۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

لاوروف: جلوی هرگونه قطعنامه برای حمله به ایران را می‌گیریم


image
وزیر امور خارجه روسیه گفته است که مسکو جلوی هرگونه قطعنامه شورای امنیت را که بتواند طوری تفسیر شود که اجازه اقدام نظامی علیه ایران را بدهد خواهد گرفت. در رویدادی دیگر سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رییس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.
به گزارش ایسنا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «راسیسکایا گازتا» گفته است که روسیه اجازه نخواهد داد قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برسد که قابل تفسیر دوگانه بوده و امکان آغاز عملیات نظامی علیه ایران را بوجود آورد.

لاوروف افزوده است که «قطعا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران تصمیم گرفته باشد مولفه‌ای نظامی را در برنامه هسته‌ای اش لحاظ کند وجود ندارد.»

کاخ‌ سفید: هنوز هیچ توافقی با ایران برای انجام مذاکرات نداشته‌ایم

در رویدادی دیگر مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رییس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه باراک اوباما آماده است تا گفتگوهایی دوجانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد تاکید کرد که آمریکا هنوز هیچ‌گونه مذاکره‌ای را برنامه‌ریزی نکرده است.

به گزارش رویترز کارنی افزود: ما آماده انجام مذاکرات دوطرفه هستیم اما هیچ برنامه‌ریزی‌ای در این باره نکرده و هنوز هیچ توافقی با ایران برای انجام این مذاکرات نداشته‌ایم.

کارنی تاکید کرد: هیچ چیزی برنامه‌ریزی نشده و هیچ توافقی نیز حاصل نشده است.

گفتنی است چندی قبل روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد آمریکا و ایران درباره اصول مذاکرات دوجانبه درباره‌ی برنامه هسته‌ای ایران به توافق رسیده‌اند، گزارشی که هم ایران و هم آمریکا آن را تکذیب کردند.
خودنویس :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر