۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

دعوت شورای راه سبز امید به «پیاده‌روی سکوت» در ۲۵ بهمن



شورای هماهنگی راه سبز امید در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه، ۱۰ بهمن، منتشر شد از «تمامی همراهان جنبش سبز» ایران خواسته است روز ۲۵ بهمن‌ماه، دو هفته دیگر، در تهران و شهرستان‌ها در راهپیمایی سکوت شرکت کنند.

آن طور که در اعلامیه این تشکل آمده است، «پیاده‌روی سکوت» روز ۲۵ بهمن‌ماه از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر در تهران در پیاده‌روهای خیابان‌های انقلاب و آزادی، حد فاصل میدان فردوسی و تقاطع نواب، برگزار خواهد شد.

این تشکل همچنین محل این راهپیمایی سکوت را در شهرستان‌ها خیابان اصلی هر شهر اعلام کرده، اما در عین حال آن را به تصمیم «فعالان محلی» واگذار کرده است.

شورای هماهنگی راه سبز امید مناسبت این «پیاده‌روی سکوت» را «سالگرد حضور خیابانی مردم به دعوت موسوی و کروبی و همچنین سالگرد آغاز زندان خانگی» این دو رهبر جنبش سبز ایران عنوان کرده است.

روز ۲۵ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی تظاهراتی در تهران و چند شهر ديگر ايران در حمايت از قيام مردم مصر و تونس برگزار شد که در طی آن، به گفته مقامات انتظامی ايران، در تهران دو نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

پس از این تظاهرات بود که حصر خانگی این دو رهبر جنبش سبز عملا آغاز شد، از میزان ارتباط آنان با جهان بیرون کاسته شد و اکنون نزدیک به یک سال است که آنها تنها چند بار توانسته‌اند با نزدیکان خود دیدار کنند.

در بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید هدف از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن اعتراض به «حاکمیت دروغ و سرکوب، شرایط سخت زندگی، گرانی روزافزون نیازهای اولیه‌ و تنگناهای معیشتی، سلطه ناکارآمدی در اداره کشور، گسترش ناامنی، و فروپاشی ارزش‌های اخلاقی» عنوان شده است.

اردشیر امیرارجمند، مشاور سابق میرحسین موسوی و سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در گفت‌وگو با رادیوفردا در این باره گفت: «این مسائل باعث می‌شود ما تلاش کنیم تا وضعیت را تغییر دهیم، مردم را به صحنه بیاوریم تا حق تعیین سرنوشت آنها ملاک قرار گیرد و مردم بتوانند اعتراض خود را با روش مسالمت‌آمیز به گوش حکومت برسانند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر