۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

پلیس اسپانیا از انهدام باندی خبر داد که بابت قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا از آنان ۲۰ هزار یورو مطالبه می‌کرده است


پلیس اسپانیا امروز، سه‌شنبه، از انهدام باندی خبر داد که بابت قاچاق مهاجران ایرانی به بریتانیا از آنان ۲۰ هزار یورو مطالبه می‌کرده است.
پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای از بازداشت ۲۲ عضو این گروه قاچاقچی انسان خبر داده است. آنها متهمند که مهاجران را با استفاده از کارت‌های اعتباری و گذرنامه‌های جعلی و از طریق پایگاه خود در جزایر قناری به طور غیرقانونی منتقل می‌کرده‌اند.

مطابق این بیانیه، مهاجران، که قاچاقچیان آنان را "حیوانات"، "احشام" و "گله" می‌خوانده‌اند، در آنجا آموزش می‌دیده‌اند که برای کسب اقامت قانونی باید در مرز بریتانیا چگونه رفتار کنند.به گفته مقامات، مهاجران خود را به جزایر قناری می‌رسانده‌، سپس عمدتا در جزیره‌های تنریف و فوئرته‌ونتورا اقامت می‌کرده‌اند تا به بریتانیا پرواز کنند.
به گفته پلیس اسپانیا، که با یاری مقامات اداره مهاجرت بریتانیا موفق به رخنه در این باند شده است، بزرگسالان باید برای انتقال به بریتانیا ۲۰ هزار یورو می‌پرداخته‌اند، کودکان از "تخفیف" بهره‌مند می‌شدند و قاچاق اطفال زیر دو سال به رایگان صورت می‌پذیرفته است.
در یورش پلیس به خانه سردسته گروه در تنریف چندین گذرنامه‌ جعلی و ابزار جعل سند کشف شده است.
این گروه علاوه بر اسپانیا اعضایی نیز در ایران، یونان، آلمان و اسپانیا داشته است.
بریتانیا یکی از مقصدهای عمده ایرانیان مهاجر است و مطابق آمار رسمی دولت بریتانیا، در سال ۲۰۰۹، ۵۸ هزار نفر ایرانی الاصل در این کشور سکونت داشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر