۱۳۹۲ بهمن ۴, جمعه

اخبار زندانیان سیاسی

مادر مسلم رشیدی خواستار توقف اعدام فرزندش شد
مادر مسلم رشیدی از محکومان به اعدام در مریوان با انتشار نامه ای به توطئه چینی برای اعدام فرزندش اعتراض کرده و از مقامات ارشد نظام خواسته تا هرچه سریعتر جلوی اعدام فرزندش گرفته شود.
به گزارش سحام٬ مسلم رشیدی قرار است روز شنبه اعدام شود. مسلم رشیدی متهم به همکاری با هیواتاپ یکی از مقامات ارشد اسبق اطلاعات استان کردستان است.

وی در بخشی از نامه خود آورده است : اگر فرزندم با میل واراده شخصی مرتکب قتل کسی شده است مقتول را معرفی تا رضایت اولیای دم را تحصیل کنیم. در غیر این صورت قصاص حق است. و ما هم تسلیم اما اگرمعلوم شد. به دلیل تضادهای قبیله ای باند جانی و خائن «هیوا تاپ» که در اطلاعات سپاه مر یوان شکل گرفته و دست به جرم وجنایت زده اند. فرزندم را طعمه قرار داده تا در راستای اهداف شومشان از موقعیت و شهرت خانوادگی ما از وجودش در سپاه سوء استفاده کنند. نوع وماهیت اتهامات فرزندم با آنچه تا کنون یکطرفه شکل گرفته است. تغییر یافته چه بسا از اعدام به برائت تبدیل گردد.
... اگرمقامات مافوق هیوا تاپ افراد هوشمند و مطلعی بودند. چنین باندی در دل سپاه چون غده سرطانی شکل نمی گرفت. اکنون که این اتفاق نا گوار افتاده کسانی مثل پسر من معلول همان علت هستند. ضعف مدیریت حفاظت اطلاعات و دیگر رده های فرماندهی است. چرا من مادر و مادران کشته شدگان بی گناه با ید تاوان ندانم کاری مقامات نظامی وامنیتی را باید بدهیم این انصاف است. شما را به خون شهید محسن لاجوردی ها که از منزل خود ما و از زیر قرآن ما راهی خط مقدم جنگ شد ودر پنجوین یه شهادت رسید.سوگند می دهم رسیدگی فر مایید. اگر پسر من بد ذات بود از خانواده ایثار گران و فرزند رزمنده اسلام را به همسری بر نمی گزید.
ممانعت از آزادی فرزاد مددزاده با وجود پایان محکومیت
 فرزاد مددزاده که محکومیت ۵ ساله خود را بدون مرخصی در زندان سپری کرده است، با وجود پایان دوران محکومیت با ممانعت از آزادی روبرو شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزاد مددزاده زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج که بنا به قرار قبلی باید در تاریخ ۳ بهمن ماه با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد می‌شد، با ممانعت مسئولین روبرو شده است.
دوستان و بستگان وی که از ظهر روز پنج‌شنبه ۳ بهمن ماه در مقابل زندان رجایی شهر به انتظار نشسته‌اند با مسئولین زندان صحبت کرده و مسئولین به ایشان اطلاع داده‌اند که فرزاد یک پرونده باز دارد.
یکی از ایشان به گزارشگر هرانا گفت: «فرزاد مددزاده در تابستان سال ۹۰ به همراه صالح کهندل و محمدعلی (پیروز) منصوری و یک زندانی سیاسی دیگر به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پرونده‌ای با اتهام تبلیغ علیه نظام برای ایشان مفتوح شد. چند ماه بعد به دستور دادگاه انقلاب هر چهارنفر از اتهام مزبور تبرئه شدند. ولی اکنون اجرای احکام زندان اعلام کرده که نام فرزاد در لیست نیست. این درحالی است که قرار بازداشت صادره از سوی دادگاه انقلاب ۲ ماهه بوده است و اگر به فرض نام فرزاد از قلم افتاده باشد نیز اکنون که بیش از ۲ سال گذشته باید وی را آزاد کنند.»
فرزاد مددزاده از تاریخ یکم اسفند ماه ۱۳۸۷به همراه خواهرش شبنم مددزاده توسط نیروهای امنیتی بازداشت و هرکدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر