۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

پیام فوری مقام ایتالیايی برای روحانی چه بود؟

روزنامه ایتالیايی "لارپوبلیکا" در مورد سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به تهران نوشته است: وزیرخارجه ایتالیا که این هفته پس از ده سال به ایران رفت، حامل یک پیام فوری برای حسن روحانی بود.
بنابراین گزارش، وزیر خارجه ایتالیا در دیدار با روحانی و ظریف به آنها گفته است، رژیم تهران باید در باره بحران سوریه احساس مسئولیت کند و جنگ در این کشور باید هرچه سریع تر خاتمه یابد.
وی در مورد مسئله اتمی نیز گفته، این موضوع بسیار حساس است. ما در یک دوران حساس قرار داریم که برای رسیدن به توافق کامل نباید اشتباهات تاکتیکی مرتکب شویم. وقت زیادی باقی نمانده و موانع بسیار زیاد است و افرادی هم در این میان علیه توافق ژنو کار می کنند.
گزارش "لارپوبلیکا" در حالیست که روزنامه عرب زبان «الحیات» چاپ لندن نیز نوشته است غرب پیشنهاد رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در ازای کاهش تحریم‌ها را به رژیم تهران ارائه کرده است.
این روزنامه به نقل از منابع ایرانی نوشته است تهران پیشنهادی از غرب دریافت کرده، مبنی بر اینکه اگر از طریق پذیرش «دوره انتقالی بدون حضور بشار اسد» به حل بحران سوریه کمک کند، علاوه بر اجرای توافق ژنو برخی تحریم‌های اقتصادی لغو شود.

به ادعای «الحیات»، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به این پیشنهاد تأکید کرده است که تهران قصد ندارد موضوع هسته‌ای را به مباحث دیگر مربوط کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر