۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

رژیم تهران از خط قرمز ساخت بمب اتمی گذشت



به گزارش رادیو آلمان، رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائيل می‌گوید که رژیم ایران از "خط قرمز" ساخت بمب اتمی عبور کرده است. به باور وی رژیم ایران در حال حاضر برای ساخت بمب اتمی اورانیوم غنی‌شده کافی در اختیار دارد.
یک روز پس از نهایی شدن معامله کلان تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل، آموس یادلین رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش و رئیس فعلی موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائيل اظهار داشت که جمهوری اسلامی مدت‌هاست "خط قرمز" ساخت بمب اتمی را که بنیامین نتانیاهو به آن اشاره کرده، رد کرده است.
آموس یادلین روز سه‌شنبه (۲۳ آوریل/ ۳ اردیبهشت) در همایشی در دانشگاه تل‌آویو گفت: «تابستان امسال، رژیم ایران تنها یک تا دو ماه با تصمیم‌گیری نهایی برای ساخت بمب اتم فاصله دارد.»
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سپتامبر سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه یک طرح گرافیکی هشدار داد که رژیم ایران در بهار یا تابستان ۲۰۱۳ اورانیوم کافی برای تولید بمب هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.
رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل اضافه کرد که حکومت ایران تصمیم‌گیری بر سر ساخت بمب هسته‌ای را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که در ماه ژوئن (خردادماه) برگزار می‌شود، انجام خواهد داد.
او گفت: «چنانچه آمریکا و اسرائیل و حکومت ایران، همگی بر سر حرف خود باقی بمانند، ما پایان امسال شاهد یک درگیری خواهیم بود.»
به باور رئیس پیشین بخش اطلاعات ارتش اسرائیل در حال حاضر رژیم تهران به اندازه کافی اورانیوم غنی‌شده برای ساخت بمب در اختیار دارد.
آموس یادلین هشدار داد که رژیم تهران در جریان مذاکرات هسته‌ای همچنان به سیاست وقت‌کشی و گسترش همزمان فعالیت‌های هسته‌‌ای خود ادامه خواهد داد، مگر آن‌که "تغییرات بنیادی" در تحریم‌هایی که تا کنون علیه این رژیم اعمال شده‌، به وجود آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر