۱۳۹۲ مهر ۱۱, پنجشنبه

کنایه بنیان‌گذار توییتر به حسن روحانی و پاسخ توییتر منتسب به روحانی به او


جک دُرسی (Jack Dorsey)، رییس و بنیان‌گذار توییتر، صبح روز سه‌شنبه (۱ اکتبر-۹ مهر) به وقت آمریکا، در توییتی کنایه‌آمیز، حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی را مورد خطاب قرار داد و از وی پرسید: «عصر به‌ خیر آقای رییس‌جمهور! آیا شهروندان ایران قادرند توییت‌های تو را بخوانند؟
اشاره‌ی رییس توییتر، به فیلتر بودن این شبکه‌ی اجتماعی در ایران بود که از زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری مناقشه‌برانگیز سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) تا به امروز ادامه داشته است.
پنج ساعت بعد از این پیام توییتری، صفحه‌ی توییتر منتسب به روحانی، این پاسخ را خطاب به جک دُرسی نوشت: «عصر به خیر جک، همان‌طور که به کریستین امان‌پور گفتم، تلاش‌های خود را به این اختصاص داده‌ام تا اطمینان بیابم که مردم کشورم قادر خواهند بود به آسانی به تمام اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند، امری که حق‌شان است.»
اشاره‌ی این توییت، به مصاحبه‌ی حسن روحانی با کریستین امان‌پور، خبرنگار ایرانی-آمریکایی شبکه‌ی سی.ان.ان در جریان سفر هفته‌ی گذشته‌‌ی رییس‌جمهوری اسلامی به نیویورک است.
دُرسی، با ریتوییت کردن پاسخ روحانی، از او تشکر کرده و نوشته است: «لطفا به ما بگو که چه کمکی می‌توانیم بکنیم تا این موضوع به واقعیت تبدیل شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر