۱۳۹۲ آبان ۲۵, شنبه

موانع پیش پای خامنه ای برای خوردن زهر اتمی



موضوع مذاکره با غربیها در ایران مخالفان جدی دارد و این مخالفان به هیچ وجه اطمینانی به صداقت غربی ها در مذاکرات ندارند
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه غربی ها در روند مذاکرات بازی برد - باخت را دنبال می کند، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید در مذاکرات بی اعتمادی مردم ایران نسبت به صداقت آمریکایی ها و غرب را به طرف مقابل منعکس کند.
پرویز سروری در گفتگو با مهر، با اشاره به مذاکرات ژنو و عملکرد تیم دیپلماسی ایران در این مذاکرات گفت: هر مقدار که ما از روند گذشته بیشتر فاصله بگیریم و فرایند جدید را طی کنیم متوجه عدم صداقت طرف غربی در مذاکرات خواهیم شد.
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرف غربی یک پازل از قبل طراحی شده را در این مذاکرات اجرا می کند، افزود: هرکدام از اعضای 1+5 نقشی را در این پازل برای افزایش قدرت چانه زنی، گرفتن امتیازات بیشتر از جمهوری اسلامی و دادن امتیازات بی ارزش و کم ارزش ایفا می کنند.
وی بیان داشت: متاسفانه در این دوره از مذاکرات شاهد بودیم هر مقدار که جمهوری سلامی از خودش کامل انعطاف نشان می دهد و با آژانس همکاری می کند اما فرانسه در یک برنامه از قبل طراحی شده نقش متفاوتی را ایفا می کند و در تعهداتی که غرب باید در قبال ایران انجام دهد مانع ایجاد می کند، از طرفی نیز اوباما دقیقا زمانی که مذاکرات آغاز شد می گوید تحریم را برای فشار به ایران کاهش نمی دهیم این روند متناقض با مذاکره از سوی غربی ها طراحی شده و هوشمندانه جلو می رود.
سروری خطاب به طرفداران داخلی مذاکره با امریکا گفت: کسانیکه در کشور ما فکر می کردند با سکوت و عدم مخالفت با رفتار غلطی که از سوی غربی ها بر علیه ایران پیش گرفته می شود مذاکرات خوب جلو می رود متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده و کسانیکه با زدن چند بیلبورد تبلیغاتی آن را تبدیل به حادثه پرغوغای سیاسی کردند امروز از اشتباهاتی که داشتند میوه چینی می کنند.
وی تصریح کرد: وقتی تلاش می کنیم هرگونه نغمه مخالفتی را در داخل با صداقت امریکا از بین ببریم و اجازه ندهیم هیچگونه مخالفتی با روند غیر صادقانه امریکا شکل بگیرید و قدرت چانه زنی خود را کاهش می دهیم طرف غربی متوجه می شود و نتیجه اش این می شود که امروز آنان تلاش می کنند امتیازات بیشتری بگیرند؛ از طرفی کنگره برای اعمال تحریم های جدید فشار می آورد، اوباما می گوید تحریم ها را کاهش نمی دهیم و از طرف دیگر فرانسه کارشکنی می کند،حجم مسافرت مسئولین غربی به رژیم صهیونیستی بیشتر می شود و در آنجا اظهارات صریحی به نفع به این رژیم و به علیه ایران زده می شود.
نماینده مجلس هشتم، با بیان اینکه طرف غربی بازی برد - باخت را دنبال می کند، گفت: اقدامات غربی ها همزمان با برگزاری مذاکرات بیانگر این است که روندی که آنان در پیش گرفته اند روند نتیجه گرفتن از مذاکرات نیست، بلکه هدف تخریب چهره مقتدر جمهوری اسلامی، ندادن امتیاز و گرفتن امتیاز است. به تعبیری آنان بازی برد باخت را به شدت تعقیب می کنند تا حقوقی که باید به ایران پردخت کنند را ندهند.
وی با تاکید برانیکه تیم مذاکره کننده تیم قابلی است، خطرنشان کرد: هیات دیپلماسی ایران تلاش زیادی برای استیفای حقوق ملت ایران می کند، اما ما با اعتماد به آمریکا دست آنان را خالی و قدرت چانه زنی شان در مذاکرات را پایین می آوریم.
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، اظهارداشت: غربی ها باید بدانند که موضوع مذاکره در ایران به سختی دارد شکل می گیرد و مخالفان جدی دارد و این مخالفان به هیچ وجه اطمینانی به صداقت غربی ها در مذاکرات ندارند و بر این اساس طرف غربی و آژانس باید اعتماد مخالفان مذاکره را کسب کند.
وی با تاکید براینکه این بی اعتمادی به طرف غربی وجود دارد گفت: این بی اعتمادی می تواند در عرصه مذاکرات برای تیم مذاکره کننده ایرانی تعیین کننده باشد و آنان باید واقعیت جامعه ما را به طرف غربی منعکس کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر