۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

آمریکا و بریتانیا ترور مصطفی احمدی روشن را محکوم کردند

 آمريکا روز چهارشنبه ضمن رد هرگونه دخالت در ترور مصطفی احمدی روشن، «معاون بازرگانی» سايت هسته ای نطنز ، اين ترور را محکوم کرد. اين در حالی است که مقام های ايران يالات متحده و اسرائيل را به دست داشتن در ترور اين مقام « هسته ای» متهم می کنند.
 
رسانه های ايران روز چهارشنبه گزارش دادند که مصطفی احمدی روشن بر اثر انفجار بمبی که به خودروی او چسبانده شده بود، کشته شده است. دو نفر ديگر در اين حادثه مجروح شدند که به گزارش برخی از رسانه ها يکی از مجروحان در بيمارستان جان سپرده است.
 
هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، که روز چهارشنبه در يک کنفرانس خبری به همراه وزير امور خارجه قطر صحبت می کرد، گفت:« به طور مطلق دخالت ايالات متحده را  در هرنوع  عمل خشونت آميز در داخل ايران رد می کنم.»
 
تامی ويتور، سخنگوی شورای امنيت ملی امريکا نيز روز چهارشنبه در واکنش به ادعای ايران در خصوص دخالت آمريکا درترور مصطفی احمدی روشن گفته است:«ايالات متحده مطلقا در  اين کار هيچ نقشی نداشته است. ما هر نوع عمل حشونت آميز، از جمله عمل خشنی مانند اين را شديدا محکوم می کنيم.»
 
در همين زمينه، ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا، نيز گفت: واشينگتن  «هرنوع ترور  و حمله به افراد بی گناه» را محکوم می کند و با خانوادههای قربانيان چنين اقداماتی ابراز همدردی می کند.
 
ويکتوريا نولند در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص ادعای  ايران  در خصوص دست داشتن اسرائيل و آمريکا  در ترور اين «دانشمند هسته ای»گفت: من اطلاعی در اين زمينه ندارم تا با شما در ميان بگذارم.
رادیو فردا :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر