۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

یادداشت سفیر سابق انگلیس در مورد وضعیت رژیم

سایت انتخاب: سفیر اسبق انگلیس در ایران گفته نیروی هوایی امارات به تنهایی می تواند تمام نیروی هوایی رژیم ایران را از پای درآورد
ریچارد دالتون سفیر اسبق انگلیس در اکونومیست نوشت: رژیم ایران نمی تواند بر خلیج فارس مسلط شود. تهران تنها در جنوب لبنان توانایی نمایش قدرت جدی از خود را دارد. مطمئنا نفوذ زیادی در عراق و سوریه نیز دارند اما این موجب تسط آنها بر خاورمیانه نمی شود. رژیم ایران نفوذ سابق را در منطقه به دلیل بهار عربی و تحریمها از دست داده است.
وی می افزاید: اقتصاد رژیم ایران شرایط خوبی ندارد و نیروهای مسلحش به روز نیستند. رژیم ایران حداقل تسلیحات زمینی و هوایی را دارد. برخی از کارشناسان معتقدند، نیروی هوایی امارات متحده عربی به تنهایی می تواند تمام نیروی هوایی رژژیم ایران را از پای درآورد.
در ادامه این نوشته دالتون آمدده است: اینکه می گویند با دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته ای همگان جلوی آنها سر فرود می آورند و تعظیم می کنند، اوهام است. هر عملی عکس العملی دارد و یکی از واکنش ها اگر جنگی زودهنگام نباشد، تحریم مادام العمر خواهد بود.

حمله به سوریه مستلزم رویارویی با رژیم تهران
وزیر خارجه پیشین آلمان گفت که دخالت در سوریه مستلزم رویارویی با رژیم ایران و حزب الله لبنان است.
به گزارش "ایران دیپلماتیک"، یوشکا فیشر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلمان اظهار داشت: هر گونه دخالت نظامی در سوریه نه تنها نیازمند رویارویی با ارتش سوریه (مورد حمایت روسیه و چین) است بلکه حتما مستلزم رویارویی با رژیم ایران و نماینده آن در لبنان یعنی حزب الله نیز هست.

در همین ارتباط، سیما شاین یک کارشناس اسرائیلی مسائل استراتژیک گفت که دولت اسرائیل نباید در حمایت از سرنگونی حکومت بشار اسد تردید کند چرا که این موضوع به فروپاشی حکومت ایران منجر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر