۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

رنج های خانواده زندانیان سیاسی در آستانه فرارسیدن عید نوروز



عکس: زنان بندسیاسی زندان اوین


 گروهی از خانواده های زندانیان سیاسی، با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن جشن نوروز، اعلام داشتند که خانواده بزرگ زندانیان سیاسی دوست دارند، مانند همه خانواده های ایرانی، نوروز باستانی را با حضور عزیزانشان جشن بگیرند.
در بخشی از این پیام که در سایت کلمه درج شده، از جمله آمده است که این روزها همه به یک چیز می اندیشند: عیدی که شادی را برای همه شهروندان به ارمغان آورد، علیرغم این سختی ها و دردهای مشترک! این عید به واقع آن گاه برای همه ایرانیان در سراسر ایران و بلکه جهان عید می شود که سفره های عید با حضور پدرها و مادرها و فرزندان دربند رونق گیرد و چراغ و اجاق خانه های غم زده با وجود این عزیزان روشن و گرم شود.
از سوی دیگر احمد صیدی راد، پدر فریدون صیدی راد، زندانی سیاسی، طی گفتگویی با جرس در رابطه با مشاهداتش در دادستانی اظهار داشت که خیلی از خانواده ها پیگیر وضعیت نامناسب جسمانی عزیزانشان هستند و برای درمان و معالجه آنها دوندگی می کنند. به گفته وی، شرایط خیلی سخت است. طوری شده که وقتی به یک زندانی مرخصی می دهند، اصلا خوشحال نیست؛ به خاطر این که بقیه زندانیان در زندان می مانند و دلش پیش آنهاست.
وی همچنین از وضع رقت انگیز بچه های زندانیان سیاسی سخن گفت و افزود که با دیدن آن ها خود و همسرش دردشان را فراموش کرده و آرزو می کنند به سرپرستان این کودکان مرخصی داده شود.
شهرزادنیوز: 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر