۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

افزایش همخانه شدن دختران و پسران در ایران


شهرزاد نیوز: افزایش همخانه شدن دختران و پسران، بدون ازدواج، در جمهوری اسلامی، موضوع بحث برخی رسانه در جمهوری اسلامی شده و آن‌ها در پی یافتن چرایی این پدیده برآمده اند.
به گزارش قانون، در کنار سخت بودن ازدواج، افزایش طلاق و فقدان آموزش، «هجوم فرهنگ‌ بیگانه» نیز جزو چهار ضلع اصلی علل افزایش این پدیده در جامعه ایست که دختران و پسرانش «در جامعه و خانواده مسلمان رشد یافته» و در سن جوانی و زمانی که می‌توانند تصمیمی برای تشکیل خانواده بگیرند، زندگی در خانه‌ی مجردی را با یک جنس مخالف ترجیح می‌دهند.
در ادامه گزارش آمده است که به طور یقین نمی‌توان مشاهده این سبک از زندگی و نوعی الگوگیری از زندگی غربی را عامل اصلی گرایش جوانان به این سبک از زندگی دانست. امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در این ‌باره می‌گوید: «رسانه‌های تبلیغی غربی کمترین نقش را در این موضوع دارند و بیشترین علت را باید در جامعه خودمان جستجو کنیم.»
در بخش دیگری از گزارش آمده است که خاطره های جمعی منفی از ازدواج، به ویژه در رابطه با طلاق، یکی از عوامل مؤثر است. در حال حاضر بر اساس آمارها از هر 4 ازدواج تهرانی‌ها یکی از آن‌ها به طلاق منجر می‌شود.
همچنین، بنا بر آمار دیگری، 11 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارند و با توجه به روند فعلی عده‌ی زیادی از «رسیدن جوانان به سن تجرد قطعی» سخن می‌گویند. 

آمریکا باقی مانده منابع ارزی رژیم را نیز هدف قرار دهد


به گزارش سایت عصر ایران، روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی مقامات و صاحب نظران در آمریکا می نویسد تشدید تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران دسترسی ایران به منابع ارزی را محدود تر خواهد کرد.
این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه بر اساس تحریم های آمریکا کشورهای وارد کننده نفت از ایران می بایست تنها از طریق "پول ملی خود" و در "حساب هایی در بانک های خودشان" پول نفت وارداتی از ایران را پرداخت کنند، می نویسد: این گونه تجارت که کاملا با منافع اقتصادی کشورهای وارد کننده نفت ایران همساز است، امیدواری واشنگتن را به تشدید تحریم های ایران و نیز استقبال کشورهای طرف معامله با ایران از تشدید تحریم ها بیشتر می کند.
دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور خلع سلاح و تروریسم با اشاره به اینکه " تحریم های جدید آمریکا کفش بزرگ دیگری است که به سمت ایران پرتاب شده" می گوید:" بیشتر شرکای آسیایی تجاری با ایران از جمله هند و کره جنوبی که پیش تر در مبادلات بازرگانی با ایران موازنه منفی داشتند به بهانه تحریم های جدید می توانند بدون پرداخت پول به ایران کالاهای خود از جمله دارو، گندم و اقلام مصرفی را به بازار ایران صادر کنند.
واشنگتن پست می نویسد بر اساس قانون جدید تحریم آمریکا که از 6 فوریه ( دو هفته دیگر) به مورد اجرا در خواهد آمد دولت اوباما در تلاش است تا باقی مانده منابع ارزی ایران را نیز هدف قرار دهد و کشورهای وارد کننده نفت ایران تنها می توانند در ازای واردات نفت به ایران مواد گندم، داروبا اقلام مصرفی بدهند.
واشنگتن پست می افزاید: این شیوه تحریم با توجه به اینکه کاملا به نفع کشورهای طرف معامله با ایران است مزیت های زیادی دارد؛ از جمله آنکه مخالفت های جدی در راه اعمال تحریم های شدید علیه ایران را منتفی می کند و از سوی دیگر امکان شکل گیری ائتلاف بین المللی علیه فعالیت های هسته ای ایران را بیشتر می کند و در نهایت منابع درآمد ارزی ناشی از صادرات نفت ایران را بسیار محدود خواهد کرد و از این جهت فشار بر اقتصاد ایران بیشتر خواهد شد.

فیلم؛ آواز استاد شجریان بر مزار استاد همایون خرم



مراسم تشییع پیکر همایون خرم امروز با حضور جمع گسترده‌ای از هنرمندان عرصه موسیقی و مردم از مقابل تالار وحدت برگزار شد. پیکر زنده‌یاد همایون خرم اول بهمن ماه در حالی از مقابل تالار وحدت تشییع شد که محمدرضا شجریان، علیرضا قربانی و محمد اصفهانی بر پیکر این هنرمند آواز خواندند و خرم با سنج و دمام همشهری‌های بوشهری‌اش به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

گران‌فروشی 250 میلیاردی واردكنندگان خودرو


به گزارش ایسنا، مجتبی فراهانی اظهار كرد: در بازرسی‌های صورت گرفته از شركت‌های واردكننده خودرو تخلف گران‌فروشی برخی از این شركت‌ها محرز شده است.
وی با بیان اینكه در برخی موارد تناسبی بین ارز مورد استفاده و قیمت فروش خودروی وارداتی وجود نداشته است، خاطرنشان كرد: در این زمینه پرونده 250 میلیارد تومانی گران‌فروشی برای این واردكنندگان تشكیل و به تعزیرات ارسال شده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان در پاسخ به اینكه بیش‌ترین تخلف مربوط به كدام واردكننده بوده است؟ اظهار كرد: با توجه به آنكه محكومیت این شركت‌ها در تعزیرات قطعی نشده در حال حاضر امكان اعلام نام آن‌ها وجود ندارد اما میزان تخلف یكی از این شركت‌ها به تنهایی 90 میلیارد تومان است.
فراهانی تصریح كرد: علاوه بر گران‌فروشی، برخی واردكنندگان به تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده عمل نكرده‌اند در این موارد پرونده تنها با رضایت شاكی مختومه نمی‌شود بلكه از شركت واردكننده لیست تمام خودروهای پیش فروش شده اخذ و در صورت وجود موارد مشابه پرونده به تعزیرات فرستاده می‌شود. 

۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

انتقال قطعات ضدهوايی روسی از سوریه به ایران


به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه فیگارو نوشته است، آنچه امروز مزید برنگرانی های کشورهای غربی در باره رژیم تهران شده خبری است که توسط سازمان های اطلاعاتی به دست آمده است.
بنا براین گزارش، هواپیماهائی که تا کنون از ایران برای سوری ها اسلحه حمل می کردند تخلیه شده به مبداء بازگشت داده می شدند، ولی اخیراً این هواپیما ها قطعات موشک هائی را با خود به تهران می برند که متعلق به یک سیستم ضد هوائی پیشرفته به نام اس آ 17 است.
حکومت ایران قبلاً خواستارخرید موشک های اس300 ازروسیه بود، که روسیه به تهران فروخت ولی تحویل نداد.
فیگارو می افزاید: موشک های س آ 17 نوع کوچکتری ازهمان موشک های اس 300 هستند که ازسابق توسط روسیه به سوریه فروخته شده بود واکنون ظاهراً ازهفته ها پیش هواپیما های ایرانی قطعات سرهم نشده ی این موشک ها را از دمشق به تهران حمل می کنند.
فیگارو می نویسد: این موشک های پیشرفته قادرند هوپیماهای بدون سرنشین و حتی رادارگریز را رد یابی و هدف قرار دهند.
به نوشته فیگارو تهران درنظردارد از این موشک ها برای حفاظت ازتاسیسات اتمی خود استفاده نماید.

آشپزخانه اوپن در یاسوج ممنوع شد؟!


نشست بررسی حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد که امروز با عنوان حجاب و عفاف پیگیری شد  حواشی جالب توجهی داشت .دستور و توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهردار یاسوج نیز از نکات جالب این نشست بود آن‌جا که استاندار از شهردار خواست تا نقشه‌هایی که در آن‌ها آشپزخانه اوپن پیش‌بینی شده را تأیید نکند و پروانه آن‌ها را صادر نکند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد البته تخفیف به پروانه ساختمان‌هایی که اصول اسلامی را رعایت می‌کنند و معافیت از پرداخت مالیات مغازه‌هایی که جنس ایرانی را می‌فروشند نیز از دیگر راهکارهای صابری در ترویج فرهنگ اسلام بود. مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین استانداری به کارمند خانم می‌گویم شما از این اتاقی که چهار نامحرم هست به اتاق کناری بیایید که راحت‌تر باشید چرا که برای اثربخشی امر به معروف در میان مردم باید از خودمان شروع کنیم.
* افشاگری‌های استاندار در مورد زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد پرداختن به موضوع زمین‌خواری در این استان نیز از دیگر نکات حاشیه‌ای این نشست بود که صابری به شدت به آن انتقاد کرد و گفت:‌ هزاران هکتار زمین در این استان به یک نفر داده می‌شود، نصف آن را می‌فروشد و سال‌ها است که کسی اعمال ماده ۳۳ نمی‌کند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت:‌ به عنوان یک شهروند کار فرهنگی خاصی به ویژه در مورد جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان از آموزش و پرورش ندیدم که این اظهارنظر با واکنش‌هایی مواجه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با لحنی متعادل‌تر در مورد صدا و سیمای استان صحبت کرد و بدون اینکه دفاع تمام قد از این شبکه داشته باشد، گفت: من نمی‌گویم که صدا و سیما تطهیر است و اتفاقا روی برنامه‌های تأمینی ان حرف دارم ولی جنبه کارهای مذهبی این رسانه بر ضعف‌های آن می‌چربد. *
انتقاد صابری از واردات برنج و بی‌محلی به کشاورزان داخلی انتقاد صابری از رادمرد، معاون وزیر صنعت و معدن هم از نکات جالب این نشست بود. وی بیان کرد: در حالی که برنج‌های کشاورز زحمت‌کش چیتاب استان ما و حتی همه نقاط کشور روی دست کشاورز می‌مانند وی با افتخار در تلویزیون ظاهر می‌شود و می‌گوید هزاران تن برنج تایلندی را به کشور وارد کردیم در حالی که اگر کار درست باشد باید برنج ایرانی به قیمت خوب از کشاورز ما خریداری شود و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد که به مراتب از برنج‌های خارجی با کیفیت‌تر هستند.
ممانعت از ورود لباس‌هایی با مد غربی به کشور و اینکه اگر لباس بد نباشد بد حجابی و مد غربی هم نیست از اظهارنظرهای جالب استاندار در این نشست بود. در این نشست قبل از صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جلسه را معاون سیاسی وی اداره می‌کرد و صابری تا آن موقع همه‌اش در حال مطالعه آن پنج جلد کتابی بود که قبل از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به عنوان عملکرد از سوی آموزش و پرورش ارائه شد.
صابری که با صحبت کردنش از هر دری سخن گفت ‌به شوخی خطاب به اعضای نشست گفت در جلساتتان من را دعوت نکنید که اینقدر حرف بزنم و به حاشیه بروم. در این نشست ادارات برای ترویج فرهنگ حجاب کاری به جز سی.‌دی و بروشور ارائه نکردند. معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نیروی انتظامی گفت: اولویت اول کارهای فرهنگی و نرم‌افزاری است بعد باید در کف خیابان‌ها به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشیم. وقتی نماینده آموزش و پرورش در مورد پرورش انسان‌های متعهد حرف می‌زد، صابری به کنایه گفت: البته شما در کار پرورش ماهی و تخریب جنگل هم وارد می‌شوید و من همین امروز در بازدیدی که داشتم با چنین موضوعی برخورد کردم (اشاره استاندار به ماجرای احداث طرح پرورش ماهی یک معلم پرورشی و تخریب شبانه جنگل بود که حرف و حدیث‌های زیادی داشت).

گزارش کنگره آمریکا: وین از جاسوسان ایران پر شده است

دویچه وله : روزنامه اتریشی "دی پرسه" گزارش می‌دهد که وین از جاسوسان ایرانی پر شده است. برخی از این جاسوسان ایرانی و بخشی از آن‌ها عراقی هستند. کنگره آمریکا قبلا تعداد جاسوسان ایران در اتریش را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده بود.
گزارش ۶۴ صفحه‌ای کتابخانه تحقیقاتی کنگره آمریکا در آخرین ماه سال ۲۰۱۲ انتشار یافت. بخش کوچکی از این گزارش به بررسی فعالیت‌های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت. در این بخش آمده بود: «وین... ظاهرا از جاسوسان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پر شده است. این ثمره روابط خوب اتریش و ایران از زمان انقلاب است.»

سکوت وزارت کشور اتریش

روزنامه دی‌پرسه می‌نویسد: «وزارت کشور اتریش حاضر به اعلام موضع در مورد حضور جاسوسان ایرانی نیست و به گزارش سال ۲۰۱۲ نهاد حفاظت از قانون اساسی استناد می‌کند.»

در گزارش نهاد حفاظت از قانون اساسی اتریش، بدون ذکر نام از کشوری خاص آمده است: «اتریش به‌خاطر تاریخ، موقعیت، بی‌طرفی و استقرار نهادهای بین‌المللی متعدد، یکی از مهمترین محل‌های تلاقی سرویس‌های مخفی جهان است.»

روزنامه اتریشی در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «کارشناسان امنیتی حدس می‌زنند که در اتریش بیش از ۱۰۰ نفر برای سرویس‌مخفی ایران کار می‌کنند یا با آن همکاری دارند. وظیفه آن‌ها، برخلاف آنچه در گزارش کنگره آمریکا می‌توان خواند، تنها زیرنظر گرفتن مخالفان تبعیدی یا اعمال فشار بر آن‌ها نیست. بلکه مدارکی به‌دست آمده که آن‌ها در زمینه دور زدن تحریم‌ها و پول‌شویی هم فعال هستند.»

براساس اطلاعاتی که دی‌پرسه کسب کرده، غرب در عین‌حال عراقی‌هایی را نیز تحت‌نظر دارد که برای عملیات مختلف به رژیم تهران کمک می‌کنند. این روزنامه می‌نویسد که جمهوری اسلامی در عراق که از زمان دخالت نظامی آمریکا در ده ‌سال پیش به وسیله اکثریت شیعه اداره می‌شود، نفوذ زیادی کسب کرده است.

"شهرداری تهران با لودر به جان بیمارستان روانی افتاد" / بیمارستان آزادی با خاک یکسان شد + عکس



شبکه ایران (وابسته به دولت) :  بیمارستان روانی آزادی، با سابقه‌ای 27 ساله، به دلیل قرار گرفتن در طرح بزرگراه شیخ‌ فضل‌الله نوری باید تخریب می‌شد، این در حالی بود که در بیمارستان 120 بیمار روانی بستری بودند و برای انتقال این بیماران لازم بود ساختمانی جدید تهیه و تجهیز شود. با مذاکراتی که بین شهردار منطقه 5 و دکتر فوده، سرپرست این بیمارستان صورت گرفت قرار بر این شد شهرداری ملک دیگری را در اختیار مسئولان بیمارستان قرار دهد تا بسرعت و پس از تجهیز آن ملک، بیماران روانی به این بیمارستان منتقل شوند.
به گزارش گروه شوک روزنامه ایران، اما این توافق چند روز پیش به صورت ناگهانی شکسته شد و در حالی که هنوز ملک معوض بیمارستان تجهیز نشده بود، با حمله عوامل شهرداری این ساختمان در بزرگراه شیخ فضل‌الله به رغم حضور بیماران تخریب شد. اقدام شهرداری منطقه 5 به گونه‌ای بود که حتی راه ورود آمبولانس‌های انتقال بیماران نیز مسدود شده بود که انتقال آنها را با مشکل روبه‌رو می‌کرد. یکی از کارکنان این بیمارستان گفت: «عوامل شهرداری در تخریب بیمارستان اصلاً توجهی به حضور کارکنان، بیماران و لوازم بیمارستان نداشتند و ساختمان را ویران کردند. به نوعی که نه‌تنها بسیاری از لوازم بیمارستان از جمله یخچال، ماشین‌های لباسشویی و... زیر آوار ماندند بلکه چند تن از همکاران ما هم زیر انبوه خاک گرفتار شدند که با کمک سایر همکاران آنها را نجات دادیم.»
در آن روز شوک گزارش کاملی از این حادثه تهیه کرد ولی به دلیل درخواست مسئولان بیمارستان و با در نظر گرفتن شرایط بیماران روانی از انتشار آن خودداری شد ولی دیروز اتفاق دیگری رخ داد که چشم‌پوشی از آن ممکن نبود. صبح دیروز لودرهای شهرداری تهران به صورت ناگهانی به ساختمانی که شهرداری برای بستری شدن بیماران روانی در اختیار بیمارستان آزادی قرار داده بود هجوم بردند و این تخریب در حالی صورت گرفت که شهرداری ملک متروکه را در اختیار مجموعه بیمارستان قرار داده و بر اساس توافقات صورت گرفته مجوز ساخت و ساز و تجهیز این ملک را صادر کرده بود.
دکتر فوده،‌ رئیس بیمارستان آزادی، در این رابطه گفت: «آقایان ظاهراً حافظه‌شان دچار مشکل شده، این ملک را آنها به ما واگذار کردند، مبایعه‌نامه هم نوشتیم و مجوز ساخت و ساز گرفتیم که قرار شد همه گونه همکاری با ما داشته باشند ولی متأسفانه همه این توافقات مکتوب و مهرشده را فراموش کردند و با حمله به ملکی که در حال ساخت و ساز بود به تخریب دیوارها و سازه‌ها پرداختند.
وی افزود: بیمارستان آزادی با 120 بیمار و با سابقه‌ای 27 ساله، توقع و انتظار غیرقانونی از کسی نداشت ولی متأسفانه آقایان به صورت غیرقانونی وارد ملکی که به دلیل واگذاری به ما ملک خصوصی محسوب می‌شود شدند و دیوارها را تخریب کردند.
در این میان، اما چند تن از ساکنان محل نیز با تجمع مقابل ساختمان در حال ساخت بیمارستان آزادی به تأسیس چنین بیمارستانی در اشراف به خانه‌های خود اعتراض می‌کردند. یکی از این اهالی که خود کارمند یکی از بیمارستان‌های تهران بود به خبرنگار شوک گفت: «ما راضی نیستیم در محلی مشرف به خانه‌های ما بیمارستان روانی تأسیس شود چرا که با تأسیس چنین بیمارستانی قیمت ملک ما پائین می‌آید و خانه‌ای که با چندین سال تلاش خریداری کرده‌ایم با افت قیمت مواجه می‌شود.»
اما به گفته برخی، نگاهی به بیمارستان‌های روانی نشان می‌دهد که اکثر این بیمارستان‌ها در مرکز شهر و در مجاورت املاک مسکونی فعالیت دارند و تاکنون مشکلی برای ساکنان منطقه ایجاد نشده است. در حالی که در همسایگی ملک جدید بیمارستان آزادی در دو طرف باغ‌های بزرگی وجود دارد و تنها از یک سو در مجاورت یک ساختمان قرار گرفته است. رئیس بیمارستان آزادی می‌گوید: «اعتراض ساکنان به فعالیت بیمارستان نمی‌تواند وجهه قانونی داشته باشد چرا که اساساً این ملک توسط شهرداری منطقه 5 به مجموعه بیمارستان آزادی واگذار شده است و عوامل این مجموعه مجبورند برای بستری کردن 120 بیمار روانی که در میان آنها جانبازان نیز حضور دارند، ملک خیابان بهنام در بلوار آیت‌الله کاشانی را تجهیز کنند. دکتر فوده با بیان این مطلب اضافه می‌کند: شهرداری اگر فکر می‌کرد این محل با مشکل مواجه است نباید از ابتدا به ما واگذار می‌کرد. این ملک توسط شهرداری منطقه 5 به ما واگذار شده، آن هم در قبال ملکی که از ما گرفته‌اند. ما هم بر اساس مجوز شهرداری اقدام به ساخت‌وساز کرده‌ایم، پس دلیلی ندارد امروز این چنین مورد حمله قرار بگیریم.
تلاش‌های خبرنگار شوک برای گرفتن پاسخ از مسئولان شهرداری منطقه5 بی‌ثمر ماند و معاون ناحیه این شهرداری که در محل حضور داشت در پاسخ به علت تخریب ساختمانی که شهرداری واگذار کرده و مجوز ساخت داده بود گفت: «من خبر ندارم و مجوزی هم همراه ندارم که به شما نشان دهم.»




۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

توزيع سيب زمينی در سال 88 پيشنهاد من بود

استاندار کهگيلويه و بواحمد تاکيد کرد که توزيع سيب زميني در آستانه انتخابات 88 رياست جمهوري به پيشنهاد وي صورت گرفته است.
به گزارش ايلنا “ سيد حسين صابري” در نشست ماهيانه خود با رسانه‌هاي کهگيلويه و بويراحمد در سالن استانداري استان گفت: مقدار زيادي سيب زميني در زمان استانداري من در لرستان مانده بود. من گفتم بدهيد به بهزيستي و كميته امداد که متاسفانه ده درصد هم مصرف نشد و اگر مي‌پوسيد بحران ايجاد ميكرد. فقط بدشانسي اين بود كه درست در زمان انتخابات اين مشكل به وجود آمد و ربطي به انتخابات نداشت.وي با بيان اينکه توزيع سهام عدالت هيچ ربطي به انتخابات ندارد، اظهارداشت: عده اي در تلاشند که اين اقدام عظيم دولت خدمتگزار را به انتخابات ربط دهند که به هيچ عنوان صحت ندارد.استاندار کهگيلويه و بويراحمد به تشريح چگونگي شکل گيري 9 دي هم پرداخت و بيان داشت:نبايد 9 دي را به انتخابات متصل کرد. البته معتقديم نبايد مردم را هرروز به بهانه‌هاي مختلف به خيابان براي راهپيمايي کشاند و اگر چنين کاري را انجام دهيم مردم را خسته مي‌کنيم.

لگد مال کردن عکس احمدینژاد در عراق. 12 دی 1391



 نشان دادن نفرت مردم عراق از رژیم جنایتکار تهران

روازاده: غرب طوری تنظیم کرده که همه در 40 سالگی بمیرند