۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: کنترل‌جمعیت یعنی چه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کنترل جمعیت، کلاه گشادی بود که سازمان جهانی بهداشت بر سر کشور گذاشت.
به گزارش ایسنا،علی کائیدی گفت: افزایش زادآوری مطلبی است که موفقیت در آن با سیاست‎های تشویقی امروز میسر نمی‎شود.
او با بیان اینکه در سال 72 و 73 مردم بچه‎هراس نبودند، بیان کرد: اما در آن روزها به‎منظور کنترل جمعیت آنقدر شعار دادند"فرزند کمتر، آسایش بیشتر" که آن را به یک فرهنگ تبدیل کردند.
کائیدی تاکید کرد: این در حالیست که حتی قشر ثروتمند نیز پای‎بند این فرهنگ شده‎اند.
نماینده مردم پلدختر در مجلس اضافه کرد: بحث اقتصادی و مسکن در موضوع کنترل جمعیت مطرح نیست بلکه این امر به یک فرهنگ تبدیل شده است.
او ادامه داد: باید بر اساس آموزه‎های دینی روی رشد جمعیت در کشور کار کنیم چرا هم‎اکنون با توجه به افزایش بیماری‎های غیرواگیر، جمعیت رو به افول است و باید زادآوری را در جامعه نهادینه سازیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه نیروی کارآمد و کارا، توان یک جامعه را تشکیل می‎دهد، اظهار کرد: باید به‎منظور افزایش زادآوری در جامعه سیاست‎های تشویقی، خوب تبلیغ شوند.
کائیدی با بیان اینکه کنترل جمعیت، کلاه گشادی بود که سازمان جهانی بهداشت بر سر کشور گذاشت، بیان کرد: تنظیم خانواده تنها شامل بچه نمی‎شود بلکه سلامت مادران باردار را نیز شامل می‎شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس تصریح کرد: 30 سال گفتیم "فرزند کمتر، آسایش بیشتر" و امروز با رفتن جامعه به سمت پیری، نیاز است شورای انقلاب فرهنگی، امور زنان در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت برنامه‎ریزی‎ لازم را برای افزایش جمعیت و زادآوری بیشتر انجام داده و بسته‎ای را تدوین کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر