۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

گاردین: ملاقات احتمالی اوباما و روحانی


روزنامه گاردین از ملاقات احتمالی اوباما و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنامه گویا، گاردین در مطلبی که در وبسایت خود منتشر کرد، مدعی شد تبادل نامه بین اوباما و روحانی، شرایط را برای دیدار بین روسای جمهور دو کشور برای اولین بار پس از انقلاب 57 مهیا کرده است.
همچنین گاردین می نویسد: " ویلیم هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا نیزقصد دارد با همتای ایرانی خود در حاشیه این نشست دیدار کند."
روحانی در صفحه توییترش اعلام کرد که به درخواست دولت بریتانیا برای ملاقات با ظریف را پذیرفته است. خبری که باعث شگفتی مقامات بریتانیا شد.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه بریتانیا به گاردین گفته است: " ما خوشحال خواهیم شد، ولی هیچگونه نامه رسمی ای از تهران در این زمینه دریافت نکرده ایم."
دیپلمات ها معتقدند، این توییت به دلیل علاقه دیپلماتیک ایران به حل مسئله هسته ای منتشر شده است.. ملاقات بین ویلیام هیگ و ظریف یا روحانی می تواند راه را برای عادی سازی روابط دو کشور که پس از حمله به سفارت انگلستان در تهران علق شده است را هموار کند.
اوباما در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ABC پذیرفت که با حسن روحانی نامه نگاری کرده است. او تاکید کرد که برنامه هسته ای ایران برای آمریکا مسئله ای به مراتب مهمتر است.
از سوی دیگر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده است که توافق با ایران بر سر سوریه به معنای کوتاه آمدن آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر