۱۳۹۱ آبان ۵, جمعه

سایت رسمی علی خامنه‌ای اعلام کرد: کسی نمی‌تواند از اطاعت رهبر شانه خالی کند


سایت رسمی علی خامنه‌ای با انتشار یادداشتی اعلام کرد: «هیچ‌کس نمی‌تواند به بهانه‌ اینکه فرمان رهبری اشتباه است یا ممکن است اشتباه باشد، از اطاعت وی شانه خالی کند.»

در این یادداشت که روز چهارشنبه (چهارم آبان) منتشر شده٬ به صراحت آمده است: «همه‌ مردم و از جمله نخبگان و صاحب‌نظران باید از اوامر رهبری اطاعت کنند.»
این یادداشت همچنین افزوده است: «هر کسی می‌تواند ناقد قانون یا احکام و اوامر رهبری باشد، اما نقد غیر از نقض است همان‌گونه که نقد با عیب‌جویی نیز تفاوتی آشکار دارد.»
در بخش دیگری از یادداشت سایت خامنه‌ای به موضوع «غلو» و «اغراق» درباره ولایت فقیه و حدود اختیارات وی در قانون اساسی پرداخته شده و آمده ولی فقیه «معصوم» نیست.
به نوشته این سایت برخی «توصیف‌های مبالغه‌آمیز» از اختیارات ولی فقیه «برخلاف نصوص شرعی و حکم عقل سلیم است و این رفتار در واقع به تضعیف ولایت فقیه منجر می‌شود.»
این سایت در عین حالی که از اغراق‌ها درباره ولایت فقیه انتقاد کرده٬ اما در پایان یادداشت خود اعلام کرده در جمهوری اسلامی کسی حق ندارد از اوامر رهبر شانه خالی کند.
موضوع ولایت فقیه٬ مشروعیت جایگاه وی٬ حدود اختیارات این مقام و عملکرد شخص علی خامنه‌ای از جمله مباحث جنجالی در جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
جنجال‌٬ تنش و مباحث درباره این مسائل پس از آنکه آقای خامنه‌ای نتیجه انتخابات سال ۸۸ را تائید کرد و دستور داد تا اعتراض‌های مردمی سرکوب شود٬ افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.
انتقاد‌ها و اعتراض‌ها از عملکرد علی خامنه‌ای به عنوان ولی فقیه طی سه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در مقابل تعاریف‌ و تمجید از وی نیز گسترش پیدا کرده است.
طی این مدت ده‌ها فعال سیاسی٬ مدنی و رسانه‌ای به اتهام «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی دادگاهی و زندانی شده‌اند.
هزینه انتقاد از ولی فقیه در جمهوری اسلامی در دوران رهبری علی خامنه‌ای به شدت افزایش یافته است و روز به روز بر این هزینه‌ها نیز افزوده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر