۱۳۹۲ فروردین ۷, چهارشنبه

اخبار زندانیان سیاسی


مرخصی چند روزه تمدید نشد، نسرین ستوده به زندان بازگشت
 وکیل و فعال حقوق بشری، خانم نسرین ستوده، در پی تمدید نشدن مرخصی اش به زندان اوین بازگشت.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده در صفحه فیس بوک روز سه شنبه (ششم فروردین) نوشت: "از آنجا که دادستانی به طور قطعی اعلام کرده بود نسرین به مرخصی نمی آید ما قبل از تحویل سال به مسافرت رفتیم. پس از رفتن ما به او مرخصی دادند و او هم با نصف روز تاخیر به ما پیوست. بدون تعارف باید بگویم تا ماندن حتی یک نفر در زندان نه مرخصی و نه حتی آزادی از زندان چندان دلچسب نیست. با این که بیرون آمدن حتی یک نفر برای چند روز خود غنیمتی است.نسرین با تمدید نشدن مرخصی اش امشب به زندان برگشت. به امید روزی که آخرین نفر از زندان بیرون بیاید و ما دغدغه ی برگشت او را نداشته باشیم."
ممانعت از درمان  زندانی سیاسی دهه ۶۰ مبتلا به بیماری سرطان
بنابه گزارش   « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در شرایط حاد جسمی بسر می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان ولی فقیه مانع انتقال او به بیمارستان و درمان وی هستند.
اخیرا بیماری زندانی سیاسی علی معزی۵۹ ساله که از بیماری سرطان پروستات رنج می برد شدت یافته  و کلیه های وی دچار خونریزی شده است.اما باز جویان وزارت اطلاعات و بخصوص دادستان ولی فقیه عباس جعفری دولت آبادی که از جنایتکاران علیه بشریت و نام وی در لیست بین المللی ناقضین حقوق بشر می باشد مانع انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند. زندانی سیاسی علی معزی قبل ازآخرین دستگیری ، تازه مورد عمل جراحی قرار گرفته بود و تحت  نظر یک متخصص  بود. پزشک متخصص وی آمپولهایی برای وی تجویز کرده بود تا سرطان پروستات وی را مهار نماید.
اما آخوندی با نام مستعار علوی که از مسئولین وزارت اطلاعات و شکنجه گر بند ۲۰۹ می باشد به منظور زجرکش کردن وی ، مانع تزریق آنها شد واین مسئله منجر به گسترش سرطان وی شده است.
از طرفی دیگر صلواتی معروف به قاضی مرگ نزدیک به ۶ ماه است که او را از ملاقات با خانواده اش محروم نموده است .علت این محرومیت عدم حضوراین زندانی سیاسی در دادگاه فرمایشی ولی فقیه که رئیس آن قاضی مرگ صلواتی است، می باشد.صلواتی قاضی مرگ  روز ۲۹ اسفند ماه بدون حضور آقای معزی در دادگاه بصورت غیابی او را محاکمه نمود و  اتهاماتی مانند محاربه و همچنین اتهاماتی که پیش از این علیه وی بکار برده بود و به خاطر آن چند سال در زندان بسر برد را دوباره تکرار نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر