۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

علم الهدی: رییس جمهوری انتخاب نکنید که دوباره برای ولایت زحمت ایجاد کند!



در ادامه اظهار نظرهای ائمه جمعه و نمایندگان رهبری در باره مشخصات رییس جمهوری آینده، این بار علم الهدی خواسته است به کسی رای داده نشود که برای رهبری زحمت درست می کند.
به گزارش کلمه، علم الهدی از حامیان اصلی احمدی نژاد بود که تا پیش از قهر یازده روزه رییس دولت همواره از وی حمایت می کرد. این روزها نیز وی به منتقدان و مخالفان احمدی نژاد تبدیل شده و از وی برائت می جوید.
این امام جمعه منتصب رهبری سه سال پیش وقتی کسی در تهران سخنرانی مراسم نه دی را عهده دار نشد، سخنران این تجمع بود و معترضان را” یک مشت بزغاله گوساله ” خواند که در مقابل چشم مردم به اصل ولایت فقیه توهین می کنند. اما اینک در انتقاد از احمدی نژاد خواستار رییس جمهوری شده که برای ولایت مزاحمت ایجاد نکند.
امام جمعه مشهد که چندی پیش گفته بود میرحسین موسوی و کروبی را نمی توان فتنه گر خواند، بعدها سخنان خود را تکذیب کرد و گفت که گناه بسترسازان فتنه سال ۸۸ از طراحان اصلی فتنه در آمریکا و انگلیس کمتر نیست و آنان باید به عنوان “باغی” مورد کیفر و محاکمه قرار بگیرند.
سید احمد علم‌الهدی در دیدار با نماینده ولی فقیه و مسوولان عقیدتی- سیاسی سپاه امام رضا، با بیان اینکه برخی از کاندیداها به دنبال رای خریدن هستند، ادعا کرد: در کشور یک بدنه لاییک، لامذهب و بی‌دین وجود دارد و آنها به فکر رای توده‌های بی‌دین هستند.
وی ادامه داد: این افراد در گفتمان خود از عناصر بی‌دین استفاده می‌کنند تا بخش بی‌دین جامعه را به طرف خودشان جلب کنند و به این افراد که سابقه فکری‌شان معلوم است نباید رای داد.
علم‌الهدی با بیان اینکه فتنه امسال قبل از انتخابات شکل گرفته است، ادامه داد: بدنه سپاه و بسیج جریان آزادی است و آزادانه فکر و عمل می‌کند و به دلیل آنکه این بدنه وابسته به ولایت است تحت تاثیر هیچ جریانی از بالا قرار نمی‌گیرد و البته باید هم این طور باشد.
امام جمعه مشهد با توصیه به مردم درباره رایی که می‌خواهند بدهند، اظهار کرد: مردم بعد از ۳۴ سال با تجربه رای بدهند و هر شخصی را نباید بر مسند کار انتخاب کنند تا دوباره فردا برای نظام و ولایت زحمت ایجاد شود؛ چرا که زحمت به نظام و ولایت زحمت به مردم است.

گران‌فروشی ۴۰ میلیون دلاری دکل‌های چینی به ایران


خبرگزاری تسنیم: درحالی ساخت ۱۴ دکل توسط شرکتهای ایرانی بلاتکلیف است که دکل های چنیی که حداکثر ۱۲۰ میلیون دلار می ارزد، با قیمت ۱۶۰ میلیون دلار وارد ایران می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سال گذشته قرارداد ساخت 14 دکل حفاری خشکی با جهاد دانشگاهی بین وزارت نفت و این مجتمع آموزشی تحقیقاتی منعقد شد و براساس برنامه ریزی اولیه مقرر شد که هر 4 یا 5 ماه یک دکل حفاری در اختیار وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قرار گیرد.
بر اساس گزارش‌ها، به نظر می رسد شرکت های نفتی داخلی استقبال خوبی از ساخت این دکل ها ی حفاری نکردند که به عنوان نمونه می توان به اظهارات اخیر هدایت الله خادمی مدیر عامل شرکت حفاری شمال در خصوص خرید دکل از خارج به جای استفاده از دکل های داخلی اشاره کرد.
در شرایطی که در داخل کشور با کمبود دکل حفاری مواجه هستیم واسطه ها سعی می کنند که این دکل ها را با قیمت ارزان تر از دکل های ساخت داخل به کشور وارد کنند.
به گزارش تسنیم، دکل های چینی که ارزش آنها 100 تا 120 میلیون دلار است، به پیمانکاران داخلی حتی به قیمت 140 تا 160 میلیون دلار فروخته می شود زیرا که این قیمت از قیمت تمام شده دکل های ساخت داخل نیز حدود 50 تا 60 میلیون دلار ارزان تر است.
این در حالی است که هم اکنون دکل هایی که از چین وارد می شود هم بدنه و هم موتورهایی که بر روی آنها نصب شده است، بی کیفیت هستند اما حداقل دکل های ساخت داخل از بدنه قوی و مستحکم تری برخوردار است و موتور هایی که بر روی این دکل ها نصب می شوند یا آمریکایی هستند و یا فرانسوی که در هر حالت از موتورهای چینی بسیار بهتر عمل می کنند.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

حضور گارد ویژه در بند ۳۵۰ اوین/ انتقال ۱۰ زندانی سیاسی به سلول انفرادی



ده تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین بعد از ظهر امروز ۸ اردیبهشت و در پی اعتراضات صبح امروز جمعی از زندانیان این بند با دستور مستقیم دادستان تهران، با اعزام گارد ویژه به بند ۳۵۰ به انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند.
به گزارش کلمه، انتقال سعید مدنی، عبدالله مومنی، ابوالفضل عابدینی نصر، سیامک قادری، امیر خسرو دلیر ثانی، محمد حسن یوسف‌پور سیفی، سعید عابدینی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی پس از آن صورت گرفت که مومنی معاون زندان اوین با مداخله در امور بند ۳۵۰ خواستار عزل سعید مدنی نماینده زندانیان و وکیل بند ۳۵۰ شده بود.
در پی این دستور غیر قانونی، زندانیان در حمایت از وکیل بند منتخب شان اقدام به اعتراض و سر دادن شعار و سرود در صحن عمومی بند کردند و خواستار پیگیری مطالباتشان از جمله برکناری معاون زندان مومنی و عدم دخالت وی امور بند ۳۵۰ شدند، زندانیان همچنین شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند این واکنش زندانیان با اعزام گارد ضد شورش زندان و تهدید به آوردن آن‌ها و برخورد با زندانیان بند ۳۵۰ مواجه شد.
وکیل بند ۳۵۰ سعید مدنی طی هفته‌های گذشته مطالبات و اعتراضات متعدد زندانیان از جمله در خصوص برخورد نامناسب مسئولان زندان و وضعیت فروشگاه زندان و تخلفات مالی مسئولان آن و نیز توهین‌های مکرر مسئولان سالن ملاقات (فردی به نام سیدی) خانواده زندانیان، مطرح کرده بود که این مسئله خشم مسئولان زندان را موجب شده بود.
بر اساس آخرین گزارش ها، این ده زندانی که علاوه بر انفرادی، ممنوع الملاقات شده اند، تهدید کرده‌اند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، طی روزهای آینده دست به اعتصاب غذا خواهند زد. سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ نیز در همین راستا اعلام کرده‌اند که در اولین اقدام اعتراضی خود فردا اعتصاب ملاقات خواهند کرد.
گفتنی است در جریان مذاکرات نمایندگان زندانیان با مقامات زندان نماینده‌های نیز از طرف وزارت اطلاعات و دادستانی تهران نیز حضور داشتند و صراحتا گفته شد که دستور دادستان تهران مبنی بر مجازات زندانیان عامل تظاهرات و اعتراضات به زندان ارسال شده است.

خروج میوه از سبد خانوار



تهران‌پرس :  گروه اقتصادی: میوه و صیفی جات از جمله کالاهایی بود که امسال با افزایش قیمت خود، خبرساز شد. در واقع از روزهای ابتدایی سال جاری و همزمان با تعطیلات نوروزی روند صعودی قیمت میوه و صیفی جات در بازار آغاز شد صعودی که این روزها هم شاید کمی از شدت آن کم شده باشد اما کماکان ادامه دارد.
هر چند که بسیاری از مسئولین وعده داده بودند که با آغاز اردیبهشت و ورود میوه‌های نوبرانه قیمت میوه در سطح بازار کاهش می‌یابد تاکنون چنین اتفاقی در بازار رخ نداده است.
این در شرایطی است که محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند و عمدتا با قیمتی نسبتا بالایی عرضه می شوند که تامین آن برای مصرف‌کنندگان به سختی امکان پذیر است.
  بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تهران پرس در حال حاضر نابه سامانی در بازار میوه و صیفی جات به قدری است که برای خرید میوه و صیفی مصرفی مورد نیاز یک خانواده 4 نفره روزانه باید رقمی معادل 15 هزار تومان هزینه شود این در حالی است که با توجه به متوسط درآمد600 هزار تومانی خانوارها چنین چیزی به خصوص در کلان شهرها برای خانواده‌ها امکان پذیر نیست.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تهران‌پرس درحالی هم اکنون هر کیلو سیب قرمز با قیمت 3 هزار و500 تومان، پرتقال 4 هزار و 500 تومان وکیوی 3 هزار و 200 به فروش می‌رسد که همه ساله با افزایش دماي هوا، قيمت ميوه‌هايي همچون سيب و پرتقال با افت قیمتی مواجه شد.

متهم پرونده کهریزک: شاهدان روح‌الامینی حق شهادت ندارند



یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک تاکید کرد: در صدور دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک، مرتکب تخلف نشده‌ است.
به گزارش ایسنا، "قاضی" علی اکبر حیدری‌فرد هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران برای حضور در چهارمین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا شهود شما را، دادگاه احضار کرده‌ است؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که مطلعینی که از سوی شما معرفی شده‌اند، چند نفر هستند؟ گفت: نمی‌دانم، آقای روح‌الامینی معرفی کرده‌اند. این افراد اگر از متهمان کهریزک باشند، حق شهادت ندارند.
وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا صدور دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه بدون موافقت دادستان، تخلف قضایی نیست؟ گفت: خیر، این امر نیاز به موافقت نداشته است. اعزام متهمان به بازداشتگاه یک دستور اداری است که قاضی می‌تواند خود آن را صادر کند.
این قاضی متهم در پرونده کهریزک در پاسخ به این سوال که با توجه به دادیار بودن در هنگام صدور دستور اعزام متهمان، نیازی به موافقت دادستانی با این دستور نبوده است، پاسخ منفی داد و تاکید کرد: این دستور اداری است و قاضی می‌تواند مستقلا آن را صادر کند.
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود قاضی مرتضوی شهودی را به دادگاه معرفی کرده‌اند، گفت: من از این قضیه بی‌اطلاع‌ام.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

سند تقلب در انتخابات ۸۸ در اختیار احمدی‌نژاد نوار 8میلیونی، بگم بگم احمدی نژاد پس از رد صلاحیت مشایی است؟


سایت «بازتاب امروز» خبر داده محمود احمدی‌نژاد نواری در اختیار دارد که ثابت می‌کند رای واقعی وی در انتخابات سال ۸۸ حدود ۱۶ میلیون نفر بوده و نظام ۸ میلیون رای به نفع وی تقلب کرده است.
به گزارش دیگربان، این سایت روز شنبه (هفتم اردیبهشت) نوشته احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی٬ این نوار را که مربوط به مکالمات وی با برخی مقام‌های نظام در بامداد ۲۳ خرداد سال ۸۸ است٬ منتشر خواهد کرد.
«بازتاب امروز» افزوده در این مکالمات «از طرف برخی مسئولان به احمدی‌نژاد گزارش داده می‌شود که رای واقعی وی در انتخباات سال ۸۸ حدود ۱۶میلیون است.»
آن‌طور که این سایت نوشته است در این نوار مقام‌هایی که نامی از آن‌ها برده نشده گفته‌اند: «برای اینکه شائبه تقلب پیش نیاید و اختلاف آرا زیاد به نظر برسد، قرار است ۲۴ میلیون رای اعلام شود.»
«بازتاب امروز» در ادامه آورده در این نوار احمدی‌نژاد به «آن مسئولان تاکید می‌کند‌‌ همان رای واقعی وی که ۱۶میلیون است، اعلام شود و رای غیرواقعی اعلام نشود.»
این سایت می‌افزاید: «ادامه نوار٬ مربوط به تماس احمدی‌نژاد با مسئولان مختلف کشور است که در آن از آن‌ها خواسته شده، از اعلام رای غیرواقعی خودداری شده و‌‌ همان رای ۱۶میلیونی اعلام شود.»
سایت «بازتاب امروز» درباره این نوار صوتی احتمالاتی مطرح کرده که احتمال اول این است: «نوار مذکور اصالت نداشته و برای جنگ روانی علیه شورای نگهبان به آن دامن زده می‌شود.»
این سایت همچنین احتمال داده که نوار مذکور واقعیت داشته «و احمدی‌نژاد قصد دارد با بحث ۱۶ میلیون هم شورای نگهبان و نظام را متهم به تقلب کند.»
سایت «بازتاب امروز» ساعتی پس از انتشار این خبر بی‌انکه توضیحی ارائه کند٬ اقدام به حذف آن کرده است٬ امالینک حذف شده٬ کش لینک و صفحه فریز شده این خبر موجود است.
این خبر در شرایطی منتشر و حذف شده که ظهر ۲۳ خرداد سال ۱۳۸۸ علی خامنه‌ای به عنوان بالا‌ترین مقام در جمهوری اسلامی نتیجه انتخابات را با صدور پیامی اعلام کرد.
در جمهوری اسلامی نخستین مرجع اعلام نتیجه انتخابات وزارت کشور و تنها مرجع تائید کننده نتایج شورای نگهبان است٬ اما در انتخابات سال ۸۸ خامنه‌ای در اقدامی بی‌سابقه پیش از این دو نهاد اجرایی و نظارتی نتیجه این دوره از انتخابات را اعلام و تائید کرد.
ساعتی پس از انتشار پیام جنجال برانگیز علی خامنه‌ای که احمدی‌نژاد را «پیروز» انتخابات معرفی کرد٬ وزارت کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد احمدی‌نژاد با بیش از ۲۴ میلیون رای پیروز انتخابات است.

تایید بسته شدن حساب برخی از ایرانیان در ترکیه

دویچه وله : چندی پیش گزارش‌هایی در مورد بسته شدن حساب شماری از ایرانیان در برخی بانک‌های ترکیه منتشر شد. به گزارش ایسنا پیگیری‌های این خبرگزاری حاکی است برخی بانک‌های ترکیه در عمل خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهند.
چندی پیش گزارش‌هایی در مورد بسته شدن حساب شماری از ایرانیان در برخی بانک‌های ترکیه منتشر شد. به گزارش ایسنا پیگیری‌های این خبرگزاری حاکی است برخی بانک‌های ترکیه در عمل خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهند.

گزارش‌های مربوط به بسته شدن حساب بانکی برخی از شهروندان ایرانی در موسسه‌های مالی ترکیه کمتر از دو هفته پیش در رسانه‌های این کشور منعکس شد و در رسانه‌های داخل و خارج ایران بازتاب گسترده‌ای یافت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گزارشی که جمعه (۶ اردیبهشت/ ۲۶ آوریل) منتشر شد به بررسی "شایعه یا واقعیت" بودن این خبر پرداخته و می‌نویسد: «پیگیری‌های خبرنگار ایسنا در ترکیه نشان می‌دهد دستورالعملی مبنی بر عدم همکاری یا ارائه نکردن خدمات بانکی به ایرانیان وجود ندارد، اما برخی از بانک‌های دارای ارتباط مالی گسترده با غرب در عمل خدماتی به ایرانیان ارائه نمی‌دهند.»

اعمال محدودیت بدون دستورالعمل رسمی

روزنامه شرق ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) به نقل از روزنامه "تودی زمان" نوشت مسئولان یکی از بانک‌های ترکیه به یک ایرانی که ۱۰ سال است در این کشور سکونت دارد گفته‌اند حساب بانکی شخصی‌اش را ببندد.

همزمان، "شفق"، روزنامه دیگر ترکیه نیز گزارش داد، برخی بانک‌های ترکیه از مشتریان ایرانی خود خواسته‌اند تا ۱۷ آوریل ۲۰۱۳ پول خود را از حسابشان خارج کنند وگرنه دارایی‌شان مسدود یا مصادره خواهد شد.

یک از مسئولان شعبه‌ای از بانک "یاپی کردی" در استانبول در مورد بسته شدن حساب مشتریان ایرانی به روزنامه "شفق" گفته است: «این کار مطابق بخشنامه آژانس مقررات بانکی و نظارتی است که از بانک‌ها می‌خواهد از ارایه خدمات به شهروندان کشورهایی که هدف تحریم قرار دارند خودداری کنند.»

رسانه‌های ترکیه در عین حال گزارش داده‌اند که آژانس یاد شده منکر وجود چنین بخش‌نامه‌ای شده است. به نوشته‌ی ایسنا "پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا پس از اتفاق بانک یاپی کردی نیز این موضوع را تایید می‌کند."

همراهی بانک‌ها با تحریم‌های بین‌المللی

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود تاکید می‌کند: «در واقع برخورد "یاپی کردی" با این شهروند ایرانی بی‌سابقه نبود؛ ‌چراکه دو بانک "گارانی" و "اچ اس بی سی" که رابطه مالی فراوانی هم با غرب دارند، ماه‌هاست حساب جدیدی برای مشتریان ایرانی باز نمی‌کنند و خدمات چندانی به ایرانیان دارای حساب ارائه نمی‌دهند.»

بنابر این گزارش، "شکر بانک" هم بانک دیگری در ترکیه است که عملا خدمات چندانی به مشتریان ایرانی ارائه نمی‌دهد.

"یاپی کردی" در واکنش به گزارش رسانه‌های ترکیه اعمال محدودیت برای برخی از مشتریان ایرانی را تایید کرده و این اقدام را به رعایت تحریم‌های اعمال شده توسط سازمان ملل و اتحادیه‌ی اروپا علیه جمهوری اسلامی نسبت داده است.

این موسسه مالی ترکیه در بیانیه‌ی خود تاکید می‌کند که محدودیت‌ها تنها شامل مشتریانی می‌شود که "آگاهانه و یا ناآگاهانه با معاملاتی که در چارچوب تحریم‌ها قرار دارند در ارتباط می‌باشند."

خبرگزاری ایسنا در پایان گزارش خود می‌نویسد که عدم موضع‌گیری رسمی در مورد اعمال محدودیت‌ها و اقدام شماری از بانک‌های ترکیه در بستن حساب برخی از ایرانیان به نوعی به مواضع ترکیه و همکاری همزمان این کشور با غرب و ایران باز گردد.

هشدار کانادا نسبت به ورود ایرانیانی با «انگیزه‌های شرارت‌بار» به این کشور


رادیو فردا : به دنبال دستگیری دو تن به اتهام اقدام تروریستی در کانادا و تأکید اوتاوا بر ارتباط داشتنشان با اعضای القاعده در ایران، پلیس مرزی کانادا نسبت به امکان ورود برخی از ایرانی‌ها با«انگیزه‌های شرارت‌بار» به این کشور هشدار داد.
به گزارش روز جمعه، ششم اردیبهشت ماه روزنامه کانادایی «نشنال پست»، پلیس مرزی کانادا اعلام کرده است که امکان دارد عبور ایرانیانی با «انگیزه‌های شرارت‌بار» از مرز و ورودشان به کانادا از دید مقام‌های مرزی پنهان بماند.
به گفته پلیس مرزی کانادا از سال ۲۰۰۸ تا کنون درخواست ورود «۱۹ ایرانی» به این کشور به دلیل مسائل امنیتی پذیرفته نشده‌ است.
طبق گزارش محرمانه کانادا که متعلق به تابستان ۲۰۱۲ است، این کشور بیشتر تقاضاهای پناهندگی از سوی ایرانیان را قبول می‌کند. این گزارش با این‌حال با اشاره به نگرانی‌های واشینگتن نسبت به حملات احتمالی افراط‌گراها در آمریکا، تأکید می‌کند که برخی از تازه واردان ممکن است با انگیزه‌های دیگری به کانادا آمده باشند.
کانادا در حالی درباره امکان ورود ایرانیانی با انگیزه‌های نامطلوب به کانادا هشدار داده است که پلیس این کشور دوم اردیبهشت‌ماه از دستگیری دو فرد مرتبط با القاعده خبر داد که به گفته پلیس در صدد بودند یک قطار مسافربری در این کشور را از ریل خارج کنند.
پلیس کانادا اعلام کرده است که این دو مظنون از سوی «عناصر القاعده مستقر در ایران حمایت می‌شده‌اند»، اما تأکید کرده است که مدرکی در دست نیست که نشان دهد حکومت ایران با این دو متهم در ارتباط بوده باشد.
پس از آن، پنج اردیبهشت‌ماه نیز مقام‌های امنیتی و قضایی ایالات متحده اعلام کردند که یکی از افراد دستگیر شده در دوسال اخیر به ایران سفر کرده است.
ایران از اساس وجود شبکه‌ای از عناصر القاعده در ایران را انکار می‌کند. وزیر امور خارجه ایران سخن گفتن از «القاعده ایران» را «جعلیات جدید و حرفی واقعا مضحک» خوانده است.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

عکس / کاریکاتوری که به واقعیت پیوست

طرح جلد مجله فکاهیون در سال 65 که قرار بود در سال 2000 به واقعیت بپیوندد ولی خیلی زودتر و در 1392 واقعی شد. این کاریکاتور، اثر جواد علیزاده کاریکاتوریست بزرگ ایرانی و مدیرمسؤول مجله طنز و کاریکاتور است.





در ۸ سال دولت احمدی نژاد:هيچ‌يک از فازهای «پارس‌جنوبی» تکميل نشد


 بيژن نامدار زنگنه وزير نفت در دولت محمد خاتمی طی گفت و گويی با روزنامه شرق ضمن بررسی کارنامه هشت ساله دولت محمود احمدی نژاد  در صنعت نفت،گاز و پتروشيمی،گفته از هشت سال پيش تاکنون «هيچ‌يک از فازهای پارس‌جنوبی تکميل نشده است.»
به گزارش رادیو فردا به نقل ار روزنامه شرق، وزير نفت دولت محمد خاتمی همچنين گفته «ما در فازهای ۴ و ۵ پارس‌جنوبی در عرض ۴۳ ماه يک فاز را از صفر به توليد رسانديم اما فازهای ۹ و۱۰ پارس‌جنوبی که هشت سال پيش با پيشرفت ۶۰ درصد به اين دولت تحويل شد،هنوز به اتمام نرسيده است» و «گويا اينها هم مانند قنات حاج ميرزا آغاسی است که برای مملکت گازی ندارد اما برای برخی نان دارد.»
وزير نفت اسبق ايران درباره «وضعيت صنعت نفت و انرژی ايران» به روزنامه شرق گفته است «الان برداشت عمومی اين است که وضعيت عمومی صنايع ما ازجمله در توليد نفت و در صنايع وابسته آن در شرايط بدی است و اين ديگر نياز به تخصص هم ندارد.»
بيژن نامدار زنگنه همچنين گفته است در هشت سال اخير «چيزی که شامل سياست‌های جديد باشد در اين سال‌ها اعلام نشده،هر چيزی که اجرا می‌شود حداقل در گفتار،همان سياست‌هايی است که در برنامه‌های تنظيم شده تا سال ۱۳۸۴ تهيه و عرضه شده بود» اما «اين مشکلاتی که در صنعت نفت رخ داده ناشی از استراتژی توسعه صنعت نفت ايران نيست،مشکل بی‌ثباتی مديريتی و بی‌اقتدارکردن وزارت و وزير نفت است.»
بيژن نامدار زنگنه به روزنامه شرق گفته «البته فشارها و شرايط خارجی هست اما مشکل بزرگ‌تر شرايطی است که در اين سال‌ها خارج از اراده مديران و کارشناسان اين صنعت بر آن تحميل شده و تحريم‌ها هم مزيد بر علت شده تا امروز که مشکلات نمود پيدا کرده است» و تاکيد کرده که «مشکل آنجاست که کسانی در دولت،وزير نفت "بله‌قربان‌گو" می‌خواهند که هر کس را از خارج سيستم به او تحميل کردند بپذيرد،اما وزير نفت برای پيشبرد سياست‌های نفتی بايد اقتدار داشته باشد.»
به گفته وزير اسبق نفت «تخصص‌ستيزی و کارشناس‌ستيزی که از بيرون به وزارت نفت تحميل شده،تحقير نهاد مديريت در کل کشور است که اکنون بعد از هشت سال موجب ناکارآمدی سيستم اداری و اجرايی دولت شده است.»
بيژن نامدار زنگنه با تاکيد براينکه در دوره هشت ساله دولت محمود احمدی نژاد «موازنه‌ها نه تنها به ضرر توليد،بلکه حتی به ضرر اقشار فرودست جامعه با شعار حمايت از فرودستان بهم ريخته شد»،به روزنامه شرق گفته «اخيرا رييس دولت در مجلس رهنمودهايی می‌دهد و جای سوال دارد که چرا خودشان در مدت هشت‌سال به اين شعارها عمل نکردند؟» و «رفتارهای اين دولت شبيه برخی رفتارهای اول انقلاب است که ما گاهی برخی از اين شعارها را در سال ۵۸ می‌داديم و سال ۶۱-۶۰ هم فهميديم که اشتباه بوده و آنها را کنار گذاشتيم» اما احمدی نژاد «بعد از هشت‌سال رياست بر دولت و آشنايی با مسايل کشور هنوز همان صحبت‌های سال ۵۸ را مطرح می‌کند.»
روزنامه شرق از قول بيژن نامدار زنگنه نوشته «اين پارادايم حاکم بر دولت و سرمشق کشور‌داری در حوزه بخش‌های اقتصادی و صنعتی باعث آسيب جدی به کشور شده است» و بايد «شرايط محيط صنعت و پارادايم‌های ناکارآمد را که توسط دولت فعلی در اداره کشور حاکم شده است،اصلاح کرد.»

۱۳۹۲ اردیبهشت ۶, جمعه

دستگیری کاربر یکی از شبکه های اجتماعی تحت عنوان انتشار فرهنگ ابتذال


رییس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری کاربر یکی از شبکه های اجتماعی به جرم انتشار فیلم و تصاویر مبتذل خبر داد.
بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی مدعی شد: "با رصد و پایش مستمر در فضای مجازی و همچنین با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کار‌شناسان در یکی از شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای شناسایی و اقدامات ماموران آغاز شد."
وی ادامه داد: "پس از بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم اهل و ساکن بجنورد شناسایی و دستگیر شد که پس از کسب مجوز قضایی منزل متهم بازرسی و تعداد زیادی فیلم و کلیپ مبتذل و مستهجن از سیستم وی کشف و ضبط شد."
وی در پایان تصریح کرد: پلیس فتا آمادگی برخورد با هرگونه جرایم اینترنتی به منظور ایجاد بستری امن در فضای مجازی را دارد.

حضور پررنگ‌ مقامات امنیتی و نظامی در موضوع انتخابات

دویچه وله : وزارت اطلاعات   با احضار مسئولان روزنامه‌ها و مطبوعات سراسری ایران، خطوط قرمز مربوط به اخبار انتخابات را به آنان اعلام کرده است. مقامات نظامی نیز بار دیگر بر وظایف و نقش بسیج و سپاه در انتخابات تاکید ورزیده‌اند.
سایت "کلمه" از احضار مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات سراسری ایران به وزارت اطلاعات برای حضور در یک جلسه توجیهی خبر داده است.
در این جلسه به مسئولان رسانه‌ها گفته شده که خط قرمز اخبار و تحلیل‌ها " مواضع و اظهارات رهبری" است. به گزارش "کلمه"، فردی که خود را معاون وزیر و مسئول مطبوعات وزارت اطلاعات معرفی کرده، تهدید کرده که "با هرگونه سیاه‌نمایی در دوران تبلیغات انتخاباتی برخورد خواهد شد."
به گزارش "کلمه"،  در این جلسه  تاکید شده که هر میزان انتقاد از احمدی‌نژاد مجاز است و محدودیتی ندارد.
پایگاه خبری یاد شده می‌نویسد که در این جلسه به مدیران مسئول مطبوعات اعلام شد که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را در واقع سپاه برگزار می‌کند. مقام اطلاعاتی حاضر در جلسه گفته است: «سپاه و وزارت اطلاعات مراقب همه مسائل خواهند بود و هیچ تخطی از محدوده‌های تعیین شده را تحمل نخواهند کرد.»

تاکید بر وظایف سپاه و بسیج

به موازات این خبر، علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در روز پنجشنبه (۵ اردیبهشت) در جمع مربیان و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت سپاه، سخنانی در باب انتخابات بیان کرد.
وی تجلی "حماسه سیاسی" را در برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور گسترده مردم خواند و تلاش برای حضور هرچه گسترده‌تر مردم در انتخابات را وظیفه بسیج و سپاه دانست.
فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: «رییس جمهور آینده باید از بحران‌های مختلفی که عمدتا توسط دشمنان و برخی سوءمدیریت‌ها به وجود آمده سربلند بیرون بیاید.» جعفری گفت نقش سپاه و بسیج در این بین بسیار مهم است و «ما باید در برآوردهایمان به فردی اصلح دست پیدا کرده و او را به آشنایان و اطرافیان خود معرفی کنیم.»
تاکید سردار جعفری بر لزوم دخالت بسیج و سپاه در انتخابات و معرفی "فردی اصلح" در حالی صورت می‌گیرد که اظهارات علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه در باره ضرورت "مهندسی انتخابات"، با موجی از واکنش‌ها روبرو شد.

چندی پس از این سخنان، حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که منظور سعیدی دخالت یا حتی روشنگری سپاه در انتخابات نبود: «منظورشان این بود که سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی‌های ولی‌فقیه در نیروهای مسلح وظیفه دارند عدم ورود نیروهای مسلح در جهت‌گیری‌های انتخاباتی را گوشزد کنند که این همان مهندسی انتخابات است.»
هشدار دو مقام نظامی به "شبهه‌افکنی" علیه سپاه
هم‌چنین، سردار آسودی، معاون تبلیغات سپاه نیز در حاشیه گردهمایی سیاسی سپاه پاسداران در استان سمنان، نسبت به "سیاه‌نمایی" و "تخریب" سپاه در ارتباط با مسائل انتخاباتی هشدار داد.  آسودی گفت: «دشمنان فهمیده‌اند مردم به بسیج و سپاه اعتماد دارند، بنابراین تهاجم و شبهه‌افکنی علیه این نهاد مقدس به راه انداخته‌اند.»
یک روز پیش از این، سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران در باره "شبهه‌افکنی"ها هشدار داده و گفته بود که نامزدها باید از سیاه‌نمایی و تخریب دیگران خودداری کنند.
احمدی‌نژاد در سفر به خوزستان از پیغام‌ برای "کم کردن رویش" پرده برداشت و در تهدید مخالفان خود گفت: «هرگوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت نخواهید داشت.». او در جمع مردم اصفهان نیز تاکید کرد: «برخی برای انتخابات نقشه کشیده‌اند.»
به نظر می‌رسد تحرک مقامات سپاه و نیروی انتظامی در سخنرانی پیرامون انتخابات، واکنشی به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد باشد. احمدی‌نژاد در اهواز از جمله گفت که مخالفانش "عددی نیستند."

حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفته‌های اخیر احمدی‌نژاد را مصداق تشویش اذهان عمومی دانست.
بایدها و نبایدهای رسانه‌ها در انتخابات
در این میان "دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای" سخنانی از وی پیرامون وظایف رسانه‌ها در انتخابات را برگزیده است.  این نکات در دو بخش بایدها و نبایدها تنظیم شده‌اند و از جمله شامل لزوم تشویق مردم به انتخابات اصلح از سوی رسانه‌ها می‌شود: «آنها که زبان گویایی دارند، قلم توانایی دارند و آبرویی پیش مردم دارند، باید مردم را توجیه و تشویق کنند و آدمهای خوب را به آنها معرفی نمایند.»
یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها، پاسداری از انتخابات خوانده شده است: «انتخابات مظهر حضور مردم است و باید پشتوانه امنیت ما باشد. آن وقتی را که دشمنان می‌خواهند از انتخابات علیه امنیت کشور سوءاستفاده کنند، باید همه مراقب و به هوش باشند.»
"نباید"ها در این فهرست طولانی‌تر و دو برابر نمونه "باید"ها هستند. دلسرد نکردن مردم نسبت به انتخابات، پرهیز از بی‌احترامی به شورای نگهبان و عدم درج هرحادثه و خبر از جمله آنها هستند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد : کنترل و نظارت وزارت ارشاد بر عملکرد مطبوعات افزایش می‌یابد


معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با تأکید بر خودکنترلی مطبوعات، گفت: طی دوماه آینده نظارت‌ و کنترل وزارت ارشاد بر عملکرد مطبوعات افزایش می‌یابد.

محمد‌جعفر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره وظایف رسانه‌ها در روزهای باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در این باره رسانه‌ها دارای دو وظیفه اساسی هستند که ایجاد شور و نشاط بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و همچنین کمک به مردم برای انتخاب اصلح از جمله وظایف رسانه‌ها است.
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد افزود: این دو ویژگی در سایه اخلاق و تهذیب رسانه‌ها تحقق می‌یابد و در غیر این صورت نباید انتظاری در این باره داشت.
وی یادآور شد: امیدواریم رسانه‌های داخلی با تکیه بر تهذیب و اخلاق رسانه به این هدف نائل شوند و در نهایت شاهد انتخابات پر شور باشیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: البته وزارت ارشاد در خصوص عملکرد مطبوعات در زمان انتخابات نظارت‌های خود را اعمال خواهد کرد، در این باره دو نظارت وجود دارد که شامل نظارت کیفی و نظارت بر رعایت حدود قوانین و مقررات از سوی رسانه‌ها است.
محمد‌زاده خاطرنشان کرد: ظرف دو ماه آینده نظارت‌های این معاونت بر عملکرد رسانه‌ها افزایش می‌یابد البته امیدواریم که خود مطبوعات نیز بر عملکرد خود، خودکنترلی داشته باشند و متعهدانه نسبت به درج اخبار اقدام کنند، در این صورت نیازمند هیچگونه نظارتی از سوی وزارت ارشاد نخواهیم بود.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

رئیس سازمان انرژی اتمی: تسخیر فضا را در دستور کار داریم



معاون احمدی نژاد و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برنامه دولت بعد از تثبیت حقوق هسته‌ای، تسخیر فضا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دکتر عباسی در شورای اداری شهرستان نطنز اظهار کرد: تمامی محدودیت‌ها و تحریم‌های ایجاد شده از سوی استکبار جهانی به خصوص آمریکا و کشورهای غربی، ایران اسلامی را از حقوق مسلم هسته‌ای خود دور نمی‌کند.
وی تاکید کرد: دولت بعد از تثبیت حقوق هسته‌ای به دنبال به دست آوردن فضا است.
عباسی بیان داشت: تثبیت سرزمینی و سیاسی به طور یقین با تثبیت علمی و فناوری همراه است.
وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دشمن به دنبال سرنگون کردن نظام است، زیرا ایران اسلامی به عنوان الگوی موفق در دنیا به جهانیان عرضه شده است.
رییس انرژی اتمی کشور در ادامه گفت: تمامی مسائل به وجود آمده در صحنه جهانی، دعوا بر سر هسته‌ای شدن ایران است.
وی به کنایه گفت: اگر افرادی خواهان برداشتن تحریم از سوی کشورهای غربی هستند، به طور یقین به دنبال دست کشیدن از حقوق هسته‌ای کشور نیز هستند.

سازمان امنیت هلند: ایران به طور سیستماتیک جرائم سایبری مرتکب می شود


 سازمان امنیت هلند در گزارش سالانه خود، به نام سه کشور از جمله ایران اشاره کرده که به طور سیستماتیک به حملات سایبری برای کسب و جمع آوری اطلاعات در کشورهای دیگر دست می زنند.
به گزارش شهرزاد نیوز ، این مطلب در گزارش سالانه سازمان امنیت هلند که روز 23 آوریل منتشر گردید، قید شده است. وزیر کشور هلند در یک برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتری در این مورد داد و افزود که این حملات سایبری سیستماتیک و برنامه ریزی شده است و نمی تواند کار یک هکر منفرد باشد.
گفتنی است که رواج اینترنت منفافد فراوان اطلاعاتی در سیستم های امنیتی ایجاد کرده و دولت ها بخشی از بودجه دفاعی خود را که سابقا برای تسلیحات نظامی به کار می رفت، امروزه برای مبارزه با "جنگ سایبری" اختصاص داده اند.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

رژیم تهران از خط قرمز ساخت بمب اتمی گذشت



به گزارش رادیو آلمان، رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائيل می‌گوید که رژیم ایران از "خط قرمز" ساخت بمب اتمی عبور کرده است. به باور وی رژیم ایران در حال حاضر برای ساخت بمب اتمی اورانیوم غنی‌شده کافی در اختیار دارد.
یک روز پس از نهایی شدن معامله کلان تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل، آموس یادلین رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش و رئیس فعلی موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائيل اظهار داشت که جمهوری اسلامی مدت‌هاست "خط قرمز" ساخت بمب اتمی را که بنیامین نتانیاهو به آن اشاره کرده، رد کرده است.
آموس یادلین روز سه‌شنبه (۲۳ آوریل/ ۳ اردیبهشت) در همایشی در دانشگاه تل‌آویو گفت: «تابستان امسال، رژیم ایران تنها یک تا دو ماه با تصمیم‌گیری نهایی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سپتامبر سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه یک طرح گرافیکی هشدار داد که رژیم ایران در بهار یا تابستان ۲۰۱۳ اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.
رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل اضافه کرد که حکومت ایران تصمیم‌گیری بر سر ساخت بمب هسته‌ای را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که در ماه ژوئن (خردادماه) برگزار می‌شود، انجام خواهد داد.
او گفت: «چنانچه آمریکا و اسرائیل و حکومت ایران، همگی بر سر حرف خود باقی بمانند، ما پایان امسال شاهد یک درگیری خواهیم بود.»
به باور رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش اسرائیل در حال حاضر رژیم تهران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده برای ساخت بمب در اختیار دارد.
آموس یادلین هشدار داد که رژیم تهران در جریان مذاکرات هسته‌ای همچنان به سیاست وقت‌کشی و گسترش همزمان فعالیت‌های هسته‌‌ای خود ادامه خواهد داد، مگر آن‌که "تغییرات بنیادی" در تحریم‌هایی که تا کنون علیه این رژیم اعمال شده‌، به وجود آید.

دادگاه محاکمه يک آمريکايی ايرانی تبار به اتهام کمک به برنامه های فضايی ايران در مريلند برگزارشد


دادستان دادگاه فدرال در مريلند آمريکا روز سه شنبه در سخنانی خطاب به هيات منصفه، خواستار محکوميت "نادر مُدانلو"، يک مرد آمريکايی- ايرانی تبار به اتهام کمک به پرتاب نخستين ماهواره ايران شد .
به گزارش رادیو به نقل از آسوشيتد پرس، "نادر مدانلو"  ۵۲ ساله متهم است که با واسطه گری غير قانونی بين ايران و يک شرکت روسی، تلاش کرده تحريم های آمريکا در ارتباط با برنامه فضايی ايران را، در ازای دريافت ۱۰ ميليون دلار نقض کند .
وکيل آقای مدانلو اتهامات عليه موکل خود را رد کرده است .
انتظار می رود دادگاه حدود چهار تا شش هفته به طول بينجامد .
در صورت اثبات تمامی ۱۱ مورد اتهام عليه آقای مدانلو، وی ممکن است به ده ها سال زندان محکوم شود . 

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

واکنش رژیم به اظهارات مقامات آمریکا و کانادا



سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: جمهوری اسلامی به اندازه کافی قدرتمند است و اجازه تعرض به هیچ دشمنی را نمی‌دهد.
به گزارش فارس، رامین‌ مهمان‌پرست امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا که گزینه نظامی را منتفی ندانسته، ‌تصریح کرد: جمهوری اسلامی به اندازه کافی قدرتمند است و می‌تواند از حقوق خود دفاع کند و اجازه تعرض به هیچ دشمنی را نخواهد داد.
وی در خصوص اظهارات دولت کانادا مبنی بر دستگیری دو نفر در یک عملیات تروریستی و ادعای اینکه این دو نفر از سوی عوامل القاعده مستقر در ایران حمایت می‌شدند، تصریح کرد:‌ هیچ مدرک مستندی در این زمینه ارائه نشده است.

مهمان‌پرست همچنین بازرسی از هواپیماهای جمهوری اسلامی در عراق که عازم سوریه هستند را قابل گذشت و توجیه ندانست و آن را نقض مقررات و کنوانسیون‌های بین‌المللی خواند.


طرح حمله تروریستهای القاعده در ایران به کانادا
مقامات کانادایی از خنثی شدن یک طرح بزرگ تروریستی در این کشور خبر دادند.
به گزارش سی ان ان به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی سی کانادا، دو مظنون در ارتباط با این حمله بازداشت شده اند.
پلیس کانادا معتقد است که بازداشت شدگان از حمایت عناصر القاعده در ایران برخوردار بودند.
مظنونان بازداشت شده در شهرهای آنتاریو و کبک به دام پلیس افتاده اند.

طراحی حمله به قطار مسافربری
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، پلیس کانادا روز دوشنبه از دستگیری دو مظنون خبر داد که به طراحی حمله به یک قطار مسافربری متهم شده‌اند.
اعضای این شبکه تروریستی قصد داشتند عملیاتی را علیه یک قطار مسافربری در کانادا ترتیب دهند.
پلیس کانادا می گوید، دو عضو دستگیر شده القاعده با عناصر القاعده در ایران در ارتباط بودند
شبکه خصوصی سی‌تی‌وی از دو مورد بازجویی در تورنتو و مناطق اطراف خبر داد.

این شبکه‌ تصریح کرد این دستگیری‌ها نتیجه تحقیقات یک ساله پلیس فدرال کانادا با همکاری پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) بوده است.

کاهش سن مصرف دخانیات به 10 سال


دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند افزایش یافته است.

 دکتر محمدرضا مسجدی در گفت وگو با ایسنا، با طرح این سوال از مردم که " آیا در حال حاضر مبارزه با دخانیات در کشور محسوس است؟" به انتقاد از نحوه اجرای "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" پرداخت و عنوان کرد: ایران عملکرد ضعیفی در زمینه مبارزه با دخانیات داشته و قوانین و آیین نامه‌های موجود به طور کامل اجرا نمی‌شوند، در این شرایط با وجود آن که حدود 85 درصد از مردم ایران سیگار نمی‌کشند، اما مستقیما در معرض دودها و مضرات آن قرار دارند.

 دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن اعلام این خبر که سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده است، اظهار کرد: مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند افزایش یافته است.

 وی ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اظهار کرد: این آمارها تکان دهنده هستند. چندی پیش شهرداری تهران نیز آماری را از سطح مناطق خود استخراج کرد که نشان دهنده کاهش سن مصرف دخانیات در تهران است و در این میان زنان و دختران بیش از هر چیز هدف قرار گرفته‌اند.

 ورود بدون محدودیت 320 میلیون دلار سیگار از یک کمپانی امریکایی

 مسجدی در ادامه با اشاره به اینکه چهار کمپانی بزرگ دنیا هدایت گر تولید و توزیع سیگار در جهان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس قوانین وضع شده اگر شرکتی بالغ بر پنج میلیون دلار مبادله تجاری با ایران داشته باشد مورد تعقیب قرار می‌گیرد و اگر این مبلغ به بیش از 50 میلیون دلار برسد ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد اما در حال حاضر یک کمپانی امریکایی بدون هیچ محدودیتی 320 میلیون دلار سیگار وارد ایران کرده است که مبین هدف کشورهای غربی برای ضربه زدن به نظام است.

شکایت به دادگاه های مصر علیه سفر گردشگران ایرانی


یک وکیل دادگستری مصر با ارائه دادخواستی به دادگاه اداری خواستار صدور حکم قضایی برای  جلوگیری از سفر گردشگران ایرانی به این کشور شد.

به گزارش شفاف به نقل از روزنامه المصری الیوم، در این دادخواست از دادگاه درخواست شده با صدور حکم قضایی، رئیس جمهور، وزیران خارجه کشور و گردشگری و مفتی ارشد مصر را موظف به توقف و منع گردشگری ایرانی ها کند.
در این دادخواست استدلال شده است که سفر گردشگران ایرانی به مصر و به ویژه حضور ایرانی ها در مزارهای دینی مصر، اقدامی علیه امنیت ملی این کشور خطرناک است.

این دادخواست توسط یک وکیل مصری به نام عبدالرحمن عوف تسلیم دادگاه شده و در آن آمده است: هدف گردشگری ایران در مصر نزدیکی عقایدی با ایران است.

این وکیل دادگستری همچنین در متن دادخواست خود مدعی شده است ایران سه جزیره اماراتی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را در اشغال خود دارد.

در بخش دیگری از این دادخواست نیز آمده است: عربستان سعودی از نگاه مصر به ایران نگران است به همین دلیل از زمان سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به مصر، سرمایه گذاری های کشورهای عربی در این کشور کاهش یافته اند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: ایران به مصر پیشنهاد کرده است 5 میلیارد دلار وام ارائه کند و در مقابل بتواند مدیریت همه مساجد فاطمی این کشور را در اختیار خود بگیرد. همچنین پیشنهاد شده سالانه 20 هزار دانشجوی مصر سالانه به  دانشگاه های قم اعزام شوند. ایران همچنین متعهد شده است سالانه چند میلیون گردشگر به مصر اعزام کند و همین موضوع نشان می دهد هدف تهران شیعه سازی مصر است.

روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر از 32 سال پیش تاکنون قطع شده و دو طرف در سطح دفاتر حفاظت از منافع در پایتخت های یکدیکر با هم رابطه دارند.

به تازگی اولین و تنها گروه از گردشگران ایرانی به مصر سفر کردند اما پس از آن وزیر گردشگری این کشور ادامه سفر این گردشگران را متوقف کرد.

سفر گردشگران ایرانی به مصر با مخالفت شدید بخش عمده ای از افراط گرایان اسلامی و سلفی ها روبه رو شده است.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

عکس / استقبال‌ گسترده مردمی از احمدی‌نژاد در اهواز!

آدم مبهوت میشه از این استقبال مردم !


رئیس سازمان زندان‌ها : بخاطر وضعیت بد مالی ارزاق خود را بطور نسیه میخریم



غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه میزان زندانیان چک بلامحل نسبت به سال‌های افزایش داشته یا کاهش، اظهار داشت: در شرایط فعلی آمار زندانیان ناشی از چک بلامحل فزاینده است.
وی ادامه داد: این میزان نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش است.
اسماعیلی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه، میزان بودجه و تخصیص آن طی سالهای گذشته چطور بوده است، گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه سال 92 کل کشور، بودجه سازمان زندان‌ها نسبت به سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: رایزنی‌هایی را با مجلس درباره میزان منابع پیشنهادی به این سازمان انجام دادیم و در این باره پیشنهاداتی هم داشته‌ایم.
وی افزود: با توجه به اینکه لایحه بودجه با تأخیر به تصویب می‌رسد، در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان سازمان مشکلاتی داریم که در این میان باید خرج عایله سنگین زندانیان نیز پرداخت شود.
اسماعیلی با بیان اینکه برای تأمین ارزاق مورد نیاز زندانیان از ابتدای سال تاکنون بعضاً با نسیه اقدام کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر بدهی زیادی به بازار داریم.
وی گفت: پیش از این ارزاقی که تهیه می‌شد، دولتی بود، اما اکنون این اقلام باید از بازار به صورت مستقیم تهیه شود.
اسماعیلی در پایان گفت: ما به این مسائل عادت کرده‌ایم و تمام سعی ما هم بر این است که در این مجموعه در حق و حقوق کارکنان و زندانیان اجحاف نشود.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

گوشت ناگهان 60 درصد گران شد



قیمت گوشت در فروشگاههای سطح شهر ناگهان به صورت فزاینده ای بالا رفته است و قیمت تا حدود 60 درصد افزایش را تجربه می‌کند. در این میان، مسئولان تنظیم بازار کشور، حذف اختصاص ارز مبادلاتی به واردات گوشت و هدایت واردکنندگان به سمت تامین ارز از بازار آزاد است.
به گزارش مهر، قیمت گوشت در سطح فروشگاههای شهر چند روزی است که با افزایش مواجه شده است و در برخی از انواع گوشت قرمز، این افزایش تا 60 درصد هم خود را نشان داده است. به خصوص در سطح فروشگاههای زنجیره ای، افزایش قیمت مشهود است و از سوی دیگر، با پایان یافتن فروردین ماه، بساط توزیع گوشتهای تنظیم بازاری نیز برچیده شده است.
برخی از مسئولان، دلایل متفاوتی را برای افزایش قیمت گوشت در سطح بازار عنوان می کنند که از جمله آن، حذف اختصاص ارز مرجع به گوشت و هدایت واردکنندگان به سمت واردات گوشت با ارز مبادلاتی است. در عین حال، واردکنندگان اما اذعان دارند که در دریافت ارز مبادلاتی برای واردات گوشت قرمز با مشکل مواجه هستند و همین امر، روند واردات را کند کرده است.
یک مقام مسئول در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت ظرف روزهای اخیر، قطع اختصاص ارز مرجع به گوشت قرمز است، ضمن اینکه مرکز مبادلات ارزی نیز صف طولانی برای اختصاص ارز مبادلاتی به واردکنندگان گوشت تشکیل داده است و همین امر، واردکنندگان را به سمت خرید ارز از بازار آزاد تشویق می کند.
وی می افزاید: استفاده از ارز آزاد برای واردات گوشت، خود عاملی برای گرانی این کالا در سطح بازار شده است. ضمن اینکه گوشت تنظیم بازاری نیز به صورت محدود عرضه می شود.
بهزاد درخور، عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات نیز در این رابطه می‌گوید: علت اینکه قیمت گوشت در برخی فروشگاههای زنجیره ای از جمله شهروند با افزایش مواجه بوده، این است که این فروشگاه، قبل از عید قیمتای خود را افزایش نداده بود و گوشت تنظیم بازاری را بسته بندی و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می داد.

اخبار زندانیان سیاسی


صدور یک سال حبس دیگر برای احمد کریمی
احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس که به ۱۵ سال و سه ماه زندان محکوم شده است، در پرونده‌ای جدید به یک سال حبس دیگر محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بتازگی دادگاه عمومی تهران در ونک برای احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس پرونده جدیدی مفتوح کرده و وی را به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به ۱ سال زندان دیگر محکوم کرده است.
در این دادگاه که وکیل متهم حضور نداشت درحالی اتهامات قبلی احمد کریمی مجددا مطرح شد که طبق قانون یک فرد را نمی‌توان دوبار بدلیل یک جرم محکوم نمود.
همچنین خانواده احمد کریمی از سختگیریهای مسئولین زندان و وقت کوتاه ملاقات‌ها شکایت دارند.
محمدحسین نعیمی پور ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور به زندان بازگشتند
محمدحسین نعیمی پور، ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند.
به گزارش کلمه، محمدحسین نعیمی پور زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که ۲۳ اسفند به مرخصی نوروز آمده بود با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به همراهان خود در زندان اوین پیوست.
محمدحسین نعیمی پور از جوانان فعال عضو حزب مشارکت و فرزند محمد نعیمی پور، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی است که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.
این عضو خانواده شهدا و فعال “پویش موج سوم” در دوران بازداشت و انفرادی تحت فشار شدید قرار داشت تا در مصاحبه ای تلویزیونی از جنبش سبز و رهبران آن اعلام برائت کند.
 ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور زندانیان  سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که به مرخصی نوروز آمده بودند با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به همراهان خود در زندان اوین پیوستند.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

مظنون دوم بمبگذاری بوستون دستگیر شد


بی بی سی  : پلیس آمریکا می‌گوید که جوهر سارنایف، مظنون دوم بمبگذاری بوستون دستگیر شده است.
ماموران امنیتی عصر جمعه به وقت محلی خانه‌ای را در شهر واترتاون ایالت ماساچوست محاصره کردند که مظنون دوم در قایقی در حیاط این خانه پناه گرفته بود.
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا جمعه شب به وقت محلی، در سخنانی در کاخ سفید، از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای دستگیری مظنون تشکر کرد.
وی گفت تحقیقات همچنان در این زمینه ادامه خواهد داشت.
باراک اوباما در سخنانش تاکید کرد که آمریکا کشوری با تنوع نژادی زیاد است و گفت نباید با عجله درباره ملیت‌های مختلف تصمیم‌گیری کرد.
ساعاتی پیش، قبل از دستگیری مظنون، صدای تیراندازی و پرتاب نارنجک‌های صدادار در محل شنیده شده بود.
گزارش‌های اولیه حاکیست که مظنون زخمی شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.
پلیس بوستون در پی دستگیری سارنایف در حساب کاربری توییتر نوشت که "عدالت پیروز شده است."
پلیس فدرال (اف بی آی) هدایت عملیات را برعهده داشت.
از زمان انتشار خبر دستگیری مظنون، اهالی بوستون به جشن و شادی پرداختند.
جوهر سارنایف که ۱۹ سال دارد طی شب گذشته به وقت محلی با پلیس درگیر شد بود، اما توانست از محل فرار کند. برادرش، تیمورلنگ سارنایف، ۲۶ ساله، در آن درگیری کشته شد.
در آن واقعه، یک پلیس کشته و تعدادی پلیس زخمی شدند.
پلیس می‌گوید این دو برادر که اصالتا اهل چچن هستند، مسئول بمبگذاری در ماراتون هستند.
طی ساعاتی که ممنوعیت تردد در واترتاون و شهرهای اطراف برقرار بود، نیروهای امنیتی به خانه‌ها در ۲۰ کوچه سر زده و آن‌ها را جستجو کرده‌اند.
واکنش خانوادهتعدادی از اعضای خانواده این دو برادر، در مصاحبه‌های جداگانه، اعلام کرده‌اند که آن‌ها بی‌گناه هستند.
آن‌ها می‌گویند پلیس آمریکا تلاش دارد این حمله را به آن‌ها نسبت دهد.
انزور سارنایف، پدر دو مظنون که در روسیه به سر می‌برد، گفت پسرش نمی‌توانسته دست به کشتار بزند.
وی پسرش تیمورلنگ را «یک فرشته واقعی» توصیف کرد.
عمه و مادر این دو برادر نیز عقیده دارند که اتهام پلیس آمریکا بی‌پایه و اساس است.
عموی آن‌ها پیش‌تر، از جوهر سارنایف که همچنان فراری است خواست که خود را به پلیس معرفی کرده و از اعضای خانواده‌های بازماندگان تقاضای عفو کند.
او گفت این دو برادر با اعمال خود به وجهه چچن‌ها لطمه زده‌اند.

"گوشت مرغی ‌که باید دور ریخته شود سوسیس و کالباس می‌شود"


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه امروز گوشت مرغی که باید دور ریخته شود برای تولید سویس و کالباس مصرف می‌شود که این جای نگرانی دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عباس رجایی در جمع اتحادیه مرغداران کشور با اشاره به فعالیت‌های شرکت پشتیبانی امور دام گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس شرکت پشتیبانی امور دام را به رسمیت نمی‌شناسد، این شرکت باید منحل شود چرا که شرکت کشور را اسیر خود کرده است.
وی افزود: راهکار مقابله با آمریکا و استکبار جهانی در کار، تولید و تلاش است، اگر می‌خواهیم در مقابله با استکبار پیروز باشیم، نباید واردات 40 میلیارد دلاری را به 80 تا 90 میلیارد دلار افزایش دهیم، چرا که این اقدام راهکار مقابله با آمریکا نیست.
رجایی تصریح کرد: متاسفانه افراد بسیاری به واسطه فعالیت در این شرکت پشتیبانی امور دام ثروت‌های میلیاردی کسب کردند و من بابت این موضوع تاسف می‌خورم.
وی اظهار داشت: مسئولان این شرکت نشسته‌اند سرمایه دولت را در اختیار گرفته‌اند و به دیگران می‌گویند کار کنید تا به شما سود بدهیم، در صورتی که این کار وظیفه خودشان است، نگاه به مسائل کشور باید نگاه جدیدی باشد تا بتوانیم از تولید و تولید کننده حمایت کنیم و به اهداف والای نظام دست یابیم.

نگرانی شورای امنیت از برنامه های اتمی ایران و کره شمالی


رادیو فرانسه : نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (یعنی آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلستان و چین) در نشستی در ژنو به منظور بررسی پیمان منع گسترش سلاح های اتمی نگرانی خود را از برنامه های اتمی ایران و کره شمالی اعلام کردند.
در بیانیه پایانی که پنج عضو دائم شورای امنیت منتشر ساختند آمده است که آزمایش اخیر اتمی کره شمالی و همچنین ادامه فعالیت های حساس اتمی ایران هم نگران کننده اند و هم چالش های جدی برای پیمان منع گسترش سلاح های اتمی به وجود آورده اند.
پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل فعالیت ها و اقدام های اتمی ایران و کره شمالی را مغایر با قطعنامه های سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دانسته اند. امضاکنندگان بیانیه ضمن تأکید بر اهمیت اساسی نظام ضمانت های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جلوگیری از توسعۀ سلاح های اتمی اعلام کرده اند که به تلاش های خود برای حل دیپلماتیک و صلح جویانه بحران های اتمی ایران و کره شمالی ادامه می دهند.
اجلاس نمایندگان پنج عضو دائم شورای امنیت در ژنو و به مدت دو روز تحت ریاست دوره ای روسیه برگزار شد. نشست آتی این اعضا تحت ریاست فرانسه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد و هدفش تدارک کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های اتمی است. 

۱۳۹۲ فروردین ۳۰, جمعه

نویسنده روزنامه لیبراسیون : جنگ آمریکا علیه ایران میتواند بزودی آغاز گردد


رادیو فرانسه : روزنامه لیبراسیون مقاله‌ای دارد به قلم "برنارد گتا"- تحلیلگر مشهور فرانسوی، در باره ایران.
برنارد گتا، اعتقاد دارد که جنگ بین آمریکا و ایران میتواند هر لحظه آغاز گردد. وی به مذاکرات هسته ای اخیربین ایران و قدرت های بزرگ در آلماتی قزاقستان اشاره میکند که ایران یکبار دیگر هرگونه مصالحه ای را با قدرت های بزرگ جهانی درباره برنامه هسته اش رد کرد.
برنارد گتا معتقد است که این موضوع بسیار خطرناک و نگران کننده است. از یک سوی ایران با همه قدرت تلاش میکند تا هر چه زودتر به بمب اتمی و یا حداقل ظرفیت فنی ساخت بمب اتمی دست یابد و از سوی دیگر آمریکا، اروپا و اسرائیل تصمیم گرفته اند تا با هر وسیله ممکن مانع از این قصد تهران گردند. در همین حال، روسیه و چین نیز خواستار آنند که اعضای باشگاه کشورهای دارنده بمب اتمی به هیچ وجه افزایش نیابد.
برنارد گتا، میگوید یک درگیری بزرگ با اهمیت جهانی در خاورمیانه علیه ایران در حال ترسیم شدن است و ما با گام‌های بسیار بلند به سوی این درگیری میرویم.
وی میگوید، باراک اوباما از ماه های طولانی تصمیم خود را در باره این موضوع گرفته و بارها اعلام کرده است که آمریکا تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد تا ایران به ظرفیت تکنولوژی نظامی-هسته ای دست یابد. وی اعتقاد دارد که باراک اوباما در تصمیم خود راسخ است و نخواهد گذاشت که ایران به بمب اتمی دست یابد.
برنارد گتا تأکید میکند در صورتی که ظرف ماه های آینده یک راه حل قطعی و دیپلماتیک در باره پرونده هسته ای جمهموری اسلامی یافت نگردد، ظرف 12 ماه آینده باراک اوباما به خود هیچ تردیدی راه نخواهد داد تا تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کند.
برنارد گتا، میگوید: اشتباه نکنید، سخنان باراک اوباما بسیار جدی است و باید آنرا به عنوان یک اخطار بسیار جدی تلقی کرد. وی میگوید، آمریکا نمیتواند تسلیم خواسته های جمهوری اسلامی شده و به ایران اجازه دهد تا تمام محاسبات بین‌المللی را بهم زند.
" برنارد گتا، اعتقاد دارد در این رویارویی در باره پرونده هسته ای ایران، اعتبار آمریکا، همچنانکه اعتبار شخص باراک اوباما به عنوان ریاست جمهوری آمریکا، در گروی توقف بدون چون و چرای برنامه هسته ای جمهوری اسلامی برای رسیدن به ظرفیت ساختن بمب اتمی مطرح میباشد.
برنارد گتا، چهاردلیل عمده را برمی شمرد که بر اساس آن آمریکا نمی تواند به ایران اجازه دهد تا به ظرفیت هسته‌ای-نظامی دست یابد:
نخست آنکه در صورت دست یابی ایران به بمب اتمی، حداقل چهار کشور عربستان سعودی، ترکیه، مصر و اردن بدون فوت وقت اعلام خواهند کرد که امنیت ملی، آنها را مجبور میکند که در راه ساخت بمب اتمی تلاش کنند و بدین ترتیب در مدتی کوتاه، خاورمیانه به غیر از اسرائیل دارای حداقل پنج قدرت اتمی دیگر خواهد شد؛ در چنین شرایطی خطر نه تنها خاورمیانه، بلکه همه جهان را تهدید خواهد کرد.
دوم آنکه ، تمام تلاش های صورت گرفته در جهان برای پیمان منع گسترش غنی سازی در جهت ساخت سلاح های اتمی نقش بر آب گردیده و خطر و تب غنی سازی اورانیوم برای رسیدن به بمب اتمی، بسیاری از کشورهای جهان را فرا خواهد گرفت.
سوم آنکه، گسترش غنی سازی در سطح جهان میتواند با خطر دست یابی تروریسم جهانی به این سلاح کشتار دسته جمعی همراه باشد؛ این امر امنیت جهانی را به چالش خواهد کشید.
و بالاخره آنکه در صورتیکه آمریکا علیه ایران در ماه های آینده وارد عمل نشود، مطمئناً اسرائیل آغاز کننده جنگ علیه ایران خواهد بود و این موضوع از کنترل آمریکا خارج شده و ابعاد بسیار نگران کننده منطقه ای و جهانی به خود خواهد گرفت.
برنارد گتا، در مقاله خود میگوید: اگر مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های بزرگ جهانی به زودی به نتیجه نرسد، این تفکر که آمریکا دست روی دست میگذارد و هیچ اقدام اساسی و بازدارنده ای علیه ایران نخواهد کرد، یک اشتباه بسیاربزرگ میباشد.
،برنارد گتا، تحلیلگر برجسته و مشهور فرانسوی میگوید که در فردای انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن آینده تنها اقدامی که میتواند مانع از آغاز جنگ علیه ایران گردد اتخاذ تصمیم بسیار روشن و قابل قبول و ضمانت بسیار محکم رژیم حاکم بر ایران، در باره اهداف برنامه هسته ای این کشور است؛ در فقدان چنین ضمانتی، برنارد گتا اعتقاد دارد که جنگ علیه ایران آغاز خواهد شد و آغاز جنگ با چند هفته بمباران گسترده و شدید هوایی آمریکا علیه ایران همراه خواهد بود.
:برنارد گتا، در باره نتایج احتمالی آغاز درگیری بین آمریکا و ایران، دو سناریو را ترسیم میکند
بر اساس نخستین سناریویی که او آن را وحشتناک توصیف میکند، آمریکا پس از بمباران ایران ناگزیر به مداخله گسترده نظامی در خاک ایران خواهد شد؛ در همین حال، حزب الله لبنان، شمال اسرائیل را موشک باران خواهد کرد و اسرائیل واکنش نشان داده و به جنوب لبنان حمله میکند. از سوی دیگر، ایران میتواند تنگه هرمز را مسدود کرده و یک رشته بمب‌گذاری ها در عربستان سعودی را سازمان دهد. ایران همچنین میتواند به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله قطر و خصوصاً بحرین حمله موشکی کند. برنارد گتا میگوید، در چنین شرایطی قیمت جهانی نفت به شدت افزایش مییابد وبحران اقتصادی کنونی در غرب گسترش خواهد یافت.
برنارد گتا، اعتقاد دارد که رهبران جمهوری اسلامی بر این باورند که حمله هوایی آمریکا به ایران خیلی زود میتواند از ابعاد منطقه ای خارج گردیده و ابعادی جهانی به خود بگیرد و به همین دلیل فکر نمی کنند که آمریکا اقدام به بمباران تأسیسات اتمی ایران نماید؛ بر این اساس این پیش فرض، مسئولان جمهوری اسلامی تا کنون تن به مصالحه با قدرت های بزرگ درباره پرونده هسته‌ای را نداده اند.
سناریوی دیگری که برنارد گتا ترسیم میکند، عبارت از آنست که آمریکا و اسرائیل با علم به این موضوع که قصد دارند تأسیسات اتمی ایران را بمباران کنند اقدام به موارد پیشگیرانه کنند؛ در چنین حالتی، کشتی‌های جنگی آمریکا در تنگه هرمزمستقر گردیده و کنترل این تنگه دریایی را در اختیار میگیرند. در همین حال، ارتش اسرائیل برای مقابله احتمالی حزب الله در مرزهای جنوبی لبنان مستقر خواهد شد.
برنارد گتا، اعتقاد دارد در چنین شرایطی حزب الله لبنان که نگران شرایط سیاسی خود در داخل لبنان است و قدرت آتش اسرائیل را در برابر خود می بیند، بین حفظ موقعیت سیاسی خود در لبنان و مردن برای ایران، راه نخست را انتخاب کرده و ایران را رها خواهد کرد. از سوی دیگر، رژیم حاکم بر ایران که منزوی گردیده است، باید افتضاح یک شکست نظامی را تحمل کند و در عین حال در برابر شکاف عظیم داخلی ناشی از ناخشنودی گسترده مردم ایران مقاومت کند؛ مردمی که از مدت‌ها پیش رژیم اسلامی حاکم را به چالش کشیده اند.
برنارد گتا، اعتقاد دارد که در چنین شرایطی فرصتی تاریخی برای مردم ایران آماده خواهد شد و دیوارهای ترس به سرعت فرو خواهند ریخت و مردم ایران در موقعیتی قرار خواهند گرفت که حاکمان را بزیر بکشند و سرنوشت خود را در دست گیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار صبر کنگره در تشدید تحریم ایران شد


بی بی سی : جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره این کشور خواسته تا در تصویب تحریم های جدید علیه ایران شتاب نکنند.
آقای کری که پنجشنبه در جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنا صحبت می کرد، تاکید کرد که دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران باقی است و اوضاع در این کشور مشخص نیست.
جان کری که تا چند ماه پیشتر رئیس کمیته روابط خارجی سنا بود در پاسخ به سوال سناتور رابرت منندز، رئیس جدید این کمیته گفت: "ما می دانیم که شرایط در اینجا، در سنا شش ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری چگونه است. پس می توانید تصور کنید که آنها دو ماه قبل از انتخابات خودشان چه شرایطی دارند. به نظر من باید قدری صبور باشیم. ما شرایط را زیر نظر داریم. "
مجلس سنای آمریکا در حال بررسی یک قطعنامه است که بر حمایت آمریکا از اسرائیل در صورت اقدام نظامی علیه ایران تاکید می کند.
این قطعنامه برنامه اتمی ایران را تهدیدی بین المللی توصیف کرده است و خواهان اجرای کامل تحریم های اعمال شده علیه ایران شده است.
سناتور منندز یکی از تهیه کنندگان این قطعنامه است.
این قطعنامه سه شنبه گذشته در کمیته روابط خارجی سنا تصویب شد و باید برای تصویب نهایی در صحن مجلس سنا به رای گیری گذاشته شود.
از سوی دیگر، سناتور جمهوریخواه، مارک کرک در پی تصویب طرح جدیدی است که مقام های ایرانی متهم به نقض حقوق بشر را هدف می گیرد و تحریم های مالی و تجاری را علیه این کشور شدت می بخشد.
جان کری در سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس سنا از آنان خواست در اقدام های آتی خود در رابطه با ایران، با وزارت امور خارجه آمریکا مشورت کنند.
او شکست گفت و گوهای اخیر گروه ۱+۵ با ایران را مایوس کننده خواند.
به گفته آقای کری، او شخصا فکر نمی کند که رخداد مهمی در دو ماه آینده در ایران رخ دهد، مگر این که این کشور بخواهد که سانترفیوژهای جدید را نصب و عملیاتی کند که در آن صورت ایالات متحده از آن مطلع خواهد شد.
آقای کری تاکید کرد که دولت باراک اوباما مصمم است که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای پیشگیری کند و از همکاری اطلاعاتی نزدیک کاخ سفید با اسرائیل خبر داد.
جان کری ادامه داد که دیپلماسی همچنان گزینه اول دولت آمریکا در برابر برنامه اتمی ایران است ولی تاکید کرد فرصت موفقیت مذاکرات همیشگی نیست و به پایان خواهد رسید.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین سفر اخیر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به کشورهای آفریقایی را یک رویداد منفی عنوان کرد.
آقای کری برای پاسخگویی به سوال های نمایندگان سنا درباره بودجه جدید از وزارتخانه به کنگره رفته بود.

تحصن در مقابل وزارت نفت



 30تن از کارکنان شاغل و بازنشسته پالایشگاه آبادان  به نمایندگی از دیگر کارگران و کارکنان صبح دیروز در مقابل وزارت نفت در خیابان طالقانی تهران دست به تحصن زدند. آنها خواسته های خود را روی پارچه نوشته‌ها و در مقابل وزارت نفت جمع شدند. عدم فروش و یا واگذاری منازل سازمانی پالایشگاه آبادان خواست اصلی آنها بود.
«ما کارکنان شاغل و بازنشسته پالایشگاه آبادان خواستار اجرای مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت فروش و واگذاری منازل سازمانی پالایشگاه آبادان با عمر بالای بیش از ۷۰ سال هستیم» بزرگترین شعار آنها روی پارچه بود.

۱۳۹۲ فروردین ۲۹, پنجشنبه

مجید بکایی: ایران یک موشک بالیستیک را در خلیج فارس آزمایش کرده


وزارت دفاع ایران می گوید این کشور به آزمایش یک موشک بالیستیکی زمین به دریا در خلیج فارس اقدام کرده است.


بگزارش خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار مجید بکایی- جانشین وزیر دفاع ایران، امروز سه شنبه اعلام کرده وزارت دفاع ایران یک موشک جدید «با قابلیت هدف زنی بالا» را در خلیج فارس آزمایش کرده است.
جانشین وزیر دفاع ایران، هنگام صحبت در یکی از جشنواره‌های وزارت دفاع ایران افزوده است: «این موشک زمین به دریا با تغییراتی که در کاربری موشک زمین به زمین، ایجاد شده تولید شده است. »
وی در ادامه توضیح داده است که «موشک جدید که به سامانه موشک زمین به زمین مجهز است پس از پرتاب و خروج از جو، با سرعت بسیار بالا دوباره به جو برگشته و کشتی و ناو جنگی را به طور کامل منهدم می کند.»
مجید بکایی، در این مورد که آزمایش موشکی یاد شده چه زمانی انجام گرفته توضیحاتی نداده اما گفته است هنگام آزمایش این موشک از سوی ایران، «تمامی ناوشکن‌ها و کشتی‌های دشمن» از نزدیکی مرزهای ایران عقب نشینی کرده‌اند.

طرح سنای آمریکا برای یاری به اسرائيل مقابل ایران


دویچه وله : 79 نماینده دموکرات و جمهور‌ی‌خواه سنای آمریکا طرحی تهیه کرده‌اند که دولت آمریکا را ملزم می‌کند در صورت حمله نظامی اسرائيل به ایران، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی کنار این کشور قرار گیرد.
در ۶۵مین سالگرد تاسیس کشور اسرائیل، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا  AIPAC طرحی تهیه کرده که بر اساس آن اگر اسرائیل مجبور شود برای دفاع از تمامیت ارضی، مردم و موجودیت خود دست به عملیات نظامی علیه ایران بزند، آمریکا موظف است از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسرائيل کمک کند.
به گزارش وب سایت "اورشلیم پست" روبرت مندنز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام از حامیان این طرح هستند که توسط یک گروه ۷۹ نفره از هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تهیه شده است.
این طرح همچنین تاکید می‌کند که دولت آمریکا باید برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی متعهد شود.
کمیته روابط خارجی سنا در پیامی رسمی اعلام کرده: «این کمیته پیامی روشن و فوق‌العاده مهم برای همبستگی با اسرائیل علیه برنامه تهدید آمیز اتمی ایران که اسرائيل، امریکا و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد، ارسال کرده است».
روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل، برابر ۲۷ فروردین، در سالروز تشکیل دولت اسرائیل، موشه یعلون وزیر دفاع جدید اسرائیل اظهار داشت که برنامه اتمی ایران می‌تواند به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر شود. وی گفت موقعیت ایران می‌تواند کابوسی برای دنیای غرب باشد.
وزیر دفاع اسرائیل همچنین تصریح کرد که ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و تحریم‌های غرب تاثیری بر دولت ایران نداشته است. به گفته وی جامعه جهانی باید علیه ایران متحد شود اما اسرائیل باید برای این امکان آماده باشد که مجبور شود با اتکا به  نیروی خودش از موجودیتش دفاع کند.
تقاضای افزایش بودجه برای کمک به دیوار آهنین اسرائیل
 علیرغم کاهش بودجه ارتش آمریکا، پنتاگون مبلغ ۲۲۰/۳ میلیون دلار بودجه اضافی برای تقویت سیستم دفاع موشکی "گنبد آهنین" درخواست اسرائیل کرده است.
آژانس دفاع موشکی آمریکا همچنین مبلغ ۱۷۵/۹ میلیون دلار بودجه اضافی در سال مالی ۲۰۱۵ برای ارتقای شبکه دفاع موشکی اسرائیل تقاضا کرده است. پنتاگون قبلا در سال ۲۰۱۱، ۲۰۴ میلیون و در سال ۲۰۱۲، ۷۰ میلیون دلار بودجه اضافی  برای سیستم دفاع موشکی اسرائيل هزینه کرده بود.
 کمک نظامی ارتش آمریکا به اسرائیل بالغ بر ۳ میلیارد دلار در سال است. اسرائیل یک میلیارد دلار از این بودجه را صرف توسعه و تجهیز دفاع ضد موشکی گنبد آهنین کرده است.

توصیه35 شخصیت مهم آمریکایی به اوباما : با ایران به طور مستقیم گفتگو کنید



جمعی از کارشناسان و مقامات سابق دولت آمریکا که عضو گروه " پروژه ایران " هستند به مقامات کاخ سفید توصیه کردند که در سیاست افزایش تحریم ها و فشار به ایران تجدید نظر کنند و وارد مذاکره مستقیم با ایران شوند.
به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز در گزارش این گروه که با عنوان  سومین گزارش " پروژه ایران" به امضای 35 تن از از سناتورها، دیپلمات ها و کارشناسان و اعضای ارشد کابینه نخست دولت اوباما رسیده است با اشاره به اینکه تحریم ها ممکن است در مواردی به جای تغییر رفتار ایران نتیجه معکوس داشته باشد، از دولت اوباما درخواست کرده گام هایی فراتر از تحریم ها را برای حل مساله هسته ای ایران در نظر بگیرد.
در این گزارش 85 صفحه ای که با عنوان " گزینه های استراتژیک در قبال ایران: توازن فشار با دیپلماسی" منتشر شده ،تاکید شده که سیاست تشدید فشار بر ایران باعث افزایش فساد در این کشور شده و ممکن است سبب ایجاد بذر بی اعتمادی وجدایی بین مردم ایران و آمریکا شود.
" توماس پیکرینگ" سفیر سابق و یکی از امضا کنندگان این گزارش در مصاحبه ای اعلام کرد :" من اساسا بر این باورم که توازن بین تحریم ها و دیپلماسی در قبال ایران به هم خورده است."
این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که دولت اوباما باید سیاست عملیات های خرابکارانه و مخفی برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته ای ایران از جمله حمله های سایبری و ویروسی به تاسیسات هسته ای ایران را به دلیل حاشیه ای بودن و این مساله که این کارها نمی تواند برای دولت آمریکا زمان کافی بخرد، کنار بگذارد.
 در میان امضا کنندگان این گزارش نام های معروفی همچون "رایان کراکر" سفیر سابق آمریکا در عراق، "جوزف نای" یکی از اساتید آمریکایی صاحب تئوری در زمینه روابط بین الملل،"زبیگنیو برژینسکی" مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر، "ریچاد مورفی" سفیر سابق، " لی همیلتون " رییس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، " گری سیک " عضو سابق شورای امنیت ملی و استاد دانشگاه کلمبیا، ژنرال "مایکل هایدن" رییس سابق سازمان سیا، " جان لیمبرت" سفیر سابق و سناتور " ریچارد لوگار" رییس سابق کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا دیده می شود.