۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

خبر مهم :ارتش آزادی سوریه مانع فرار خانواده اسد از سوريه شد



افراد گروه اپوزیسیون موسوم به “ارتش آزادی سوریه” یکشنبه شب از تلاش اعضای خانواده “بشار اسد” رییس جمهور این کشور برای فرار از سوریه جلوگیری کردند. این مطلب را سایت روزنامه “المصری الیوم” با استناد به یکی از فرماندهان ارتش آزادی سوریه گزارش داده است.
این افسر سابق ارتش سوریه گفت: “یکشنبه شب کاروان خودروهای دولتی تلاش کرد بسوی فرودگاه بین المللی دمشق حرکت کند اما گروههای ارتش آزادی سوریه جلوی این تلاش را گرفتند”. وی خاطرنشان کرد میان گروههای مسلح اپوزیسیون و محافظان کاروان تبادل آتش رخ داد. سپس یک بالگرد به کمک محافظان شتافت و کاروان خودروها را از هوا تحت حمایت خود قرار داد و به دنبال آن تمام خود روها به عقب برگشته و بسوی اقامتگاه بشار اسد در دمشق حرکت کردند.
به گفته این عضو ارتش آزادی سوریه کاروان فوق الذکر خود روها از جمله حامل همسر، مادر و فرزندان رییس جمهورسوریه بود.
ریانوستی :یادآور می شود سوریه از اواسط ماه مارس شاهد موج گسترده ای از ناآرامی هاست و تظاهرکنندگان خواستار استعفای بشار اسد رییس جمهور این کشورهستند. تظاهرات مردم تحت شعارهای ضرورت اجرای اصلاحات سیاسی ـ اجتماعی، مبارزه با فساد مالی و تامین آزادی های اساسی برگزار می شود. در جریان سرکوب تظاهر کنندگان توسط ارتش و پلیس سوریه تا به حال تعداد زیادی از مردم کشته، زخمی و بازداشت شده اند. طبق گزارش سازمان ملل متحد، شمار کشته ها بیش از 5 هزار نفر بوده است. اخیرا نبرد های مسلحانه میان دولت و مخالفان نیز شدت پیدا کرده است. مقامات سوریه می گویند بیش از دو هزار نفر از نظامیان و ماموران پلیس این کشور در جریان نبردها با جنگجویان بخوبی مسلح کشته شده اند.
پارس دیلی نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر