۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

یک ناو هواپیمابر دیگر آمریکا در راه خلیج فارس


مسکو، 6 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ناو هواپیما بر "اینترپرایز" آمریکا که در ماه مارس نگهبانی رزمی در خلیج فارس را آغاز خواهد کرد، در اقیانوس اطلس رزمایش جامع تمرینی بنام COMPTUEX را انجام می دهد که مرحله حتمی تدارکات ناوها و ناوگروه ها برای رفتن به ماموریت رزمی است.
در اطلاعیه مطبوعاتی منتشره در سایت رسمی نیروی دریایی آمریکا چنین گفته می شود.
"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در بازدید روز شنبه خود از ناو هواپیما بر"اینترپرایز" گفت ورود این ناو به خلیج فارس از طریق تنگه هرمز علامت صریحی به ایران خواهد بود که تهدید کرده بود در صورت اعنال تحریم نفتی علیه تهران این راه آبی مهم را خواهد بست.
یادآور می شود وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند.

هشدار دبیرکل سازمان ملل به رژیم تهران
دبیر کل سازمان ملل متحد به رژیم تهران هشدار داد تهدید خود را در باره بستن تنگه هرمز، عملی نکند. رژیم تهران بارها تهدید کرده است در صورت عملی شدن تحریم نفتی، تنگه هرمز را خواهد بست.
به گزارش سایت عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیرکل سازمان ملل که با خبرنگاران در نیویورک مصاحبه می کرد؛ گفت، تنگه هرمز برای تجارت بین المللی، منطقه بسیار بااهمیتی است. باید به عبور و مرور آزادانه برای همه کشتی ها در دریاها، احترام گذاشت و از آن حمایت کرد. اظهارات آتشین در این باره، سودی در بر ندارد.
تنگه هرمز محل عبور شناورهای حامل نفت صادراتی کشورهای ساحلی خلیج فارس به مشتریان است. روزانه 15 تا 18 میلیون بشکه نفت خام از این تنگه عبور می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر