۱۳۹۲ آذر ۱۱, دوشنبه

وضعیت منابع آب، قرمز شد

مشاور وزير نيرو با قرمز دانستن وضعیت منابع آب در کشور گفت: وزارت نیرو می تواند بحران آب در کشور را مدیریت کند، به شرطی که اقدامات دیرهنگام نباشد.
به گزارش مهر، غلامرضا منوچهري گفت: رسيدن به نرخ هاي واقعي در بخش آب و برق و كاهش پِرت آب در بخش انتقال به خصوص در كشاورزي و يا كاهش آب در بخش توزيع، افزايش راندمان در بخش كشاورزي، كاهش برداشت از آب هاي زيرزميني و بستن چاه هاي غيرمجاز از جمله مهم ترين اقدامات اساسي است كه در وزارت نيرو بايد انجام شود.
مشاور وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بايد با مشكلات آبي كشور به صورت درست، علمي و اقتصادي رفتار كنيم اظهارداشت: همانطور كه مي دانيد ایران کشور خشک و كم آبي است و روز به روز با رشد جمعيت و رشد مصرف روبرو است. در چند سال اخير هم با ايجاد پديده هاي نامطلوب زيست محيطي و بحران شديد آب روبرو شده است، از طرف ديگر موضوع چالش آب مطرح شده كه بايد در اين وزارتخانه با جديت دنبال شود.
منوچهري با اشاره به اينكه متاسفانه امروز در مرحله اي هستيم كه تقريبا به نقطه قرمز در بخش آب رسيديم ادامه داد: خشک شدن تالاب ها و درياچه ها، پايين رفتن سطح آب زيرزميني، آلوده شدن منابع آبي و شور شدن آب هاي زيرزميني نشان از مشكلات جدي در بخش آب دارد كه وزارت نيرو با آنها روبرو شده و بايد هرچه سريعتر به آنها رسيدگي شود.
وي گفت: اين مشكلات برخورد همه جانبه و فراگيري را مي طلبد كه نه تنها وزارت نيرو بلكه دستگاه هاي مرتبط ديگر مانند وزارت جهاد كشاورزي، وزارت كشور و يا سازمان محيط زيست را هم بايد درگير كند و بايد با همكاري يكديگر بتوانيم اين بحران ها را پشت سربگذاريم.
این مقام مسئول در وزارت نیرو اضافه كرد: متاسفانه تاكنون آنچه كه در بخش آب انجام شده بسيار محدود بوده و اگر به صورت جدي پيگيري نشود مي تواند شرايط ما را بدتر كند. در نتيجه نيازمند اقدامات اساسي و كارساز در اين زمينه هستيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر