۱۳۹۱ مهر ۳۰, یکشنبه

برخی گرفتاری‌ها را به خاطر دشمن نمی‌گوییم


 مهدی غضنفری٬ وزیر صنعت از مردم خواست بعضی کالا‌ها را مصرف نکنند و محمدرضا رحیمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد هم گفت به خاطر «دشمن شاد نشدن» برخی نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها اعلام نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای غضنفری روز شنبه (۲۹ مهر) طی سخنانی در مراسم «روز ملی صادرات» گفته در صورتی که مصرف برخی کالا‌ها در ایران متوقف شود٬ نیاز کشور به ۱۰ میلیارد دلار ارز کاهش خواهد یافت.
محمدرضا رحیمی٬ معاون اول احمدی‌نژاد هم طی سخنانی در این مراسم گفته است: «ما برای جلوگیری از دشمن شاد کردن ناگزیر از عدم طرح برخی از مسائل هستیم.»
آقای رحیمی افزوده بر این اساس وی «به برخی از گرفتاری‌ها و نارسایی‌ها {اقتصادی ایران} اشاره نمی‌کند٬ هر چند دشمن آن‌ها را به خوبی می‌داند.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی نیرو‌های داخلی اشاره کرده که با همکاری تحریم‌کنندگان بازار سکه و ارز در ایران را ملهتب کرده‌اند.
معاون اول احمدی‌نژاد همچنین از صادرکنندگان خواهش کرده است ارز‌های حاصل از صادرات را وارد کشور کرده و از فروش آن در چهارراه استانبول خودداری کنند.
وضعیت معیشتی مردم ایران در چند ماه گذشته با افزایش تحریم‌های بین‌المللی نامناسب گزارش می‌شود٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی از آن‌ها می‌خواهند همچنان در برابر این فشار‌ها مقاومت کنند.
پیش‌تر روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از مردم می‌خواستند در مصرف صرفه‌جویی کنند٬ اما وزیر صنعت از مردم خواسته که برخی کالا‌ها را مصرف نکنند.
این در حالی است که مهدی خاموشی٬ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از دولت خواسته به داد مردم رسیده و در میان آن‌ها «کوپن برنج و روغن» توزیع کند.
احمد توکلی٬ نماینده مجلس و اسد‌الله عسگراولادی٬ رئیس اتاق بازرگانی ایران‌ـ چین هم در روز‌های اخیر از احتمال کوپنی شدن اقتصاد ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داده‌اند.

دیگربان:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر