۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

وزير خارجه فرانسه: حمله به ايران ممکن است به ضرر اسرائيل تمام گردد


راديو بين المللی فرانسه ـ واسع محسن - وزير خارجه فرانسه می گويد حمله احتمالی اسرائيل عليه ايران ممکن است به ضرر اسرائيل تمام گردد. وی معتقد است برای جلوگيری از دستيابی ايران به سلاحهای اتمی، بايد تحريم ها عليه اين کشور تشديد يابد.
لوران فابيوس، وزير خارجه فرانسه امروز دوشنبه در گفتگو با رسانه های فرانسه گفت با دستيابی ايران به سلاح اتمی مخالف است اما در همين حال فکر می کند ممکن است در صورت حمله اسرائيل به اين کشور " ايران قربانی اين حمله جلوه کند و (در نتيجه حمله) به ضرر اسرائيل تمام گردد."
وزير خارجه فرانسه گفت از اين امر نيز نگران است که مقامات ايرانی در صورت حمله اسرائيل به اين کشور، " نزد مردم مشروعيت کسب کنند."

وی در ادامه گفت فرانسه معتقد است که بجای حمله به ايران، بايد تحريمها عليه اين کشور تشديد گردد و همزمان با آن، برای وادار کردن ايران به پايان دادن به برنامه اتمی خود، با اين کشور گفتگو صورت گيرد.

لوران فابيوس در همين حال تذکر داد که چين، روسيه و هند تحريم ها عليه ايران را رعايت نمی کنند و اين امر خلايی در اين تحريم ها بوجود آورده است.

وزير خارجه فرانسه در ادامه گفت فرانسه امکان تشديد تحريم ها در تمام عرصه ها را تحت بررسی دارد.

اين در حاليست که بنيامين نتانياهو، نخست ‌وزير اسرائيل، روز يک شنبه گذشته، از فقدان يک "خط قرمز مشخص" در برابر برنامۀ اتمی ايران ابراز تأسف کرده بود.

خبرگزاری فرانسه می نويسد تحريم های اعمال شده عليه ايران از سال ٢۰۱۰ تاکنون، موجب کاهش فعاليتهای صنعتی ، افزايش نزديک به ٢۰ در صد تورم، افزايش بيکاری و کمبود ارز در اين کشور شده است. از سوی ديگر اعمال تحريم عليه نفت ايران از شروع امسال، وضعيت در اين کشور را وخيم تر کرده و باعث سقوط ٥۰ در صد صادرات نفت خام ايران بعنوان منبع اصلی درآمدهای ارزی اين کشور گرديده است.

لوران فابيوس در گفتگوی امروز خود با رسانه های فرانسه گفت توليد سانتريفوژهای جديد از سوی ايران با هدف نظامی صورت می گيرد و به همين دليل يک خطر واقعی بشمار ميرود. وی با اشاره به اين موضوع که مذاکرات گروه ٥+۱ با ايران پيشرفتی ندارد، گفت دشوار است به مقامات ايرانی اعتماد کرد زيرا رژيم تهران " به مردم خود نيز دروغ می گويد."

بر اساس آخرين گزارشهای آژانس بين المللی انرژی اتمی، ايران ظرفيت غنی سازی اورانيوم خود در مرکز فردو را تا دو برابر افزايش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر