۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

کشف کیهان: دلیل عدم انصراف مردم از یارانه، انتصاب عوامل فتنه88توسط روحانی در برخی پستها است

کیهان :  انتظار می‌رفت که طیف وسیعی از مردم از دریافت یارانه  اعلام انصراف کنند و توضیح علمی و منطقی آقای دکتر روحانی را بپذیرند  اما، علی‌رغم آنهمه اصرار رئیس‌جمهور محترم و حجم انبوه تبلیغات یاد شده، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که نزدیک به 70 میلیون نفر از جمعیت هفتاد و چند میلیونی کشورمان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند. 

سوال این است که چرا مردم- آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند- اصرار و تاکید دولت و مخصوصا رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند؟! ... پاسخ این پرسش را فقط می‌توان در کاهش چشمگیر اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم جستجو کرد!

...آقای دکتر روحانی علی‌رغم توصیه‌های منطقی و مستند دلسوزان، شماری از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را در حلقه یاران خود به کار گرفت...اگر باور داشته باشیم که سبد رأی دکتر روحانی با آراء کسانی پر شده بود که شعارها و تبلیغات انتخاباتی ایشان را در تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در جهت خواسته‌ها و نیازهای مردم باور کرده و پذیرفته بودند بدون کمترین تردید به این نتیجه می‌رسیم که وقتی همین مردم، برخی از اقدامات مجموعه دولت - و نه الزاما آقای دکتر‌روحانی - را برخلاف آنچه انتظار داشتند می‌بینند، به طور طبیعی و منطقی در اعتماد قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم دچار تردید می‌شوند و در حیرت آمیخته به ملامت فرو می‌روند که چرا دکتر روحانی رأی خود را از مردم مومن و متعهد می‌گیرد ولی زمام امور را در برخی از مراکز حساس مرتبط با منافع مردم به دست کسانی می‌سپارد که بارها نشان‌ داده‌اند کمترین توجهی به مردم ندارند! و مخصوصا به وعده‌های داده شده پایبند نیستند. آیا این تناقض نمی‌تواند کاهش اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم را در پی داشته باشد ؟! بدیهی است که می‌تواند و داشت!

نقش موثر رئیس بهداری اوین در آزار زندانیان سیاسی





با وجود آنکه در جریان حمله خونین روز پنجشنبه به بند ۳۵۰ اوین دست کم ۸ نفر از زندانیان دچار شکستگی و تعداد قابل توجه دیگری نیز دچار جراحت و خون ریزی شدند، رئیس بهداری زندان شخصا مانع از رسیدگی پزشکی درست و بموقع به این زندانیان شده و برخلاف سوگند خود، در آزار دادن زندانیان نقض موثری داشته است.
به گزارش کلمه، یکی از زوایای تلخ و هشداردهنده تهاجم خونین پنجشنبه به بند ۳۵۰ اوین، ممانعت از درمان مجروحان این حادثه است و رفتار پرسنل بهداری زندان اوین به ویژه رئیس آن در جلوگیری از اعزام درمانی مجروحان و مصدومان، بسیار تاسف آور و تامل برانگیز بوده است.
دکتر مجید رضازاده، رئیس بهداری زندان اوین، عامل مستقیم جلوگیری از انتقال مجروحان به بیمارستان بوده و تعدادی از آنان را در بهداری زندان اوین با زنجیر و دستبند به تخت بسته است.
این پزشک زندان که قاعدتا برای حفظ حقوق بیماران خود سوگند خورده، در همان روز پنجشنبه پس از آنکه مجوز اعزام اورژانسی امید بهروزی و اسماعیل برزگری به بیمارستان طالقانی را صادر کرده بود، ناگهان آنها را از میانه راه به زندان برگرداند و این دو زندانی را که در اعتصاب غذا نیز به سر می بردند، با دستبند به تخت های بهداری اوین بست.
رضازاده که معلوم نیست تحت نفوذ چه مقام یا نهادی است که دائما نظرات تخصصی خود را تغییر می دهد، روز شنبه در اقدام تعجب انگیز دیگری، پس از آنکه ناچار به اعزام اورژانسی اکبر امینی ارمکی پس از ۴۸ ساعت به بیمارستان شهدای تجریش شد، با وجود آنکه پزشکان متخصص بیمارستان تجریش پس از انجام سی تی اسکن وضعیت وی را اورژانسی تشخیص داده و دستور بستری صادر کرده بودند، شخصا در محل بیمارستان حاضر شده و به رغم نظر پزشکان متخصص، اکبر امینی را از بیمارستان به زندان اوین باز می گرداند. به طوری که پزشکان زندانی در بند ۳۵۰ نگران ضایعه مغزی و نخاعی در ناحیه گردن اکبر امینی هستند.
بر اساس این گزارش، دکتر رضازاده همچنین می کوشد تا مدارک و مستندات پزشکی مربوط مجروحان و آسیب دیدگان حادثه تهاجم خونین پنجشنبه را امحاء کند. وی با همین هدف، مدارک سی تی اسکن اکبر امینی را توقیف کرده و همچنین با توقیف عکس رادیولوژی شکستگی پای فرشید فتحی، مانع از اعزام وی به بیمارستان تا ساعتی پیش می شد.
به گفته زندانیانی که در سال های گذشته با بهداری زندان سر و کار داشته است، مجید رضازاده طی این سال ها همواره برخورد خلاف قانون و نامناسبی با زندانیان سیاسی داشته و از جمله موانع اصلی دسترسی زندانیان به درمان و دارو بوده است.

وی در واقعه تلخ شهادت هدی صابر در خرداد ۱۳۹۰ نیز از جمله کسانی بود که با سهل انگاری و رفتار نامناسب خود زمینه ساز فوت این زندانی سیاسی شد.

۱۳۹۳ فروردین ۲۶, سه‌شنبه

گزارشگر ویژه سازمان ملل: ایران حکم اعدام ریحانه جباری را متوقف کند

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران روز دوشنبه، ۲۵ فروردین، از تهران خواست تا حکم اعدام ریحانه جباری که متهم به قتل یک مامور پیشین وزارت اطلاعات است را متوقف کند.
رادیو فردا ـ ریحانه جباری، طراح داخلی، متهم است که در سال ۱۳۸۶ مرتضی عبدالعلی سربندی، مامور پیشین وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را به قتل رسانده است. وی گفته که دلیل این اقدام، دفاع از خود در برابر تعرض جنسی وی بوده است.
گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران با انتشار بیانیه‌ای گفته است که برای خانم جباری دادگاه عادلانه‌ای برگزار نشده است و پرونده وی باید بار دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد، چرا که وی از خود دفاع کرده است.
آقای شهید تصریح کرده است: «مقام‌های ایرانی باید پرونده جباری را مورد بازنگری قرار داده و آن را به دادگاه دیگری ارسال کنند تا این اطمینان حاصل شود که روند قضایی هم در چارچوب قوانین ایران و هم قواعد بین‌المللی رعایت شده است».
به گفته وی، نگرانی‌های جدی وجود دارد که این متهم تحت فشار مجبور به اعتراف شده و دادگاه به تمام شواهد توجه نکرده است.
آقای شهید می‌گوید خانم جباری از سوی سربندی استخدام شده بود تا طراحی اداره وی را انجام دهد و شهادت «منابع موثق» حاکی است که این مامور پیشین وزارت اطلاعات پیش از مرگ، ریحانه جباری را مورد تعرض جنسی قرار داده بود.
وی اظهار داشت: «سربندی ترتیبی داد تا جباری به دفترش بیاید، اما به جای آن وی را به محلی برد و به او تجاوز کرد».
خانم جباری متهم است که چندین بار با چاقو به شانه‌های سربندی ضربه زده است و پس از فرار، برای مقتول درخواست آمبولانس کرده است.
احمد شهید به شواهدی از جمله یک گزارش پزشکی اشاره کرده که در آن آمده است در لیوان آب میوه‌ای که در صحنه جرم پیدا شد داروی آرامبخش ریخته شده بود و این نشان می‌دهد که اقدام به تجاوز جنسی از قبل برنامه‌ریزی شده بود.
گزارشگر سازمان ملل می‌گوید: اگر اتهام‌های مطرح شده از سوی جباری صحت داشته باشد، وی «ممکن است دو بار قربانی شده باشد؛ یک بار توسط فرد متجاوز و بار دیگر توسط دستگاه قضایی، که فرض بر این است باید از قربانیان در برابر حملات فیزیکی و تجاوز جنسی محافظت کند».
وی می‌گوید که جمهوری اسلامی ایران امسال بیش از ۱۷۰ نفر از جمله دو زن را اعدام کرده است.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه، روز دوشنبه حاضر نشد تا زمان اجرای حکم اعدام ریحانه جباری را اعلام کند و در پاسخ به این پرسش که «آیا اجرای حکم اعدام ریحانه جباری در هفته اخیر صحت دارد یا اصلا او اعدام شده است؟» گفت که ایشان اعدام نشده است و این‌ها گمانه‌زنی‌های افراد است.
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل این متهم، نیز گزارش‌های منتشره درباره اعدام ریحانه جباری در هفته جاری را رد کرده و گفته است: «خبر اجرای حکم قصاص موکلم در هفته جاری صحت ندارد و ما تلاش می‌کنیم تا از اولیای دم رضایت بگیریم».
وی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت: «قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده هنوز تاریخ دقیقی را برای اجرای حکم قصاص مشخص نکرده است».
برخی منابع خبری گزارش داده بودند که ریحانه جباری قرار است روز سه شنبه، ۲۶ فروردین، اعدام شود.
در ماه های اخیر کارزاری برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول آغاز شده و از جمله اصغر فرهادی، کارگردان سینما، خواستار صرفنظر کردن این خانواده از حکم قصاص جباری شده است.
آقای فرهادی در نامه خود خطاب به خانواده سربندی نوشته است: «اين گذشت تنها نجات يک فرد نيست. عملی است نمادين، ماندگار و آموزنده. دعوتی است از همگان به گذشت و بخشش. تشويق به گذشت کردن کسانی‌ست که در موقعيتی چون شما، بر سر دو راهی بخشيدن و نبخشيدن ايستاده‌اند. شما با اين گذشت انسان های زيادی را از مرگ نجات خواهيد داد. شايد تقدير آن است که خون بر زمين ريخته شده در اين اتفاق ناگوار در راه هديه کردن اين مفهوم بزرگ و گرانقدر به ديگران به کار آيد. شما با اين تصميم بزرگ، معنايی عميق به مرگ عزيزتان خواهيد بخشيد».
وکیل این متهم نیز از برگزاری جلسه های صلح و سازش بر سر این مسئله خبر داده و به ایسنا گفته است: «قرار بود جلسه دوم صلح و سازش برگزار شود که هنوز این امر محقق نشده است، اما در این راستا تلاش می‌شود تا بتوانیم جلسه دیگری را تحت عنوان صلح و سازش برگزار کنیم».
برخی خبرگزاری‌های ایران بدون اشاره به سابقه امنیتی مرتضی سربندی، وی را متخصص زیبایی معرفی کرده‌اند.

پرواز جنگنده روسی بر فراز ناو آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه با اعلام اینکه یک فروند هواپیمای بمب افکن روسی سوخو ۲۴ روز شنبه بارها در ارتفاع پایین در نزدیکی یک ناوشکن آمریکایی در آبهای بین المللی در دریای سیاه پرواز کرد، این اقدام روسیه را تحریک آمیز خواند.
سخنگوی پنتاگون در این باره گفت : این هواپیمای سوخو دوازده بار با ارتفاع بسیار پایین در نزدیکی ناوشکن یو اس اس دانالد کوک USS Donald-Cook که در آبهای بین المللی در دریای سیاه نزدیک رومانی در حرکت بود، طی مدت 90 دقیقه پرواز کرد؛ این هواپیما البته موشک زیر بال های خود حمل نمی کرد و ظاهرا غیر مسلح بود و ابدا به هشدارهای ناوشکن آمریکایی نیز پاسخ نداد.

این مقام پنتاگون در ادامه افزود این اقدام تحریک آمیز روسیه نقض پروتکل های بین المللی و قراردادهای گذشته در مورد تعامل میان ارتش های دو کشور به شمار می رود.

۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

قطعنامه‌ علیه رژیم ایران در پارلمان اروپا

کميته روابط خارجی پارلمان اروپا قطعنامه ای را در باره استراتژی اتحاديه اروپا در قبال رژيم ايران به تصويب رساند.
در اين قطعنامه 7صفحه ای به نقض سيستماتيک حقوق بشر در ايران، رعايت نشدن استانداردهای دموکراتيک در انتخابات رياست جمهوری و نقض حقوق جامعه مدنی در ايران اشاره شده است.
اين قطعنامه بر آزادی فعاليت روزنامه نگاران در ايران تأکيد کرده است.
قطعنامه روابط خارجی پارلمان اروپا از رژيم ايران خواسته است مجازات مرگ در ايران را متوقف کند.

قطعنامه مذکور رژيم ايران را از دخالت در جنگ سوريه بر حذر داشته است.

آقای کری می داند این فرد یک گروگانگیر بوده؟


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "آیا جان‌ کری می‌داند که رژیم ایران یکی از گروگانگیران سفارت آمریکا (در تهران) در سال 1979 را به عنوان فرستاده خود در سازمان ملل تعیین کرده است؟" اظهار داشت: من هیچ جزئیاتی در مورد فردی که اشاره کردید در اختیار ندارم.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «ماری هارف» همچنین از اظهار نظر در مورد پرسش مطرح شده در مورد تحقیق از میزان اعتبار شخص معرفی شده از سوی رژیم ایران خودداری کرد.

هارف افزود: فرآیند (صدور) ویزا کاملا محرمانه است. ما درباره درخواست‌ ویزاهای افراد صحبت نمی‌کنیم. افراد آزاد هستند تا درخواست اخذ ویزا ارائه دهند و صدور ویزاهای درخواستی براساس رویه‌های معمول صورت می گیرد. ما در مورد نتیجه این فرآیند نه اظهار نظری می‌کنیم و نه پیش‌بینی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "اگر فرآیند صدور ویزا برای حمید ابوطالبی (فرستاده و سفیر جدید ایران در سازمان ملل) به پیش برود آیا ایالات متحده آمریکا وی را در سازمان ملل پذیرا خواهد بود؟" تصریح کرد: من در مورد فرآیند (صدور) ویزا هیچ پیش‌بینی ندارم.

هارف در قبال سماجت خبرنگار و پرسش وی در مورد اینکه "این موضوع (صدور و یا عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی) باعث ایجاد مشکل در مذاکرات هسته‌ای شود؟" اظهار داشت: من چیزی برای گفتن و افزودن (به سخنان قبلی خود) ندارم. اما به طور جداگانه باید اعلام کنم که ما هفته آینده و برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای 1+5 که از سوی اتحادیه اروپا هدایت می‌شود به وین می‌رویم. این مذاکرات هرچند سخت اما در حال پیشرفت است،‌ همانند چانه‌زنی‌های تجاری است و دور سوم آن آماده اجرا است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "اگر فرد معرفی شده از سوی ایران از گروگانگیران باشد،‌ شما آیا آنرا (تنها) یک مشکل کوچک برنمی‌شمارید و در این صورت از نظر شما این یک شاخص دقیق برای (سنجش) حسن نیت (ایران) است؟، تصریح کرد: من واقعا چیزی برای افزودن در مورد این فرد که براساس گزراش‌ها به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل معرفی شده است ندارم، من مطمئن هستم که طی روزهای آینده در این مورد صحبت خواهیم کرد،‌ اما برای امروز چیزی برای افزودن ندارم.

هارف در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "آیا شما فهرستی از اسامی افرادی که سفارت (آمریکا در تهران) در سال 1979 را تصرف کردند دارید؟" اظهار داشت: من (چنین چیزی) ندارم.