۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

اخبار زندانیان سیاسی


صدور یک سال حبس دیگر برای احمد کریمی
احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس که به ۱۵ سال و سه ماه زندان محکوم شده است، در پرونده‌ای جدید به یک سال حبس دیگر محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بتازگی دادگاه عمومی تهران در ونک برای احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاووس پرونده جدیدی مفتوح کرده و وی را به اتهام خروج غیر قانونی از کشور به ۱ سال زندان دیگر محکوم کرده است.
در این دادگاه که وکیل متهم حضور نداشت درحالی اتهامات قبلی احمد کریمی مجددا مطرح شد که طبق قانون یک فرد را نمی‌توان دوبار بدلیل یک جرم محکوم نمود.
همچنین خانواده احمد کریمی از سختگیریهای مسئولین زندان و وقت کوتاه ملاقات‌ها شکایت دارند.
محمدحسین نعیمی پور ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور به زندان بازگشتند
محمدحسین نعیمی پور، ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند.
به گزارش کلمه، محمدحسین نعیمی پور زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که ۲۳ اسفند به مرخصی نوروز آمده بود با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به همراهان خود در زندان اوین پیوست.
محمدحسین نعیمی پور از جوانان فعال عضو حزب مشارکت و فرزند محمد نعیمی پور، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی است که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.
این عضو خانواده شهدا و فعال “پویش موج سوم” در دوران بازداشت و انفرادی تحت فشار شدید قرار داشت تا در مصاحبه ای تلویزیونی از جنبش سبز و رهبران آن اعلام برائت کند.
 ابوالفضل شاه پری و محسن صادقی نور زندانیان  سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که به مرخصی نوروز آمده بودند با تمدید نشدن مرخصی نوروزی به همراهان خود در زندان اوین پیوستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر