۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

خروج میوه از سبد خانوار



تهران‌پرس :  گروه اقتصادی: میوه و صیفی جات از جمله کالاهایی بود که امسال با افزایش قیمت خود، خبرساز شد. در واقع از روزهای ابتدایی سال جاری و همزمان با تعطیلات نوروزی روند صعودی قیمت میوه و صیفی جات در بازار آغاز شد صعودی که این روزها هم شاید کمی از شدت آن کم شده باشد اما کماکان ادامه دارد.
هر چند که بسیاری از مسئولین وعده داده بودند که با آغاز اردیبهشت و ورود میوه‌های نوبرانه قیمت میوه در سطح بازار کاهش می‌یابد تاکنون چنین اتفاقی در بازار رخ نداده است.
این در شرایطی است که محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند و عمدتا با قیمتی نسبتا بالایی عرضه می شوند که تامین آن برای مصرف‌کنندگان به سختی امکان پذیر است.
  بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تهران پرس در حال حاضر نابه سامانی در بازار میوه و صیفی جات به قدری است که برای خرید میوه و صیفی مصرفی مورد نیاز یک خانواده 4 نفره روزانه باید رقمی معادل 15 هزار تومان هزینه شود این در حالی است که با توجه به متوسط درآمد600 هزار تومانی خانوارها چنین چیزی به خصوص در کلان شهرها برای خانواده‌ها امکان پذیر نیست.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تهران‌پرس درحالی هم اکنون هر کیلو سیب قرمز با قیمت 3 هزار و500 تومان، پرتقال 4 هزار و 500 تومان وکیوی 3 هزار و 200 به فروش می‌رسد که همه ساله با افزایش دماي هوا، قيمت ميوه‌هايي همچون سيب و پرتقال با افت قیمتی مواجه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر