۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

آقای کری می داند این فرد یک گروگانگیر بوده؟


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "آیا جان‌ کری می‌داند که رژیم ایران یکی از گروگانگیران سفارت آمریکا (در تهران) در سال 1979 را به عنوان فرستاده خود در سازمان ملل تعیین کرده است؟" اظهار داشت: من هیچ جزئیاتی در مورد فردی که اشاره کردید در اختیار ندارم.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، «ماری هارف» همچنین از اظهار نظر در مورد پرسش مطرح شده در مورد تحقیق از میزان اعتبار شخص معرفی شده از سوی رژیم ایران خودداری کرد.

هارف افزود: فرآیند (صدور) ویزا کاملا محرمانه است. ما درباره درخواست‌ ویزاهای افراد صحبت نمی‌کنیم. افراد آزاد هستند تا درخواست اخذ ویزا ارائه دهند و صدور ویزاهای درخواستی براساس رویه‌های معمول صورت می گیرد. ما در مورد نتیجه این فرآیند نه اظهار نظری می‌کنیم و نه پیش‌بینی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "اگر فرآیند صدور ویزا برای حمید ابوطالبی (فرستاده و سفیر جدید ایران در سازمان ملل) به پیش برود آیا ایالات متحده آمریکا وی را در سازمان ملل پذیرا خواهد بود؟" تصریح کرد: من در مورد فرآیند (صدور) ویزا هیچ پیش‌بینی ندارم.

هارف در قبال سماجت خبرنگار و پرسش وی در مورد اینکه "این موضوع (صدور و یا عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی) باعث ایجاد مشکل در مذاکرات هسته‌ای شود؟" اظهار داشت: من چیزی برای گفتن و افزودن (به سخنان قبلی خود) ندارم. اما به طور جداگانه باید اعلام کنم که ما هفته آینده و برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای 1+5 که از سوی اتحادیه اروپا هدایت می‌شود به وین می‌رویم. این مذاکرات هرچند سخت اما در حال پیشرفت است،‌ همانند چانه‌زنی‌های تجاری است و دور سوم آن آماده اجرا است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "اگر فرد معرفی شده از سوی ایران از گروگانگیران باشد،‌ شما آیا آنرا (تنها) یک مشکل کوچک برنمی‌شمارید و در این صورت از نظر شما این یک شاخص دقیق برای (سنجش) حسن نیت (ایران) است؟، تصریح کرد: من واقعا چیزی برای افزودن در مورد این فرد که براساس گزراش‌ها به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل معرفی شده است ندارم، من مطمئن هستم که طی روزهای آینده در این مورد صحبت خواهیم کرد،‌ اما برای امروز چیزی برای افزودن ندارم.

هارف در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه "آیا شما فهرستی از اسامی افرادی که سفارت (آمریکا در تهران) در سال 1979 را تصرف کردند دارید؟" اظهار داشت: من (چنین چیزی) ندارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر