۱۳۹۱ اسفند ۴, جمعه

واردات نفت کره جنوبی از ايران بار ديگر در ماه ژانويه کاهش يافت

رادیو فردا  : شرکت ملی نفت کره جنوبی اعلام کرده است که طی ماه ژانويه واردات نفت از ايران را نسبت به متوسط واردات سال گذشته بيش از ۱۶ درصد کاهش داده است.

به گزارش روز چهارم اسفند روزنامه «وال استريت ژورنال»، داده‌های اوليه شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان می‌دهد که اين کشور طی ماه ژانويه مجموعا پنج ميليون و ۸۹۶ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرده است که نسبت به متوسط واردات ماهانه نفت کره جنوبی از ايران طی سال ۲۰۱۲ کاهشی ۱۶,۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ارقام واردات نفت کره نشان می‌دهد که اين کشور در ماه ژانويه تنها ۷,۲ درصد از کل واردات نفت خود را از ايران انجام داده، در حالی که پارسال ۸،۹ درصد و سال قبل از آن ۱۰ درصد واردات نفت کره جنوبی از ايران انجام شده بود.

به نوشته وال استريت جورنال، به نظر می‌رسد که واردات نفت کره از ايران طی چند ماه آينده به کمترين ميزان خود برسد. اين کشور تلاش می‌کند تا با تحريم‌های نفتی آمريکا عليه ايران همراهی کرده و بار دیگر مشمول معافيت از تحريم‌های واشينگتن شود.

يک ديپلمات ارشد ايرانی از نروژ درخواست پناهندگی کرد

رادیو فردا : يک روزنامه نروژی روز جمعه خبر داد که يک ديپلمات ارشد سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلو درخواست پناهندگی خود را تسليم مقام‌های اين کشور کرده است.
 
روزنامه «داگبلادت» در شماره روز ۲۲ فوريه- چهارم اسفندماه- خود نوشت که اين ديپلمات برای چندين سال در سفارت ايران مشغول به کار بود و در حال حاضر در محلی ناشناس همراه با خانواده‌اش زندگی می کند.
 
وکيل اين ديپلمات ايرانی به روزنامه ياد شده گفته است که موکل او در ماه دسامبر درخواست پناهندگی داده ولی مايل نيست که درباره دلايل پناهندگی‌اش اظهار نظر کند.
 
روزنامه «داگبلات» به نام این ديپلمات ايرانی اشاره نکرده است، ولی راديو فردا در گفت و گو با يک منبع مطلع کسب اطلاع کرد که نام اين ديپلمات، «محمدرضا زارع» است و تا پيش از پناهندگی‌اش، دبير دوم و مسوول امور مالی سفارت ايران در نروژ بوده است.
 
گفته می شود وی پس از آن خواستار پناهندگی به نروژ شد که دوره ماموريتش در اسلو به پايان رسيد و بايد به ايران باز می‌گشت. اطلاعات دريافتی راديو فردا حاکی است که جايگزين آقای زارع نيز از سوی وزارت امور خارجه ایران تعيين شده است.
 
مقام‌های نروژی و وزارت امور خارجه اين کشور هنوز نسبت به اين خبر واکنش نشان نداده و مقام‌های ايرانی نيز در اين زمينه سکوت کرده اند.
 
در چهار سال گذشته و پس از سرکوب‌های گسترده معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ايران، چهار نفر از ديپلمات‌های جمهوری اسلامی از سمت های خود استعفا کرده و به کشورهای اروپايی پناهنده شدند.
 
محمدرضا حيدری، کنسول پيشين ايران در نروژ، نخستين ديپلماتی بود که در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ و در اعتراض به کشتار معترضان در روز عاشورا از سمت خود استعفا و پس از آن «کمپين سفارت سبز» را با هدف دعوت از ديپلمات‌های جمهوری اسلامی برای همراهی با معترضان، در اسلو بنيان‌گذاری کرد.
 
پس از آن و در شهريور ۱۳۸۹ حسين عليزاده، نفر دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در فنلاند نيز در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ از پست خود کناره‌گيری کرد.
 
در همان ماه، فرزاد فرهنگيان، رايزن دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در بروکسل، پايتخت بلژيک نيز استعفاء کرد.
 
احمد ملکی، ديپلمات ارشد ايران در سرکنسولگری ميلان، نيز در اسفند سال ۱۳۸۹ و در حالی که «يک سال و نيم» از مدت ماموريتش باقی‌مانده بود از سمت خود استعفاء کرد.
 
محمدرضا زارع پنجمين ديپلمات ايرانی است که در چهار سال اخير حاضر نشده است تا به کار خود در وزارت امور خارجه ايران ادامه دهد و از يک کشور اروپايی درخواست پناهندگی کرده است. 

توقف فعالیتهای نیروگاه اتمی بوشهر


خبرگزاری «ریا نووستی»:  فعالیعت نیروگاه اتمی بوشهر بار دیگر به خاطر تعمیر ژنراتور توربین آن تا روز 28 فوریه متوقف شد. این مطلب را یک منبع آگاه به خبرگزاری «ریا نووستی» اطلاع داده است.
در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایران گفته می شود: "ایران در جریان بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی بوشهر در روزهای 16 و 17 فوریه سال 2013 میلادی به آژانس اطلاع داد که کار رآکتور نیروگاه متوقف شده است".
منبع گفت: "فعالیعت نیروگاه اتمی بوشهر به خاطر تعمیر ژنراتور توربین آن تا روز 28 فوریه متوقف شده است".
پیشتر "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه جمهور اسلامی ایران اعلام کرده بود، ایران قصد دارد تحویل گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر برای بهره برداری تا یقین کانل به رفع تمام مسائل فنی در آن به تاخیر بیندازد. وی خطرنشان ساخت متخصصان روسی هنگام ساخت نیروگاه اتمی بوشهر از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده کرده اند.

۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

قیمت مرغ کیلویی ۶۳۰۰ تومان شد تخم‌مرغ شانه‌ای ۷۵۰۰ تومان


گزارش میدانی حاکی است قیمت مرغ طی چند روز اخیر با جهش از ۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است این در حالی است که طی هفته گذشته مسئولان از توزیع مرغ ۵ هزار و ۱۰۰ تومانی و کاهش قیمت خبر داده بودند.
براساس این گزارش هر کیلوگرم مرغ آماده طبخ در میدان فردوسی تهران ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و در منطقه جنوب تهران ۶ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود. هفته گذشته قیمت مرغ کیلویی ۴ هزار و ۸۰۰ تومان بود.
به گزارش فارس، گزارش میدانی حاکی است قیمت یک کیلوگرم گوشت بوقلمون ۸ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت شترمرغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت شتر ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.
قیمت تخم مرغ از سقف تفاهمنامه فراتر رفت
قیمت تخم‌مرغ طی چند روز گذشته در بازار سیر افزایشی داشته و از شانه‌ای ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
حجم تولید تخم مرغ در ایران سالانه ۸۵۰ هزار تن یعنی ماهانه ۷۱ هزار تن است و پیش‌بینی شده است، میزان تولید تخم‌مرغ در سال آینده ماهانه ۸۳ تا ۸۵ هزار تن برسد، در حالی که نیاز ماهانه کشور ۶۵ هزار تن است.
طی دو ماه گذشته نزدیک به ۲۰ هزار تن تخم مرغ به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و کویت صادر شده است.
همچنین تفاهمنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت،معدن و تجارت و تولید کنندگان به عاملیت اتحادیه تولید کنندگان مرغ تخمگذار منعقد شده که قیمت تخم‌مرغ در بازار برای مصرف‌کننده از کیلویی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان پایین‌تر و از کیلویی ۳ هزار و ۷۰۰ تومان بالاتر نرود.
با افزایش قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان از سقف قیمت تفاهم شده برای مصرف کننده فراتر رفته و مسئولان باید در جهت کاهش قیمت آن اقدام کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه : قبل از انقلاب مردم ما از گرسنگی می‌مردند و حتی نان جو برای خوردن نبود

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از بیرجند به محل برگزاری «رزمایش فجر انقلاب اسلامی»، سردار حسین سلامی دقایقی پیش در این رزمایش اظهار کرد: پیمودن افق‌های پیشرفت با وجود تحریم‌ها، پیروزی بر دشمن در تهاجمات فرهنگی، دفاع از حیثیت و موجودیت انقلاب، شکست‌های سنگین در جنگ‌های 33، 22 و 8 روزه و پیروزی بر فتنه‌های داخلی، دسترسی به قله‌های بلند علمی، اقتصادی و فرهنگی بخشی از توفیقات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
  
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استقلال جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های دفاعی تاکید کرد: کشور ما در تولیدات دفاعی خودکفا شده و به زودی می‌توانیم تولیدات نظامی خود را صادر کنیم.
 
سلامی به خطوط نبرد علمی کشور اشاره کرد و گفت: ما آنچه در انحصار کشورهای دیگر بوده را کشف و تولید کرده‌ایم.
 
وی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم از تاریکی به وادی نور وارد شدند که این خود وعده الهی است.
 
وی تأکید کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌بینیم که در اوراق آن فقر، محرومیت، بردگی مدرن، مبارزه با دین، شکنجه علمای اسلام، خفه کردن نظام آزادی‌خواهان، وابستگی به آمریکا و انگلیس در آن مشاهده می‌شود.
 
سلامی اشغال سرزمین ایران در جنگ جهانی دوم، کشف حجاب، قطحی و فقر را بخشی از اوراق تاریخ قبل از پیروزی انقلاب خواند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وضعیت کشور ما قبل از پیروزی انقلاب به گونه‌ای بود که مردم ما از گرسنگی می‌مردند و ما حتی بخش اعظمی از گندم خود را از انگلیس وارد می‌کردیم و در بسیاری از نقاط کشور حتی نان جو برای خوردن نبود.

احمدی نژاد بی بدرقه رفت و بی استقبال برگشت


میزان: محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در حالی از سفر سه روزه به مصر به کشور بازگشت که هیچیک از مقامات رسمی که پیش از این به استقبال وی می‌رفتند در فرودگاه حضور نیافتند و تنها محمدرضا رحیمی معاون اول وی در فرودگاه از او استقبال کرد.
بنا بر عرف دیپلماتیک در سالهای بعد از انقلاب نماینده‌ای از دفتر رهبری و همچنین پس از سفرهای مهم نمایندگانی از مجلس و قوه قضائیه هنگام بازگشت رئیس دولت از سفرهای خارجی با استقبال از وی در مورد نتایج مثبت این سفر سخنرانی کرده و از زحمات احمدی‌نژاد تقدیر می‌کردند.
در سال ۸۶ زمانی که احمدی‌نژاد از سخنرانی در سازمان ملل به کشور باز می‌گشت هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه، حداد عادل رئیس مجلس وقت، محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری، احمد جنتی رئیس شورای نگهبان، اکبر ولایتی، سرلشکر فیروزآبادی فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح، سرلشکر جعفری فرمانده سپاه، سردار نقدی فرمانده بسیج، احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و کلیه وزرایی که او را در سفر همراهی نکرده بودند در کنار باند فرودگاه مهرآباد به انتظار فرود هواپیمای حامل احمدی‌نژاد ایستاده بودند تا از وی استقبال کنند.
به گزارش «میزان خبر» در سفر اخیر وی به مصر که اولین مسافرت یک رئیس دولت جمهوری اسلامی به مصر پس از ۳۵ سال می‌باشد نه تنها کسی برای بدرقه وی نیامد، بلکه نتایج سفر نیز آنچنان درخشان بود که هیچ مسئولی برای تقدیر از این دستاورد‌ها زحمت حضور در فرودگاه مهرآباد را برخود هموار نکرد.
احمدی‌نژاد خود نیز با اعتراف به مخالفتهای صورت گرفته در مصر با سخنان وی منجمله پس از ملاقات با شیخ الازهر با بیان اینکه طبیعی است در اجلاسی در این سطح بعضی گله‌ها از بعضی رفتارهای افراد ناآشنا یا جاهل که همه را در یک طرف می‌دانم، مطرح می‌شود، گفت: بحث‌های خوبی صورت گرفت از جمله مسئولیت مسلمانان، موحدان وعدالت‌طلبان، ضمن آنکه می‌توان راهی را برای همکاری‌های علمی و فرهنگی میان مراکز دو کشور باز کرد.
همچنین وی از آنچه که ابتکار وزیر امورخارجه‌اش در لغو یکجانبه روادید می‌نامید، تقدیر به عمل آورد و مدعی شد وزیر خارجه ابتکار خوبی به خرج دادند و پیشنهاد کردند که ما یک طرفه روادید برای سیاحت و تجارت را لغو کنیم که این نیز اعلام شد و تاثیر بسیار خوبی برجای گذاشت و به نظرم پیام منتقل شد.

آغاز به کار جشنواره فيلم برلین 2013 همراه با اعتراض زنان نيمه‌لخت فمينيست عليه ختنه زنان در جهان بود + عکس

 موضوع جنجالی شب گشايش شصت‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعتراض زنان نيمه‌لخت فمينيست عليه ختنه زنان در جهان بود.