۱۳۹۲ آبان ۵, یکشنبه

انتقاد رییس فرهنگستان از پفک

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با انتقاد از تبلیغات پفک و کالاهای آسیب‌رسان سلامت در رسانه ملی اظهار داشت: متاسفانه حتی برخی تحقیقات نیز بی‌ارزش هستند و باعث اضطراب و نگرانی برای خانواده‌ها می‌شود.
تسنیم: علیرضا مرندی در مراسم معرفی برندهای برتر حوزه سلامت با تقدیر از زحمات مسئولان هفته‌نامه سلامت که یکی از بانی‌های برگزاری این برنامه هستند اظهار داشت: نشریه سلامت در یک دهه گذشته جای خود را در بین خانواده‌ها باز کرده است البته در مواردی نیز برخی تبلیغات و داروهای بیهوده در هفته‌نامه مشاهده می‌کردم که به مسئولان آن تذکرات را ارائه می‌کردم که به نتیجه نیز می‌رسید.
وی با اشاره به تبلیغات در رسانه ملی نیز افزود: متاسفانه برخی تبلیغات در رسانه ملی از جمله پفک را مشاهده می‌کنیم و در این زمینه حتی تحقیقات بی‌ارزشی نیز صورت می‌پذیرد که هیچ اعتباری ندارد و موجب اضطراب و نگرانی خانواده‌ها می‌شود. البته این موارد را همه رسانه‌ها باید رعایت کنند.
مرندی ادامه داد: آموزش بهداشت سلامت بسیار ارزشمند است. همانطور که سوادآوری بسیار ارزشمند است مردم اگر سواد کافی سلامت داشته باشند توانمند می‌شوند. بنابر این هر چه بیشتر در مسائل پیشگیری و بهداشت اقدام کنیم ارزش آن نیز بسیار خواهد بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: وقتی درباره سلامت صحبت می‌کنیم فقط منظورمان در مورد مردم کم سواد نیست حتی افرادی مانند خود بنده که سال‌ها درست خوانده‌ام و تدریس نیز می‌کنم باید مسائل سلامت را بیشتر بدانم زیرا زمانی مسائل سلامت را به خوبی درک خواهیم کرد که برای مردم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.
مرندی بیان داشت: ارائه بهترین خدمات به مردم به واقع سلامت نیست، بلکه حتی این خدمات حداکثر آن این است که شرایط افراد را به قبل سلامت آنها برمی‌گرداند. مثلا بنده در سال 59 سکته کردم بنابراین شاید کاری کنند که زنده بمانم ولی قلب سالمم برنمی‌گردد. براین اساس تلاش ما در وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی در حوزه سلامت زمانی بیشترین ثمر را خواهند داشت که در زمینه پیشگیری گام برداریم.

وی با اشاره اقدامات مدیریتی خود در سالهای گذشته خاطرنشان کرد: حدود 30 سال قبل بسیج سلامت کودکان را اجرا کردیم. ترویج کارت رشد را داشتیم، تنظیم خانواده را پیگیری کردیم و با بیماری اسهال مبارزه کردیم و حتی با حضور رئیس جمهور وقت که مقام معظم رهبری بودند در بیمارستان فیروز‌آبادی طرح قطره فلج اطفال را انجام دادیم. بطوری که آن زمان 25 درصد خانواده‌ها فرزندانشان واکسن زده بودند ولی امروز 99 تا صددرصد کودکان واکسینه می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر