۱۳۹۲ تیر ۵, چهارشنبه

سوریه؛ بیش از 100هزار کشته / بدنامی برای پوتین

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، دیدبان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که بیش از یکصد هزار نفر عمدتا غیرنظامی تا کنون در جریان اعتراضات و درگیریهای این کشور کشته شدند.
مخالفان سوری همچنین از استفاده مجدد رژیم اسد از سلاح شیمیايی خبر داده اند.
این در حالیست که بحث و رایزنی مقامات روسیه و آمریکا درباره تعیین تاریخ برگزاری کنفرانس بین‌المللی سوریه در ژنو بی‌نتیجه مانده است.
به گزارش رادیو آلمان به نقل از خبرگزاری رویترز نمایندگان روسیه و ایالات متحده آمریکا در طی رایزنی پنج ساعته خود نتوانستند بر سر کم و کیف برگزاری کنفرانس بین‌المللی سوریه به توافق برسند.

بدنامی اخلاقی و راهبردی برای روسیه
سوزان رایس، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل با توصیف موضع شورای امنیت در مناقشه سوریه به عنوان «بدنامی اخلاقی و راهبردی»، خواستار اقدامی عاجل در این زمینه شد.
خانم رایس در همین حال روسیه و چین را به دلیل وتوی قطعنامه‌ها در جنگ سوریه مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد که در این صورت «استمرار سردی روابط با روسیه اجتناب ناپذیر است.»
به گزارش رادیو فردا، سوزان رایس که چهار سال و نیم است به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل حضور دارد، در آخرین سخنرانی خود گفت که در مورد انفعال شورای امنیت در سوریه، «تاریخ قضاوتی بی‌رحمانه» خواهد داشت.
خانم رایس پس از ترک سازمان ملل قرار است به عنوان مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا فعالیت کند.

مخالفت آمریکا با حضور رژیم تهران در کنفرانس سوریه
رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور رژیم ایران در ژنو 2 را به اختیار اخضر الابراهیمی گذاشت.
به گزارش ایسنا، کاترین اشتون در مراسم اختتامیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در کنفرانس خبری درباره حضور رژیم ایران در ژنو 2 گفت: ما از اخضر الابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه حمایت می‌کنیم. او تصمیم می‌گیرد که چه کشورهایی در کنفرانس مذکور حضور یابند.
بنا بر گزارش روزنامه‌ الشرق الاوسط چاپ لندن، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کنفرانس ژنو 2 بتواند در خصوص سوریه راه حلی را پیش‌روی کشورها قرار دهد.
روزنامه‌ الوطن چاپ کویت نیز با اشاره به شکست آمریکا و روسیه در رسیدن به توافقی در خصوص برگزاری کنفرانس ژنو 2 به نقل از معاون وزیر خارجه روسیه نوشت که مذاکراتی در خصوص نحوه برگزاری ژنو 2 باحضور نماینده سازمان ملل انجام شد اما مسوولان آمریکایی و روسی بر سر مسایل بسیاری از جمله زمان و لیست مدعوین به توافق نرسیدند.

وی گفت که طرفین در این باره که چه کسی نماینده مخالفان سوری در این کنفرانس باشد و هم‌چنین حضور رژیم ایران در کنفرانس به نتیجه نرسیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر