۱۳۹۲ تیر ۱, شنبه

تظاهرات مردم برزیل درس خوبی برای ما ایرانیان بود

دیلما روسف، رییس جمهور برزیل در پیام تلویزیونی خود خطاب به تظاهرکنندگان گفت که پیام آنان را شنیده است. قرار است دولت برنامه‌ی گسترده‌‌ای برای بهبود شرایط زندگی مردم طرح‌ریزی کند.
به گزارش رادیو آلمان، رییس جمهور برزیل در نخستین واکنش خود به اعتراضات وسیع شهروندان این کشور به آنان قول داد با تمام امکانات علیه رشوه‌خواری مبارزه کند و درآمدهای حاصل از نفت را در جهت تامین برنامه‌‌های آموزشی بکار گیرد.
دیلما روسف هم‌چنین اعلام کرد که برای بهبود وضعیت خدمات بهداشتی در این کشور، هزاران پزشک غیربرزیلی را به استخدام می‌گیرد. او در این رابطه گفت: «ما برای بهبود و موثرتر کردن سیستم حمل و نقل کشور نیز، برنامه‌‌های گسترده پیاده خواهیم کرد.»
بازتاب نارضایی همگانی
تظاهرات گسترده در برزیل ابتدا به دلیل افزایش قیمت بلیط اتوبوس در اواسط ماه ژوئن آغاز شد و سپس به اعتراضات همگانی علیه نابسامانی‌‌های اقتصادی ـ اجتماعی در جامعه گسترش یافت.
بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، تا کنون دو میلیون نفر در ۴۳۸ شهر این کشور در تظاهرات خیابانی شرکت کرده‌اند و در درگیری‌های متعدد با پلیس، ده‌ها نفر زخمی و دو تن نیز کشته شده‌اند.
اعتراضات شهروندان برزیل، مسائلی چون فساد مالی، گرانی خدمات عمومی و هزینه‌ی سرسام‌آور بازی‌های جام جهانی سال ۲۰۱۴ را دربرمی‌گیرد.
دیلما روسف، ضمن تحسین حرکت اعتراضی مردم برزیل گفت: «این تظاهرات صلح‌آمیز نشاندهنده‌ی قدرت دموکراسی حاکم بر کشور ما و آرزوی جوانان آن برای پیشرفت برزیل است.»
خانم روسف حرکت "آشوبگرانی" که کوشیدند به اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان این کشور خدشه وارد آورند را محکوم کرد.
رییس جمهور برزیل از نمایندگان تظاهرکنندگان دعوت کرد، با او در جهت پیاده‌کردن خواست‌های معترضان همکاری کنند. او در این رابطه یادآور شد که دولت برزیل به "انرژی، توان و همکاری" آنان نیاز دارد.

پیشتر کابینه‌ی برزیل، برای یافتن راهکاری در جهت رفع بحران، جلسه‌ی فوق‌العاده‌ای تشکیل داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر