۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

سخنان دیروز در نمازجمعه؛ حمله شدید به آخوند جنتی

دیگربان: علی مطهری با «غیرقانونی» خواندن حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی خطاب به احمد جنتی گفته «شما» می‌ترسید با محاکمه علنی این دو نفر «حقیقت» برای مردم آشکار شود.
آقای مطهری در یادداشتی که روز شنبه (دوم آذر) در سایت شخصی خود منتشر کرده٬ پاسخ‌های صریح و کم‌سابقه‌ای به ادعاهای احمد جنتی درباره وقایع سال ۸۸ داده است.
آقای جنتی در نماز جمعه این هفته تهران با حمله به موسوی و کروبی گفته که آن‌ها «مستحق» اعدام هستند٬ اما «رافت اسلامی» نظام مانع از اجرای احکام آن‌ها شده است.
دبیر شورای نگهبان در سخنان خود ادعا‌ها و اتهام‌های دیگری نیز متوجه این دو رهبر «جنبش سبز» کرده که بازتاب‌های فراوانی داشته است.
مطهری در یادداشت خود این اظهارات جنتی را «تفرقه‌انگیز»٬ «خشونت‌بار» و «افراطی» خوانده و نوشته که استدلال وی درباره «محارب» بودن موسوی و کروبی «باطل» است.
وی افزوده این دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات «دلایل متعدد خود را نیز به مرجع قانونی» ارائه کرده بودند٬ اما «هیچ امیدی هم به قضاوت و داوری عادلانه» شورای نگهبان حامی احمدی‌نژاد نداشتند.
این نماینده مجلس گفته که هیات حل اختلافی که سال ۸۸ تشکیل شده بود «عادل» و «بی‌طرف» نبود و هر شش عضو آن طرفدار محمود احمدی‌نژاد بودند.
مطهری با انتقاد از سرکوب خشونت‌بار اعتراض‌های سال ۸۸ نوشته بخشی از این وقایع از «بی‌تجربگی و کینه‌ورزی و انتقام‌جویی مدیران بحران از حوادث سال ۷۸ نشات می‌گرفت.»
وی افزوده دستگاه وقت اطلاعات و امنیت کشور «نگاه غلطی» به مقوله «اعتراض» داشت و «هر اعتراضی را مقابله با نظام و ولایت فقیه می‌دانست» و اعتراض‌های آن سال را «شورش علیه نظام» دانست.
مطهری در بخش دیگری از یادداشت خود خطاب به جنتی نوشته که با رجوع به «وجدان» خود از «او بپرسید آیا مقصر و عامل اصلی این اتفاقات اعتراض آن‌ها {معترضان} بود یا نوع برخورد ما {نظام}؟»
وی نوشته «کسانی که آقای جنتی می‌گوید افراد و جوان‌ها را کشتند چه کسانی بودند؟ عکس‌های آن موجود است و روشن است که چه افراد شناخته‌شده‌ای سوار بر موتور در حال تیراندازی هستند.»
علی مطهری در بخش دیگری از یادداشت خود از جنتی پرسیده که «چرا به آن‌ها {موسوی و کروبی} اجازه صحبت کردن نمی‌دهید؟ آیا جز این است که می‌ترسید حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود؟»
وی در ادامه آورده است: «جناب آقای جنتی! به راستی چرا از محاکمه علنی این دو نفر می‌ترسید و همواره می‌خواهید از کم‌اطلاعی و عواطف مذهبی مردم برای به کرسی نشاندن این حرف باطل خود استفاده کنید؟»
مطهری درباره حصر موسوی و کروبی نیز نوشته «این یک اصل کلی است که حصر خانگی بدون محاکمه، ظلم است و ظلم بد و مذموم است و باید از مظلوم دفاع کرد.»
به اعتقاد وی «حصر خانگی طولانی مدت و به زعم برخی تندرو‌ها تا زمان مرگ شخص محصور، توجیه شرعی و قانونی ندارد. یک زندانی در زندان از حقوقی برخوردار است که در حصر خانگی وجود ندارد.»
وی همچنین اضافه کرده «ضمناً حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی بر‌خلاف سخن آقای جنتی همراه با رفاهیات نیست. محصورین، در چند اتاق، شبانه‌روز، تنها و تحت سیطره دوربین‌ها و شنود‌ها به سر می‌برند که هر دو محصور نیز دچار بیماری شده‌اند.»

این نماینده مجلس در پایان نوشته «امتحانش مجانی است، خود آقای جنتی یک هفته به همین صورت زندگی کنند، ببینند دوام می‌آورند یا نه.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر