۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

تلاش بی وقفه ایران و کره شمالی برای نجات اسد


کره شمالی قطعات موشکی به سوریه ارسال می کند / نشست با سفیران خارجی مقیم تهران درباره سوریه
خبرگزاری مهر: دیپلماتهای غربی امروز مدعی شدند که یک کشتی حامل قطعات موشکی که از کره شمالی عازم سوریه بود توسط کره جنوبی توقیف شد .
به گزارش رویترز، یک کشتی حاوی سلیندرهای گرافیتی که در تولید موشک از آنها استفاده می شود در آبهای کره جنوبی توقیف شده است.
به گفته دیپلماتها به احتمال زیاد این کشتی چینی از کره شمالی عازم سوریه بوده است.
این دیپلماتها همچنین اعلام کردند که این کشتی در ماه می توسط کره جنوبی توقیف شده و در آن 44 سیلندر گرافیتی وجود داشته است.
در همین رابطه یکی از دیپلماتهای سازمان ملل متحد اعلام کرد : این کشتی "شی یان تای" نام داشته و قوانین سازمان ملل را نقض کرده است .
این کشتی در بند "بوسان" کره جنوبی توقیف شده و قرار بود این سیلندرها را به یک شرکت سوری با نام "الکتریک پارتز" تحویل بدهد.
برهمین اساس کره جنوبی در تاریخ 24 اکتبر موضوع توقیف این کشتی را به اطلاع کمیته تحریم های کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل رسانده و چین نیز پیشنهاد کمک برای انجام تحقیقات در این رابطه را به شورای امنیت داده است.
در همین رابطه یک دیپلمات دیگر به رویترز گفت : ممکن است خدمه این کشتی اطلاعی در مورد محموله موجود در کشتی نداشته باشند از همین رو کمک چین به انجام تحقیقات می تواند در روشن شدن موضوع مفید باشد.
بر اساس تحریم های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، صدور قطعات موشک از این کشور به کشورهای دیگر ممنوع است.

نشست با سفیران خارجی مقیم تهران درباره سوریه
ایسنا: معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه با سفیران خارجی مقیم تهران در خصوص تحولات سوریه نشست توجیهی برگزار می‌کند.
حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این نشست ضمن تشریح آخرین تحولات سوریه، دیدگاه‌های ایران را در مورد حل بحران سوریه و تاثیر آن بر تحولات منطقه و همچنین زمینه سازی برای انجام گفت وگو میان دولت سوریه و معارضین در این کشور اعلام می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر