۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

روزنامه آلمانی دی ولت : نخبگان ساختار حکومتی ایران را تحریم کنید


بر اساس گزارش رویترز، ایران هر ادعایی هم بکند، ولی یک چیز مشخص است. میزان فروش نفت ایران از ماه مارس سال جاری بدین سو سیر نزولی طی کرده است.

این مقام صنعت نفت ایران این ادعا را رد می‌کند که ایران یک میلیون بشکه کمتر از سال گذشته نفت تولید می‌کند.

یک کارشناس نفتی غربی در باره فشار بر صنعت نفت ایران می‌‌گوید: «بدون تردید فشار زیاد است، ولی جزئیات آن را دشوار بتوان ارزیابی کرد.»

"به نخبگان حکومتی فشار آورید"

روزنامه "دی ولت" چاپ آلمان در مطلبی در باره تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران می‌نویسد: «این امر روشن است که تحریم‌ها تاکنون نتوانسته نخبگان رژیم ایران را هدف قرار دهد.»
در این گزارش آمده که نخبگان حکومتی جمهوری اسلامی فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به راحتی به کشورهای اروپایی می‌فرستند. فقط در سال ۲۰۱۰ فرزندان حدود ۴۰۰ کارمند عالی‌رتبه‌ی حکومت جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های بریتانیا در حال تحصیل بوده‌اند. شمار این افراد در سطح کل اروپا حدود چهار برابر است.

این روزنامه می‌افزاید، در چنین شرایطی کشورهای اروپایی در برابر پذیرش پناهجویان "جنبش سبز" مقاومت می‌کنند. شمار این پناهجویان در ترکیه حدود ۳ هزار تا ۴ هزار نفر است. برای مثال کشور کوچک نروژ با بزرگواری بیشتری پناهجویان ایرانی را می‌پذیرد تا آلمان و بریتانیا.

از نظر کارشناس این روزنامه، تحریم‌های بین‌المللی باید هوشمندانه بر روی نخبگان حکومتی متمرکز شود. این گروه از نخبگان به راحتی به دلارهای نفتی دسترسی دارد. مناسبات نزدیک این گروه با محافل قدرت، امکانات دولتی را به سوی تأمین منافع شخصی آنها، از جمله اعزام فرزندان به کشورهای اروپایی، سوق می‌‌دهد.

کارشناس "دی ولت" می‌‌افزاید که تحریم‌های بین‌المللی را باید هر چه قوی‌تر متوجه نخبگان ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران کرد، زیرا آنها ارکان قدرت را می‌سازند و تصمیمات در سطوح مختلف را اتخاذ می‌کنند.

دویچه وله : 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر