۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

کاخ سفيد: گروه هفت نيازی به تعامل با روسيه ندارد

یک سخنگوی کاخ سفید که با رئیس جمهور این کشور در لاهه هلند به سر میبرد در کنفرانس خبری تاکید کرد گروه هفت کشور صنعتی موسوم به جی هفت نیاز ی به تعامل با روسیه ندارند و مسکو باید بخاطر اقدام های خود در اوکراین که نقض حقوق بین الملل محسوب میشود در انزوای سیاسی قرارگیرد.
همزمان اعلام شد که روسیه از اجلاس آتی سران ثروتمندترین کشورهای جهان کنار گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون اروپا دوشنبه شب اعلام کرد، رهبران گروه هفت روزدوشنبه تصمیم گرفتند روسیه را برای مجازات به دلیل الحاق کریمه به این کشور ، از اجلاس آتی سران ثروتمندترین کشورهای جهان کنار بگذارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، هرمان وان رومپی دریک پیام توییتر گفت، رهبران شرکت کننده در مذاکرات مربوط به بحران اوکراین که به درخواست باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا تشکیل شد موافقت کردند که دراجلاس گروه هشت درسوچی در ماه ژوئن شرکت نکنند و در عوض بدون روسیه در بروکسل تشکیل جلسه دهند.

گروه هفت گفته است که قصد دارد به اعضای ناتو و کشورهای هم مرز روسیه اطمینان مجدد بدهد وخواستار انجام اصلاحات اقتصادی در اوکراین شده است .

۱ نظر:

  1. عدو شود باعث خیر . جدا شدن غرب از روسیه (که بنظر میرسد دولت روسیه هم خواهانش است ) شاید به پیدایش بلوک تازه ضدغرب (چین ، روسیه ، هند ، برزیل ) بیانجامد و کمی فرصت تنفس و باز سازی به جهان سوم بدهد.

    پاسخحذف