۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

پرستو دو کوهکی روزنامه نگار آزاد شد/ بازگشت محسن آرمین به زندان برای تحمل شش سال حبس / رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام


پرستو دو کوهکی روزنامه نگار آزاد شد
پرستو دوکوهکی روزنامه‌نگار، از فعالان حقوق زنان و نویسنده وبلاگ «زن نوشت» با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد.
پرستو دوکوهکی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۹۰ توسط مأموران امنیتی در منزلش در تهران بازداشت و به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود.
به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» دوکوهکی در حالی از زندان آزاد شد که یک روز قبل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای با نام «عملیات چشم روباه» اتهامات سنگینی را متوجه وی کرده بود.
دوکوهکی با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده است.
دو کوهکی از سال ۱۳۷۷ با مجله فمینیستی «زنان» همکاری می‌کرد. همچنین همکاری با روزنامه‌های اصلاح‌طلبی چون یاس نو، اقبال، اعتماد ملی و شرق در کارنامه او است. وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در دانشگاه سواز انگلستان و در رشته مطالعات رسانه دوره کارشناسی ارشد را گذرانده است.
وبلاگ او به‌نام «زن‌نوشت» در سال ۱۳۸۴ برنده جایزه بهترین وبلاگ ژورنالیستی دویچه وله شد.
بازگشت محسن آرمین به زندان برای تحمل شش سال حبس
محسن آرمین عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی امروز برای اجرای حکم به زندان اوین رفت.
به گزارش جرس، محسن آرمین که مجموعا به تحمل ۶ سال حبس و ۵ سال دوری از فعالیت های سیاسی – تبلیغی و عضویت در احزاب و گروه‌ها محکوم شده بود برای اجرای حکم به زندان اوین رفته است.
دادگاه محسن آرمین از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود .
این  فعال سیاسی اصلاح‌طلب روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۸۹ در منزل‌اش بازداشت شد. پیش از این نیز دوبار، یکبار بعد از انتخابات و یک‌بار بعد از حوادث عاشورا، ماموران برای بازداشت محسن آرمین به منزل وی مراجعه کرده بودند که در آن مقاطع وی در منزل حضور نداشت.
 محسن آرمین فعال سیاسی و مطبوعاتی پژوهشگر علوم قرآنی و فارغ التحصیل دانشگاه های لبنان و ایران و از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، عضو شورای مرکزی و سخنگوی این سازمان است.
رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، زندانی سیاسی محکوم به اعدام
با رد درخواست عفو عبدالرضا قنبری، در کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران، این معلم زندانی در معرض اجرای حکم اعدام قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالرضا قنبری معلم ادبیات فارسی یکی از مدارس پاکدشت، استاد دانشگاه و از بازداشت شدگان اعتراضات ششم دی ماه سال ۸۸ (عاشورا) است که به اتهام محاربه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به به اعدام محکوم شد.
وی سپس در روندی پر ابهام، بدون طی پروسه‌ی قانونی و توجه به حق اعتراض و فرجام خواهی‌اش در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر در فاصله چند روز مجددا با حکم مرگ مواجه شد و قطعیت حکم خود را دریافت کرد.
این در حالیست که آقایی قنبری امید داشت با ارائه‌ی درخواست عفو به کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان تهران با در نظر گرفتن تمام موارد نقض حقوق و محتوایی پرونده حکم صادره متوقف و مورد بازنگری قرار گیرد؛ اما با رد درخواست نامبرده این حکم هر زمانی پس از اخذ استیذان از رییس قوه قضائیه قابل اجرا است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر