۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

لیلا حاتمی در صدر «بدلباس»های اسکار


تعدادی از روزنامه‌ها و رسانه‌های آنلاین، به بررسی «خوش‌لباس»ها و «بدلباس»های روی فرش قرمز مراسم دیشب پرداخته‌اند. از این میان، لیلا حاتمی جزو برندگان رقابت «بدلباسی» است! یک کارشناس طراحی لباس در آمریکا معتقد است که لباس دیشب هنرپیشه فیلم «جدایی نادر از سیمین» زیبایی خانم حاتمی را به نحوی منفی تحت تاثیر قرار داده بود: «لباس خانم حاتمی با شالی کوچک و جمع شده و یا استفاده از تدبیر دیگری برای پوشاندن موهای‌شان می‌توانست زیبای خاصی‌ به ایشان ببخشد ولی‌ بزرگی‌ و پهنای شال و رها شدن آن بر روی لباس، تمام لباس و حتا زیبایی‌ ایشان را تحت سلطه خود درآورده است و از مجموعی زیبا و هماهنگ خارج نموده است.»‌
یکی از جلوه‌های شب اسکار در کنار محل اجرای مراسم، عبور ستارگان در مقابل دوربین خبرنگاران بر روی فرش قرمز است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از طریق شبکه‌های تلویزیونی، ستارگان و کارگردانان و تهیه کنندگان و دست‌اندرکاران ساخت فیلم‌های برتر را در حال عبور از روی فرش قرمز می‌بینند. یکی از مواردی که از سوی تحلیل‌گران و طراحان مد بررسی می‌شود، لباس و آرایش و موی هنرپیشه‌ها است.
هر سال بهترین و بدترین لباس‌ها و آرایش‌ها و حتی نحوه استفاده از سنگ‌های قیمتی از سوی رسانه‌ها معرفی می‌شوند. امسال اما به خاطر حضور فیلم «جدایی نادر از سیمین» یک هنرپیشه زن معروف سینمای ایران نیز از روی فرش قرمز عبور کرد و مورد توجه عکاسان و نیز تحلیل‌گران لباس و مد قرار گرفت.
طراحی و اجرای لباس دست‌اندرکاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» بر عهده Zegna و Escada بوده است. بسیاری از رسانه‌ها، لیلا حاتمی را جزو بدلباس‌ها معرفی کرده‌اند.


جلسه توضیح درباره لباس بازیگران و دست‌اندرکاران
یک طراح لباس در نیویورک (نام محفوظ) در باره نحوه انتخاب لباس مناسب به خودنویس گفت: «انتخاب لباس مناسب ،شامل مجموعه‌ای از لباس و زیورآلات می‌باشد که درنهایت با آرایش صورت و مو کامل می‌شود. مناسب نبودن هرکدام از اینها باعث زیبا بنظر نرسیدن شخص می‌شود.» این طراح در باره لباس لیلا حاتمی افزود: «لباس خانم حاتمی با شالی کوچک و جمع شده و یا استفاده از تدبیر دیگری برای پوشاندن موهایشان می‌توانست زیبای خاصی‌ به ایشان ببخشد ولی‌ بزرگی‌ و پهنای شال و رها شدن آن بر روی لباس، تمام لباس و حتا زیبایی‌ ایشان را تحت سلطه خود درآورده است و از مجموعی زیبا و هماهنگ خارج نموده است.»
این کارشناس می‌افزاید: «البته اضافه کردن یک موتیو یا نقش حتا بسیار جزٔ به لباس می توانست اصالت ایرانی به لباس ببخشد».
به‌نظر می‌رسد حساسیت‌های درونی کشور به فیلم و دست‌اندرکاران می‌توانسته موجب تصمیم‌گیری در نوع پوشش خانم حاتمی شده باشد.
خودنویس


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر