۱۳۹۲ بهمن ۷, دوشنبه

مذاکرات ایران و 1+5 برای توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود

ایرنا : یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 به منظور دستیابی به توافق نهایی اواخر بهمن ماه در نیویورک برگزار می شود.
این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این مذاکرات با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده هسته ای ایران و نیز کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان کشورهای عضو گروه 1+5 در نیویورک برگزار خواهد شد.
این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه آغاز مذاکرات توافق اولیه نیز در نیویورک بود، تصریح کرد: در نشست آینده نیویورک برای توافق نهایی، درباره دستور کار مذاکرات، سطح و نحوه ادامه آن به منظور حصول به توافق نهایی تصمیم گیری خواهد شد.
مذاکرات واقعی و جدی محرمانه است/ نتایج مذاکرات شفاف اعلام می شود
این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای درباره انتقادها در مورد محرمانه بودن مذاکرات و اصرار برخی نمایندگان مجلس بر انتشار مذاکرات و متن توافق های شفاهی برای اجرای توافق ژنو (non paper)گفت: مذاکرات قبل از رسیدن به توافق محرمانه بود چرا که هر مذاکره جدی محرمانه است. مذاکره ای که در رسانه ها پخش شود، جدی نیست و صرفا نمایش مذاکره است.
وی با اشاره به نقش و اقدامات فرانسه در به شکست رساندن مذاکرات ژنو 2 هسته ای اظهار داشت: بعد از شکست 1+5 در مذاکرات ژنو 2، پایگاه صهیونیستی دبکا فایل مطالب اشتباهی را عامدانه منتشر کرد که البته فرد مطلعی هم آن را نوشته بود و می خواستند آب را گل آلود کنند و متاسفانه برخی رسانه های داخلی هم آن مطالب را منتشر کردند.
این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: در آینده نیز لازم باشد مذاکرات محرمانه خواهد بود چرا که مذاکره واقعی و جدی، محرمانه است اما نتایج آن بصورت کاملا شفاف اعلام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر