۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

جلوگیری از سوخت گیری هواپیماهای خارجی در تهران


 مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) گفت: در حركتي متقابل، در چارچوب قوانين سازمان هواپيمايي و دولت، به هواپيماي كشور‌هايي كه به شركت‌هاي هواپيمايي ما سوخت ندهند، سوخت نمي‌دهيم.
مرتضي دهقان با بيان اين‌كه فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) بزرگترين فرودگاه كشور است، اظهار كرد: بهره‌برداري از اين فرودگاه همزمان با انجام عمليات ساخت و توسعه انجام مي‌شود.
وي در ادامه با اشاره به اين‌كه از پروژه‌هايي كه ساخته و تحويل داده مي‌شود، حداكثر استفاده را مي‌كنيم، تصريح كرد: فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره) نقش ‌هاب بين‌المللي در كشور را بازي مي‌كند.
دهقان در ادامه با بيان اين‌كه ظرفيت فعلي با توسعه‌ي ترمينال حدود شش ميليون نفر است كه اميدواريم تا پايان سال محقق شود، گفت: فازهاي توسعه‌ فرودگاه در دست توسعه است و مجري طرح توسعه كارها را پيگيري مي‌كند.
مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با اشاره به اين‌كه بايد براي هاب‌شدن تلاش كنيم، تصريح‌ كرد: علاوه بر استفاده از منابع عمومي و دولتي بايد از توان بخش خصوصي استفاده كنيم كه در اين راستا مذاكراتي براي طرح توسعه و فاز دوم فرودگاه درحال انجام است.
وي با اشاره به اين‌كه آمد و رفت مسافر تابع شرايط بسياري از جمله گردشگري است، افزود: تلاش مي‌كنيم كه همه تقاضاي پرواز‌ي را بپذيريم.
دهقان در ادامه به فعال ‌شدن تيم بازرگاني و بازاريابي در حوزه‌ بين‌المللي اشاره و اضافه كرد: در اين راستا با استفاده از مقررات سازمان هواپيمايي به دنبال افزايش پروازها هستيم.
مديركل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) گفت: طي شش ماهه‌ دوم سال، پرواز شانگهاي برقرار شده و از اين ماه يك شركت خارجي پرواز مستقيم بونان را خواهد داشت.
وي در ادامه با بيان اين‌كه سوخت‌رساني در فرودگاه‌هاي كشور توسط شركت پالايش و پخش انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: فرودگاه امام خميني (ره) سوخت را از شركت پالايش خريداري مي‌كند و در فرودگاه به قيمت مصوب ارائه مي‌دهد.
دهقان در ادامه در پاسخ به اين‌ سوال كه برخورد با هواپيماي كشورهايي كه به ما سوخت نمي‌دهند، چگونه است؟ گفت: در چارچوب قوانين سازمان هواپيمايي و دولت، به هواپيماي كشور‌هايي كه به شركت‌هاي هواپيمايي ما سوخت ندهند، در حركتي متقابل سوخت نمي‌دهيم.
وي در ادامه بيان كرد: اميدواريم آن كشور‌ها مصالح مردم و حقوق بشر را در نظر بگيرند و به خودشان بيايند.
مديركل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) با بيان اين‌كه ترمينال زيارتي در دست ساخت است و مجري طرح توسعه‌ي فرودگاه بايد زمان بهره‌برداري را اعلام كند، افزود: هر زمان اين ترمينال آماده شود، آماده‌ي بهره‌برداري خواهيم بود.
به گفته او اجراي اين پروژه‌ها و پيشرفت‌شان متناسب با اعتباراتي است كه اختصاص داده مي‌شود و وزير راه و شهرسازي مشخصا اين مساله را پيگيري مي‌كند.
ایسنا:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر