۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

یورش به خانه یک فعال کارگری / محکومیت یک شهروند بهایی درسمنان به سه سال حبس / قطع تماس تلفنی و بی خبری از فاطمه خردمند


یورش به خانه یک فعال کارگری
کانون مدافعان حقوق کارگر :  ساعت نه و نیم امشب، شنبه هشتم دی 1390 ماموران پلیس امنیت، به خانه علی اخوان، فعال کارگری و اجتماعی و از اعضای كانون مدافعان حقوق كارگر، رفتند و وی را بازداشت کردند.
ماموران پلیس امنیت، برای بازداشت اخوان، به حکم یک سال و نیم حبس تعزیری وی اشاره کردند و مدعی شدند که اخوان، متواری است! ماموران گفتند که اخوان را به زندان اوین خواهند برد.
قابل ذکر است که ماموران امنیتی، نیمه شب سیزدهم خرداد 1389 هم در همین خانه و در حضور همسر و کودک اخوان، وی را بازداشت کرده بودند. متعاقب آن بازداشت و در نهایت در دادگاه تجدید نظر، اخوان را به "یك سال و نیم حبس تعزیری به اضافه یك سال و نیم حبس تعلیقی" محکوم کرده اند
محکومیت یک شهروند بهایی درسمنان به سه سال حبس 

الهام روزبهی شهروند بهایی ساکن سمنان از سوی دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، الهام روزبهی، شهروند بهایی ساکن سمنان به حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. نامبرده در ۲۱ اسفند ماه سال ۸۹ در حالیکه باردار بود به همراه چند شهروند بهایی دیگر بازداشت که پس از مدتی به قید وثیقه آزاد گردید.
الهام روزبهی سپس در مهر ماه ۹۰ بار دیگر با احضار تلفنی مورد بازجویی قرار گرفت که حکم صادره براساس آن صادر شده است.
قابل ذکر است در حال حاضر علی احسانی، بهفر خانجانی، افشین ایقانی، سیامک ایقانی و نادر کسایی در حال سپری کردن محکومیت خود در زندان سمنان هستند.
هم چنین منیژه نصراللهی (منزویان) شهروند بهایی دیگر اهل سمنان هم در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله در زندان اوین می باشد.
قطع تماس تلفنی و بی خبری از فاطمه خردمند
مسعود لواسانی همسر فاطمه خردمند  از ادامه بی خبری از همسرش درپی قطع تماس تلفنی او در۸ روز گذشته خبر داد.
وی به بی بی سی فارسی گفت:همسرم ۸ روز گذشته پس از اینکه حالش بد شده بود تماس تلفنی داشت  و با من و پسر ۴ ساله مان  صحبت کرد.
لواسانی افزود:همسرم درآن روز گفت  که ممکن است در روزهای آینده برای مراقبت از وضع سلامتی اش به سلول دو نفره منتقل شود تا اگر نیمه شب ای دچار حمله شد، هم سلولی اش نگهبان ها را خبر کند. تا اتفاق ناگواری رخ ندهد.
 وی با بیان اینکه پس از آن تماس در ۸ روز گذشته تماس تلفنی همسرم قطع شده است افزود: حتی امکان مراجعه  به دادسری اوین و پیگیری از مسئولین هم وجود ندارد و در رایانه  زندان هم مقابل اسم وی همچنان کلمه ممنوع الملاقات نوشته شده است.
 همسر فاطمه خردمند گفت: با توجه به وضعیت نگران کننده و  داروهای خاصی که همسرم مصرف می کند این بی خبری به شدت خانواده را آزار می دهد.
همسر فاطمه خردمند پیش از این نیز از بیماری صرع وی خبر داده بود.فاطمه خردمند اواسط دی ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.مسعود لواسانی همسر وی نیز از زندانیان دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات است  که درشهریور ماه سال جاری آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر