۱۳۹۲ مرداد ۱۰, پنجشنبه

هر مترِ احمدی نژاد چند سانتی متر است؟


محمود احمدی نژاد که ارائه آمار در دولت او به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در 8 سال گذشته بدل شده بود، در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود عدد ذکر شده برای مساحت ایران در اسناد رسمی و کتاب های درسی را نادرست خواند.
صراط - محمود احمدی نژاد که ارائه آمار در دولت او به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در 8 سال گذشته بدل شده بود، در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود عدد ذکر شده برای مساحت ایران در اسناد رسمی و کتاب های درسی را نادرست خواند.
به گزارش گروه سیاسی صراط، در حالی که مساحت ایران در اسناد رسمی به طور دقیق یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع ثبت شده، احمدی نژاد این رقم را اشتباه توصیف کرد وعدد یک میلیون و 873 هزار کیلومتر مربع را به عنوان مساحت دقیق ایران اعلام کرد.
رییس جمهور گفت که "به سازمان جغرافيايي مأموريت داده شد، تا يک نقشه‌برداري هوايي از طريق عکس‌هاي هوايي و کنترل زميني با دستگاه‌هاي بسيار دقيق انجام دهد."
به گفته او "اندازه گيري قبلي با استفاده از دستگاه‌هاي اندازه گيري قديمي بوده و دقيق نبوده است الان اندازه‌گيري بسيار دقيق انجام شده و با نرم‌هايي که در جهان قابل قبول بود، يک ميليون و 873 هزار هکتار [منظور رییس جمهور احتمالا کیلومتر مربع بوده است] وسعت ايران عزيز است که بايد در کتاب‌هاي جغرافيايي آن را درست کنيم يعني نزديک به 225 هزار کيلومتر مربع وسعت ايران به لحاظ رسمي است که اگر سند آن درست نباشد بعداً‌ مسائل حقوقي درست مي‌شود الان بايد سند آن درست شود ما سند را درست کرديم و سند آن در جهان ثبت خواهد شد."
شاید اگر اختلاف عدد احمدی نژاد با عدد فعلی (و پذیرفته شده) مساحت ایران در حد و اندازه های چند کیلومتر مربع بود، می شد روی آن حساب کرد اما این اختلاف به طور قابل ملاحظه ای بالا و غیرطبیعی است.
در حال حاضر بزرگترین استان کشور یعنی استان کرمان ۱۸۱هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که از اختلاف ذکرشده توسط احمدی نژاد (225 هزار کیلومتر مربع) پایین تر است! یعنی اختلاف مساحت ایران به زعم احمدی نژاد با عددی که در حال حاضر از آن به عنوان مساحت یاد می کنند، از مساحت تک تک 31 استان کشور نیز بیشتر است.
از طرفی این عدد تقریبا به اندازه مساحت انگلستان (بریتانیا) است. مساحت این کشور حدود 244 هزار کیلومتر مربع است.
به عبارت دیگر احمدی نژاد مدعی است ما در محاسبه مساحت ایران به اندازه یک انگلستان اشتباه کرده ایم!
از طرف دیگر اختلاف مساحت ایران از نظر احمدی نژاد با مساحت پذیرفته شده فعلی، خود به تنهایی از 151 کشور مستقل و غیرمستقل دنیا بزرگ تر است و تنها 82 کشور وجود دارند که مساحتی بیش از این رقم دارند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر