت سفارش کرده بودند، به همراه داشت، یکباره این ممنوعیت واردات نه تنها رفع، بلکه تعرفه واردات نیز نصف شد تا با توجه به گران شدن دلار، واردکنندگان محترم خدای نکرده گمرکی بیشتری نپردازند.

آخرین مورد هم این بود که عصر ششم آذر، واردات با ارز آزاد ممنوع و صبح هفتم آذر مجاز اعلام شد!
موارد اینچنینی در فهرست ممنوعه واردات کالا که زمانی 95 قلم بود، بعد 70 قلم شد و الان دقیقا کسی نمی داند چند قلم است و همان چند قلم نیز چه اندزاه ممنوع است و چه اندازه مجاز است؟

به گونه ای که اکنون نه تنها مردم و مصرف کنندگان در بازار از این همه تصمیمات یک شبه و تغییراتشان گیج شده اند، بلکه فعالان اقتصادی و حتی کارمندان سیستم بانکی و گمرکی هم در سردرگمی به سر می برند و به نظر می رسد این همه پیچیدگی و نوسان و بی ثباتی، حتی استکبار جهانی را هم دچار سرگیجه کرده است. چرا که خود آنها اعتراف کردند ما فقط تحریم های خاصی درباره ایران اعمال کردیم، اما این تحولات و التهابات اقتصادی در داخل ایران ربط چندانی به تحریمها ندارد!
در این شرایط، به نظر می رسد مهمترین نیاز و اولویت اقتصاد کشور قبل از ساماندهی بازار و مقابله با تحریمها، ساماندهی مسئولان اقتصادی، به ویژه این سه ژنرال اقتصادی دولت است که اول تصمیمی را که می گیرند، اول حداقل خودشان سه نفره به آن وفادار باشند و ثانیا تعهد محضری بدهند حداقل برای یک ماه تصمیم خودشان را نقض نکنند.
بی ثباتی فعلی در زمینه اداره اقتصادی کشور به مرزی رسیده است که این لطفیه میان فعالان اقتصادی رد وبدل می شود که از سخنگوی دولت پرسیدند، واردات و صادرات چه کالاهایی ممنوع است؟ گفت: الان یا الان؟

تمامی‌ دستگیر شدگان حمله به سفارت ایران در برلین آزاد شدند


خوشبختانه با مقاومتی که در حمایت از دستگیر شدگان آکسیون امروز در سفارت رژیم ایران انجام شد در ساعت اولیه بامداد ۲۹.۱۱.۲۰۱۲ تمامی‌ دستگیر شدگان آزاد شدند.

اما نیاز به حمایت بیشتر و طولانی‌ مدت از این رفقا وجود دارد.زیرا طی‌ خبر که از سوی وکیل دستگیر شدگان داشتیم با فشار رژیم ایران و سفیر ایران بر وزارت امور خارجه آلمان همچنین دستگاه غذایی و پلیس آلمان، سنگین‌ترین اتهام به دستگیر شدگ
ان به آنها وارد شده است. جرمی‌ که معنی‌ فارسی آن اقدام علیه امنیت ملی‌ با لطمه به روابط خارجی‌ آلمان عنوان شده است.

همچنان یکی‌ از رفقای ما (محمد) در معرض خطر دستگیری است. نامبرده که فعال سیاسی ضّد جمهوری اسلامی است و طی‌ ۸ ماه گذشته در آلمان برای احقاق حقوق مهاجرین و پناهجویان بی‌ وقفه در خیابان به سر برده و در اعتصاب بوده تحت پیگرد پلیس آلمان است.و پلیس با در دست داشتن عکس وی جستجوی مکان به مکان را برای دستگیری او انجام میدهد.

هرگونه کمک و حمایتی از این رفقا چه حقوقی و چه سیاسی قدرت بیشتری به مبارزات کنش گرا و در عمل مستقیم ضّد رژیم جمهوری اسلامی در این شرایط حساس تاریخی‌ میدهد.

۱۳۹۱ آذر ۷, سه‌شنبه

«مشکل جهان نداشتن رهبری چون رهبر انقلاب ایران است»


به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از کرمان، سهراب صلاحی ظهر امروز در همایش دانشجویان بسیجی دانشگاه های کرمان که در تالار همایش های دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، با ترسیم وضعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در عرصه بین المللی، بر ضرروت تقویت قدرت بین المللی ایران تأکید کرد.
صلاحی قدرت جمهوری اسلامی ایران و نقش آفرینی کشورمان در غزه و لبنان را متأثر از قدرت ولایت فقیه دانست و با بیان اینکه ما تنها ملتی هستیم که در دنیا حرف جدید برای گفتن داریم، افزود: مشکل امروز جهان نداشتن رهبری همچون رهبر انقلاب در ایران است.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نقش دانشگاهیان را در به فعلیت رساندن قدرت بین المللی جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم دانست و گفت: این نقش آفرینی از آنجا ناشی می شود که نخست ایران باید به مرکزیت علمی جهان تبدیل شود که در این راستا نقش اول با دانشگاهیان است.
نماينده بوشهر: فرمان رهبري را فرمان خدا می‎دانیم
نماينده بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس گفت: امروز افتخار ما این است که تابع فرامین ولی امر مسلمین هستیم زیرا فرمان او را فرمان خدا، رسول خدا و ائمه اطهار می دانیم و آنچه این نظام را از توطئه های مختلف دشمنان بیمه کرده است، همین تفکر الهی است.
به گزارش «خليج فارس»؛ عبدالكريم جميري در جمع بسيجيان شهر چغادك افزود : امام حسین  برای احیا دین جدش به مبارزه با ستمگران برخاست و در این راه از تمام هستی اش گذشت، بسیجیان نیز با اطاعت از ولایت امر از دین اسلام دفاع کردند و از جان خود گذشتند.

پلیس اروپایی یک حلقه قاچاقچیان انسان از ایران به اروپا را منهدم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس اروپایی، یک حلقه قاچاقچیان انسان را از ایران به اروپا منهدم کرد.
  
 این گزارش می‌افزاید که بامداد روز دوشنبه یازده نفر در این ارتباط در اسپانیا و هفت نفر دیگر در بریتانیا  بازداشت شده اند. 
 
به گزارش رادیو فردا، پیشتر نیز در تابستان گذشته ۲۰ مظنون به همکاری با این گروه توسط پلیس اسپانیا بازداشت شده بودند.
 
بنا بر این گزارش اعضای این گروه که عموما از اسپانیا فعالیت می کرده اند، متهم اند که با دریافت حدود ۲۳هزار دلار (حدود ۵۸ میلیون تومان) برای هر نفر، مهاجران غیرقانونی ایرانی را از راه ترکیه به یونان می آورده اند. 

فرمانده نیروی انتظامی : موضوع بدرفتاری و ضرب و شتم ستار بهشتی مردود است!


فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ممکن است قصورهایی در هنگام بازداشت و نگهداری ستار بهشتی رخ داده باشد گفت: هیچ انگیزه ای برای قتل وی وجود نداشته است.
به گزارش مهر احمدی مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی (وبلاگ نویس) اظهار داشت: تحقیقات از سوی دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و ادامه دارد. نکته ای که نماینده مجلس در این رابطه در روزهای اخیر گفته است این است که بازداشتی که در رباط کریم مطلوب نیست که این موضوع نیز قابل رسیدگی است یا اینکه اعلام شده که چرا این فرد در روز تعطیل از زندان اوین تحویل گرفته شده و در روزهای تعطیلی نگه داشته شده است که می توان این را نوعی قصور و کوتاهی دانست.
وی گفت: البته هیچ کدام از این موضوع ها دلیل مرگ و هیچ گونه پارگی در اثر ضربه یا مسمومیت علت مرگ نبوده است. مهمترین سناریوی مرگ ستار بهشتی ممکن است شوک روحی روانی او در زمان نگهداری در زندان اوین باشد.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در بهداری زندان به او داروی آرامبخش داده اند و زمانی که او تحویل پلیس فتا شده است به دلیل اینکه نسخه دارو و مجوز مصرف را نداشته است ماموران به او اجازه استفاده از قرص ها را نمی دهند که ممکن است این موضوع نیز قصور تلقی شود اما هیچ گونه آثار ضرب و جرح روی بدن این فرد وجود ندارد.
به گفته احمدی مقدم ممکن است یکی از قصورهای دیگر نیز این باشد که او را در بخش اداری نگهداری کرده اند چرا که اگر در بازداشتگاه بود دوربین های ناظر فعال بوده و تمام وقایع ثبت می شده است واگر مشکلی برای او پیش می آمد از طریق مانیتورینگ رویت می شد البته ماموران پلیس هیچ گونه رفتار منجر به مرگی را انجام نداده اند و این موضوع نیز اثبات نشده است اگر چه ممکن است محلی که او را نگهداری می کرده اند استاندارد نبوده باشد.
وی با اشاره به اینکه مامورانی که این فرد را دستگیر و از او بازجویی کرده اند با قرار قضایی تحت نظر بوده و به نظر من این پرونده زاویه پنهانی ندارد و دستگاه قضایی در این رابطه اطلاع رسانی می کند اما به عنوان یک مطلع از مسیر پرونده و تحقیقات می توانم بگویم که هیچ نیتی در مرگ وی وجود نداشته و موضوع بدرفتاری و ضرب و شتم مردود است.
احمدی مقدم در خصوص اظهارات نماینده مجلس مبنی بر استعفای رئیس پلیس فتا یا برکناری او گفت: رئیس پلیس فتا در جریان پرونده نبوده است و اگر منظور ایشان رئیس پلیس فتای تهران باشد اگر قصوری رخ داده باشد خودمان آن را بررسی و با مصوبان آن برخورد می کنیم. اکنون که هیچ چیز اثبات نشده است باید با چه کسی برخورد کنیم؟

۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه

ایران: استقرار موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه موجب پیچیده تر شدن اوضاع می‌شود


رامین مهمانپرست،‌سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به درخواست آنکارا برای موشک‌های پاتریوت در مرز ترکیه گفت: استقرار این موشک‌ها به سخت‌ترشدن و پیچیده‌ترشدن اوضاع می‌انجامد. 

همچنین علی لاریجانی، رییس مجلس، نیز که روز شنبه به ترکیه سفر کرد، گفت که آثار منفی استقرار سامانه‌های موشکی ناتو در ترکیه را به مقام های آن کشور یادآور شده است. 

هفته گذشته، ترکیه از ناتو خواست تا موشک‌های رهگیر پاتریوت را در مرز این کشور با سوریه مستقر کند. 

حزب‌الله لبنان: در نبرد بعدی تل‌‌آویو را هدف می‌گیریم


رادیو آلمان: شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، گفته است که این گروه در نبرد آینده با اسرائیل "هزاران موشک" به سوی اسرائیل پرتاب کرده و شهرهای واقع در قلب این کشور را هدف قرار خواهد داد.
آخرین نبرد اسرائیل و لبنان به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد که ۳۴ روز ادامه داشت.
در نبرد اخیر اسرائیل و حماس در نوار غزه که هشت روز به طول انجامید، چند فروند موشک فجر ۵، ساخت جمهوری اسلامی، از سوی حماس برای نخستین بار به سمت تل آویو شلیک شد.

سقوط ارزش ريال و واردات طلا از ترکيه


جمهوری اسلامی طی 9ماه اول سال جاری بيش از 6ميليارد و 400ميليون دلار طلا از ترکيه وارد کرده است.
علی باباجان معاون نخست وزير ترکيه با تأييد اين خبر گفت: ترکيه پول خريد گاز از ايران به لير ترک در يکی ازبانکهای ترکيه و به حساب رژيم تهران واريز می کند و آنها با اين پول طلا خريده و به ايران منتقل می کنند.
ناظران، سقوط ارزش ريال را مهمترين علت افزايش واردات طلا از ترکيه ارزيابی می کنند.

۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

دیدار لاریجانی با دیکتاتور خونریز سوریه در دمشق


رئیس مجلس شورای اسلامی روز جمعه (۳ آذر/ ۲۳ نوامبر) در جریان سفر یک روزه خود به دمشق با بشار اسد، رئيس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش مهر، علی لاریجانی با اسد در مورد مسائل سوریه و موضوعات منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرد. وی همچنین با رئیس مجلس سوریه نیز دیدار کرده است.
لاریجانی در جریان سفر خود گفت: «برخی از کشورهای منطقه که خود از دمکراسی برخوردار نیستند نمی‌توانند اصلاحات سیاسی و دمکراسی در سوریه ایجاد کنند.»
به نقل از خبرگزاری مهر، لاریجانی پیش از ترک تهران گفته بود، تلاش خواهد کرد برای مشکل سوریه راه حلی پیدا کند.
این خبرگزاری نوشت، لاریجانی در سفارتخانه ایران در دمشق با نمایندگان گروه‌های فلسطینی مقیم این شهر دیدار و گفت‌وگو کرده است.
به گزارش رادیو آلمان، لاریجانی در مورد مقصد بعدی خود به خبرنگاران گفت: «سفری هم به ترکیه خواهم داشت تا در مراسم عاشورای حسینی در ترکیه شرکت و سخنرانی کنم.»
لاریجانی همچنین هدف از سفر به لبنان را نیز "رایزنی در مورد مسائل منطقه" عنوان کرد.

رژیم تهران، سوريه را اداره می کند
نخست وزير سابق سوريه که از رژیم بشار اسد جدا شده و به صف مخالفان پیوسته است، در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی از رژیم دمشق گفت، اين رژيم تهران است که سوريه را اداره می کند.
رياض حجاب که با تلويزيون بی بی سی جهانی مصاحبه می کرد، در پاسخ به اين سئوال که چه کسی تصميمات مهم را در دمشق اتخاذ می کند، گفت، مشاوران رژيم تهران در همه جا هستند، کارشناسان اين رژيم و سفارت آنها در سوريه، اينها در همه جا حضور دارند.
مجری برنامه پرسید: آيا بشار اسد خودش همچنان قدرت را در دست دارد؟
نخست وزير سابق سوريه در پاسخ گفت، واقعیت این است که رژيم تهران اکنون کشور را اداره می کند، نه بشار اسد.

پارلمان اروپا از نقض حقوق بشر در ایران شدیدا انتقاد کرد


رادیو فرانسه : پارلمان اروپا روز پنجشنبه گذشته با تصویب قطعنامه ای از نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و از این کشور خواست تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند.
نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ در این قطعنامه نگرانی شدید خود از "وخیم شدن وضعیت حقوق بشر" و " افزایش شمار زندانیان سیاسی و عقیدتی" در ایران را ابراز کردند.

آنان همچنین از مقامات ایرانی تقاضا کردند جعفر پناهی، سینماگر و نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر ایرانی را از زندان آزاد کنند. این دو نفر در ماه گذشته جایزه ساخاروف برای "آزادی اندیشه" را از سوی پارلمان اروپا دریافت کردند.

قطعنامه پارلمان اروپا ضمن انتقاد از برگزاری " دادگاههای غیرعادلانه" و " اعمال محدودیت شدید بر آزادی اطلاع رسانی و آزادی بیان و تجمعات، آزادی مذهبی و آزادی سفر " در ایران، به مرگ ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویس ایرانی در زندان اشاره و آن را "نمونه غم انگیزی از اعمال سیستماتیک شکنجه" بر زندانیان ایرانی توصیف کردند.

قطعنامه پارلمان اروپا در مورد نقض حقوق بشر در ایران در حالی به تصویب رسیده است که در اواخر ماه اکتبر گذشته، سفر پنج نماینده پارلمان اروپا به این کشور بدلیل مخالفت ایران با تقاضای این نمایندگان برای بازدید از جعفر پناهی و نسرین ستوده لغو شد.

بازداشت موقت چندتن از اعضای جبهه ملی و حزب ملت ایران

روز گذشته سه تن از فعالین ملی گرا بنامهای کوروش زعیم، عیسی خان حاتمی و حسین شاه ویسی در شهر اسفراین بازداشت شده و پس از چند ساعت آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۲ آذر ماه سه تن از فعالین ملی گرا که برای شرکت در مراسم محرم به این شهر سفر کرده بودند بازداشت و به شرط بازگشت به تهران آزاد گردیدند.
کورش زعیم و عیسی خان حاتمی از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران و حسین شاه ویسی از اعضای شورای مرکزی حزب ملت ایران ظهر روز گذشته در حالی در منزل آقای حاتمی بازداشت شدند که تنها برای شرکت در مراسم مذهبی مسلمانان به این شهر سفر کرده بودند.
امسال هم زمان با سالمرگ فروهر‌ها به شخصیت‌های ملی گرا اخطار شده بود که با هر نوع تحرک و فعالیت آن‌ها برخورد خواهد شد.

۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

فيروزآبادی: پيگير شکايت از خزانه‌داری آمريکا هستم


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره پیگیری شکایت خود از خزانه‌داري آمريکا گفت: به صورت قانوني و طي فرآيندي مشخص در حال پيگيري اين موضوع هستيم.
سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره پیگیری شکایت خود از خزانه‌داري آمريکا که به دنبال اعمال تحريم‌هايي از جانب آمريکا عليه وي صورت گرفته است، اظهار داشت: به صورت قانوني و طي فرآيندي مشخص در حال پيگيري اين موضوع هستيم.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هیئت‌های متشکل از اساتید، دانشگاهیان و حقوقدانان به صورت جدی در حال بررسی اين موضوع هستند تا در برابر اقدام غير‌قانوني مقامات آمريکايي وارد عمل شوند.
سرلشکر فيروزآبادي با اشاره به فعاليت‌هاي بسيج در راستاي مبارزه با مفاسد اقتصادی تصريح کرد: اين تشکل، همواره در عرصه‌هاي مختلف همچون مبارزه با فساد در جامعه تاکید داشته و در مسائلی همچون برخورد با اشرار اجتماعی، مواد مخدر و احتکار بهترین نقش را ایفا کرده است.

علی لاریجانی : باافتخارمی‌گوییم حمایت‌مان ازفلسطین نظامی‌بود


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در حاشیه راهپیمایی نمایندگان مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه راهپیمایی نمایندگان مجلس در حمایت از ملت فلسطین معنا دار است، گفت: راهپیمایی نمایندگان مجلس در حمایت از مردم مظلوم و شجاع فلسطین برگزار شده است.
وی افزود: درباره حمله اسرائیل به غزه مباحث مختلفی مطرح است اما آنچه در بین همه این مباحث مشترک است اشتباه محاسباتی اسرائیل است.
لاریجانی اظهار داشت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که از ملت فلسطین و حماس حمایت کردیم و با افتخار اعلام می‌کنیم که در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم فلسطین خواهیم بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که کمک ما به مردم فلسطین جنبه مادی و نظامی داشته است و این کشورهای عربی که می‌نشینند و نشست برگزار می‌کنند باید بدانند که ملت فلسطین نیازی به سخنرانی و نشست ندارد.

مطهری: سوال از احمدی نژاد با حکم حکومتی منتفی است و نیاز به پس گرفتن امضا ندارد

علی مطهری یکی از نمایندگان پیگیری کننده طرح سئوال از احمدی نژاد تاکید کرد: تابع حکم حکومتی هستیم.
 
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که طرح سؤال از رئیس دولت را امضا کرده بود با اشاره به تاکید خامنه ای برای متوقف کردن طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: رهبری درباره طرح سؤال از احمدی نژاد  حکم حکومتی داشتند و بنده نیز خود را تابع این حکم می‌دانم.
 
وی  در گفت و گو با فارس افزود: طرح سؤال از احمدی نژاد  با حکم حکومتی خود به خود منتفی است و نیازی به اینکه نمایندگان امضای‌شان را پس بگیرند، ندارد.
 
کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت نیز در گفتگو با فارس با اشاره به سخنان امروز رهبری در تقدیر از دولت و مجلس در موضوع سؤال از رئیس دولت  و لزوم توقف این طرح اظهار داشت: کلام رهبری برای ما حجت است و آنچه را که ایشان تدبیر بفرمایند ما وظیفه خود می‌دانیم که بر همان اساس حرکت خود را تنظیم کنیم.
 
وی با تشکر از عنایتی که خامنه ای  نسبت به مجلس و سؤال کنندگان داشتند افزود: در فضایی که رهبری ترسیم کردند به جاست که نمایندگان و سؤال کننده هم با امضای نامه‌ای به محضر ایشان اعلام کنند که در راستای تحقق منویات رهبری سؤال خود را پس می‌گیرند.
 
جلالی تصریح کرد: ما در فراکسیون اصولگرایان رهبروان ولایت هم بارها اعلام کرده‌ایم که اطاعت از رهبری خط مشی ماست و بی تردید این فراکسیون در جهت تحقق منویات ایشان همچنان تلاش خواهد کرد.

افزایش قیمت دلار، بازگشت به مرز سه هزار تومان


قیمت دلار که در روزهای گذشته کاهش یافته بود با افزایش قیمت محسوس به مرز سه هزار تومان رسید.
به گزارش خبرنگار بازتاب، قیمت سکه ودلار که روزگذشته تا مرز یک میلیون تومان برای سکه و 2650 تومان برای دلار کاهش یافته بود مجددا افزایش یافته و قیمت دلار در بازار تهران ظهر امروز به مرز سه هزار تومان بازگشت.
سکه نیز افزایش قیمت یافته و به یک میلیون وصدهزار تومان رسید.
برخی تحلیلگران این مضوع را با سوال از رییس جمهور توسط مجلس وبرخی دیگر با تقاضای فراوان بازار برای خرید دلار در قیمت نزدیک به نزخ تبادلی مرتبط می دانند.

خوش و بش اوباما (بدون میشل) با خانم نخست وزیر!

باراک اوباما در نخستین سفر برون مرزی خود پس از انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری شامگاه یکشنبه وارد تایلند شد. اوباما پس از ورود به تایلند در یک کنفرانس خبری با حضور یینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند شرکت کرد.

۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

خروج زنان مجرد با اجازه ولی


کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب کرد: خروج زنان مجرد با اجازه ولی / سخنگوی کمیسیون: این طرح برای حفظ سلامت خانم هاست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: این طرح در جهت حفظ سلامت و رفت و آمد و ورود و خروج و به طور کلی حفظ سلامت خانم‌ها بهتر است.محمد حسین نجاتی: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرده است که به موجب آن زنان مجرد زیر 40 سال باید با اجازه "ولی قهری" خود یا حکم شرعی " حاکم شرع" از کشور خارج شوند. به این معنا که از این پس در صورت تصویب کلی این طرح زنان مجرد زیر 40 سال برای دریافت گذرنامه باید از پدر، پدر جد یا کسی که قانون گذار او را ولی زن مجرد مشخص می کند، اجازه داشته باشد.
طبق قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران زنان متاهل در هر سنی برای خروج از کشور نیاز به اجازه همسر دارند، از طرف دیگر مجلس به دنبال تصویب طرحی است که براساس آن زنان مجرد بالای 40 سال نیز برای خروج از کشور برای خروج از کشور باید اجازه "ولی قهری" یا " حکم شرعی "حاکم شرع" را کسب کنند.
این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تصویب رسیده است و قرار است پس از فرستادن این طرح به صحن علنی مجلس از سوی نمایندگان تصویب یا رد شود.
طرحی که برخی جزئیات آن با قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، به خصوص در رابطه با ولی قهری مغایرت دارد و به همین دلیل به نظر می رسد باید از سوی کمیسیون های های مرتبط یعنی کمیسیون قضایی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
این درحالی است که تاکنون دختران مجرد بالای 18 سال می توانستند با اختیار خود از کشور خارج شوند و این محدودیت ها شامل حال آنان نبود.
طرح پیشنهاد دولت است و برای حفظ سلامت خانم هاست
تصویب این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شرایطی است که حسینی نقوی، سخنگوی این کمیسیون طرح را پیشنهاد دولت می خواند ومعتقد است: این لایحه به معنای ایجاد ممنوعیت برای خارج شدن بانوان مجرد از کشور نیست
به گفته او توجیه نمایندگان دولت در کمیسیون برای تعیین سقف سنی 40 سال برای صدور گذرنامه برای بانوان مجرد این بود که در حال حاضر مراجعات زیادی از سوی بانوان مجرد برای سفر به خارج از کشور به ویژه سفرهای زیارتی می‌شود که در جهت حفظ سلامت و رفت و آمد و ورود و خروج و به طور کلی حفظ سلامت خانم‌ها تعیین سقف سنی 40 سال برای صدور گذرنامه بهتر است.
تقوی همچنین به ایسنا می گوید: این لایحه به معنای ایجاد ممنوعیت برای خارج شدن بانوان مجرد از کشور نیست چرا که آنها به راحتی می‌توانند با داشتن اجازه ولی قهری درخواست صدورگذرنامه را داشته باشند حتی اگر ولی نیز این مجوز را نداد می‌توانند از طریق دادگاه صالحه اقدامات لازم را برای صدور گذرنامه انجام دهند.
تصویب این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حالی است که طبق قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، "ولی قهری" شخصی است که به حکم قانون تعیین می‌شود و ولایت او بر یک فرد اختیاری نیست. از سوی دیگر بر اساس ماده 15 قانون حمایت از خانواده، ولایت قهری تنها برای «طفل صغیر» در نظر گرفته می‌شود.
طبق قانون فعلی گذرنامه در جمهوری اسلامی ایران، تمام افراد زیر 18 سال برای دریافت گذرنامه به اجازه رسمی ولی (پدر) یا قیم خود نیاز دارند و زنان متاهل نیز برای دریافت گذرنامه به اجازه همسر یا حاکم شرع نیاز دارند.
ولی قهری کیست؟
این طرح، در صورت تصویب، زنان مجرد زیر 40 سال را برای گرفتن گذرنامه و خروج از کشور ملزم به کسب اجازه از ولی قهری خود می کند، اما در قانون مدنی جمهوری اسلامی اسلامی اشاره به ولایت ولی قهری برای زنان مجرد زیر 40 سال نشده است.
طبق قانون مدنی کشور "ولی قهری" حق و تکلیفی است که قانون گذار برای اداره‌ی اموال صغیر، مجنون به پدر و جد پدری واگذار می کند. بر اساس قانون بین پدر و جد پدری از نظر ولایت متساوی است، یعنی هر دو در یک ردیف قرار دارند. در صورتی که صغیر ولی خاص (پدر و یا جد پدری) نداشته باشد و وصی هم برای او تعیین نشده باشد دادگاه برای او قیم تعیین می کند که حاکم شرع است.
در مورد فرزندان تامین وسایل زندگی آنان به عهده پدر است که این تکلیف انفاق نامیده می شود و از سوی دیگر اداره امور مالی فرزند شامل اختیارات اموال و حقوق مالی و تصمیم گیری در مورد مسایل مهم طفل نیز بر عهده پدر است که در اصطلاح قانونی به آن ولایت قهری می گویند.
بنابراین کودک تا زمانی که به سن رشد برسد دختر 9 سال و پسر 15 سال تمام تحت ولایت پدر و جد پدری است به عبارت دیگر پدر و جد پدری نسبت به کودک حق ولایت دارند. .
در مورد ولایت قهری در قرآن مجید چنین آمده است:
"اموالی را که خدا اقوام زندگانی شما قرار داد به سفیهان ندهید و از آن اموال روزی بدهید آنها را بپوشانید و با آنها سخن سخن پسندیده بگوئید. یتیمان را آزمایش کنید تا به حد نکاح برسند پس اگر آنها را رشید یافتید مالشان را به خودشان بدهید و از روی اسراف و مبادرت قبل از بلوغ آنها اموال را نخورید و هر کس غنی است، پس خود را نگهدارد و هر کس فقیر است به مقدار شایسته بخورد پس آنگاه که مال هایشان را پرداختند شاهد بگیرید و خداوند کافی است از حیث محاسبه" سوره نساء آیه 5 و 6

حرفای این مرد مورد قبول نیست مرگ وبلاگ نویس طبیعی باشد هم ضرب و شتم را پیگیری می‌کنیم


مهر : نماینده مسئول بررسی مرگ ستار بهشتی در زندان با اشاره به پیگیری های خود از صبح امروز تا کنون در باره این پرونده، از بازدیدش از زندان و پزشکی قانونی در روزهای آینده خبر داد و گفت: حتی اگر علت مرگ طبیعی اعلام شود، موضوع ضرب و شتم صورت گرفته نیز مورد پیگیری مجلس قرار می گیرد.
مهدی دواتگری در گفتگو با مهر، با اشاره به روند بررسی های پرونده مرگ مشکوک  ستار بهشتی  وبلاگ نویس در زندان اظهارداشت: من به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس  که مامور پیگیری این موضوع شده ام، صبح امروز بررسی هایی در حوزه نیروی انتظامی داشتم و به مراجع قضائی سر زدم.
وی ادامه داد: کار پیگیری این موضوع در حال انجام است اما هنوز جمع بندی نشده اما گزارش اولیه این بررسی ها فردا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه خواهد شد.
نماینده مراغه گفت: مراجعات بعدی من به زندان رباط کریم و پزشکی قانونی خواهد بود که در روزهای آینده انجام می شود.
بازپرس سابق دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص گزارش پزشکی قانونی مبنی بر اینکه مرگ ستار بهشتی طبیعی بوده و مسمومیت و خفگی در کار نبوده اما آثر ضرب و شتم در بدن وی دیده شده است، نیز گفت: حتی اگر علت مرگ طبیعی اعلام شود، موضوع ضرب و شتم صورت گرفته نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد و درصورت ثابت شدن، گزارش آن به مجلس ارائه خواهد شد.
وی افزود: مجلس حساسیت زیادی در این باره دارد وقطعا موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد. قوه قضائیه نیز قطعا در صورت تایید شدن ضرب و شتم ستار بهشتی، با عاملان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

ضرب و شتم روستاييان زلزله زده قره داغ

شماری از روستاييان زلزله زده قره داغ آذربايجان توسط نيروهای سپاه پاسداران مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. بنا به گزارشها، نيروهای سپاه پاسداران وارد منطقه قره داغ شده و افرادی را که با رسانه ها مصاحبه کرده و مشکلاتشان را بيان کرده بودند، شناسايی کردند و پس از دستگيری آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

عرضه نوعى مقنعه در قم موسوم به راهبه و مقابله با توزیع آن‏

به گزارش شبکه ایران، اخیراً در برخى فروشگاه‏هاى عرضه البسه و پوشاک زنان استان قم، مقنعه‏هایى به فروش مى‏رسد که شائبه الگوگیرى از مدل و نوع پوشش زنان راهبه مسیحى را تقویت نموده است. بر اساس این الگو، خواسته یا ناخواسته گوشها و گردن استفاده‏کنندگان از این نوع روسرى، برهنه و رعایت الگوى اسلامى حجاب غیرممکن مى‏گردد. در پى تولید و توزیع این نوع مقنعه با عنوان مقنعه راهبه، بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در مقابله با اشاعه فرهنگ غربى، تعداد 8 واحد توزیعى و 2 واحد تولیدى - توزیعى در این رابطه را شناسایى و تعدادى از این نوع مقنعه را کشف و ضبط نمودند. عرضه این نوع مقنعه‏ها که معمولاً به‏دلیل مدل جدید و جذابیت‏هاى کاذب با استقبال برخى افراد کم‏اطلاع و جوان مواجه مى‏گردد، با اعتراض خانواده‏هاى مذهبى همراه بوده است. عرصه محصولات و تولیدات فرهنگى مشابه در شهرهاى مذهبى و اطراف اماکن زیارتى، ناخودآگاه در خریداران شائبه بدون اشکال بودن استفاده از این‏گونه محصولات را تقویت مى‏نماید.

۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

آمریکا خودش بد ولی اگر ازش تقلید شود هیچ مشکلی ندارد( تصویر)


به گزارش پارسینه، در ایستگاه متروی شهرک اکباتان در غرب تهران، یک تصویرسازی دیواری به تقلید از عکس معروف تفنگداران آمریکایی جنگ جهانی دوم صورت گرفته است، با این تفاوت که به جای پرچم آمریکا، پرچم ایران در این تصویر دیواری نقش بسته است!
عکس فوق از معروف ترين عکس جنگ جهانی دوم است که توسط جو روزنتال گرفته شده است .این عکس برافراشتن پرچم امریکا توسط تفنگ داران امریکایی در جزیره ایوو جیما ژاپن را نشان میدهد:

اعتراض فعالان حقوق زن به طرح قانون جدید گذرنامه


اعتراض به طرح قانون جدید گذرنامه مبنی بر نیاز به اجازه‌ی ولی قهری دختران مجرد زیر 40 سال
تغییر برای برابری: طی هفته‌های گذشته و پس از اجرایی شدن قوانین مربوط به سهمیه‌بندی جنسیتی و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها و اقدامات تشویقی برای فرزندآوری بیشتر که منجر به لغو کلاس‌های تنظیم خانواده و خدمات رایگان جلوگیری از بارداری از مراکز بهداشت شد، این هفته شاهد انتشار برخی اخبار مبنی بر الزام رضایت ولی قهری برای صدور گذرنامه برای زنان مجرد زیر چهل سال» و « تاهل، پیش شرط استخدام معلمان در آموزش و پرورش و هیات علمی دانشگاه ها» بودیم.
روز 22 آبان ماه، سخنگوی کمیسیون امنیت اجتماعی اعلام کرد: «در کارگروه جمعیت و حمایت از خانواده، 4 ماده به تصویب رسید که در رابطه با خدمات برای متأهلین بود و به موجب آن تاهل، پیش‌شرط عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و استخدام به عنوان معلم در آموزش و پرورش خواهد شد». یکروز بعد از آن یعنی در 23آبان ماه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد:« طبق مصوبه کمیسیون، صدور گذرنامه برای خانم‌های مجرد زیر 40 سال با موافقت ولی قهری وی و در غیر این صورت با حکم حاکم شرع امکان‌پذیر است».
در حالی‌که فشارهای اقتصادی روز به روز حلقه‌ی زندگی را برای مردم تنگ‌تر می‌کند و در حالی‌که زنان دوشادوش مردان می‌کوشند تا چرخ‌های زندگی را به گردش دربیاورند، مردان قانون‌گذار ظاهرن دغدغه‌ی مهم‌تری از عقب‌راندن زنان به لحاظ قانونی ندارند. ساکنان بهارستان می‌کوشند به جای تقدیر از تلاش‌های زنان در کسب مدارج علمی، به جای تسهیل زندگی زنان و مادران ایرانی در به دست گرفتن سرنوشت خویش و یا فراهم کردن امکانات بیشتر برای پیشرفت زنان در جامعه‌ی امروز ، روز به روز همان اندک حقوق قبلی باقی مانده برای زنان را از آنان بازپس بگیرند.
مردان و زنان ایرانی که مدافع برابری حقوقی زنان هستند و به این تبعیض ها و عقبگردهای قانونی معترضند، می‌توانند برای اعتراض به طرح این لایحه و برای رساندن صدای خود به دولت‌مردان و دولت‌زنان مجلس با آنها تماس بگیرند و از آنها بخواهند تا از طرح و تصویب این قانون منصرف شوند. امید که صدای برابری خواهی این بار شنیده شود.
اسامی، سمت و شماره تماس اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی
ابوالفضل ابوترابی، دبير دوم: 09131285218
نیره اخوان بیطرف، عضو: 09121482319
محمدعلی اسفنانی، سخنگو: 09133028435
علی جلیلیان، عضو: 09188321675
محمد دهقانی نقندر، عضو: 09155124800
محمد رزم، نايب‌رئيس دوم: 09188311880
سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی، نايب‌رئيس اول: 09127566000
موسی غضنفرآبادی، عضو: 09133440234
میرهادیقره سید رومیانی، دبير اول: 09123169244
الهیار ملکشاهی، رئيس 09121591568
سیدمحمدعلی موسوی، عضو 09144432328
اسامی، سمت و شماره تماس نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس
محمد آشوري تازياني، عضو: 09177614574
محمدحسن آصفري، دبیر اول کمیسیون: 09188630003
ابراهيم آقامحمدي، عضو: 09121060484
وحيداحمدي، عضو: 09126050666
محمد اسماعيلي، عضو: 09121412532
احمد بخشايش‌اردستاني، عضو: 09121149917
علاءالدين بروجردي، رئیس کمیسیون: 09121360218
كاظم جلالي، عضو: 09121481466
محمد صالحجوكار، عضو: 09131512360
جواد جهانگيرزاده، عضو: 09121505813
سيد باقر حسيني، دبیر دوم: 09153421453
فتح‌الله حسيني، عضو: 09122122935
منصور حقيقت‌پور، نايب‌رئيس دوم: 09127614163
عوض حيدرپور شهرضائي، عضو: 09121128694
حجت‌الله خدائي سوري، عضو: 09122780017
سيد احمدرضا دستغيب، نايب‌رئيس اول: 09171116358
مهدی دواتگري، عضو: 09121333049
حسین سحاني‌نيا، عضو: 09121117466
مهدی سنائي، عضو: 09181500438
نوذر شفيعي، عضو: 09126390840
هادي شوشتري، عضو: 09153063035
احمد شوهاني، عضو: 09188412792
حسن كامران دستجردي، عضو: 09131050905
جواد كريمي قدوسي، عضو: 09153145996
اسماعيل كوثري، عضو: 09123109607
محمدرضا محسني ثاني، عضو: 09121750528
عباسعلي منصوري آراني، عضو: 09121113458
صفر نعيمي رز، عضو: 09121099020

ترفندهای حیدر 007 از دور زدن تحریمها


خبرآنلاین: سایت وزارت اطلاعات در گزارشی به بررسی مصادیقی از تحریم‌های غرب و در راس آن امریکا در ابعاد سیاسی و امنیتی و راهکارهای مقابله ای ایران با این تحریم‌ها پرداخته است.در این گزارش آمده است؛
* همان طور ‏که انتظار می‏رفت بعد از انتخاب مجدد باراک اوباما ‏موج ‏جدیدی از تحریم‏ها ‏ علیه ملت ایران توسط ‏استکبار ‏جهانی ‏در ‏حال ‏شکل گیری ‏است که ‏طلیعه آن در تحریم چند ‏مقام ایرانی هویدا گشت. این درحالی بود ‏که برخی ساده لوحانه تصور می‏کردند با ‏حضور ‏مجدد ‏دمکرات‏ها ‏ در کاخ ‏سفید می‏توان ‏نسبت ‏به ‏تغییر ‏سیاست‏های ‏تحریمی ‏در آمریکا ‏خوشبین ‏بود. غافل از این که دشمنی استکبار ‏با ‏ملت ایران و ‏روحیه ‏سلطه‏‏طلبی ‏و زیاده ‏خواهی ‏استکبار ‏در ‏جهان به ‏پرچمداری فراماسونرهای آمریکایی ‏و لابی‏های ‏ صهیونیستی علیه ‏ملت‏های ‏ مظلوم و آزادی‏خواه، سیاستی ‏بنیادی و استرتراتژیک برای ‏غرب ‏بوده ‏که ‏تغییر ‏افراد ‏و احزاب ‏ در ‏سکان داری دولت هایشان نمی‏تواند ‏تغییری در آن ایجاد نماید.
* از ‏سوی ‏ دیگر مبارزات حق ‏طلبانه ملت‏های ‏ ستم ‏دیده در دنیا نشان از ‏عزم ‏اراده و پولادین مردمی دارد ‏که تلاش ‏دارند با ‏قامتی استوار ‏و مبارزه‏ایی ‏خستگی‏ناپذیر ‏در تمامی ابعاد ، ضعف ‏و ذبونی ‏ستم ‏کاران عالم را ‏بیش ‏از پیش آشکار ‏سازند. پرچمدار مخالف با ‏استکبار در نزد تمامی ‏آزادی‏خواهان ‏عالم، امروزه ‏به ‏حق ‏و درستی ‏ملت ایران و انقلاب ‏اسلامی است. ‏انقلابی ‏که پرچم ناب اسلام محمدی (ص) را ‏برافراشت و به ‏صدق ‏و درستی تحت رهبری ‏و زعامت ‏ولی ‏خود تاکنون ‏بیش از ‏سی سال است ‏که ‏در تمامی ‏عرصه‏های ‏ نظامی ، ‏اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی ‏با زیاده ‏خواهان ‏ دنیا و ‏جنگ افروزان علیه ‏بشریت ‏دست و ‏پنجه نرم کرده‏اند و به ‏همت مردم ‏مسلمان ‏و انقلابی‏اش و به گواه ‏همه آزاد اندیشان تاکنون توانسته است ‏با ‏مقاومتی پر افتخار درس ،آزادگی و استواری را به ‏تمامی مردم ‏دنیا بدهد تا آن را ‏سرلوحه ‏انقلاب ‏خود ‏در ‏طی ‏دهه ‏اخیر در ‏سراسر دنیا ‏قرار دهند که نمونه‏های ‏آن را باید ‏در بیداری اسلامی در ‏خاورمیانه و کشورهای ‏این منطقه ‏جست‏وجو کرد .
*اما افزایش موج تحریم‏ها ‏امری ‏جدید ‏نمی‏باشد، ‏زیرا به دنبال مقاومت خستگی ناپذیر ‏مردم ایران ‏علیه ‏زورگویی‏های ‏آمریکا ‏و غرب ، استکبار و ‏لابی ‏صهیونیست‏ها ‏را بر آن داشت در ادامه تحریم واردات نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا در ژوئیه سال جاری میلادی ، که دارای ‏جهت ‏گیری ‏اقتصادی بود ‏این بار تحریم‏هایی از بعد ‏امنیتی- سیاسی و فرهنگی ‏را بر ‏ ملت ایران تحمیل نماید.آمریکا ‏که ‏سر منشا ‏هرگونه ‏فساد ‏می‏باشد این بار ‏نیز ‏برای ‏کم کردن ‏فشار ‏احزاب مخالف ‏دولت حاکم در ‏کاخ ‏سفید به خصوص در ‏کنگره و سنا ‏تصمیم ‏به اجرای ‏تحریم ‏اخیر گرفت.
*شناخت چگونگی این تحریم‏ها ‏ و ‏آشنایی با چند و چون آن‏ها می‏تواند چهره ‏خبیث و ظالمانه شیطان ‏بزرگ را ‏بیش از پیش ‏آشکار ‏ساخته ‏و از یک سوی ‏نشان دهد استقامت و پایداری مردم ‏ایران در ‏مقابل این تحریم‏ها ‏توانسته است برگ ‏زرینی در تاریخ ملت ایران ‏بیافزاید و از سوی ‏دیگر ‏استکبار ‏را وادار نموده برای مقابله و ‏پایمال کردن ‏حقوق ‏مردم ‏ایران در بهره‏برداری ‏صلح‏آمیز ‏هسته‏ای، انواع و اقسام تحریم را بر ملت ایران تحمیل ‏نماید. ‏غافل از این‏که ملت شهید پرور ایران ‏که ‏با تکیه با الطاف الهی ‏با موفقیت و ‏سربلندی ‏توانست در ‏عین مظلومیت خود ‏هشت سال ‏جنگی ‏تحمیلی را پیروزمندانه اداره و خاتمه ‏دهد، این ‏بار ‏نیز ‏خواهد توانست ‏این جنگ ‏جدید ‏اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز با همان اراده ‏واستقامت ‏جنگ ‏تحمیلی ، پیروزمندانه اداره و انشاالله خاتمه نماید.
این گزارش در ادامه به بیان مصادیقی از ‏روش‏های تحریم در ابعاد ‏سیاسی – امنیتی پرداخته است.
استکبار به سرکردگی آمریکا با ‏هدف ایجاد موج جدید فشارهای سیاسی – امنیتی علیه دولت جمهوری اسلامی و به منظور ارعاب و تضعیف موقعیت بین المللی ایران دست به سلسله اقداماتی از جمله موارد زیر نمود:
- در رقابت‏های ‏انتخابات اخیر در آمریکا ، در حالی ‏که ‏کاندید حزب جمهوری خواه پرونده هسته ای ایران را بزرگ‏ترین شکست اوباما بر می‏شمرد در مصاحبهای تصریح کرد: « بزرگ‏ترین خطری که در برابر آمریکا و جهان قرار دارد، هم‏چنان یک ایران هسته‏ای است». این رقیب تندروی اوباما تاکید داشت : « آمریکا باید به شکل جدی‏تری گزینه نظامی علیه ایران را مدنظر داشه باشد؛ زیرا ، در غیر این صورت ایران از مسیر برنامه خود دست برنخواهد شد.»
وی معتقد بود اوباما در اعلام آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران اشتباه کرده و در اعمال تحریم‏های ‏فلج کننده علیه اقتصاد ایران نیز تاخیر داشته است. اما اوباما از خط مشی چهار ساله خود در برابر ایران مبنی ‏بر تحریم های اقتصادی و ‏فرهنگی و سیاسی – امنیتی دفاع می‏کرد و بر موفق بودن آن تاکید داشت.
- درست پس از آن موفقیت ‏خیره ‏کننده ‏جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از سران جنبش عدم تعهد و تاثیر ‏گذاری ‏مثبت آن بر جو حاکم بر افکار عمومی دنیا ، دولت کانادا، با دستآویز قرار دادن تهدید امنیت جهانی توسط ایران و ایراد این اتهام واهی ‏که ایران صلح جهانی را به ‏خطر ‏انداخته است، اقدام به ‏تعطیلی ‏سفارت ‏خود ‏در تهران نمود و طی اولتیماتومی، کارکنان سفارت ایران را در اوتاوا ، اخراج کرد. اقدامی ‏که ‏موجب ‏شادی ‏صهیونیست‏ها ‏ شد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی « بنیامین نتانیاهو » از تصمیم دولت کانادا و قطع ارتباط تهران – اوتاوا استقبال کرد و آن را عملی شجاعانه دانست. به دنبال آن وزارت امور خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز همصدایی با کانادا درباره ایران اعلام کرد: «ایالات متحده می‏خواهد همه کشورها برای منزوی کردن ایران به واشنگتن بپیوندند».
- صهیونیست‏ها ‏که همواره، بر نظامی بودن فعالیت‏های ‏هسته‏ای ایران تاکید می‏کنند، و آن را تهدیدی جدی علیه خود و امنیت منطقه تلقی می‏کنند، توسط نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی خواستار حمله نظامی ‏به ایران شدند. در این راستا، مقامات ‏صهیونیستی اعلام کردند در صورت ادامه وضع موجود، تاسیسات هسته‏ای ایران را هدف حمله نظامی قرار خواهند داد. در گام بعدی، آنان برای فراهم شدن ‏اقدام نظامی ‏علیه ایران از ‏دولت اوباما ‏خواستند ‏خط قرمزی را برای فعالیت ایران در نظر بگیرد؛ به طوری که در صورت عبور جمهوری اسلامی ایران از این خط ، دست به اقدام نظامی علیه ایران زده شود. این ‏خواسته آن‏قدر احمقانه تلقی شد ‏که آمریکائیان هیچ توجه جدی به آن نشان ندادند و قویاً ، به ضرورت تشدید فشارهای غیر نظامی علیه ایران تاکید نمودند.
- یکی ‏دیگر از روش‏ها ‏و ‏اقدامات تکراری استکبار ‏علیه ایران ‏ طی ‏یک دهه ‏اخیر تحت ‏فشار ‏قرار دادن ایران در موضوع ‏فعالیت‏های ‏ صلح آمیز ‏هسته‏ای ‏ ایران ‏است . ‏موضوعی ‏که ‏تکرار آن به ‏سریالی از پیش ‏تعیین ‏شده ‏و قابل پیش‏بینی ‏ تبدیل ‏شده است . در حالی ‏که ایران ‏بارها ‏به انحا مختلف ‏به صورت رسمی و غیر رسمی ‏اعلام نموده ‏از فعالیتهای ‏صلح آمیز هسته‏ای ‏خود دست بر نداشته و بر نخواهد داشت، مدیر کل آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، مجدداً به طرح این اتهام که ایران فعالیتهایی برای پاک سازی آثار برخی فعالیت‏های ‏هسته‏ای در سایت پارچین انجام داده، پرداخت و به صورت تکراری ایران را به انجام دادن فعالیت‏های ‏مشکوک در سایت نظامی پارچین متهم نمود و در حالی ‏که ایران بارها به ‏بازرسان آژانس ‏اجازه ‏بازرسی و بازدید از ‏تاسیسات ‏هسته‏‏ای ‏ایران را داده است ، از جمهوری اسلامی ‏ایران خواست به بازرسانش اجازه دهد از سایت پارچین بازرسی کنند. وی اعلام کرده که چنین فعالیت‏هایی بر توان آژانس برای بازرسی درست تاثیر نامطلوب می‏گذارد. در گزارش 9 شهریور ماه آژانس، مجددا به گسترش فعالیت‏های ‏هسته‏ای ایران پرداخته شده و در قطعنامه جدید شورای حکام نیز ، باز هم ادعاها و نگرانی‏های ‏سابق تکرار شده است.
- در ‏حالی ‏که ‏مخالفان ‏دولت ‏قانونی ‏و حاکم ‏بر ‏سوریه دست ‏به ‏وحشیانه‏ترین ‏اقدامات ‏علیه ‏غیر نظامیان ‏سوری ‏میزنند، ‏شاهد ‏افزایش فشارهای بین‏المللی علیه دولت بشار اسد بوده ‏و به موازات آن، دولت‏های ‏غربی، جمهوری اسلامی ایران را ‏مورد آماج انتقادات خود ‏مبنی بر ‏حمایت از ‏دولت سوریه ‏قرار داده اند ‏و جمهوری اسلامی ایران را متهم ‏می‏نمایند که از رفتارهای خشونت آمیز ارتش سوریه پشتیبانی می‏کند.
مصادیقی از ‏روش‏های تحریمی در ابعاد ‏اقتصادی:
از آن‏جا که آمریکا و لابیهای ‏صهیونیستی ‏میدانند از ‏فشارهای ‏سیاسی – امنیتی ‏خود بر ایران هیچ ‏طرفی نبسته‏اند، تلاش نمودند به موازات فشارهای دیپلماتیک و تبلیغاتی از طریق اقتصادی و از ممکن‏ترین حربه ها برای فلج کردن اقتصاد ایران بهره برداری نمایند، این موج جدید تحریم، بیش‏تر با ‏نگاه ‏کنترل مجاری خنثی سازی تحریم‏ها از سوی ایران توسط غرب ‏و آمریکا و ‏متحدانش صورت می‏گیرد. با بررسی این نگاه می‏توان به ‏خوبی ‏دریافت که ایران ‏به نحوه مطلوبی توانسته است هرگونه ‏تحریم ‏در ابعاد ‏اقتصادی، سیاسی ‏؛ امنیتی ‏و فرهنگی علیه خود را اداره ‏نموده و به نحوی ‏تحریم را ‏به سخره ‏بگیرد .
این ‏نکته قابل ‏ذکر است که اشاره ‏به مصادیقی از انواع تحریم‏های ‏اقتصادی ‏از آن جهت مورد ‏توجه قرار می گیرد ‏ که با بررسی ‏آن می‏توان دریافت ‏اقتصاد ‏جهانی و سیستم‏های ‏مالی ‏حاکم بر دنیا ‏به راحتی ‏قابل دور ‏زدن ‏و یافتن راه کارهای برون ‏رفت از این نوع تحریم‏هاست و در حقیقت سستی و ‏بیهودگی ‏هرگونه تحریم اقتصادی را عملا در ‏شرایط ‏کنونی ‏دنیا امری ‏غیر ممکن نموده است و طبق ‏مثلی ‏معروف تحریم اقتصادی ‏در ‏دنیای امروز ‏یعنی «آب در هاون کوبیدن ‏است».
شروع ‏تحریم‏های ‏اقتصادی جدید را باید از آگوست سال میلادی جاری دانست . دراین ماه کنگره آمریکا بسته تحریمی جدیدی علیه ایران را ‏مصوب کرد که در آن بر فعالیت ‏بانک‏ها ، بیمه‏ها ‏و شرکت‏هایی که به نحوی در دورزدن تحریم‏ها ‏از سوی ایران به ‏جمهوری اسلامی ‏ایران کمک می‏کنند، تمرکز شده بود. هدف از این اقدام شناسایی و متوقف سازی ‏شرکت‏های ‏همکار با ایران است. افزون بر آن، آمریکا و غرب تلاش دارند از هم‏کاری برخی دولت‏ها ‏با ایران به منظور دور زدن تحریم‏ها ‏جلوگیری به عمل آورند. از جمله اقداماتی که در این راستا صورت گرفته است، موارد زیر درخور توجه‏اند :
- فشار ‏دولتی بر بانک ‏انگلیسی «استاندارد چارتر » با حکمی از ‏سوی ‏«یک دادگاه در ‏نیویورک » که این بانک را مشمول جریمه نقدی کرد.
- متهم ‏شدن ‏بانک «اچ سی بی سی » به پول شویی برای عوامل ‏وابسته به ایران .هم‏چنین، شایع شد، این بانک به همراه ‏بانک «استاندارد چارتر » که ‏هر دو در دبی دارای شعبه ‏هستند بر اثر فعالیت‏های ‏مرتبط با مشتریان ایرانی سود‏های ‏کلانی برده‏اند.
- متهم کردن بانک «الف» در عراق ‏به انتقال ‏دلار به ایران
- متهم کردن بانک‏های ارمنستان ‏مثل «اکابا کرویت اگریل» به نقض ‏تحریم ‏علیه ایران
- متهم کردن دویچه بانک در مقام بزرگ‏ترین موسسه ‏مالی خصوصی در آلمان به دور زدن تحریم‏های ‏ایران. هم‏چنین موسسات و بانک‏های ‏دیگری از جمله «کوموز بانک»، «اچ وی بی»، «یوفکروویت»(ایتالیا) و« اچ اس بی سی» مشمول تحقیق شدند؛ هم‏چنین، بانک« اینستاسن پائولو» ایتالیا نیز مشمول پرداخت جریمه شد.
- برخی بانک‏های چینی، به پوشش نقل و انتقالات مالی، برای ایران متهم شدند؛ هم‏چنین ، برخی بانکهای لبنانی نیز به اتهام هم‏کاری با حزب الله زیر فشار قرار گرفتند.
مصادیق ‏فوق ‏در ‏ حالی ‏روی ‏داده‏اند ‏که در مطبوعات کشورهای غربی ، بارها از برخی کشورها مثل عراق، چین، هند ، مالزی، ارمنستان و برزیل ؛ به منزله کشورهایی یاد می‏شود که پتانسیل‏های ‏بسیاری برای هم‏کاری با ایران دارند . این مطبوعات ‏اذعان دارند: احتمال زیادی وجود دارد که برخی اتباع حقوقی یا حقیقی کشورهای ‏یاد شده در نقض تحریم‏ها ‏مشارکت کنند. افزون بر موارد ‏یاد شده، ‏غرب، ‏ایران را نیز متهم نمود ‏که برای دور زدن تحریم‏ها ‏از پرچم کشورهای ثالث برای کشتی‏های ‏خود استفاده می‏کند. ‏«تانزانیا » و «سیرالئون » از جمله کشورهایی‏اند که به چنین اقدامی محکوم شده‏اند.
و آخرین مصداق، آمریکا با ادعای ‏واهی مبنی بر این که دولت ایران با پوشش ‏کمک‏های ‏انسان دوستانه ‏اقدام به ارسال تسلیحات به ‏سوریه می‏نماید ‏117 ‏هواپیمای ایرانی را مشمول ‏دایره تحریم ‏خود نمود است.
موارد فوق از جمله رویدادهای مهمی‏اند که طی شش ماه گذشته، در زمینه اجرای تحریم‏ها ‏علیه ایران رخ داده است. این فشار‏ها ‏در حالی ادامه دارند که دولت‏های ‏غربی با توجه ‏به ‏بی اثر بودن ‏تحریم‏ها ‏، همچنان به گسترش و تعمیق مجازات‏های ‏اقتصادی علیه ایران می‏اندیشند. حتی ‏برخی از سناتورهای آمریکا و هم‏چنین، برخی دولت مردان اتحادیه اروپا اعلام کردند که با توجه به بی اعتنایی ایران به الزامات بین‏المللی (بخوانید زورگویی های استکباری ) ‏لازم است تحریم‏های ‏جدیدتری علیه این کشور وضع شود. آن‏ها هم‏چنین با ‏اذعان به ‏بی اثر بودن ‏تحریم‏ها ‏چون هنوز افراد و بنگاه‏های ‏مختلفی با ایران هم‏کاری دارند که شناسایی نشدند ، بنا بر این باید کوشید راه‏های ‏موثرتری برای مقابله با سیاست دور زدن تحریم‏ها ‏از سوی ایران پیدا کنند.
سیاست مقابله‏ای ایران :
از ‏آن‏جا ‏که ‏در ‏شرایط ‏کنونی ‏با توجه ‏به ‏روند ‏تشدید ‏تحریم‏ها ‏از ‏سوی ‏غرب، جمهوری اسلامی ایران ‏درگیر جنگی ‏ناخواسته و تحمیلی دیگری از ابعاد اقتصادی و _ سیاسی و امنیتی ‏با ‏آمریکا و ‏لابی صهیونیستی ‏و متحدانشان شده است مناسب است تا ‏آن‏جا ‏که ممکن است ‏برخی ‏از ‏اقدامات ‏مقابله‏ایی ‏ایران ‏برای شکست تحریم‏ها ‏و فشارهای یاد شده را برشمریم:
1- دیپلماسی عمومی : در این چار چوب مهم‏ترین ‏رویداد که تمامی ‏اقدامات دیپلماسی ایران در ‏شعاع آن قرار گرفت ‏برگزاری موفقیت‏آمیز کنفرانس کشورهای غیر متعهد در تهران ‏بود. ‏کنفرانسی که ‏توانست فرصت بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم ‏سازد تا ‏مقامات جمهوری اسلامی ایران تلاش نمایند ضمن مشروعیت زدایی از تحریم‏های بین‏المللی علیه ایران از یک سو، افکار عمومی جهان‏ را در همراهی باخط مشی تهران سوق دهند و از سوی دیگر دولت‏های ثالث را به هم‏کاری نکردن در اجرای تحریم‏ها متقاعد نمایند. موضوعی ‏که جمهوری اسلامی ایران توانست از آن به خوبی بهره برداری کند چرا که این کنفرانس با ‏حضور نزدیک به 40 تن از سران کشورهای جهان و حضور چهره‏های ‏بین‏المللی مثل « بان کی مون » ضربه سنگینی به سیاست غرب در منزوی سازی ایران وارد آورد. شرکت کنندگان نیز با ارزیابی مثبتی از میزبانی و ریاست ایران برجنبش، تهران را ترک کردند. دراین کنفرانس، مقامات جمهوری اسلامی ‏ایران با نشان دادن حقانیت و مظلومیت ایران در فعالیت‏های صلح‏آمیز هسته‏ای عمل‏کرد موثر و موفقی ‏داشتند و باعث شدند مشروعیت بسیاری از تحریم‏های غرب به چالش کشیده شود.
2- ادامه روند دور زدن تحریم‏ها ‏: آن‏گاه ‏که تحریم‏ها ‏ چهره خود را نمایان ‏ساخت ، دور زدن این تحریم‏ها ‏ از ‏طریق ساز و کارهای ‏مختلف در دستور کار قرار گرفت ، موضوعی ‏که حتی ‏موجب ‏نگرانی ‏رسانه‏های ‏استکبار ‏شده و بارها و بارها ‏نگرانی خود ‏را از این موضوع ‏اعلام کرده‏اند. موفقیت‏آمیز بودن این ساز وکارها علی‏رغم شناسایی ‏برخی ‏اندک از ‏بانک‏ها ‏ و موسسات ‏طرف ‏ معاملات تجاری ایران ، هنوز ‏کارایی خود را ‏داشته و نشان می‏دهد که جمهوری اسلامی ایران از شگرد‏های ‏متنوعی برای خنثی سازی تحریم‏ها ‏استفاده می‏کند. شگردهایی که هنوز بسیاری از آن‏ها برای دولت‏های ‏غربی ناشناخته باقی مانده‏اند. این موضوع هزینه‏های ‏غربی‏ها ‏را در اعمال تحریم‏ها ‏علیه ایران به شدت افزایش داده است.
3- تاکید بر استمرار مقاومت : برای ‏کاهش ‏وابستگی ‏اقتصادی ‏و تقویت ‏بنیان‏های ‏اقتصادی ‏کشور روی آوردن به ‏استراتژی ‏مقاومت ‏امری ‏ضروری ‏و گریز ناپذیر است. این در حالی است که تاکید بر استراتژی مقاومت باعث خواهد شد وابستگی اقتصادی ایران کاهش یابد و بنیان‏های ‏استقلال اقتصادی آن تقویت گردد. استقلال اقتصادی در واقع، مکمل همان استقلال سیاسی است که جمهوری اسلامی از زمان انقلاب اسلامی تاکنون برآن تاکید داشته است. در صورت تحقق این هدف، گشایش جدیدی در موقعیت بین‏المللی ایران فراهم خواهد شد. همان‏طور که جنگ ‏تحمیلی ‏به ‏فرموده ‏امام ‏راحلمان (ره) دارای برکات فراوانی برای ‏مردم و انقلاب اسلامی بود ، تحریم‏ها ‏و فشارهای جدید نیز بایستی تبدیل به فرصتی بزرگ شود و آن‏هم مقاومت فعالانه است. تردیدی نیست که تحریم‏ها ‏به شکل‏های ‏مختلف، بر اقتصاد و موقعیت بین‏المللی ایران می‏تواند تاثیر گذار باشد ؛ اما همان‏طور که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) اشاره دارند ، ایران در یک پیچ تاریخی است و اگر بتوانیم با تکیه بر استراتژی مقاومت آن‏را با سلامت طی کنیم به دستآوردهای بزرگی خواهیم رسید .
نتیجه گیری:
طی شش ماه گذشته هم‏زمان با فشارهای سیاسی – امنیتی برای ارعاب، و منزوی سازی و تضعیف ایران توسط آمریکا ‏و غرب، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم‏های ‏نفتی علیه ایران ‏نمود ، اقدامی ‏که سپس ‏با تلاش‏های ‏غرب بر کنترل اجرای دقیق و صحیح تحریم‏ها ‏با جلوگیری از هم‏کاری کشورها، بانک‏ها ، شرکت‏ها ‏و افراد ثالث برای دور زدن تحریم‏ها ‏توسط ایران متمرکز بوده است، استمرار یافت. در این راستا، تلاش شده عوامل هم‏کاری کننده با ایران شناسایی و مجازات شوند.
علی‏رغم ‏تمامی ‏تلاش‏های ‏ غرب در ‏تحریم و منزوی نمودن ایران ، و جنگ طلبی مخالفان تندرو علیه ایران ‏و بی‏توجه‏ای جمهوری اسلامی ایران به تحریم‏ها ‏و فشارهای اقتصادی و سیاسی و تهدید‏های ‏نظامی غاصبان ‏فلسطین، شاهد آن ‏هستیم که در مطبوعات و رسانه‏های ‏غربی، تحلیل‏های ‏مختلفی مبنی بر پیشرفت آتی وضعیت به نفع ایران وجود دارد؛ زیرا ، جمهوری اسلامی ایران ‏می‏کوشد تحریم‏های ‏جدید را به فرصتی بزرگ و تاریخی برای تحکیم مبانی استقلال خود تبدیل کند.

گزارشها نشان دهنده منتقل شدن بشار اسد به مکانی نامعلوم است


ایسنا: :نیروهای امنیتی سوریه فاش کردند که بشار اسد و همه اعضای خانواده‌اش پس از حملات ارتش آزاد سوریه به کاخ ریاست جمهوری به طور کامل کاخ را تخلیه و به مکانی نامعلوم رفتند.
به نوشته روزنامه النهار الجدید، نیروهای امنیتی سوریه به رادیو نوا اعلام کردند که بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه اخیرا به همراه خانواده‌اش کاخ ریاست جمهوری سوریه را ترک کرده و در منطقه ابورمانة واقع در مرکز دمشق مستقر شده‌اند.
این در حالی است که بنا به گفته این منابع نیروهای گارد ریاست جمهوری خیابان میان منطقه الطلیانی و منطقه ابورمانة را به طور کامل بسته و با هدف تامین امنیت خانواده اسد و چند تن از سران عالی رتبه سوریه برای خروج از منطقه تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند.

به مقر اسماعیل هنیه حمله موشکی شد


جنگنده‌های ارتش اسرائیل صبح امروز 4 موشک به سوی مقر اسماعیل هنیه نخست‌وزیر حماس در نوار غزه شلیک کردند که بر اثر آن، این ساختمان آتش گرفت.
به گزارش فارس، جنگنده‌های اسرائیل همچنین منزل «ابراهیم صلاح» مدیر اطلاع‌رسانی در وزارت کشور دولت «اسماعیل هنیه» و از رهبران جنبش حماس را هدف قرار دادند.
همچنین اعلام شد که اسرائیل 75 هزار نیروی ذخیره خود را فراخوانده است.
این در حالیست که راکت پرانی حماس بسوی اسرائیل همچنان ادامه دارد و خبرگزاری فرانسه لحظاتی پیش به نقل از منابع وابسته به ارتش اسرائیل اعلام کرد در تازه ترین حملات موشکی از غزه به مناطقی از اسرائیل چهار نظامی این کشور زخمی شدند.

سردار نقدی خواب آزادسازی بیت المقدس را دید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیجیان ایران و جهان برای صدور فرمان آزادی بیت‌المقدس لحظه‌شماری می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه مراسم تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران، درباره حمله رژیم صهیونیستی به غزه گفت: اقداماتی که کشورهای منطقه تاکنون انجام داده‌اند در حد فراخوان سفیر بوده است که اقدام قابل قبول و جدی محسوب نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه "ما انتظار داریم مسلمانان و بویژه همسایگان فلسطین و غزه و حتی کشور مصر غیرت خود را به نحو مطلوب در این رابطه نشان دهند"، افزود: انتظار داریم مصر اقتدار بیشتری از خود نشان دهد و برای دفاع از غزه به طور جدی وارد میدان شود. اگر مصر بخواهد به طور جدی وارد شود حرکت مردم مصر موجب می‌شود اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تمام شود.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: بسیجیان برای صدور فرمان آزادی بیت‌المقدس لحظه‌شماری می‌کنند و این مختص بسیجیان ایران نیست بلکه بسیجیان همه دنیا این موضوع را خواستارند و ما فقط منتظر صدور فرمان از طرف مقام معظم رهبری هستیم.
 
نقدی خاطرنشان کرد: با وجود جنگ غزه، رژیم صهیونیستی به طور کامل از بین خواهد رفت و شک نکنید نابودی این رژیم بسیار نزدیک است.

۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

قرائتی : از ابتدای انقلاب فیلم ندیده ام و روزنامه هم نمی خوانم (بر پدر ادم درغگو لعنت)


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغات حوزوی و سنتی با محوریت آسیب شناسی خرافات و موهومات در جلسات بانوان گفت: مبلغات باید به دختران جوان و نوجوان توجه بیشتری کنند و آنان را به عنوان جامعه هدف در نظر بگیرند.
وی خطاب به بانوان مبلغ افزود: در جلسات خود از خطبه های معتبر سخن بگویید، واضح و روشن و روان حرف بزنید تا همه افراد حاضر در جلسه آن را بفهمند.
قرائتی خاطر نشان کرد: راه رشد شما اینست که فیلم نبینید، من از ابتدای انقلاب فیلم ندیده ام و روزنامه هم نمی خوانم، روزنامه باعث به روز شدن علم شما نمی شود بلکه تفسیر بخوانید، من نه فیلم دیده ام و نه روزنامه خوانده ام اما 40 کتاب نوشته ام.

تلاش بی وقفه ایران و کره شمالی برای نجات اسد


کره شمالی قطعات موشکی به سوریه ارسال می کند / نشست با سفیران خارجی مقیم تهران درباره سوریه
خبرگزاری مهر: دیپلماتهای غربی امروز مدعی شدند که یک کشتی حامل قطعات موشکی که از کره شمالی عازم سوریه بود توسط کره جنوبی توقیف شد .
به گزارش رویترز، یک کشتی حاوی سلیندرهای گرافیتی که در تولید موشک از آنها استفاده می شود در آبهای کره جنوبی توقیف شده است.
به گفته دیپلماتها به احتمال زیاد این کشتی چینی از کره شمالی عازم سوریه بوده است.
این دیپلماتها همچنین اعلام کردند که این کشتی در ماه می توسط کره جنوبی توقیف شده و در آن 44 سیلندر گرافیتی وجود داشته است.
در همین رابطه یکی از دیپلماتهای سازمان ملل متحد اعلام کرد : این کشتی "شی یان تای" نام داشته و قوانین سازمان ملل را نقض کرده است .
این کشتی در بند "بوسان" کره جنوبی توقیف شده و قرار بود این سیلندرها را به یک شرکت سوری با نام "الکتریک پارتز" تحویل بدهد.
برهمین اساس کره جنوبی در تاریخ 24 اکتبر موضوع توقیف این کشتی را به اطلاع کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل رسانده و چین نیز پیشنهاد کمک برای انجام تحقیقات در این رابطه را به شورای امنیت داده است.
در همین رابطه یک دیپلمات دیگر به رویترز گفت : ممکن است خدمه این کشتی اطلاعی در مورد محموله موجود در کشتی نداشته باشند از همین رو کمک چین به انجام تحقیقات می تواند در روشن شدن موضوع مفید باشد.
بر اساس تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، صدور قطعات موشک از این کشور به کشورهای دیگر ممنوع است.

نشست با سفیران خارجی مقیم تهران درباره سوریه
ایسنا: معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با سفیران خارجی مقیم تهران در خصوص تحولات سوریه نشست توجیهی برگزار می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این نشست ضمن تشریح آخرین تحولات سوریه، دیدگاه‌های ایران را در مورد حل بحران سوریه و تاثیر آن بر تحولات منطقه و همچنین زمینه سازی برای انجام گفت وگو میان دولت سوریه و معارضین در این کشور اعلام می‌کند.

کارگران نورد لوله صفا امروز بطورهمگی دست به اعتصاب زدند


2500 کارگر کارخانه های نورد پروفیل ساوه و لوله صفا 6 ماه است دستمزدی دریافت نکرده اند

اتحادیه آزاد کارگران ایران: کارگران کارخانه نورد لوله صفا از ساعات اولیه صبح امروز در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد هایشان بطور یکپارچه ای دست به اعتصاب زدند این اعتصاب از صبح دیروز از یکی از سالنهای این کارخانه اغاز شد و امروز بقیه کارگران نیز به اعتصاب پیوستند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال این اعتصاب کارفرما وعده داد فردا یکماه از مطالبات کارگران را به حساب شان واریز کند به همین دلیل کارگران عصر امروز به اعتصاب خود پایان دادند اما اعلام کردند اگر فقط یکماه از دستمزدهاشان پرداخت شود از روز شنبه یکبار دیگر دست به اعتصاب خواهند زد. این کارگران با پایان ماه جاری 6 ماه است
 دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند. دو روز پیش نیز در این کارخانه یکی از کارگران به نام حسین کابوسی که از کار خود اخراج شده بود و کارفرما مطالبات اش را پرداخت نکرده بود در اقدامی انفرادی دست به بستن درب ورودی کارخانه زد و با ایستادن در مقابل آن مانع ورود و خروج کامیونها به کارخانه شد بدنبال این اقدام از سوی حسین مامورین حراست کارخانه نیروهای انتظامی را به محل فراخواندند اما این مامورین پس از شنیدن خواستهای حسین به مسئولین کارخانه اعلام کردند، شما باید حقوق وی را پرداخت کنید، ما در مورد اعتراض این کارگر برای بستن درب کارخانه نمیتوانیم کاری کنیم  و از این پس برای موارد این چنینی با ما تماس نگیرید.

از سوی دیگر بنا بر گزارش دیگری که به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است زمزمه اعتصاب در میان کارگران نورد پروفیل ساوه نیز بالا گرفته است و کارفرمای کارخانه برای جلوگیری از اعتصاب، کارگران تعداد کارگران روز کار را بشدت کاهش داده و بر تعداد کارگران در شیف 12 ساعته شب افزوده است. این کارگران نیز با احتساب ماه جاری 6 ماه است دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند. کارخانه های نورد پروفیل ساوه و نورد لوله صفا واقع در شهرستان ساوه به یک کارفرما تعلق دارد و مجموعا حدود 2500 کارگر در آنها مشغول بکار هستند.

ریسک حمله نظامی به رژیم تهران 90 درصد است


سایت موسوم به "دیپلماسی ایرانی": دیوید گرگن، تحلیلگر سیاسی سی ان ان ادعا می کند ریسک درگیری با ایران تا 24 ماه آینده بیش از 50 درصد و بنا بر برخی برآورده ها 90 درصد است.
به گزارش اورشلیم پست وی در تازه ترین سخنرانی خود گفت، باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری خود بر مسائل داخلی متمرکز خواهد بود اما این رویکرد هیچگاه موجب نمی شود که وی از خاورمیانه غافل شود چرا که مسائل حل نشده زیادی در این منطقه وجود دارد.
وی افزود، مهمترین مساله ای که اوباما باید آن را حل کند، موضوع ایران است.
گرگن مدعی شد در 30 سالی که از تجربه وی در مورد مسایل سیاسی می گذرد، این سخت ترین مشکلی است که تا کنون مشاهده کرده است.

خامنه ای سپاهیان بازنشسته را دعوت به همکاری کرد


دیگربان: سپاه پاسداران به دستور علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی بازنشسته‌های این نهاد نظامی را دعوت به همکاری کرده است.
به گزارش روز سه‌شنبه (۲۳ آبان) ایسنا٬ محمد دهشیری٬ معاون نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفته که این نیرو برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای استفاده از تجربه بازنشستگان خود کرده است.
آقای دهشیری افزوده است: «ابلاغیه‌های جدید سپاه، بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بازنشستگان را تسهیل و اجرای آن را در دست اقدام قرار داده است.»
آن‌طور که این مقام سپاه اعلام کرده «مراحل اولیه به کارگیری افراد دارای سابقه تدریس و مربیگری در مراکز آموزشی و تربیتی» آغاز شده است.
وی همچنین از علاقمندان بازنشسته سپاه دعوت کرده برای تعریف و تبیین نوع همکاری در اجرای ماموریت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی به معاونت نیروی انسانی نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراجعه کنند.
محمد حسین سپهر٬ معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نیز طی سخنانی بر ضرورت استفاده از «توانمندی‌های» بازنشستگان این نیرو در شرایط کنونی تاکید کرده است.
آقای سپهر گفته است: ‌«امروز بیش از هر زمان دیگر اتخاذ راهبردهای مناسب در به کارگیری سرمایه‌های سپاه در ابعاد مختلف ماموریتی در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب لازم و ضروری به نظر می‌رسد.»

تهدید نمایندگان به اصطلاح خانه ملت توسط احمدی نژاد


احمدی نژاد با اشاره به اینکه اگر نمایندگانی از ملت بد عمل کنند ملت ایران خود با آنان برخورد خواهد کرد گفت: ملت عظیم ایران مانند یک رودخانه زلال تمام آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها را خواهد شست.
به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دومین اجلاس «وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی» با اشاره به اینکه مهمترین عامل وحدت ما انسان‌ها دو عامل مشخص است گفت: عنصر اول انسان بودن ما است. مهمترین لطف خدا به ما این است که ما را انسان خلق کرده است  و مهمترین نقطه اشتراک جوامع بشری همین انسان بودن است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث‌های مرتبط با بحث‌های حمله به ایران قدیمی شده است گفت: همه بدخواهان که خود را در مرکز قدرت جهانی می‌بینند و تمام بدخواهان در داخل کشور که غافلانه و خودخواهانه با آنها همراهی خواهند کرد بدانند که ملت ایران هرگز از رسیدن به انسان کامل و همچنین عزت دست برنخواهد داشت.

احمدی‌نژاد گفت: اگر هم برخی که به نمایندگی از ملت ایران در صحنه حضور دارند بد عمل کنند این ملت همانند یک رودخانه زلال تمام آلودگی‌ها، بد‌اخلاقی‌ها و خودخواهی‌ها را پالایش می‌کند و آن آلودگی‌ها را نیز پاک خواهد کرد.

۱۳۹۱ آبان ۲۲, دوشنبه

2 نکته از سخنان اژه ای در مورد جان باختن ستار بهشتی :

1 - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دروغ گفته است و آثار کبودی در 5 قسمت از بدن ستار وجود داشته
2 -زتدانبانان موقعی که میخواستند به ستار بهشتی ناهار بدهند متوجه شدند او مرده است!

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در سی و نهمین نشست قوه قضائیه در مورد پرونده ستار بهشتی اظهار داشت: برای این فرد  در دادسرای جرایم فرهنگ و رایانه پرونده ای تشکیل شد و با توجه به اینکه خانه او در رباط کریم بود نیابت قضایی به دادسرای رباط کریم برای جلب او داده شد به همین دلیل ظهر روز نهم آبان این فرد در منزلش دستگیر و برای اقدامات قضایی به دادسرای رباط کریم فرستاده می شود و پس از اقدامات قضایی روز دهم آبان بازپرس پرونده برای او وثیقه یکصد میلیون تومانی تعیین می کند تا اگر او می تواند این وثیقه را تامین و آزاد شود و پس از تودیع نشدن وثیقه بازپرس پرونده او را به زندان اوین معرفی می کند و به مسئولان زندان می گوید که او جهت ادامه تحقیقات در اختیار پلیس است.

وی ادامه داد: ساعت 16:20 روز دهم آبان این فرد در زندان اوین پذیرش و به بند 350 که یک بند عمومی است منتقل می شود. البته ساعت 11 یازدهم آبان ماه طبق اعلام پلیس او را از زندان تحویل می گیرد.
اژه ای ادامه داد: در روز سیزدهم آبان این فرد فوت می کند که پلیس اعلام می کند صبح به او صبحانه دادیم اما ظهر هنگامی که قصد دادن ناهار این متهم را داشتیم متوجه فوتش شدیم بلافاصله موضوع به سیستم قضای اعلام و پرونده جدیدی برای فوتش در دادسرای امور جنایی تشکیل می شود.
اژه ای تاکید کرد: در مدتی که این فرد در زندان اوین حضور داشته است اظهار می کرد که خسته و کوفته بوده و قلبش نیز سنگین است که بلافاصله دکتر او را معاینه کرده و مشکل خاصی از ناحیه قلب نمی بیند اما به وی برای اطمینان قرص قلب نیز داده می شود این در حالی است که نظر پزشک این است که بهتر است این فرد توسط یک روانپزشک نیز معاینه شود.

 دادستان کشور در خصوص نظر پزشک قانونی گفت:  پزشکی قانونی نظریه ای مفصلی داده است که در آن اعلام شده است 5 جای بدن این فرد از جمله ساق پا، دست ، پشت کتف و یکی از ران هایش دارای علامت کبودی است و آثار خاص دیگری و شکستگی ندارد. ضمن اینکه در کالبد شکافی مشخص شد که در سر و صورت او هیچ گونه خون مردگی مشاهده نشده است. پزشکی قانونی برای اعلام نظر قطعی و علت تامه مرگ و آزمایش های سم شناسی کبد و برخی از اعضای این فرد زمانبر است و ممکن است تا 45 روز طول بکشد اما از آنها خواستیم که هر چه سریعتر این آزمایش ها انجام شود البته امروز نیز به صورت تلفنی به ما اطلاع دادند که در آزمایش سم شناسی مورد خاصی مشاهده نشده است.

اژه ای از دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به این پرونده خبر داد و تاکید کرد: آیت الله لاریجانی اعلام کرده اند که از دادسرای رباط کریم، دادسری تهران، زندان پلیس و مدتی که این فرد در هر کجا قرار داشته است تحقیق میدانی شود ضمن اینکه از پزشکی قانونی نیز تحقیقاتی در مورد علت مرگ انجام شود و اگر قصور و تقصیری در بررسی ها مشخص شد یا اینکه قصور و تقصیری در مرگ این فرد وجود ندارد به صورت مستند مطرح شود.

داستانسرایی اژه ای در مورد یک نامه

وی به نامه ای که از سوی ستار بهشتی در زندان نوشته شده است اشاره کرد و افزود: نکته قابل توجه مسئله مبهم یک نامه ای است که با عنوان نامه متوفی به رئیس بند 350 اوین منتشر شده است. در نامه علیه بازجو شکایت شده است این در حالی است که معمولا نامه هایی که در زندان نوشته می شود به مسئول اندرزگاه یا مسئول بند تحویل داده می شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: وقتی از مسئول بند 350 سئوال کردیم که نامه چه زمانی تحویل او شده است گفت: اصلا از موضوع نامه خبر ندارم و وقتی در سایت ها نامه منتشر شد پس از پرس و جو دو نسخه از این نامه که به صورت کاربنی بود در اتاق ستار بهشتی پیدا شد در حالیکه نسخه اصلی وجود ندارد. وقتی از او پرسیدم که آیا ممکن است نامه ها در چند نسخه نوشته شود مسئول بند گفت معمولا تمامی نامه ها در یک نسخه نوشته می شود و نوشتن نامه در سه نسخه غیر معمول است. البته ابهاماتی نیز در متن نامه وجود دارد جایی که او مدعی است من بدون حکم بازداشت شده ام که این امر غیر منطقی است اما حال می گوییم که او در زمان بازداشت شاید حکمش را ندیده است. وی ادعا کرده است که در تاریخ 11/8 پلیس فتا او را از زندان احضار کرده است در حالیکه وقتی زندانی احضار می شود خودش خبردار نخواهد شد. این در حالی است که یکی از مهمترین ابهامات این است که خودش هیچ گاه دسترسی برای انتقال نسخه اصلی نداشته است. اینکه نسخه اصلی دست چه کسی وجود دارد و چگونه منتشر شده است ابهام وجود دارد.

به گفته دادستان کشور آنچه مهم است جان هر مسلمان و شهروندی است و احتمال اینکه به مرگ غیر طبیعی مرده باشد وظیفه جدی ماست که این موضوع را پیگیری کنیم.