۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

از حكم امام زمان‌ تا واگذاری ۱۰روزه يک سازمان

روزنامه جوان: حجت‌الاسلام «پژمانفر»، رئيس كارگروه گردشگري خانه ملت به خبرنگاران گفته است: «مطلبي كه با عنوان واگذاري سازمان ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري به بخش خصوصي توسط شريف ملك‌زاده اعلام شده، نگراني‌هاي بسياري را در پي دارد.» ايشان افزوده است: «ملك‌زاده در صحبت‌هاي خود اذعان داشته كه اين واگذاري تا نهم تيرماه سال جاري به طور كامل صورت مي‌گيرد... بنده به صراحت اعلام مي‌كنم كه اين تصميم عجولانه و خلق‌الساعه تبعات و پيامد‌هاي ناگواري در پي دارد!» در دولت‌هاي نهم و دهم،‌سياست‌هاي عجيب و غريب و خلق‌الساعه كم نبودند. اما اين يكي حقيقتاً نوبر است. شايد آقايان با توسل به اصل ۴۴ قانون اساسي و لزوم واگذاري امور به بخش خصوصي بخواهند اين تصميم ديرهنگام و سؤال‌برانگيز خود را توجيه كنند اما بايد پرسيد: چطور كاري را كه طي هشت سال قادر به انجامش نبوديد، اكنون ۱۰ روزه مي‌خواهيد انجام دهيد؟ به نظر مي‌رسد برخي جريان‌ها كه طي سال‌هاي گذشته به سبب حمايت‌هاي بي‌معناي رئيس جمهور از آنها، تا توانسته ترك تازي كرده‌اند، اكنون كه با كارت قرمز ملت روبه‌رو شده و در انتخابات نيز از سوي مردم طرد شده‌اند، برآنند تا در آخرين نفس‌ها اسباب قدرت و شوكت خود را در سال‌هاي پيش رو - كه براي آنان روزگار سختي خواهد بود - فراهم آورند. پژمانفر نيز بر اين مهم تأكيد كرده است كه: «به نظر مي‌رسد با اين واگذاري قرار است بخشي از اختيارات دولت به دست جرياني چون انحراف بيفتد كه اين مسئله جاي نگراني و تبعات منفي ناگواري دارد.»
باري طي سال‌هاي گذشته كم نبودند مديراني كه در مسئوليت خود ناتوان و ضعيف بودند اما براي برخي جريان‌ها سنگ تمام گذاشتند. بي‌ترديد بايد قوه قضائيه به عنوان مدعي‌العموم از تمام آنها كه بيت‌المال را ملك طلق خويش و رفقايشان پنداشتند، حساب بكشد تا اين رسم زشت و اين سوء استفاده‌هاي وسيع از اموال مردم ديگر تكرار نشود. اگر چنانكه استاد «عسگر اولادي» ماه‌ها پيش آرزو كرد، «محاكمه باند ورشكست‌كنندگان ايران» را مردم ببينند، هم تك تك اين ملت كه حقوقشان در اين بده و بستان‌هاي درون گروهي و باندبازي‌ها ضايع شد از عدالت نظام سرخوش مي‌شوند و هم مديران بعدي عبرت مي‌گيرند تا اينگونه اموال عمومي را ارث پدري خود نپندارند و از خاصه خرجي‌ها براي آنها كه بر سركارشان آورده‌اند، بپرهيزند.
در مورد سازمان ميراث فرهنگي اما حرف بسيار است. چنانكه حجت‌الاسلام پژمانفر هم گفته است: «شريف ملك زاده عملكرد ضعيف و ناصحيحي در سازمان ميراث فرهنگي داشته و امروز هيچ رشدي در اين سازمان نسبت به گذشته ديده نمي‌شود.» درباره اين سازمان وقتي ديگر خواهم نوشت، فقط عجالتاً بگويم جناب ملك‌زاده همان معاون احمدي‌نژادند كه مدعي‌اند حكم ايشان را امام زمان (عج) داده و جناب احمدي‌نژاد فقط آن را تنفيذ كرده‌اند. خدا را شكر نموديم و چه چيزها كه در اين دولت نديديم!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر