۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

پارلمان اروپا از نقض حقوق بشر در ایران شدیدا انتقاد کرد


رادیو فرانسه : پارلمان اروپا روز پنجشنبه گذشته با تصویب قطعنامه ای از نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران انتقاد کرد و از این کشور خواست تمام زندانیان سیاسی را آزاد کند.
نمایندگان پارلمان اروپا در استراسبورگ در این قطعنامه نگرانی شدید خود از "وخیم شدن وضعیت حقوق بشر" و " افزایش شمار زندانیان سیاسی و عقیدتی" در ایران را ابراز کردند.

آنان همچنین از مقامات ایرانی تقاضا کردند جعفر پناهی، سینماگر و نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر ایرانی را از زندان آزاد کنند. این دو نفر در ماه گذشته جایزه ساخاروف برای "آزادی اندیشه" را از سوی پارلمان اروپا دریافت کردند.

قطعنامه پارلمان اروپا ضمن انتقاد از برگزاری " دادگاههای غیرعادلانه" و " اعمال محدودیت شدید بر آزادی اطلاع رسانی و آزادی بیان و تجمعات، آزادی مذهبی و آزادی سفر " در ایران، به مرگ ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویس ایرانی در زندان اشاره و آن را "نمونه غم انگیزی از اعمال سیستماتیک شکنجه" بر زندانیان ایرانی توصیف کردند.

قطعنامه پارلمان اروپا در مورد نقض حقوق بشر در ایران در حالی به تصویب رسیده است که در اواخر ماه اکتبر گذشته، سفر پنج نماینده پارلمان اروپا به این کشور بدلیل مخالفت ایران با تقاضای این نمایندگان برای بازدید از جعفر پناهی و نسرین ستوده لغو شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر