۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

آشپزخانه اوپن در یاسوج ممنوع شد؟!


نشست بررسی حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد که امروز با عنوان حجاب و عفاف پیگیری شد  حواشی جالب توجهی داشت .دستور و توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهردار یاسوج نیز از نکات جالب این نشست بود آن‌جا که استاندار از شهردار خواست تا نقشه‌هایی که در آن‌ها آشپزخانه اوپن پیش‌بینی شده را تأیید نکند و پروانه آن‌ها را صادر نکند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد البته تخفیف به پروانه ساختمان‌هایی که اصول اسلامی را رعایت می‌کنند و معافیت از پرداخت مالیات مغازه‌هایی که جنس ایرانی را می‌فروشند نیز از دیگر راهکارهای صابری در ترویج فرهنگ اسلام بود. مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین استانداری به کارمند خانم می‌گویم شما از این اتاقی که چهار نامحرم هست به اتاق کناری بیایید که راحت‌تر باشید چرا که برای اثربخشی امر به معروف در میان مردم باید از خودمان شروع کنیم.
* افشاگری‌های استاندار در مورد زمین‌خواری در کهگیلویه و بویراحمد پرداختن به موضوع زمین‌خواری در این استان نیز از دیگر نکات حاشیه‌ای این نشست بود که صابری به شدت به آن انتقاد کرد و گفت:‌ هزاران هکتار زمین در این استان به یک نفر داده می‌شود، نصف آن را می‌فروشد و سال‌ها است که کسی اعمال ماده ۳۳ نمی‌کند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت:‌ به عنوان یک شهروند کار فرهنگی خاصی به ویژه در مورد جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان از آموزش و پرورش ندیدم که این اظهارنظر با واکنش‌هایی مواجه شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با لحنی متعادل‌تر در مورد صدا و سیمای استان صحبت کرد و بدون اینکه دفاع تمام قد از این شبکه داشته باشد، گفت: من نمی‌گویم که صدا و سیما تطهیر است و اتفاقا روی برنامه‌های تأمینی ان حرف دارم ولی جنبه کارهای مذهبی این رسانه بر ضعف‌های آن می‌چربد. *
انتقاد صابری از واردات برنج و بی‌محلی به کشاورزان داخلی انتقاد صابری از رادمرد، معاون وزیر صنعت و معدن هم از نکات جالب این نشست بود. وی بیان کرد: در حالی که برنج‌های کشاورز زحمت‌کش چیتاب استان ما و حتی همه نقاط کشور روی دست کشاورز می‌مانند وی با افتخار در تلویزیون ظاهر می‌شود و می‌گوید هزاران تن برنج تایلندی را به کشور وارد کردیم در حالی که اگر کار درست باشد باید برنج ایرانی به قیمت خوب از کشاورز ما خریداری شود و با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد که به مراتب از برنج‌های خارجی با کیفیت‌تر هستند.
ممانعت از ورود لباس‌هایی با مد غربی به کشور و اینکه اگر لباس بد نباشد بد حجابی و مد غربی هم نیست از اظهارنظرهای جالب استاندار در این نشست بود. در این نشست قبل از صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جلسه را معاون سیاسی وی اداره می‌کرد و صابری تا آن موقع همه‌اش در حال مطالعه آن پنج جلد کتابی بود که قبل از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به عنوان عملکرد از سوی آموزش و پرورش ارائه شد.
صابری که با صحبت کردنش از هر دری سخن گفت ‌به شوخی خطاب به اعضای نشست گفت در جلساتتان من را دعوت نکنید که اینقدر حرف بزنم و به حاشیه بروم. در این نشست ادارات برای ترویج فرهنگ حجاب کاری به جز سی.‌دی و بروشور ارائه نکردند. معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به نیروی انتظامی گفت: اولویت اول کارهای فرهنگی و نرم‌افزاری است بعد باید در کف خیابان‌ها به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باشیم. وقتی نماینده آموزش و پرورش در مورد پرورش انسان‌های متعهد حرف می‌زد، صابری به کنایه گفت: البته شما در کار پرورش ماهی و تخریب جنگل هم وارد می‌شوید و من همین امروز در بازدیدی که داشتم با چنین موضوعی برخورد کردم (اشاره استاندار به ماجرای احداث طرح پرورش ماهی یک معلم پرورشی و تخریب شبانه جنگل بود که حرف و حدیث‌های زیادی داشت).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر