۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

کاهش سن مصرف دخانیات به 10 سال


دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند افزایش یافته است.

 دکتر محمدرضا مسجدی در گفت وگو با ایسنا، با طرح این سوال از مردم که " آیا در حال حاضر مبارزه با دخانیات در کشور محسوس است؟" به انتقاد از نحوه اجرای "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات" پرداخت و عنوان کرد: ایران عملکرد ضعیفی در زمینه مبارزه با دخانیات داشته و قوانین و آیین نامه‌های موجود به طور کامل اجرا نمی‌شوند، در این شرایط با وجود آن که حدود 85 درصد از مردم ایران سیگار نمی‌کشند، اما مستقیما در معرض دودها و مضرات آن قرار دارند.

 دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن اعلام این خبر که سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده است، اظهار کرد: مصرف دخانیات بویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند و یا در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند افزایش یافته است.

 وی ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اظهار کرد: این آمارها تکان دهنده هستند. چندی پیش شهرداری تهران نیز آماری را از سطح مناطق خود استخراج کرد که نشان دهنده کاهش سن مصرف دخانیات در تهران است و در این میان زنان و دختران بیش از هر چیز هدف قرار گرفته‌اند.

 ورود بدون محدودیت 320 میلیون دلار سیگار از یک کمپانی امریکایی

 مسجدی در ادامه با اشاره به اینکه چهار کمپانی بزرگ دنیا هدایت گر تولید و توزیع سیگار در جهان هستند، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس قوانین وضع شده اگر شرکتی بالغ بر پنج میلیون دلار مبادله تجاری با ایران داشته باشد مورد تعقیب قرار می‌گیرد و اگر این مبلغ به بیش از 50 میلیون دلار برسد ملزم به پرداخت جریمه خواهد شد اما در حال حاضر یک کمپانی امریکایی بدون هیچ محدودیتی 320 میلیون دلار سیگار وارد ایران کرده است که مبین هدف کشورهای غربی برای ضربه زدن به نظام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر