۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

افزایش همخانه شدن دختران و پسران در ایران


شهرزاد نیوز: افزایش همخانه شدن دختران و پسران، بدون ازدواج، در جمهوری اسلامی، موضوع بحث برخی رسانه در جمهوری اسلامی شده و آن‌ها در پی یافتن چرایی این پدیده برآمده اند.
به گزارش قانون، در کنار سخت بودن ازدواج، افزایش طلاق و فقدان آموزش، «هجوم فرهنگ‌ بیگانه» نیز جزو چهار ضلع اصلی علل افزایش این پدیده در جامعه ایست که دختران و پسرانش «در جامعه و خانواده مسلمان رشد یافته» و در سن جوانی و زمانی که می‌توانند تصمیمی برای تشکیل خانواده بگیرند، زندگی در خانه‌ی مجردی را با یک جنس مخالف ترجیح می‌دهند.
در ادامه گزارش آمده است که به طور یقین نمی‌توان مشاهده این سبک از زندگی و نوعی الگوگیری از زندگی غربی را عامل اصلی گرایش جوانان به این سبک از زندگی دانست. امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس، در این ‌باره می‌گوید: «رسانه‌های تبلیغی غربی کمترین نقش را در این موضوع دارند و بیشترین علت را باید در جامعه خودمان جستجو کنیم.»
در بخش دیگری از گزارش آمده است که خاطره های جمعی منفی از ازدواج، به ویژه در رابطه با طلاق، یکی از عوامل مؤثر است. در حال حاضر بر اساس آمارها از هر 4 ازدواج تهرانی‌ها یکی از آن‌ها به طلاق منجر می‌شود.
همچنین، بنا بر آمار دیگری، 11 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارند و با توجه به روند فعلی عده‌ی زیادی از «رسیدن جوانان به سن تجرد قطعی» سخن می‌گویند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر